Sorry mac, det blir nedrykk.

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Sorry mac, det blir nedrykk.

Post by trollmanden »

Det er synd å si det, spesielt for en ihuga Glimt supporter.

Året 2005 kan kun ende med nedrykk slik jeg ser det. Dette er sett ut i fra dagens situasjon såklart.

Bodø/Glimt har i teorien vært uten trener siden Sommeren 2004. Det er ganske ille. 'Alle' innad i Glimtsystemet var smertelig klar over at Gåre ikke ønsker å trene laget mere, og at han kom til å gå tilbake til sin vante posisjon i klubben. Spillerutvikler.
Men det ble jo selvsagt ikke gjort noe med dette før det var for sent. Forsent hva da? Jo forsent til å skaffe en ny kvalifisert trener som kan styre klubben.

Nå har jo styret startet jakten på ny trener. Det gikk jo bra! Nei.
Styret kom opp med et par alternativer. De fleste av dem var så og si umulig å få tak i pga Rosenborg allerede hadde dem med i sine egne planer.
Ja jeg snakker om Per Joar Hansen og Rune Skarsfjord. Begge nevnte herrer er nok bedre skikket til jobben som Glimt trener enn han dere vanngutten oppe i Tromsø som blir linket til Glimt. Nei huff.

Hvis denne dilldallgutten oppe i Tromsø er et så veldig godt alternativ til å trene et Tippeliga lag med ambisjoner (har vi virkelig det?) hvorfor har ikke Tromsø ansatt han da? De leter jo også etter trener.
Forskjellen mellom Glimt og Tromsø er vel at våre fiender i Nord nok helst leter etter en dyktig trener med erfaring. De ble koblet til flere profilerte trenere som har gjort en akseptabel jobb på dette nivået før.

Her i Bodø hostet vi opp veteraner fra 2 divisjon på Helgeland og en overbetalt søring fra som var ansatt i en norsk 2 divisjonsklubb.

Mens vi leter etter drivved i norsk amatørliga så går det et par respekterte gamle Glimt helter å lusker rundt i Norge på jakt etter trenerjobb. Ja jeg snakker om Mini. Ikke bare Mini men Tom Kåre også.
To spillere som klarer å skape blest. De har masse erfaring fra norsk og internasjonal fotball. De driver på med trener utdanning. En plass må de jo begynne. Slik som Råum og de andre kandidatene til Glimt.
Forskjellen er at disse kjenner systemet. Og klubben. Og folket. Perfekt.

Petter Solli er også en gammel helt (-94) som helt sikkert er lysten på en jobb i Glimt. Men han blir neppe spurt. Han har sikkert ambisjoner og lyst til å stå frem i media. Da blir man jo kastet på dør her i gården....

Synd er det, men jeg tror nok vi ender opp med en tilfeldig ukjent trener fra distriks Norge, en ny Opjordsmoen er på vei tror jeg nok. Det har vi ikke råd til. Det er trist at vi sparer oss til fant. Meget.

Kjølner er jo også lysten på en jobb. Hvorfor ikke?
Bjerk er også nevnt. Men han trenger assistanse.

Det er mange gode kandidater som er ledige, men ikke aktuelle i følge styret i klubben.

Bodø/Glimt må heller ikke spille 4-3-3 for en hver pris.
I Glimt må man velge formasjon etter spillermateriale. Vi har ikke penger til å velge formasjon, og så plukke de spillertypene vi vil ha til formasjonen.

Slik jeg ser det nå har ikke laget kvalitet nok til å spille den 4-3-3 fotballen vi gjorde en vakker gang på 90-tallet.
Vi er ikke inviduelt gode nok. Dette må løses på en annen måte.

Og, lurer på en ting til. Er det virkelig så lurt å hente inn nye spillere før en trener er på plass? Det kan jo ende opp med at en ny trener kommer og ikke vil bruke Glimts nye vervinger.

Nei, bruk først og fremst kreftene på en ny trener. Så får spillermateriale komme etterhvert som den nye sjefen finner ut at det er behov for det. Behov er det jo, men hvilke spillere trenger vi?

En ting er hvertfall sikkert, slik klubben er nå blir det ikke Tippeligaspill 2006. Vi er allerede svekket forhold til det vi var før Kongsvinger kampen.

Andre drar. Ludde drar? Et par spillere er usikkre mtp kontrakt. Tragisk.
Slutt å sonder markedet for lokale helter fra 'Vidda'. Hent kvalitet. Nytt blod, sats på noe nytt. utlandet f.eks. Mange norske klubber har de siste årene vært heldige ved å hente ukjente spillere fra utlandet. Mange har tjent gode penger på det også. Men her i Glimt har man vel ikke helt oversikt over hva som rører seg utfor Nord-Norge, desverre. For markedet her i nord er begrenset. Det vokser ikke kvalitetsspillere på trær hver eneste sesong. Vi har vært heldige og fått tak i et par unggutter på slutten av 90 årene. De er på tur vekk nå. Vi har en igjen, det er Trond Olsen.

Kan ihvertfall konkludere med at Ivar Morten Nordmark bør ta over Glimt når han er ledig. Men han kommer nok neppe til å ta over Glimt hvis vi ligger skadeskutt i norsk 1 divisjon etter 2005 sesongen!
Guest

Post by Guest »

sendte link til denne tråden til bg@hlimt som en.. ja kall det en demostrasjon til styret
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Tvilsomt at de bryr seg. De har jo sine planer og ambisjoner de.
hva supporterne mener er vel helt uinteressant.

Glimt er og forblir en lukket organisasjon vil jeg tro.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

puggsy' wrote:sendte link til denne tråden til bg@hlimt
Håper vel det var til bg@glimt.no du sendte, hvis ikke får du nok en feilmelding i innboksen snart :lol:

Men, er enig i hva som blir sagt. Her må det handling til! Finn en ny trener, nuh!
Og Glimt har jo forsåvidt selv sagt at de ikke henter inn forsterkninger før treneren er klar...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg er temmelig frustrert over tingenes tilstand jeg med, men må nok påpeke en ting eller to i innlegget ditt trollmanden.
Nå har jo styret startet jakten på ny trener. Det gikk jo bra! Nei.
Styret kom opp med et par alternativer. De fleste av dem var så og si umulig å få tak i pga Rosenborg allerede hadde dem med i sine egne planer.
Ja jeg snakker om Per Joar Hansen og Rune Skarsfjord. Begge nevnte herrer er nok bedre skikket til jobben som Glimt trener enn han dere vanngutten oppe i Tromsø som blir linket til Glimt. Nei huff.
Disse to var jo kandidater FØR RBK fant det for godt å sparke Ola "gå tur med hunden" Rise.
Det var da RBK heller ikke fant seg noen bedre kandidater at Glimt fikk problemer, for hva gjorde RBK?
Jo de bare oppgraderte trenerene som bare var der som Glimt egentlig ville ha.


Forskjellen mellom Glimt og Tromsø er vel at våre fiender i Nord nok helst leter etter en dyktig trener med erfaring. De ble koblet til flere profilerte trenere som har gjort en akseptabel jobb på dette nivået før.
Tromsø endte opp med Ullseth....noe jeg overhode ikke er sikker på at er noen god løsning.
I likhet med løsningen til RBK så er det vel ment å være midlertidig...altså samme saken som nå ser ut til å hende i Glimt.

Mens vi leter etter drivved i norsk amatørliga så går det et par respekterte gamle Glimt helter å lusker rundt i Norge på jakt etter trenerjobb. Ja jeg snakker om Mini. Ikke bare Mini men Tom Kåre også.
To spillere som klarer å skape blest. De har masse erfaring fra norsk og internasjonal fotball. De driver på med trener utdanning. En plass må de jo begynne. Slik som Råum og de andre kandidatene til Glimt.
Forskjellen er at disse kjenner systemet. Og klubben. Og folket. Perfekt.
For det første så lanserte Mini seg selv som kandidat i bortimot samme åndedrag som at han sa at han ikke kunne ta en slik jobb p.g.a familien sin.
Dermed er det jo ikke så mye å si om den saken, hadde det vært noen som helst mulighet til å hente mini til Glimt ville jeg ikke nødvendigivs hatt ham som hovedtrener.
Men en som han trengs definitivt for å få opp entusiasmen rundt Glimt, både i byen og i media.

Tom-Kåre??

Det har jeg enorme tvil til at skulle blitt noen suksess, denne mannen har en egen evne til å dukke opp i enhver Glimtdiskusjon.
Når folk endelig har sluttet å rope etter at han skal signeres som spiller så vil man faktisk ha ham som trener istedet.
Blir det aldri stopp? :cry:


Skrevet: Fredag 10 Desember 2004, 14:39 Tittel: Sorry mac, det blir nedrykk.

--------------------------------------------------------------------------------

Det er synd å si det, spesielt for en ihuga Glimt supporter.

Året 2005 kan kun ende med nedrykk slik jeg ser det. Dette er sett ut i fra dagens situasjon såklart.

Bodø/Glimt har i teorien vært uten trener siden Sommeren 2004. Det er ganske ille. 'Alle' innad i Glimtsystemet var smertelig klar over at Gåre ikke ønsker å trene laget mere, og at han kom til å gå tilbake til sin vante posisjon i klubben. Spillerutvikler.
Men det ble jo selvsagt ikke gjort noe med dette før det var for sent. Forsent hva da? Jo forsent til å skaffe en ny kvalifisert trener som kan styre klubben.

Nå har jo styret startet jakten på ny trener. Det gikk jo bra! Nei.
Styret kom opp med et par alternativer. De fleste av dem var så og si umulig å få tak i pga Rosenborg allerede hadde dem med i sine egne planer.
Ja jeg snakker om Per Joar Hansen og Rune Skarsfjord. Begge nevnte herrer er nok bedre skikket til jobben som Glimt trener enn han dere vanngutten oppe i Tromsø som blir linket til Glimt. Nei huff.

Hvis denne dilldallgutten oppe i Tromsø er et så veldig godt alternativ til å trene et Tippeliga lag med ambisjoner (har vi virkelig det?) hvorfor har ikke Tromsø ansatt han da? De leter jo også etter trener.
Forskjellen mellom Glimt og Tromsø er vel at våre fiender i Nord nok helst leter etter en dyktig trener med erfaring. De ble koblet til flere profilerte trenere som har gjort en akseptabel jobb på dette nivået før.

Her i Bodø hostet vi opp veteraner fra 2 divisjon på Helgeland og en overbetalt søring fra som var ansatt i en norsk 2 divisjonsklubb.

Mens vi leter etter drivved i norsk amatørliga så går det et par respekterte gamle Glimt helter å lusker rundt i Norge på jakt etter trenerjobb. Ja jeg snakker om Mini. Ikke bare Mini men Tom Kåre også.
To spillere som klarer å skape blest. De har masse erfaring fra norsk og internasjonal fotball. De driver på med trener utdanning. En plass må de jo begynne. Slik som Råum og de andre kandidatene til Glimt.
Forskjellen er at disse kjenner systemet. Og klubben. Og folket. Perfekt.

Petter Solli er også en gammel helt (-94) som helt sikkert er lysten på en jobb i Glimt. Men han blir neppe spurt. Han har sikkert ambisjoner og lyst til å stå frem i media. Da blir man jo kastet på dør her i gården....

Synd er det, men jeg tror nok vi ender opp med en tilfeldig ukjent trener fra distriks Norge, en ny Opjordsmoen er på vei tror jeg nok. Det har vi ikke råd til. Det er trist at vi sparer oss til fant. Meget.

Kjølner er jo også lysten på en jobb. Hvorfor ikke?
Bjerk er også nevnt. Men han trenger assistanse.

Kjølner og Bjerk 2005, Nordmark i 2006 blir det nye mantraet mitt her på forumet tror jeg.
Bare plassen berges så fikser Riise familiens yndling Ivar Morten Nordmark resten.


Bodø/Glimt må heller ikke spille 4-3-3 for en hver pris.
I Glimt må man velge formasjon etter spillermateriale. Vi har ikke penger til å velge formasjon, og så plukke de spillertypene vi vil ha til formasjonen.
Roter man mer med formasjonen nå så er nedrykk i 2005 allerede et faktum, jeg er i alle fall helt imot å skulle legge om stilen.


Og, lurer på en ting til. Er det virkelig så lurt å hente inn nye spillere før en trener er på plass? Det kan jo ende opp med at en ny trener kommer og ikke vil bruke Glimts nye vervinger.
Akkurat den luksusen kommer vel neppe en trener for Glimt til å ha med det første likevel, de beste spillerene vil bli brukt uansett.
Nå er det jo ikke noen stor fare for at noen blir hentet med det første heller.
Akkurat det er temmelig frustrerende når det daglig rapporteres om nye signeringer fra andre tippeligaklubber.
Det er 1.div klubber som jobber laaangt bedre enn Glimt på overgangsmarkedet desverre.

Andre drar. Ludde drar? Et par spillere er usikkre mtp kontrakt. Tragisk.
Slutt å sonder markedet for lokale helter fra 'Vidda'. Hent kvalitet. Nytt blod, sats på noe nytt. utlandet f.eks. Mange norske klubber har de siste årene vært heldige ved å hente ukjente spillere fra utlandet.
Helt enig, første bud må være å sørge for at Ludvigsen blir.
Han kan ikke glimt på noen måte få erstattet om han drar det er jeg 100% overbevist om.

Jeg nevnte det forsåvidt tidligere også men jeg mente å ha hørt på radioen at Falch mente at spillerutvalget i norge var såpass lite nå at Glimt måtte seg om utenlands.
Om dette var uttalt i forbindelsen med Sandro Grande`s prøvespill vet jeg ikke, håper ikke det siden de desverre ikke ville signere ham.


Jeg er likhet med resten her inne temmelig frustrert nå...ingenting går veien og selv ikke det minste fnugg av lyspunkter finner veien fram til oss.

Det er jo for jævlig om man skal grue seg til sesongen 2005.

For å ikke bli for depressiv her så lager jeg meg en egen liste som jeg skal gjenta hver gang jeg føler behov for antidepressive:
  • 1. Sesongen 2005 starter med Ørjan Berg i sin livs form i startellveren til Glimt

    2. Trond Fredrik Ludvigsen blir Glimt spiller, kontrakten med Herta blir revet i filler og han signerer 3 år kontrakt med Glimt.(haha Brann!)

    3. Glimt signerer en ukjent spiller for 3 kroner og et glanspapir som på mirakuløst vis innhar alle egenskapene Sæternes viste på sitt beste i Glimt.

    4. Tom Høgli tar virkelig steget opp og etablerer seg som kvalitetsspiller i førsteelveren til Glimt.

    5. Paulsen klarer endelig å stabilisere formen på høyrebacken og blir tatt ut til landslaget.

    6. Glimt signerer Jim Johansen som viser å være verdens beste spiller.

    7. Nordmark tar over Glimt i 2006 og tilsuersnittet øker til 6000 per kamp.

    8. DGH når et medlemstall på 800 fanatsike menn og kvinner som lager et helvetes liv hver eneste kamp.

    9. Sol og vindstille på hver bidige hjemmekamp.

    10. Serie og cupgull i 2006. Nordmark erklæres som en halvgud i Bodø.


    Så ja...nå føles det litt bedre selv om ikke alt henger helt på greip i denne lista :wink:
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Hvis Høgli skal bli god så må han få spille hele kamper, ikke 7 min på tampen av en allerede avgjort Tippeliga kamp. Man blir ikke god av å få noen få minutter spilletid, man trenger KAMPER! TRENING!

Spillere blir ikke gode av å sitte på benken.
Dette er et problem i Glimt mener jeg.
Verken Torvik eller Karlsen har fått smake Tippeliga spill.

Glimt henger etter andre klubber på alle plan. Til og med på spillerutvikling. Blir vel bedre nå som Gåre tar sin plass som spillerutvikler.




Da Mini lanserte seg selv som trener gjorde han det jo SELVSAGT fordi han er veldig interesserti å hjelpe Glimt, noe annet er jo bare tullprat. Grunnen til at han nevnte årsaker med familien var jo bare en backup unnskyldning hvis han ikke skulle vise seg å være aktuell nok for styret!
Mannen hadde jo aldri gått ut i media og sagt dette hvis han ikke hadde mulighet eller lyst til å trene et lag.
Det blir jo like teit som da Ronny Johnsen gikk ut i media nå for ikke lenge siden og sa at han ga seg på landslaget. Mannen er verken god nok eller tatt ut til noe landslag under Hareide.

Tror Tom Kåre har et par egenskaper som fort kunne fått skikk på spillergruppen vår. Hvertfall hvis han får en humørfull assistent.
Men humør, utstråling og andre egenskaper som tiltrekker seg oppmerksomhet er jo bannlyst på Aspmyra. Synd er det.

Hvis vi hadde hatt et apparat som kunne skapt litt mere blest rundt klubben ville vi også blitt en mer attraktiv klubb å sponse, sponsorne får noe igjen for det de gir. Nå får de jo heller lite, i og med den gjennomsnittlige nordmann aldri tenker på Bodø/Glimt bortsett fra når deres respektive lag møter oss.

