OLA HALDORSEN!

Moderators: Sulliken, Larsen

Åssa
Posts: 299
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

OLA HALDORSEN!

Post by Åssa »

Velkommen skal han være! Man kan sikkert stille spørsmål ved hans erfaring, men nå er det endelig avgjort, og umiddelbart har jeg større tro på å hente inn Ola enn å fortsette kun med interne kandidater. :D :D
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Slik utviklingen har vært i Glimt den siste tiden, der den ene trenekandidaten etter den andre har gjort full retrett, må vel dette sies å være en brukbar løsning. Hvis Bjerk er det eneste alternativet, velger jeg Haldorsen.

Jeg har egentlig ikke peiling på hva Haldorsen står for som trener. Som spiller vet vi at han ga alt og var et godt forbilde og en fin ledertype.

Nå er valget tatt og jeg ønsker Ola Haldorsen all mulig lykke i jobben. Det er litt av hvert å gripe fatt i. Først må alle få klar beskjed om myndighetslinjene i klubben.
Last edited by Masinga on Tue Dec 14, 2004 4:05 pm, edited 1 time in total.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Når det gjelder erfaring, så bør det selvsagt nevnes at Haldorsen allerede har 2 sesonger som assistenttrener i Tippeligaen bak seg.
Avedis
Posts: 348
Joined: Thu Mar 25, 2004 8:22 am
Location: København

Post by Avedis »

Tror Glimt har gjort et bra valg sett ut fra omstendighetene. Ola kjenner spillestilen svært godt, og hvis han klarer å få like mye innsats ut av dagens spillere, som det han selv hadde, tror jeg han kan lykkes. De har i hvertfall endelig fått en løsning på trenerspørsmålet. Nå får vi bare håpe at det er mulig å skaffe til veie midler slik at Ola får hentet inn noen forsterkninger på spillerfronten.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Når Aga også kommer inn i trenerteamet, så ser det ihvertfall ut til at det blir et trenerteam med humør som tar over.
Dette ser bra ut.

http://www.glimt.no/index.php?lang=nor& ... 81f3edfd88
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Calle Manøver
Posts: 832
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:24 am
Location: Midt i Bodø, midt i verden!

Post by Calle Manøver »

Vi får bare gratulere Glimt med en avklaring rundt trenerspørsmålet, og Ola Haldorsen med ei formidabel utfordring. Jeg må innrømme at jeg er en anelse skeptisk rundt erfaringen hans, men som type er dette et glimrende valg. Han er en ledertype, som samtidig har myke egenskaper.
I tillegg kjenner han 4-3-3 vanvittig godt, og vet hva som skal til i tippeligaen (som spiller).

Noen som vet om han har hatt noe treneransvar i Finnmark de siste årene?

Dette blir spennende. Håper han klarer å lokke noen godiser til klubben:)

Manøver, som er fornøyd og som plutselig gleder seg til sesongstart...
"Sakariassen for President!"
trollmanden
Posts: 66
Joined: Fri Dec 10, 2004 1:57 pm

Post by trollmanden »

Haldorsen er vel det beste valget av nevnte kandidater slik jeg ser det.
Hadde heller sett Fladmark enn Ola i trenerjobben, men dette ser da egentlig lovende ut.
Vi vet hva Ola står for fra tiden han sjefet på backplassen i Glimt.
Virker for meg som en humørfylt og trivelig kar som nok blir å få stor autoritet i spillergruppen.

Nå kan vi fokusere på spillerjakten!
Grande og Moldegutten er første stopp!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

J I P wrote:Når Aga også kommer inn i trenerteamet, så ser det ihvertfall ut til at det blir et trenerteam med humør som tar over.
Dette ser bra ut.
Aga har vært i systemet hele tiden da. Så det er ikke noe nytt trenerteam utenom Haldorsen. Men det er sant - humør er knallviktig!

Jeg både håper og tror at Haldorsen får skikk på gjengen nå! :)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Ola, rundingsbøya fra Finnmark, du er MER enn hjertelig velkommen!

Nå må styret i DGH ut i AN og komme med en uttalelse! This we like, kan vi si. Og så håper vi at det blir RO i spillergruppa etter ansettelsen. Agree, styret?

Nu må DGH begynne å markere seg. Jo før jo bedre!

Tjolahoppsannsa, sier dalers i en kommentar! :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Noen som vet om han har hatt noe treneransvar i Finnmark de siste årene?
Han har trent gamleklubben Bølgen fra bugøynes, med ganske så grei suksess. Liten stall, ikke det beste materialet, fjerde divisjon og stor sjanse for nedleggelse ventet han da han kom.
Til sommern spiller de i tredje.

Ola er en grepa kar, som vet å trene et lag. Har en ganske så god magefølelse.
Tippeligaen 2008.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Tarin wrote:Ola er en grepa kar, som vet å trene et lag. Har en ganske så god magefølelse.
Korsjen e magefølelsen, Ola? :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Haldorsen med sine 39 år må vel være en av Tippeligaens yngste trenere? På samme alder med Mjelde og Sandstø?
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Dette var gledelige nyheter!
En lokal Glimtkar, relativt ung, ivrig og grepa!

Velkommen Ola! Dette blir spennende :D
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Hyggelig å høre intervjuet med Ola på NRK Nordland nå for noen minutter siden. Ola var overhodet ikke usikker på om han kom til å lykkes i jobben. Han var derimot klokkeklar på at han ville lykkes, og han gledet seg voldsomt til å ta over ansvaret for en steike god spillerstall!
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Jeg tror Haldorsen kan gjøre det bra jeg. Det er ikke lett å få noen som helst nordover, hverken spillere eller trenere. Det ser vi jo også i TIL.
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

dalers wrote:
Tarin wrote:Ola er en grepa kar, som vet å trene et lag. Har en ganske så god magefølelse.
Korsjen e magefølelsen, Ola? :D
Morroklumpen... :)

Min magefølelse var det vel jeg siktet til, da.
Tippeligaen 2008.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Dalers du sir at nu må DGH vis sæ mer... å ser åsså at du bor i bodø..Et tips e jo å gjør no aktivt sjøl. Det skjer ingenting viss alle legg ansvar på andre.

Å d her e ikke et angrep på dæ personlig, å æ veit heller ikke ka du faktisk gjør i forhold til DGH, men bare vil nevn d. D her e en oppfordring til alle som "hvila på laurbæra" og forventa at alle andre skal gjør en innsats for mer entusiasme i denne byen :roll: [/quote]
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

En stor lettelse å få avklaring på trenerspørsmålet. Ola har en lang og tro tjeneste i klubben som spiller, kaptein og ass. trener. Jeg har sansen for å rekruttere lederskikkelser med fortid i klubben, personer som gjennom sin innsats i klubben og sin personlighet nyter respekt i klubbmiljøet. Jeg tror Ola er en slik person. Nå er jeg spent på hva som skjer på spillermarkedet. Vi må nok ha minst et par kvalitetsspillere, og det bør ikke drøye så altfor lenge. Jeg gleder meg til sesongen 2005 sparkes i gang. :D

Velkommen tilbake Ola! :D
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Ser at Ola er ansatt fra 1 januar 2005..... Håper allikevel han allerede nå setter seg ned for å vurdere nye spillere. Så burde han slå knyttneven hardt i bordet til Gunnar Carlsen og si: Se og gjør Ludde til permanent Glimtspiller nå!!!
L.U*H.G
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Dutte wrote:Ser at Ola er ansatt fra 1 januar 2005..... Håper allikevel han allerede nå setter seg ned for å vurdere nye spillere.
Ifølge intervjuet med Ola på NRK i dag, så fikk jeg inntrykk av at han skulle begynne å jobbe endel allerede med én gang. Treningene skulle han begynne å lede fra 1/1.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Trapattoni wrote:
Dutte wrote:Ser at Ola er ansatt fra 1 januar 2005..... Håper allikevel han allerede nå setter seg ned for å vurdere nye spillere.
Ifølge intervjuet med Ola på NRK i dag, så fikk jeg inntrykk av at han skulle begynne å jobbe endel allerede med én gang. Treningene skulle han begynne å lede fra 1/1.
Har meint heile tida at Ola ville bli bra for oss og Glimt. Blei skuffa då han rauk ut av første runde, men no er jo alt i orden att..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Endelig har Glimt fått avklart trener-situasjonen for neste år.

MEN, jeg føler meg ikke helt komfortabel med at det ble Ola som fikk treneransvaret. Ikke fordi jeg ikke tror han kan være en dyktig trener. Men jeg synes det blir alt for mye innavl i Glimt. Det jeg tror Glimt trenger aller mest, og iallefall slik det blir fremstilt i media nå om dagen, er nye impulser utenfra.

