Mini?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Mini?

Post by Joakim »

Mini lanserte tidligere i november sin interesse for Glimt-jobben. Hvordan ser dere som lever og ånder for denne klubben på å evt. få Mini inn i sportslig ledelse i klubben?
Jeg tror det kunne vært bra for Glimt jeg. Kanskje ikke som hovedtrener, til det har han verken utdannelse eller erfaring, men som en del av den sportslige ledelsen i klubben, tror jeg Mini ville fungert. Han er en frittalende herremann, men jeg tror han er klar på hvordan han ønsker at fotball skal spilles, og han kan jo bidra både med humør og fotballkunnskap. Det er en sjelden kombinasjon, hehe.
Trofast i kvitt og svart
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg mener det er en god ide å gå mini inn i Glimtsystemet, som Bjørn Lund skriver:
Glimt trenger ikke bare en dyktig trener som kan få mannskapet til å fungere igjen. De trenger også en type som kan sette klubben tilbake på fotballkartet, en som kan begeistre og skaffe ny interesse for en klubb som mistet grepet om det meste i høst.
link:
http://www.an.no/glimt/article1349896.ece

Det summerer ganske godt opp det jeg mener om saken.
Men mini har vel mer eller mindre sagt at han ikke har muligheten til noe slikt p.g.a familiesituasjonen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Hehe, det må være litt frustrerende for Mini å hele tiden bli vurdert som mest nyttig som klovn og humørspreder. Jeg er overbevist om at han kunne gjort en god jobb som det, men....

Jeg må si at jeg ble litt overrasket over at han selv lanserte seg som trenerkandidat i Glimt. Jeg har hele tiden hatt inntrykk av at det var lite aktuelt for Mini å NOEN gang flytte tilbake til Bodø. Både fordi han er seriøst værsjuk, og sikkert pga familiesituasjonen også.

Jeg tror dessverre at hvis det skulle være aktuelt for Mini selv, måtte det være for å bruke Glimt som et godt springbrett inn i en trenerkarriere. Jeg kan aldri se for meg at han flytter til Bodø for å gå inn i trenerapparatet til Glimt som humørspreder og maskott. Det er bare å slutte å spekulere i først som sist. Det skjer ikke.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Pekri10 wrote:Hehe, det må være litt frustrerende for Mini å hele tiden bli vurdert som mest nyttig som klovn og humørspreder. Jeg er overbevist om at han kunne gjort en god jobb som det, men....
Det er faktisk en viktig jobb det også, mini ville blitt en motivator både for klubb og by.

Her er forresten det mini selv sa angående trenerkvalifikasjoner:
Jeg kommer kanskje en dag til å trene et lag. Jeg har både b og c trener kurs i Norge og kommer nok også til og ta d trener kurset. I tillegg så har jeg en erfaring som spiller både i Norges beste klubb og vært med på oppturen med det Norske landslaget i 90 årene, som veldig få andre har. Og hvem sier at de beste trenerne er de som har lest seg opp? Jeg tror at erfaringen med å ha vært der det gjelder teller like mye. Det er ikke sikkert at man har det som skal til som trener fordi man har vært en god spiller. Men man vet ikke før man har prøvd og det er det som "trigger" meg mest. Men dessverre denne gang må jeg nok stå over.
link:
http://www.rbk.no/stats/bakrommet.jhtml ... leID=70440


Forresten kunne han med fordel ha hatt sin egen spalte på Glimt.no også :wink:
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg er jo ikke uenig i at det er en viktig jobb. Jeg mener bare at det er mange som overser at Mini kan ha andre kvaliteter enn å være klovn. Husker bl.a. at det i sin tid ble brukt som argument for å ha med Mini i landslagstroppen, da det var mange som mente han ikke var god nok.

