Nye spillere???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Nye spillere???

Post by Baltus »

Selv om det vel er trenerspørsmålet som har førstepri, så bør det vel nye spiller inn til neste sesong.

Håvard Sakariasssen kommer
Andre Hansse drar.

Ellers så har det ikke skjedd noe som helst..
Hvor trenger vi forsterkninger??
Hvem bør ut??

Vi får håpe at ledelsen har noe spennende på gang, synes det har vært meget stille derifra...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Hva med Oyuga på Bryne ?

Ser I Dagbladet idag at Ham Kam henter en amerikaner og Lyn tre nigerianere så nå bør det vel snart skje noe i Glimt også.(Nå er jo jeg imot utlendinger i Glimt men)

Andre forslag:Trygvi Gudmundson, Jørn Hansen (Alta), Kenny (Innstranda) Christer George, Ørjan Berg
Last edited by 8000Stein on Fri Nov 26, 2004 2:27 pm, edited 1 time in total.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256199

Hamkam er en klubb Glimt må sloss med neste år for videre tippeligaspill i 2006. Når de henter internasjonale landslagsspillere, og Glimt ikke henter spillere i det hele tatt, tror jeg det skal bli veldig tøft å berge seg i den norske toppdivisjonen.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

8000Stein wrote:Hva med Oyuga på Bryne ?

Ser I Dagbladet idag at Ham Kam henter en amerikaner og Lyn tre nigerianere så nå bør det vel snart skje noe i Glimt også.(Nå er jo jeg imot utlendinger i Glimt men)

Andre forslag:Trygvi Gudmundson, Jørn Hansen (Alta), Kenny (Innstranda) Christer George, Ørjan Berg
Og Tryggvi Gudmundsson er vel ikkje norsk han??

Nu må folk skjærp sæ. Dersom du e i mot utlendinga på Glimt så må det ver sånne som dæ som gjør at det aldri går bra...

For øvrig kan det meldast at det er dei færraste klubbane som har henta inn noka nytt enno. Brann har vraka fire og fått ingen nye. TIL har kvitta seg med Koppinen og ellers ingen nye. De skal forresten kvitte seg med ein del talentar som spelte på finalelaget i junior-NM. Den eine er rykande god og vil bli ein hit i Glimt: Han Somaliaren, som kan fylle A. Hanssen-rollen

I tillegg har dei ein Bertheussen som er midtstoppar. Minnar ikkje lite om Hans Jørgen Andersen i spelestilen og har bakgrunn frå TUIL. Glimt treng meir fysikk.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Nesta wrote:I tillegg har dei ein Bertheussen som er midtstoppar. Minnar ikkje lite om Hans Jørgen Andersen i spelestilen og har bakgrunn frå TUIL. Glimt treng meir fysikk.
Eirik Bertheussen spilte for TUIL inneværende sesong. Tror han var på utlån. Han er forøvrig bror av Tommy Bertheussen, som stod i mål for TIL mot slutten av fjoråret.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Fra ei oversikt i fotballseksjonen på adressa.no, over spillere som kommer og drar fra ymse klubber, fant jeg fram til følgende spillere som JEG (i all ydmykhet, som alltid ;) ) hadde sett for meg i Glimt til neste år. Nå vet jeg ikke om noen av dem er fanga opp av andre klubber, om Glimt har råd, eller om noen i det hele tatt er interesserte, men her er nå ihvertfall lista.

Tommy Knarvik (Brann)
Angriper/midtbane

Tom Kristoffersen (LSK)
Back(? Ikke helt sikker, men folk sier han er god)

Yngvar Håkonsen (Lyn)
Lyn.no kommenterer:
Yngvar har et godt venstrebein og er en spiller som kan bekle både stopperplassen og venstrebacken. Han er inne i sin sjette sesong med A-laget og er dermed den med lengst fartstid i stallen.

Thomas Mork (Molde)
Midtbane

Lars Blixt (RBK)
Back

David Hanssen (VIF)
Midtbane
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Den tidligere aktuelle Glimt-trenerkandidaten mente i september at den talentfulle høyrevingen Sandro Occhipinti på Pors burde få sjansen på Odd, og at Odd var dumme hvis de ikke testet ham. Se denne avisartikkelen:
http://www.ta.no/lokal_sport/pors/article1265681.ece

Kanskje Glimt skulle testet ham? Hvis Ludde drar i januar, blir det i alle fall skralt på høyrevingen. Og jeg er redd vi ikke har penger til å hente en god høyreving som er etablert i tippeligaen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nesta wrote: For øvrig kan det meldast at det er dei færraste klubbane som har henta inn noka nytt enno. Brann har vraka fire og fått ingen nye. TIL har kvitta seg med Koppinen og ellers ingen nye. De skal forresten kvitte seg med ein del talentar som spelte på finalelaget i junior-NM. Den eine er rykande god og vil bli ein hit i Glimt: Han Somaliaren, som kan fylle A. Hanssen-rollen

I tillegg har dei ein Bertheussen som er midtstoppar. Minnar ikkje lite om Hans Jørgen Andersen i spelestilen og har bakgrunn frå TUIL. Glimt treng meir fysikk.
Vil vel ikke akkurat si at Tromsø kvittet seg med Koppinen, det var vel mere han som ville ha større utfordringer/penger?
Forøvrig er jo spekulasjonene i full gang om nye signeringer for Tromsø, Tryggvi Gudmundsson og Sandefjords Jon Midtun Lie. Samtidig er en polsk keeper på prøvespill samt Patrice Berniers barndomskamerat, en midtstopper fra Haiti.

Brann er vel interessert i Christian Grindheim og Aleksander Ødegaard.
De hadde også en amerikaner på prøvespill som ikke ble signert:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhe ... da87ff3251


VIF var jo nettopp på nippet til å signere Tore Andre Flo, de er også interessert i den godeste Ødegaard samt Martin Andresen.
Dessuten har de allerede signert Amund Skiri fra Aafk og Hulsker fra Molde.



RBK har også Ødegaard og Andresen på blokka.

Lyn har signert 3 nigerianske u-21 landslagsspillere:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/11/26/415787.html

Den norske U21-landslagskeeperen Jan Kjell Larsen - som nylig var på treningsopphold i den engelske storklubben Chelsea - vurderes av Lillestrøm.
LSK har fått Anders Rambekk(Odd) og 1.divisjons toppscorer Magnus Myklebust.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 306825.ece

Aafk har signert Petter Werni og Haraldur Freyr Gudmundsson

Start har signert Kenneth Høie og muligens bård Borgersen?


Fredrikstad har fått Martin Wiig og Trond Erik Bertelsen.

Dag Roar Ørsal til Molde

Viking er i samtaler med Christian Grindheim og de har signert Ronny Deila og Robert Mambo Mumba


Det var en sånn rask oppramsing av hva som har skjedd av overganger i eliteserien.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Nei jeg mente bare at det er ingen utlendinger som har gjort det bra i Glimt og at vi derfor har dårlige efaringer. Forøvrig Nesta er det verken jeg eller du som bestemmer innkjøpene så hva vi sier har vel egentlig liten betydning. For meg er det det sammen om de er sørlendinger eller utlendinger bare de er gode nok. Erik Berthussen er ikke det. Men kanskje kan Råum ta med seg Morten Hagh fra MO?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ousman Nyan går som bosmanspiller og har nå signert 3 årskontrakt med Strømdsgodset, dermed kan han strykes av listen på spillere jeg ønsket meg til Glimt :(

Link:
http://www.godset.no/nyhet.asp?nyhetsID=578
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Larsen wrote:Ousman Nyan går som bosmanspiller og har nå signert 3 årskontrakt med Strømdsgodset, dermed kan han strykes av listen på spillere jeg ønsket meg til Glimt :(
Ja, der kan man se. Det var en spiller Glimt kunne fått veldig bruk for. Og vi kunne fått han gratis. Ser ikke for meg at Glimt blir å hente forsterkninger til neste sesong. Skal bli spennende å se på hvor mange poeng de ender opp med til slutt.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Får håpe den nye treneren har noen gode spillere i kikkerten som kunne tenke seg å spille for Glimt.

Bosman-markedet er vel mer eller mindre tømt for spillere så hvordan Glimt har ment å skulle signere noen vet ikke jeg, kanskje noen utenlandske? :lol:
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Larsen wrote:Får håpe den nye treneren har noen gode spillere i kikkerten som kunne tenke seg å spille for Glimt.

Bosman-markedet er vel mer eller mindre tømt for spillere så hvordan Glimt har ment å skulle signere noen vet ikke jeg, kanskje noen utenlandske? :lol:
Skjønner ikke hvilke ikke-Bosmanspillere Glimt skal hente, klubben eier ikke nåla i veggen omtrent. Når de knapt har råd til å lønne nye spillere, skjønner jeg ikke hvordan de skal få råd til å betale for dem i tillegg. :tenk
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Det bør ikke være noe problem å lønne en spiller eller to - André Hanssen stikker jo og åpner dermed for en eller to spillere inn i lønningsposen.

Men å hente noen som de må betale for er jo en annen sak... det vil nok være vanskelig. :(
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Vi må ikke glemme at Bosman-spillere ikke er gratis! Spillere under 23 år skal det uansett betales utdanningskompensasjon for, og Bosman-spillere skal gjerne ha såkalt "sign-on-fee", dvs. noen kroner rett i lomma for å signere. Så selv om spilleren i prinsippet er gratis mht. overgangssum til tidligere klubb, så ryker det fort noen kroner i tillegg til ordinær lønn.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Kenneth wrote:Det bør ikke være noe problem å lønne en spiller eller to - André Hanssen stikker jo og åpner dermed for en eller to spillere inn i lønningsposen.
Andre Hansen kom vel til Glimt som 18-åring, så lønnen i Herenveen blir nok mangedoblet.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

brawno wrote:Andre Hansen kom vel til Glimt som 18-åring, så lønnen i Herenveen blir nok mangedoblet.

Vil tro at André hadde en rimelig solid lønn i Glimt og det som ble sagt i media da det ble klart at han skulle dra, var en lønn på rundt en mill i året nedi Nederland. Nå vet man jo ikke om det stemmer, men det er jo ikke avskrekkende mye om det er sant. Med tanke på at man drar til et annet land og alt...

Uansett - vil tro at André lå på 500-800 tusinger i året i Glimt... Men mulig jeg er på bærtur... :?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote: Uansett - vil tro at André lå på 500-800 tusinger i året i Glimt... Men mulig jeg er på bærtur... :?

Jeg tviler sterkt på at André har hatt noe særlig mer enn 500.000 i året i Glimt. De tre første sesongene hadde både André og Trond-Fredrik svært lav betaling. De gikk på videregående og hadde i tillegg rundt 150.000 i året + fri bolig. Da de fornyet kontraktene sine ble det selvsagt bedre, men jeg tviler på at det er over 500.000.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Trapattoni wrote:Jeg tviler sterkt på at André har hatt noe særlig mer enn 500.000 i året i Glimt. De tre første sesongene hadde både André og Trond-Fredrik svært lav betaling. De gikk på videregående og hadde i tillegg rundt 150.000 i året + fri bolig. Da de fornyet kontraktene sine ble det selvsagt bedre, men jeg tviler på at det er over 500.000.
Husk at André Hanssen fornya kontrakten sin for ett ekstra år ifjor. Han var sterkt ønsket med videre og derfor tror jeg han ble lønna deretter. Men det blir jo bare antagelser fra min side...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kenneth wrote:Husk at André Hanssen fornya kontrakten sin for ett ekstra år ifjor. Han var sterkt ønsket med videre og derfor tror jeg han ble lønna deretter. Men det blir jo bare antagelser fra min side...
Jeg vet heller ikke, det er bare antagelser fra min side også.. :) Bortsett fra at jeg konkret vet hva André hadde da han kom til Glimt.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Glimts lønningsliste lå jo ute på nettet uder skatteperioden!
Ingen som husker hva som sto der?!
8)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Fra Oslo wrote:Glimts lønningsliste lå jo ute på nettet uder skatteperioden!
Ingen som husker hva som sto der?!
8)

Hva som står i skattelistene har ingenting med hvilke lønninger Glimt gir sine spillere/ansatte. Mange har f.eks. gevinster fra salg av aksjer, spesielle fradrag etc. Det er fra skattelistene ikke mulig å se hvilke lønnsinntekter skatteyteren har.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Rbk, bør la flere av de gammle spillerne gå gratis. Hadde verdt fint å fått Ørjan, Odd Inge Olsen og Brattbakk.

Men det er vel lite sannsynlig for å si det mildt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Ørjan Berg er vel heller usannsynlig denne sesongen. Muligens likeså Brattbakk. Når det gjelder Odd Inge Olsen, så er det et annet spørsmål som melder seg: vil vi ha ham? Han var en glimrende fotballspiller, og jeg vet ikke om han er stort dårligere nå, men høyre back og høyre angriper er vel plasser som er noenlunde godt besatt, med forbehold om at ikke Bjørkan legger opp OG Ludvigsen reiser.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Kesseboy wrote:Ørjan Berg er vel heller usannsynlig denne sesongen. Muligens likeså Brattbakk. Når det gjelder Odd Inge Olsen, så er det et annet spørsmål som melder seg: vil vi ha ham?
Jeg vil nå stille spørsmålet om vi vil ha NOEN av disse tre. Jeg ønsker ikke at Glimt skal være en klubb fallende stjerner trapper ned i. Nei sats på talentene! Up and coming men!
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Post Reply