AN avslører!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

AN avslører!

Post by Thomahawk »

Like før den siste kampen mot Kongsvinger snakket vi om hvorfor ingen i spillergruppa sto opp blant spillerne, og jeg stilte spørsmålet om kanskje noe var galt innad i klubben:
Thomahawk i en annen tråd wrote:Synes det er så merkelig at ingen står opp blant spillerne, det virker som om det kan ligge andre ting bak...
AN avslører i dag en rekke ting som gjorde årets sesong til den kjipeste på lenge:

http://www.an.no/glimt/article1337895.ece

Her kommer det fram ting som jeg hadde fryktet, og som jeg har ment kunne sees utenfra. Jeg ble skikkelig skuffet da jeg leste artikkelen, men håper også det ikke er så ille som AN får det til å høres ut.

Nå håper jeg bare klubben ordner opp og legger slike barnsligheter bak seg!

Thomas
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Det er tydelig at spellarane ikkje har vore voksne nok. Enno ein gong er det utlendingane som blir utsett for hets. Når vi gang på gang ser at Glimt misslukkast med innkjøp av utlendingar, medan andre ikkje har problem med dette, kan ein jo lure på kva som ligg bak det heile.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Dagbladet har fanget opp artikkelen:
Dagbladet wrote:Og ennå har ikke Bodø/Glimt presentert en ny trener for neste år. Det blir kanskje ikke lettere å finne en nå?
De har vel rett i det :cry:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/11/18/414928.html
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Uff, dette var veldig skuffende.

Er jo ikke rart Glimt ikke presterer når forholdene er sånn, hvordan skal man spille for hverandre når man ikke klarer tryne på flere av sine lagkamerater??

Arbeidet som må gjøres før sesongen 2005 er formidabelt.

Hva Glimt må gjøre:
  • 1. Skaffe ny hovedtrener.

    2. Skaffe spillerforsterkninger.

    3. Skaffe et bedre økonomisk fundament for Glimt.

    4. Løse konfliktene i spillergruppa.
(lista er ikke satt i noen prioritert rekkefølge)

Jeg er sannelig glad for at det ikke er jeg som har ansvaret for å løse denne floken.

Dette er en meget betent og alvorlig situasjon.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Synes tvert i mot at vi har eit lite ansvar her. Spellarane har vist seg svært barnslige og dette har resultert i at mange av dei som normalt ville gått på kamp har svikta.

Her er det spellarane må få lest opp teksten. Det er klubben vi støttar, ikkje eit gjeng bortskjemte drittungar som ikkje stiller opp for kompisen sin eller laget sitt. Vi kan med andre ord få dei til å trekke saman ved å gi dei eit ultimatum. Utan oss, ingen klubb. Utan dei, andre spellarar.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Egerlig

Post by Thomahawk »

Synes det hele er så ergelig. Spillere man har sett opp til, som man har likt og snakket godt om tidligere, blir nå for meg som en gjeng idioter, som psyker hverandre ut, og hva er det å nekte å sentre til Ville på trening?!?!?!

At spillere får lov til å oppføre seg slik er meg en gåte. Kan bare spekulere i hvem som er i de forskjellige "klikkene", men det kan for meg, virke som eldre spillere som føler seg truet av ung fremadstormede spillere, og det ødelegger jo bare en klubbs bygging av nye spillere.

Det er bare så ufattelig, at jeg mest har lyst å kreve avskjed på alle spillerne, og la juniorene få spille treningskampene i vinter.

Synes det er viktig at vi supporterne får ut alt av denne saken, og vi må kreve alle fakta på bordet fra ledelesen, for vi er vel ikke intressert i at klubben vår skal ha spillere som oppfører seg slik?!

Men, nå er det framme, takket være AN, og det er jo kjent for alle, at når ting butter i mot (sesong 2004) så er det lett for at slike ting skjer. En annen ting er at dette kan renske opp i en del dårlige elementer ved klubben, men jeg synes jeg har hørt dette før!

I tillegg er dette å lese på Glimt.no:

http://www.glimt.no/index.php?lang=nor& ... odule=news

Kanskje de ikke helt klarer å se klubben utenfra? Her trengs det en sterk leder inn, en sterk trener og det blir ikke lett!

Thomahawk, engasjert/irritert...igjen!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

For dere som var på Wolverhamptonkampen så kunne dere se en del av det samme der der han polske spissen ikke fikk noe og jobbe med. Vet også at det er i hovedsak 3 spillere som har vært hovedårsaken bak den sure stemingen innad i spillergruppa. Har også hørt at spillere så allerede på la manga at dette ikke kom til og gå vegen i år.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Skuffende at ikke spillergruppa har fungert sosialt og at det har vært interne konflikter. Men det er jo høyst menneskelig at slike ting skjer. Nå er det bare å løse opp flokene og satse fremover.

