Tabell 2005

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Tabell 2005

Post by Baltus »

er vel litt tidlig for dette, mne de første tabelltipsene er begynt å komme på diverse diskusjonsforum:

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID= ... 2005%21%20

Vi er ikke akkurat blant det heteste medaljekandidatene foreløpig!!!!
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Selv om det er farlig, så tippa jeg glimt til 33 poeng for et par uker sia. Siden den tid har man vært ute for spillermytteri i trenerjakta, ingen kjøpte spillere, feriekoloni i desember, osv. osv. osv, så jeg må vel justere anslaget til <23 poeng. Noen bedre? :)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Bare bra at Glimt blir tippa på sisteplass. Da behøver de ikke å bevise noe neste sesong.
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Selvsagt tipper folk Glimt på sisteplass. Slik ståa er idag er alt annet bare tull egentlig.

Folk som følger med på norsk fotball vet jo at Glimt er klubben som er desidert dårligst per dags dato. Slik er det. Det kan jo selvsagt endres - Om de ansatte selv vil det da. Håper "de" ikke oppdager det for sent.
Dvs; i september 2005. Da er det kanskje forsent!
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Re: Tabell 2005

Post by penthouse »

Baltus wrote: Vi er ikke akkurat blant det heteste medaljekandidatene foreløpig!!!!
Nei, det er ikke så rart.
Ledelsen i Glimt er en katastrofe. Hadde ventet ny trener for lenge siden. Hadde også ventet meg hoderulling.

En pølsebod på tverrlandet hadde blitt styrt bedre ( ikke noe vondt om tverrlendinger )
So long, glimtforum.net
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Hehe.
Nå har jo Brann operert med en sum på 10-15 millioner kroner for å få Martin Andresen til Bergen, det er sinnsykt mye penger i norsk fotball. Pengene ble selvsagt støttet av Chess.

Glimt har ikke penger eller investorer som spytter inn slike beløp, men vi må da for faen få ut fingern og signe spillere!
Nå drar alle lagene i fra oss.
Det nytter ikke lengre å kjøre en hard treningsuke i slutten av mars og hente 2-3 ukjente spillere fra bedriftsserien uka før Tippeligaen starter.
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

trollmanden wrote:hente 2-3 ukjente spillere fra bedriftsserien uka før Tippeligaen starter.
Hehehe, den likte jeg...
So long, glimtforum.net
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Skjønner for så vidt skepsisen til Glimt i 2005. Men jeg har INGEN tro på bunnstrid neste sesong. Fordi:

- Spiller Glimt med samme innsats og glød som i hjemmekampen mot KIL er det ikke mange som slår oss.
- Laget lærer av feilene i 2004-sesongen.
- Nye spillere kommer. Folk er utålmodige (jeg også), men jeg tror på to-tre nye spillere. Å skue mot Nord-Amerika er en god ide.
- Glimt er i ferd med å bli en åpnere klubb, noe som hjelper når man er i underholdningsbransjen (!).
- Glimtstyret vil evaluere sin egen innsats og gjøre tiltak som er til det beste for klubben.

:)
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Haha, det mulig Glimt hever seg på oen av tiltalte punkter, men ikke glem, de andre konkurerende lagene hever seg også, forskjellen til nå er at de allerede har rustet seg vel godt opp for Tippeligaen 2005. Det har ikke vi.

Dessuten har jeg vanskelig for å tro at laget vil hevde seg i toppen til neste år. Nesten identisk spillerstall i 3-4 år på rad fører neppe noen vei.
Nytter ikke med et par nye spillere, som ikke er gode nok for benken engang. Håpløst. Still.

Kan jo trøste oss med at det kan ikke bli værre hvertfall.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

alle sier at de norske tippeligalagene hever seg.. jeg er ikke så sikker på at de hever seg. bortsett fra Vif. ja det er mange som får nye spillere men de miste nu ofte en kvalitets spiller eller to også
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Brann har vel hevet seg da?

Fikk Bengt Sæternes tilbake i høst. Norges beste spiss kanskje?
Nå fikk di signa landslagskaptein Martin Andresen. Hvis det ikke hever laget vet ikke jeg. Han ville forsterket alle lag i Skandinavia.

De jakter også ny keeper(?)
Ryktes også at Trond Andersen skal i samtaler med Brann. Han er en habil midtstopper.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Selvsagt vil gode spillerkjøp kunne heve nivået på en klubb. Der er jo Bengt Sæternes et godt eksempel. Men jeg syns folk ser seg blind på spillerkjøp.

- Lillestrøm var jo overgangsvinneren i vinter, men det ble ikke helt topp likevel...
- Det samme gjaldt Lyn.
- RBKs spillerkjøp i sommer har ikke imponert mange.
- Martin Andresen greide ikke å heve Stabæk da han kom tilbake i sommer.

:!: :?: :!:
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Helt enig , spillerkjøp alene gjør ingen god sesong.

Men vi må huske på at vi allerede har den tynneste stallen i serien, og vi så hvordan det gikk i år, når vi begynte å få skader, kontra i fjor da vi kunne kjøre med stort sett samme lag hele sesongen.

Stig vet vi er skadeutatt, Runar vet vi sanker kort, Olav hangler, Christian Berg er stor sett skadet ...

Det er klart at vi må få flere spillere inn, og aller best hadde det vært at vi fikk tak i spillere som gikk inn å styrket førsteelleveren. Det ville gitt mere konkuranse om plassene på laget, og at mafiaen skjerpet seg litt og ga full gass i sesongen 2005...
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

trollmanden wrote:Brann har vel hevet seg da?

Fikk Bengt Sæternes tilbake i høst. Norges beste spiss kanskje?
Nå fikk di signa landslagskaptein Martin Andresen. Hvis det ikke hever laget vet ikke jeg. Han ville forsterket alle lag i Skandinavia.

De jakter også ny keeper(?)
Ryktes også at Trond Andersen skal i samtaler med Brann. Han er en habil midtstopper.
Joda brann har hevet seg en del... Men mener at Martin Andresen ikke er så god som ale skal ha det til.. Han er god men ikke spå god. Runar er en bedre spiller en martin er nå min mening
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Det er en fordel at den beste spilleren på et lag er heltidsansatt og ikke bare deltidsansatt slik som Runar Berg. Hvis du skjønner hva jeg skal frem til...
Post Reply