Jeg synes for så vidt at Glimt kunne vurdert Mini som en fullverdig kandidat i stedet for å avfeie det i media. Jeg tror bare at en funksjon i trenerapparatet i Glimt aldri vil være aktuell for Mini, med mindre det var som hovedtrener.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg tror du har rett i at mini ikke er så interessert i annet enn en hovedtrener stilling og jeg skjønner godt at det må være irriterende for mannen å bli oppfattet som 1.dimensjonal.(klovn)

En annen ting er vel at det neppe ville ha vært gratis å fått mini inn i en rolle som Glimt vil ha han i, dessuten kan det jo potensielt komme på tvers av andre saker han jobber med.

Så jeg holder ikke pusten for planen om å få mini inn i systemet for å si det sånn, men jeg liker at man har litt høytflyvende planer om ikke annet.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Mini har takket NEI til en stilling som administrativ toppsjæf i Bodø Glimt.

Tøflusen Mini tapte familierådet og må bli værende i Trondheim.
Var det ikke Mini som kritiserte Ole Martin Årst for å stå over Tromsø sin siste seriekamp for noen år siden grunnet fødsel? Det ser ut som om kona har litt å si på hjemmefronten i Trondheim også.

Ros til styret for at de faktisk har prøvd på å få Mini til Bodø.

http://www.an.no/sport/article1383143.ece

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

J I P wrote:Tøflusen Mini tapte familierådet og må bli værende i Trondheim.Var det ikke Mini som kritiserte Ole Martin Årst for å stå over Tromsø sin siste seriekamp for noen år siden grunnet fødsel? Det ser ut som om kona har litt å si på hjemmefronten i Trondheim også.
He he, lurer på hva Ivar Hoff har å si til dette! :lol:

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Det der var jævla synd spør du meg... Det hadde rett og slett vært perfekt..........
L.U*H.G
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror også at det hadde vært en kjempeboost for Glimt og fått mini i adm stilling.. Men men.. Godt og se at det jobbes med noe da..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Dette kunne jo ha blitt litt av en julegave fra styret til oss glimt interesserte, synd at familien satte seg på bakbena men det har jo ligget i kortene lenge og er ganske forståelig.

Men styret skal ha skryt for å ha jobbet med å få Mini til klubben i en slik rolle, hadde vært gull verdt om det hadde ordnet seg...det er jeg helt overbevist om.

Mini som toppsjef både for administrasjonen, det sportslige og markedsbiten i gamleklubben hadde gitt Glimt et klart løft i mine øyne, tror han raskt hadde tjent inn den lønna han måtte ha blitt forespeilet.
Guest

Post by Guest »

kanskje han kommer til neste år :? hvem vet. litt masing skader ikke ?
vg's artikkel om at mini dropper glimt
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Alle som bor i Trondheim boikott kafeen til kona hans! Så går hun konkurs, så kan familien til Mini flytte oppover til Bodø sammen med han!
:glis :glis :glis
Guest

Post by Guest »

god idè :D
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

trollmanden wrote:Alle som bor i Trondheim boikott kafeen til kona hans! Så går hun konkurs, så kan familien til Mini flytte oppover til Bodø sammen med han!
:glis :glis :glis
Hehe, jeg kan ikke love noe, men jeg skal se hva jeg kan gjøre med saken. God Jul, Glimt-supportere!
Trofast i kvitt og svart
Espen_
Posts: 52
Joined: Fri Mar 12, 2004 7:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen_ »

Nå har det seg sånn at Mini rett og slett ikke passer til den stillingen i klubben heller. Har hørt at Gunnar Carlsen ble sparket fordi at han ikke hadde gjort jobben godt nok, og fordi han ikke interesserer seg for sport. Nå er han degradert til selger.
medlem nr 320 i Den Gule Horde
2007
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

At Mini ikke passer til media klovn stillinga? Ja da har jeg hørt det også.. Tviler sterkt på at Gunnar C er villig til og gå som selger. Mannen er såpass dyktig at de hiver jo sjefsjobbene etter han. Han skal jo ikke ha noe spesielt med den sportslige biten og gjøre Gc er forretningsmann og en dyktig en. Ikke for og være ufin men jeg tviler på hele den historien der.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply