Nye spillere???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Pekri10 wrote:Jeg vil nå stille spørsmålet om vi vil ha NOEN av disse tre. Jeg ønsker ikke at Glimt skal være en klubb fallende stjerner trapper ned i. Nei sats på talentene! Up and coming men!
Det er et meget fornuftig spørsmål. Glimt har allerede i dag en meget høy gjennomsnittsalder i sin stall. Vi har mistet André Hanssen, Ludde tenker over saken, og Kristoffer Paulsen har ett år igjen av sin kontrakt. Vi må for all del unngå at vi går i den fella at vi plutselig har en stall bestående av spillere fra 32 til 37 år! Her må vi passe oss.

Ørjan Berg må gjerne komme tilbake om vi får han nå. Dette til tross for at jeg fortsatt er sur pga. måten han forlot oss på sist. Ørjan er Bodø-gutt, kan holder minst to sesonger til i Tippeligaen, og kan være en ressurs for klubben også på sikt. Harald Brattbakk og Odd-Inge Olsen bør rett og slett være helt uaktuelle for en klubb som FK Bodø/Glimt.

Vi bør heller sikte oss inn på endel yngre spillere som har vært gode i 1. divisjon. De har vi vært heldige med før. Jeg nevner Sæternes....
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Den høye gjennomsnittsalderen i Glimt har jeg kommentert ved flere anledninger her i dette forumet. Ørjan er utvilsomt god, på samme måte som faren var da han i sin tid returnerte til Glimt etter sin proff-tilværelse. De fleste av oss husker vel hvordan det gikk da Harald Berg og de andre gamlegutta la opp tidlig på 80-tallet. Jeg synes dessverre jeg ser paralleller i dagens Glimt-lag. La nå for guds skyld ikke dette skje igjen!

Hvis Ørjan kommer tilbake tar jeg neppe gledespiruetten. Klart jeg skal ønske ham velkommen hjem, men jeg mener det bør kombineres med en del ungt blod også, og den jobben bør rett og slett begynne i vinter.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Pekri10 wrote: Jeg synes dessverre jeg ser paralleller i dagens Glimt-lag. La nå for guds skyld ikke dette skje igjen!

Jepp. Dette bør styret og den nye ledelsen mildt sagt ha et kraftig fokus på de neste par årene.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Trapattoni wrote:Jeg nevner Sæternes....
Og jeg nevner Sandro Occhipinti i Pors før ørtende gang!
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Her må vi leite meir i dei lokale og regionale klubbane. Vi lagde gode spellarar før ut av gråstein. Kva med å skjekke Innstranda, Mo IL, Vesterålen, Narvik FK og liknande for aktulle folk? Når Kongsvinger og Hamkam kan lage enkeltspellarar på elitenivå frå 2. og 3.divisjonen, må det vere råd å få det til i Nordland også...
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Ålesund styrker stallen

Post by Baltus »

http://www.dagbladet.no/sport/2004/12/01/416268.html

Ålesund er vel kansje et av lagene vi bør ha bak oss på tabellen til neste år..

Håper at noe skjer snart oppe på GLimtkontorene...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Pekri10 wrote:
Trapattoni wrote:Jeg nevner Sæternes....
Og jeg nevner Sandro Occhipinti i Pors før ørtende gang!
Og jeg nevnte Osman Nyan en trillion ganger. Men han gikk til Strømsgodset. Gratis.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Eventuelle nye spillere må vel godkjennes av Yppersteprestene i Det Hellige Spillerkollegiet av Veteranspillere. Så vi kan vel glemme hvemsomhelst som kan komme til å gå inn på laget. Kanskje Vebjørn Hagen gjør retur?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Kesseboy wrote:Eventuelle nye spillere må vel godkjennes av Yppersteprestene i Det Hellige Spillerkollegiet av Veteranspillere. Så vi kan vel glemme hvemsomhelst som kan komme til å gå inn på laget. Kanskje Vebjørn Hagen gjør retur?
Herlig sagt. Rett og slett herlig. :klapp
Avedis
Posts: 348
Joined: Thu Mar 25, 2004 8:22 am
Location: København

Post by Avedis »

leste på an.no at glimt har vært i kontakt med rbk angående Ørjan Berg. Det står selvfølgelig at det neppe er aktuelt før neste år, men hvem vet... Det hadde vært en fantastisk forsterkning av spillerstallen. Men rbk lar han vel neppe gå gratis et år før tida.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Avedis wrote: Men rbk lar han vel neppe gå gratis et år før tida.
Dersom Ørjan selv ønsker det, og RBK's trenerapparat ønsker å erstatte Ørjan som en del av foryngelsesprosessen i sin spillerstall, så tviler jeg sterkt på om RBK kommer til å kreve penger av Glimt. Selv om det gjenstår ett år av kontrakten.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trapattoni wrote:
Avedis wrote: Men rbk lar han vel neppe gå gratis et år før tida.
Dersom Ørjan selv ønsker det, og RBK's trenerapparat ønsker å erstatte Ørjan som en del av foryngelsesprosessen i sin spillerstall, så tviler jeg sterkt på om RBK kommer til å kreve penger av Glimt. Selv om det gjenstår ett år av kontrakten.
Vi må vel spørre eldrerådet først. Må ikkje risikere at Ørjan ikkje blir spelt på under trening. Tenk om han ikkje får ei pasning frå bror sin ein gong!
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
bolgebah
Posts: 2
Joined: Fri Dec 03, 2004 10:56 pm
Location: Lundamo, Sør-Trøndelag

Post by bolgebah »

Trapattoni wrote:
Avedis wrote: Men rbk lar han vel neppe gå gratis et år før tida.
Dersom Ørjan selv ønsker det, og RBK's trenerapparat ønsker å erstatte Ørjan som en del av foryngelsesprosessen i sin spillerstall, så tviler jeg sterkt på om RBK kommer til å kreve penger av Glimt. Selv om det gjenstår ett år av kontrakten.
Vi er i alle fall mange Rosenborg-supportere som unner Ørjan å dra hjem nå, hvis han skulle ønske det. Det vil selvfølgelig være med tungt hjerte vi må gi slipp på en mann som fortsatt er Norges beste midtbanespiller, men han har gjort så mye fantastisk for oss at ingen her i byen kommer til å tagge ned huset hans hvis han skulle ha lyst til å flytte til Bodø igjen, for å si det sånn. Jeg håper bare han i det minste spiller én siste kamp på Lerkendal før han drar, slik at vi kan gi ham en skikkelig avskjed. Han kommer uansett til å få en fantastisk velkomst hvis han skulle spille her i Glimt-trøya igjen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg tror det er ganske urealistisk at Ørjan kommer til Glimt med det aller første, tidligst etter 2005.
Ørjan virket jo ikke engang sikker på om han ville avslutte karrieren i Glimt.

Etter 2005 sesongen er han jo også 37 år gammel, de siste skadeproblemene kan jo ha fått ham på tanker om å legge opp etter 2005..?

Men det hadde jo vært kjempefint om han hadde kommet, mannen har jo tilgode å spille en dårlig sesong i eliteserien.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

du glemte FK lofoten.. Stig kom jo derfra.. Men eller er jeg enig med deg..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

her skulle det siteres...


JEg skulle bare si at jeg er enig at vi burde fokusere på "små"klubbene rundt oss.. Hva med et samarbeid med innstranda?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Glimt jakter på Alta-spilleren Tore Reginiussen.
Kan vi få en Gåre effekt allerede nå?
Ludde og Andrè kan vel være gode referanser hvis unge spillere lurer på Glimt sine spillerutviklingskvaliteter.

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/articl ... leID=71520
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

J I P wrote:Glimt jakter på Alta-spilleren Tore Reginiussen.
Kan vi få en Gåre effekt allerede nå?
Ludde og Andrè kan vel være gode referanser hvis unge spillere lurer på Glimt sine spillerutviklingskvaliteter.

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/articl ... leID=71520
Jo....men jeg skjønner godt trappatoni`s bekymring over dette her:
Sportslig leder i Alta IF, Jens Nilsen, ønsker å «arrestere» Bodø/Glimt.

Det er kun Tromsø IL som har ført reelle forhandlinger om overgang for Tore Reginiussen. Den oppførselen Bodø/Glimt har vist i denne saken er svært utidig og lite profesjonell. Vi snakker om en 1. divisjons- og aldersbestemt landslagsspiller hvor klubben først skal kontaktes før det inngås samtaler med spilleren. Glimt har ringt direkte til Tore i denne sammenhengen uten å kontakte oss, sier en svært krass Jens Nilsen.
link:
http://www.altaposten.no/sport/article10552.ece

Regner det som svært uheldig at TIL skal opparbeide seg bedre rykte enn det Glimt har.
Dette er på ingen måte noen heldig fremgangsmåte.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Kanskje Tor-Owe har tatt en Ferguson? Det står ikke noe om i artikkelen om dette gjaldt før treningsoppholdet eller nettopp. Ingen klubbe liker uansett at andre lukter på sine spillere - spesielt hvis klubben ennå ikke har signert proff-kontrakt med spilleren.


http://www.altaposten.no/sport/article10551.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Men det var jo merkelig at spesielt Glimt skulle blinkes ut som spesielt ille da....gutten er jo ønsket av mange klubber....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Det ser ut til å være litt forskjellig oppfatning av hvor useriøs Bodø Glimt er for tiden? Dette gjelder altså spillersiden.

http://www.an.no/sport/article1377118.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Larsen wrote:Men det var jo merkelig at spesielt Glimt skulle blinkes ut som spesielt ille da....gutten er jo ønsket av mange klubber....

tja.. kanskje fordi begge lagene har gul trøye? :lol:

Trur nok det har noe med at Alta mener at glimt har kontaktet spilleren før klubben, og at det er ufint..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

det ser nå ut som om han er tapt for oss, selv om ikke alt er klart enda

http://www.nordlys.no/sporten/til-magas ... 378218.ece
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/articl ... leID=71595

Og der har Sandefjord henta en målscorer fra Sverige...
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

http://www.proplayermanagement.com/html/arias.html

Kan denne karen være noe for Glimt?
Post Reply