Like Larsens fire punkter for forbedring.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

For det første må jeg berømme AN for endelig å dra denne saken frem i lyset. Antagelig har det vært kjent en stund i redaksjonen.

Jeg vet ikke om jeg er overrasket over det som kommer fram. At det har vært noe galt fatt i laget, har vært åpenbart lenge. Men omfanget, klikkdannelsene og det jeg vil kall systematisk mobbing overrasker meg!

Det er skuffende at spillere på dette nivået opptrer slik. Og det er uhørt. Her må hardt settes mot hardt. Ledelsen i Glimt skal kreve noe og ha sanksjonsmuligheter overfor spillere som bedriver slik form for sabotasje mot laget.

Egentlig vil jeg at AN skal være så modige at de navngir de spillerne dette gjelder. Det er like greit at det stikkes hull på byllen først som sist. Provinsielle og bakstreverske holdninger skal vekk!
Masinga
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Post by Thomahawk »

Masinga wrote:Egentlig vil jeg at AN skal være så modige at de navngir de spillerne dette gjelder. Det er like greit at det stikkes hull på byllen først som sist. Provinsielle og bakstreverske holdninger skal vekk!
Helt enig her, Masinga. Dette må de det gjelder stå til ansvar for, og det aller beste hadde vært om de stod fram selv i AN. Men for all del, å navngi spillerne det gjelder vil være på sin plass, selv om jeg frykter at det ikke kommer til å skje. Liten by vettu! (Kanskje Dagbladet eller VG?)
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Ilupis »

Uff æ blir så trist av å les d her. :( Tragisk at spælleran ikke funger sammen. Og æ blir så skuffa når non a heltan vårres e så umodn at di tyr t mobbing å utestenging. Vi så det i Molde oxo. Ve frokostn satt spælleran spredt i flere klikka. Og under middagen når de faktisk satt samla, va d ikke mye prating og latter. (Det kom vel litt av d forferdelige tapet mot Molde...) Til tross for at de ikke hang så mye sammen, hadde æ ikke drømt om at grunn'n va at di ikke tålte tryne på hverandre. D tynga hjerte mitt. :cry:
Vi får håp at guttan ser alvoret i d her og prøva å ordn opp sæ i mella. Så får vi en kjempesesong neste år der folk slepp å gru sæ t treningan. Rett å slett håpløst at non ska måtte føl d sånn. D e så mye lettere å vinn når humøret e på topp!
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Mottoet frå oss som støttar klubben i tjukt og tynt må vere:

Vi forlangar at eit eliteserielag oppfører seg som eit lag!
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Ingen overraskelse. Men hvem av de faste før Tromsø-kampen var antakelig tenkt å benkes? Hvem spilte kampen mot TIL? Her kan vi allerede finne "første" navnet blant små-Hitlerne i spillergruppa... Lek Sherlock Holmes! La spekulasjonene og uthenginga begynne!! Det har spillergruppa fortjent... :evil:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg er ikke overraska over dette i det hele tatt, det er liksom "arven fra Tom Kåre Staurvik" som gjør seg gjeldende. Vi har sett det gjennom hele sesongen, dette med sviktende spillerrelasjoner og manglende innsats for hverandre.

Å la være å slå ballen til en spiller på trening er så ufattelig barnslig at jeg finner ærlig talt ikke ord. Og jeg husker Wolves-kampen veldig godt, hvordan jeg satt der og irriterte meg over at bevegelsene til han polakken aldri ble belønna med pasninger. HAN KUNNE VÆRT EN TILVEKST for f...