Mere blest, mere sponsorer, mere penger. Det ville blitt kamp om å være hovedsponser o.l. Nå er det jo ikke kamp, nå blir jo firmaer nærmest tvungen!

Å spille en krevende og underholdende 4-3-3 anser jeg som umulig med dagens spillerstall. Da kan man heller snekkre sammen noe lignende som ikke er fult så tradisjonelt. Kanskje vi klarer å forbedre oss sportslig.
Det er ikke sikkert spillergruppen er bekvemt med å spille med dagens formasjon. Dette nevner jeg pga vi ofte har sett at spillere brukes på posisjoner de ikke er ment til å spille på.
Ref; Christian Berg, Stig, Ludde, Olsen, Høgli.
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Skiffelser, og atter skuffelser!

Post by Thomahawk »

Nå blir jeg plutselig veldig engasjert her igjen. Trodde først og fremst det skulle bli oppvask-møte rundt 6. Desember, da ferien var over, at AN skulle følge saken med argus-øyne og at problemet skulle "rives opp med rota!". Nå skjer det jo ikke en dritt. Det er en assistent-trener uten "guts" nok til å ta opp problemene, og et styre som ikke har fått tak i en trener tross lang visshet om at Gåre skulle slutte! For meg virker det som om den mye omtalte klikken fortsattt er de som styrer skuta og kanskje kjører den grunn i 2005!

Hadde også håpet at de i denne klikken, som har blitt kritisert for å bestemme, gikk ut og beklaget seg. Slik det er nå, virker det som om de ikke skjønner hva de har gjort, eller ikke ser problemet i det.

Håpa AN får ut fingeren!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

1. Sesongen 2005 starter med Ørjan Berg i sin livs form i startellveren til Glimt

2. Trond Fredrik Ludvigsen blir Glimt spiller, kontrakten med Herta blir revet i filler og han signerer 3 år kontrakt med Glimt.(haha Brann!)

3. Glimt signerer en ukjent spiller for 3 kroner og et glanspapir som på mirakuløst vis innhar alle egenskapene Sæternes viste på sitt beste i Glimt.

4. Tom Høgli tar virkelig steget opp og etablerer seg som kvalitetsspiller i førsteelveren til Glimt.

5. Paulsen klarer endelig å stabilisere formen på høyrebacken og blir tatt ut til landslaget.

6. Glimt signerer Jim Johansen som viser å være verdens beste spiller.

7. Nordmark tar over Glimt i 2006 og tilsuersnittet øker til 6000 per kamp.

8. DGH når et medlemstall på 800 fanatsike menn og kvinner som lager et helvetes liv hver eneste kamp.

9. Sol og vindstille på hver bidige hjemmekamp.

10. Serie og cupgull i 2006. Nordmark erklæres som en halvgud i Bodø.
Er vel pkt. 9 som er mest sannsynlig :wink:

Men fra spøk til revolver, det må da finnes spillere i massevis, selv om man kanskje må rote litt nedover i divisjonene? Klart det er forskjell på etablerte toppspillere og spillere på Tromsdalen, Harstad og Innstranda, men bredde i troppen er aldri en ulempe - forskjellene trenger ikke være så store som man tror (og i den nåværende situasjonen, så tror jeg man har mindre å tape på å hente ukjente spillere enn å la være å hente noen i det hele tatt). Når det gjelder messinga om at man ikke kan starte spillerjakt uten trener ombord, så må man huske på at Øystein Gåre faktisk fortsatt er ansatt i klubben, og hvis han var god nok til å vurdere spillere for et år sia, så må han vel være det nå også?

Dessuten må vi ikke glemme at den nåværende stallen langt på veg er den samme som faktisk tok sølv for to år sia, tro det eller ei. Med rett motivasjon, så kan det vel tenkes at stammen i laget igjen kan komme til å fungere.

Ad. Tom Kåre Staurvik. Synes å huske at det var spillere som nedla veto mot å hente ham tilbake som spiller for ei lita stund sia. Hvor aktuelt tror man da det er å hente mannen inn som trener når vi allerede ser hva som er blitt kasta vrak på...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Larsen wrote:9. Sol og vindstille på hver bidige hjemmekamp.
Det som er litt artig er at det bruker og være om ikke annet ett gløtt av sol på hjemmekampene.. Ikke på flomlyskampene men da hadde det vært magi..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg synes vi alle skal dømme Bodø/Glimt nedenom og hjem neste sesong. Media henger seg gladelig på, og da begynner jo sesongoppkjøringen å ligne veldig på oppkjøringen til 2003-sesongen; Sæternes hadde blitt solgt, og Glimt hadde hentet de avdankede tippeligaspillerne (eller kjøttspillere som Gåre kalte dem) Brekke og Perra fra lavere divisjoner. Vi husker alle hvor spennende vi syntes de spillerovergangene var. Nå har André forsvunnet, og vi har hentet Sakk (ikke et vondt ord om ham). Nå mangler det bare at vi henter Odd Karl Stangnes fra Skeid, så blir det vel en reprise på 2003-sesongen. :rock
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Stangnes har ingen verdens ting å tilføye Bodø/Glimt, verken sportslig eller sosialt.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Nei, jeg er kanskje ikke akkurat en ironiens mester.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Vanskelig for en ny bruker som kun har vært her i 2-3 dager å vite dine skrivevaner og tolke hva som er ironi.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Uansett - velkommen skal du være trollmanden! Du skriver mye bra på innleggene dine :)
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Takker. Har allerede blitt oppfattet som negativ av enkelte. Men kana vvise det konstant. Har ved tidligere sesonger vært svært - kanskje for - positiv.
Nå er jeg mere realistisk. Det har med utviklingen og avviklingen av årets skandale sesong. Er berettiget og konstruktiv kritikk jeg kommer med. (For det meste:)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

velkommen skal du være.... Bedre å være litt negativ og bli positivt overrasket, som 2003-sesongen, enn å være positiv og bli skikkelig skuffa, som i år..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Takk.
Det er helt riktig det ja, enig med den.
Ros er på sin plass når de gjør seg fortjent til det. Men i skrivende stund er det mere som er galt enn rett i Bodø's stolthet.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

enig i det, og akkurat nå så er det ingen i ledelsen som står fram og tar ansvar, det uroer meg ganske mye....
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Det er oppsiktsvekkende ja.
Virker ikke som noen tar tak og styrer skuta.
Vi skulle hatt en Siem eller en Bratseth (Uff!) som har baller til å fortelle om mål og ambisjoner. Samt søke og fortelle om interessane spillere.
Går jo knapt en dag uten at VG, Dagbladet eller TV2 har 2-3 nyheter om Vålerenga for tiden.

Har nesten en liten følelse for at Bodø/Glimt som klubb er overlatt til tilfeldighetene noen gang, alt bare seiler sin egen sjø, så ser man hvor man havner...ting kommer liksom så brått og overaskende på de ansatte. Rart det der, vi har jo hatt stø kurs nedover siden i vår...
venter enda på handling.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Vi har hatt stø kurs ja,... mot 1.divisjon.

Tenker litt på hva som skjedde med Kongsvinger, var en klubb på nedtur, spilte kvailkk i 1998, og rykket rett ned i 1999.. De hadde en dårlig økonomi, og gjorde ingen grep vinteren 98/99...

Skal vi unngå nedrykk så MÅ vi gjøre noen grep...

Og for å komme med et forslag : hva å begynne med å ansette en trener??? Å vente til etter jul som AN skrev her om dagen er jo et klassiks eksempel på total handligslammelse..
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Enig enig. Trenere kommer nok ikke av seg selv og hendvender seg til Glimt for å bli ansett.

Man må ut og sondere markede for mulige kandidater, og ta ansvar og faktisk TA KONTAKT. Ikke med en eller tre aktuelle. Man kan vel godt linkes og kontakte opptil et tosiffret antall trenere uten at det gjør noe.
Man ansette vel bare en av de uansett. Er jo ikke farlig å si nei hvis vi skulle være i den usannsynlige deilige situasjonen at vi kunne velge og vrake trenere.

Interessant det du nevnte om Kongsvinger i 98-99, tenkte ikke over det.
Dette er jo da selvsagt et scenario som vi må tenke over, og kanskje kopierer uten at vi er helt klar over det.

En ting til, de ansatte i klubben må for faen ikke komme sutrende til sommeren 2005 og klage på tilstanden. Nå har vi vært klar over dette siden i vinter!
Post Reply