Ny lagkaptein

Moderators: Sulliken, Larsen

K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Nokia wrote:Og du irriterer deg over alt for tiden.
Sorry!! Image
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

K1M wrote:
Nokia wrote:Og du irriterer deg over alt for tiden.
Sorry!! Image
:lol:
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Nokia wrote:
K1M wrote: Sorry!! Image
:lol:
Skal gjøre mitt BESTE for å forbedre meg! :wink:
Meeen, sånn at du er advart; jeg er født kverrulant!! :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

K1M wrote:
Nokia wrote: :lol:
Skal gjøre mitt BESTE for å forbedre meg! :wink:
Meeen, sånn at du er advart; jeg er født kverrulant!! :)
Og det trenger ikke være negativt i det hele tatt, men nå skle hele greia ut her,,,, Vi diskuterte vel lagkaptein :twisted:
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Nokia wrote:
K1M wrote: Skal gjøre mitt BESTE for å forbedre meg! :wink:
Meeen, sånn at du er advart; jeg er født kverrulant!! :)
Og det trenger ikke være negativt i det hele tatt, men nå skle hele greia ut her,,,, Vi diskuterte vel lagkaptein :twisted:
Øhm ja... Lykke til Kjølner! :D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Vel vel. Med Kjølner som kaptein veit vi i allefall at han kjem til å stille krav til dei andre. Einaste minuset var at han i fjor såg ut til å legge vel mye skuld på andre og nærmast tyne dei offentleg utan at han tydeleg nemte namn. Alle visste likevel kven han meinte, og dei det gjaldt kan umogleg ha meint at det var rett av han i alle situasjonar å bli skulda for dårleg innsats. Sjølv var vel heller ikkje Kjølner heilt i rute i fjor, så han kunne godt inkludert seg sjølv i søvskolt-gjenget.

No må han stå fram og få dei andre med seg..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Bare for å klargjøre hvordan Kjølner ble valgt:
I vinter har tre Glimt-spillere byttet på å bære kapteinsbindet. Stig Johansen, Fredrik Kjølner og Runar Berg har hatt det i treningskamper. Søndag gikk alle spillerne til valgurnen, og avgjørelsen falt på Fredrik Kjølner
Demokratisk gjort, flertallet har talt, Kjølner er best egnet sett fra spillernes synspunkt til å være kaptein.

link:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268466
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

Larsen wrote:Bare for å klargjøre hvordan Kjølner ble valgt:
I vinter har tre Glimt-spillere byttet på å bære kapteinsbindet. Stig Johansen, Fredrik Kjølner og Runar Berg har hatt det i treningskamper. Søndag gikk alle spillerne til valgurnen, og avgjørelsen falt på Fredrik Kjølner
Demokratisk gjort, flertallet har talt, Kjølner er best egnet sett fra spillernes synspunkt til å være kaptein.
Da e alt i orden, æ e fornøyd, og sikker på at han e rett mann for oppgaven.
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Hadde egentlig håpa på Runar Berg, Men Kjølner e seff et bra valg.'

Lykke til Kjølner!!!!!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Det er ikke så ofte jeg hører om valgurne og demokratisk valg av kaptein. Får bare håpe at Kjølner blir et lykkelig valg!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke denne form for demokrati. Gjelder det på andre områder i klubben også? Bør Ola gi fra seg den makt han har? En god trener vil ofte kunne se ting andre ikke ser. F.eks. hvem som over tid er best egnet som kaptein, utviklingspotensiale hos spillerne, finne nye posisjoner til en spiller etc. Jeg vet ikke all verden om hva som skjer på innsiden i Glimt. Men det virker som Gåre lot seg styre av veteranene i fjorårssesongen. Det falt ikke heldig ut.