Jeg lurer på om det kanskje har mangla litt ryggrad i ledelsen her. Glimt er en klubb og hver enkelt spiller er en enkeltspiller. Noen (Gåre?) burde skjært gjennom på et eller annet tidspunkt og sagt fra om at "nå gjør du som vi (jeg) sier, ellers blir det mye HESA-fotball på deg framover". I forbindelse med Tromsø-kampen; at det skal gå an å SYTE seg inn på laget? Nei, hjelpemeg... :guns
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Uthengt. Forholdet i gruppa har ikke blitt bedre av det enkeltspillere har oppfattet som offentlig uthenging gjennom media. Det har ikke vært veldig populært når enkelte aktører i etterkant av dårlige kamper har uttalt seg kritisk om innsatsen til andre.
Denne er rimelig grei og finne ut hvem som er. Det er vel kun en spiller som har uttalt seg kritisk om de andre på laget.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Kesseboy wrote:Jeg lurer på om det kanskje har mangla litt ryggrad i ledelsen her. Glimt er en klubb og hver enkelt spiller er en enkeltspiller. Noen (Gåre?) burde skjært gjennom på et eller annet tidspunkt og sagt fra om at "nå gjør du som vi (jeg) sier, ellers blir det mye HESA-fotball på deg framover
Tror litt av problemet der er at Oppjordmoen var en litt mere bestemt at sånn sier jeg og da blir det sånn enten du vil eller ikke og derfor tok vel Gåre spillerne mere med på råd når det gjaldt lagutak.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:Jeg lurer på om det kanskje har mangla litt ryggrad i ledelsen her. Glimt er en klubb og hver enkelt spiller er en enkeltspiller. Noen (Gåre?) burde skjært gjennom på et eller annet tidspunkt og sagt fra om at "nå gjør du som vi (jeg) sier, ellers blir det mye HESA-fotball på deg framover".
Jeg tror nok også at Gåre hadde ønsket at han kunne gjort det på denne måten, men Gåre's problem har nok ofte vært at han ikke har hatt så mange alternativer. Det er en kjent sak at en liten stall også medfører at enkelte spillere kan tillate seg omtrent alt mulig uten å bli satt ut av troppen. Gåre har rett og slett ikke hatt gode nok spillere å sette inn for eventuelle "bråkmakere". Litt av cluet med å forsterke stallen vil jo være at ingen skal kunne føle seg trygge på at de er i troppen til enhver tid.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Synes det er en forskjell på å ta spillerne med på råd - det synes jeg egentlig er en god idé - og å la spillerne få kjøre over treneren. Spesielt når det blir en sånn klikkdannelse, så blir det problematisk å kjøre en sånn konsensusmodell.

For å utdype litt: spillerne ville være nødt til å gjøre som de ble fortalt - hvis en spiller som ikke har spilt seg ut av førstelaget plutselig blir fast på andrelaget, så skjønner man jo fort hva det er som foregår. Tenker spillerne tross alt føler et visst ansvar overfor klubben, og vet hvordan fansen vil reagere dersom det kommer ut at de har sabotert klubben gjennom å være trassige...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Når jeg leser om dette i avisa blir jeg utrolig skuffet.

Spesielt bare et par dager etter at Gunnar Carlsen lurer på om Bodø fortjener å ha et eliteserielag pga for lite publikum...

Nå kunne jeg tenke meg å spørre Gunnar Carlsen: Fortjener Glimt å være et eliteserielag? Fortjener Glimt et stort publikum, når de oppfører seg som drittunger på trening?

Kan tenke meg til noen av de konstellasjonene som har vært... Jeg stilte bla annet spørmål i vår om hvorfor Glimt ikke brukte Trond Olsen mer i spillet når han var på banen. I dagens lys kan det jo se ut som at en del spillere ikke vil bruke han i spillet.

Nei, dette var skuffende Gunnar Carlsen; dette gir desverre ikke mer publikum på kampene :cry:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Her er start ellvern i TIL kampen
Tor Egil Horn
Tom Høgli
Cato Hansen
Fredrik Kjølner
Vegard Sannes
Runar Berg
Olav Råstad
André Hanssen
Aasmund Bjørkan
Stig Johansen
Trond Olsen

Og her er byttene som ble gjort.

C. Berg 16 min for T. Olsen , T. Ludvigsen 10 min for A. Bjørkan , P. Steinbakk 1 min for R. Berg

Og her er startellveren fra kampen kampen før stabæk der vi som kjent vant 2-5

Tor Egil Horn
Kristoffer Paulsen
Cato Hansen
Fredrik Kjølner
Håvard Halvorsen
Runar Berg
Olav Råstad
André Hanssen
Christian Berg
Aasmund Bjørkan
Trond Olsen

og byttene

P. Steinbakk 22 min for T. Olsen , T. Høgli 5 min for A. Hanssen , V. Lehtinen 4 min for A. Bjørkan.

så kan vi kansje se hvem som ble sur før til kampen.

Dette er bare mine gjettninger men jeg tror jeg vet hvem det er.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Bateman26 wrote:For dere som var på Wolverhamptonkampen så kunne dere se en del av det samme der der han polske spissen ikke fikk noe og jobbe med. Vet også at det er i hovedsak 3 spillere som har vært hovedårsaken bak den sure stemingen innad i spillergruppa. Har også hørt at spillere så allerede på la manga at dette ikke kom til og gå vegen i år.