Når nye spillere skal hentes, og når trener skal hentes, så er det tidligere Glimt-spillere som alltid dukker opp. Det i seg selv trenger ikke være noe dårlig tegn, men når i tillegg miljøet rundt Glimt er så lite som det er så virker det mer som et sykdomstegn enn som god medisin.

Og når det i tillegg virker som at Glimt har dårlig kjemi i forhold til en del eks Glimt-spillere som burde være store ressurser for en eliteserie-klubb (Tom Kåre, Mini, muligens Ørjan) så mener jeg det burde være ekstra viktig for Glimt å hente inn nye ressurser utenfra.

Jeg hadde faktisk heller håpet på å få inn en litt ukjent Flovik som trener, slik at han kunne brukt sine kontakter i forhold til unge talenter i Norge. Trenere har ofte sine kontakter med spillere, så derfor så jeg på Flovik som en spennende ressurs, som kunne komme inn i Glimt-miljøet og se ting med nye øyne, og kanskje fått noen av morgendagens spillere i Norge til å komme til Glimt.

Ola har nok ikke det samme kontakt-nettet, og fotball-miljøet i Finmark er nok ganske begrenset, og må derfor begynne å "scanne" markedet fra scratch nå, og det er ingen fordel, når "hele" Norge allerede har hentet det de vil ha av fotballspillere....

Måtte Ola gjøre alle mine ord til skamme... Måtte han få meg til å spise i meg all min skepsis i skam rundt ferietider... Håper inderlig jeg tar feil, men jeg føler ingen jubel-stemning enda. Kanskje kommer den i treningskampene i vinter, kanskje kommer den etter de 2-3 første seriekampene. Håper Ola viser at jeg er en dust, som ikke har peiling på hvilke kvaliteter han innehar som trener. Jeg venter på seriestart......
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Jepp!

Post by Thomahawk »

Hiver meg med i gratulasjonene! Haldorsen var ikke mitt førstevalg, men inntrykket jeg har av ham er at han er en rederlig, hardtarbeidende og en ærlig person, og jeg har stor tro på mannen.

Velkommen tilbake, og lykke til!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Glimtsupporter wrote: Jeg hadde faktisk heller håpet på å få inn en litt ukjent Flovik som trener, slik at han kunne brukt sine kontakter i forhold til unge talenter i Norge. Trenere har ofte sine kontakter med spillere, så derfor så jeg på Flovik som en spennende ressurs, som kunne komme inn i Glimt-miljøet og se ting med nye øyne, og kanskje fått noen av morgendagens spillere i Norge til å komme til Glimt.
Her er det ingen motsetninger. Slik klubbane nordpå samarbeider med talentutviklar Flovik er det talentane dei først og fremst tenkjer på. Det er nær kontakt mellom f.eks. lagleiar/trenar på juniorlaget til Alta eller IIL og Flovik nård det gjeld aktuelle talentar som skal kunne hospitere på TIL eller Glimt..

Ola blir bra for Glimt han, og dessutan er det vel ikkje heilt innavl å snakke om ein person som har vore borte frå klubben i så mange år som Ola har no? Vil det vere innavl å hente heim Ørjan Berg? Var det innavl å hente heim Arne Hansen, Terje Mørkved og Harald Berg i si tid? Enn Runar Berg, Ole Arvid Langnes og Håvard S.? Her er det lurt å tenkje litt meir på klubben.. Det kan vere ting som tyder på at slik rekkruttering er godt for klubben..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Slik som trener-markedet er for tiden, tror jeg vi skal være veldig fornøyde med Ola. Vi vet hva han står for som person, og når han har tatt på seg denne "håpløse" oppgaven, tror jeg han har vurdert dette nøye og har en plan.

Når det gjelder kjennskap til spillere vet vi lite om hva Flovik og Ola vet, men at det kommer en del gode spillere fra Finnmark vet vi alle. Kanskje Ola som har reist rundt med Bølgen vet litt av hvert!

Når Gåre får satt i gang sitt gamle arbeid, er jeg uansett ikke redd for arbeidet med talentene. Dette kan han!

Nei, nå skal vi glede oss over at vi har fått en trener som ikke tilhørte "sutregjengen" i spillerstallen (aner ikke hvem det var), og en trener som garantert vil rydde opp i det tullet der.

Neste jobb nå er forsterkninger og mere penger!

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
Post Reply