I Norge har vi tradisjon for at det er kort vei mellom spillere og trenere. Man snakker sammen. I andre land er man mer vant til en diktator på toppen. Jeg vet ikke hva som er best. En mellomting?
Masinga
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Demokrati innen en klubb må vel være bra? Selvsagt bør en trener ha evne til å se hvem som kanskje egner seg bedre som kapteiner enn andre, men jeg tror vel også at spillerne vet ganske godt hvem som best kan være deres representant utad, og som er den beste sjefen på banen. Så jeg tror nok et demokratisk valg av kaptein vil fungere minst like bra som om treneren skal avgjøre hvem som er den beste kapteinen.
Trofast i kvitt og svart
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Kan heller ikkje sjå noka prinsippiellt i mot at spellarane sjølv er med på beslutninga. I sær ikkje når vi veit kor dårleg dei drog i lag i fjor. I år må pipa få ein annan lyd.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Nesta wrote:Kan heller ikkje sjå noka prinsippiellt i mot at spellarane sjølv er med på beslutninga. I sær ikkje når vi veit kor dårleg dei drog i lag i fjor. I år må pipa få ein annan lyd.
Det tror jeg nok også den gjør. Dere har da ikke hatt to elendige sesonger på rad, har dere det da?
Trofast i kvitt og svart
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Joakim wrote:
Nesta wrote:Kan heller ikkje sjå noka prinsippiellt i mot at spellarane sjølv er med på beslutninga. I sær ikkje når vi veit kor dårleg dei drog i lag i fjor. I år må pipa få ein annan lyd.
Det tror jeg nok også den gjør. Dere har da ikke hatt to elendige sesonger på rad, har dere det da?
Nei, trenden har vel heller vore at det svinga for mye.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Drar opp en tråd fra høsten 2004 da jeg er imot å starte nye tråder unødvendig.

dgh.no har en avstemning om hvem som bør bli årets kaptein.
valget, ifølge deres offisielle DGH-side, står mellom;

Runar Berg
Tom Høgli
Olav Råstad
Stian Theting
Stig Johansen
Jonas Kolstad
Even Iversen

http://www.dengulehorde.no/iwips/357419747/

Hvem av disse synes du bør bli kaptein og hvorfor? Kjør debatt! :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Hva med Even hvis han blir fast?

Andre som kunne vært aktuelle, men som av en grunn ikke er med i avstemningen:
Hoftun setter aldri seg sjøl som kaptein
Miller kan ikke norsk el. særlig engelsk
Lædre, Blomman og Thiago er nye

Er Imingen glemt av eller blir han for ung/fersk? Regner liksom Årets Spiller i 2006 som uaktuell, men vet liksom ikke hvorfor...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg synes det er en svakhet at ingen peker seg klart ut som kaptein. Jeg kan ikke forstå at Høgli er kandidat all den tid han ikke forlenger kontrakten, men derimot leker med tanken om å dra til Tromsø. Flere på "listen" har ikke fast plass. Da står det vel mellom Råstad, Berg og Iversen. Jeg tror jeg foretrekker Berg. Men da må han være trent og spillesugen!
Masinga
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Jeg synes også at Olav Råstad er det beste umiddelbare alternativet. Men om de får fast plass på laget, er jeg tilbøyelig til å la både Even Iversen og Ruben prøve seg.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

heltenjohn wrote:tror Imingen har potensialet til å kan bli kaptein en dag, men kanskje for tidlig inneværende sesong!
Kom plutselig på hvorfor jeg ikke anser Imingen som potensiell kaptein. Er han for snill? Fyren er nå ultrahyggelig og jeg hører/ser ikke at han er den spilleren som åpner kjeften mest på en fotballbane heller.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Ruben er fortsatt en læregutt og er etter min mening ikke et kapteins emne. Jeg stemte for Olav da jeg mener at en kaptein skal være mye innvolvert og skal styre spillet. Noe som ikke er Evens sterke side.
Hvis man får Olav til å ta ansvar på og utenfor banen så tror jeg han kan bli den perfekte kaptein.
I medgang og motgang
Post Reply