Hvilke tre?

HVis du har teorier om det, del det med oss, så kan vi diskutere det... Istedet for bare å hinte.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Bateman26 wrote:Her er start ellvern i TIL kampen
Tor Egil Horn
Tom Høgli
Cato Hansen
Fredrik Kjølner
Vegard Sannes
Runar Berg
Olav Råstad
André Hanssen
Aasmund Bjørkan
Stig Johansen
Trond Olsen

Og her er byttene som ble gjort.

C. Berg 16 min for T. Olsen , T. Ludvigsen 10 min for A. Bjørkan , P. Steinbakk 1 min for R. Berg

Og her er startellveren fra kampen kampen før stabæk der vi som kjent vant 2-5

Tor Egil Horn
Kristoffer Paulsen
Cato Hansen
Fredrik Kjølner
Håvard Halvorsen
Runar Berg
Olav Råstad
André Hanssen
Christian Berg
Aasmund Bjørkan
Trond Olsen

og byttene

P. Steinbakk 22 min for T. Olsen , T. Høgli 5 min for A. Hanssen , V. Lehtinen 4 min for A. Bjørkan.

så kan vi kansje se hvem som ble sur før til kampen.

Dette er bare mine gjettninger men jeg tror jeg vet hvem det er.
Trur vi skal vere forsiktig med å tolke denne for langt. Så vidt eg huskar var det to backar som måtte melde pass i siste liten før TIL-kampen. Dermed kan det vere at ein legg litt mye i dette. Det gjorde at Høgli måtte spelle på h-back og Sandnes gjekk inn på v-back.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

han halvorsen va på fødestua lamme samboern sin, derfor spælla ikke han TIL kampen. Æ har mine betenkninga over kem d kan ha vært... men vet ikke helt om man ska si no om kem man trur. D blir jo tross alt bare spekuleringa. Syns d her e kjempetrasi. Sku tru d va en ungdomsskoleklasse d va snakk om. Ikke ei spællergruppe me voksne menneska. Nu må hver og en av spælleran og støtteapparatet ta skikkeli tak i sæ sjøl å skjerp sæ.

Trur trenern vi treng e en trener som kombinert me gode lederegenskapa, må vær en som kan spre humør innad i gruppa. Vi treng en trener som kan oppmunter og bevar trua når det butta i mot!
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Min mening er at vi skal drite i å spekulere i navn og slikt her! Det fører ingen veier! Har forsåvidt ingen grunn til å tvile på at det som står i AN er sant, på den annen side så har jeg knapt til dags dato opplevd å lese en avisartikkel om noe jeg selv hadde kjennskap til som faktisk stemte.

Med andre ord; vi vet ikke hva som er sant, hva som ikke er sant og hva som bare en en bit av en sannhet!

Dette må ledelsen rydde opp i selv; på tross av at min tillit til dem er en tanke tynnslitt, så er det faktisk de vi har!

Men én ting er sikkert! I morgen skal jeg ringe til Glimt, bestille meg medlemskap i klubben og på den måten sikre meg møte, tale og stemmerett på årsmøtet! For på årsmøtet på nyåret må styret kunne legge fram en rapport om hva som er gjort for å rydde opp, og hvilke tiltak som er iverksatt for å forebygge sånt tøv for framtiden! Den rapporten vil jeg høre :!:

Los-Loco har talt!
Last edited by Los-Loco on Thu Nov 18, 2004 7:51 pm, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Det heile er jo faktisk også eit spørsmål om taktiske val i startoppstillinga, jfr. den diskusjonen som har gått her på forumet før: 4-3-3 eller 4-3-1-2

Denne vinglinga må jo ha påverka spellegruppa negativt. Mange av dei som opplevde suksess i 2003 må ha følt det var feil å prøve ut den ukjente nye formasjonen. Det er lett å skulde på personlege motsetningar viss dette faktisk er ein viktig del av konflikten. Gåre har vore svak for CB. Stig var ute med skadar lenge. Dessutan var jo situasjonen ein heilt anna når det gjaldt det taktiske opplegget frå den eine til den andre kampen. Alle veit at TIL og Stabæk ikkje er like og at ein kvar trenar truleg vil variere litt på det taktiske framfor slike kampar..

Spørsmålet her er om den spellaren som lek til AN må få eit kritisk blikk retta mot sine personretta angrep. Kva posisjon er vedkommande i? Korfor vil han ha fordelar av å komme med desse opplysningane?

Det heile ser med andre ord ikkje ut til å berre ha med kjemi å gjøre. Her har AN vore for hastig i sine konklusjonar.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply