Viking - Bodø/Glimt-kamptråd!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Striker
Posts: 32
Joined: Wed Apr 07, 2004 10:46 am
Location: Oslo

Viking - Bodø/Glimt-kamptråd!

Post by Striker »

Her er litt statistikk på de kampene glimt har spilt i stavanger.

Siden 1977 har det blitt 1 seier 6 uavgjort og 9 tap

Den ene seieren til glimt kom i 2003 da vi vant 2-1

siste 5 oppgjør 1 serier 4 uavgjort og 0tap :lol: bra statistikk

Største tap i stavanger er 6-0 i 1995
(pytt pytt ,glimt vant 7-0 hjemme over viking i 1996 :klapp )

Håper at glimt klarer å ta poeng i stavanger i år. kan bli tøft hvis Viking er så gode som alle eksperter mener.
Glimt E BÆST , Gløm the Ræst!!!
---------------------------------------

RJS
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Har fått den gode følelsen for denne kampen.. Dess mere jeg kjenner etter dess mere kjenner jeg at dette blir seier..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Da er det sannelig ikke mange dagene igjen til serieåpningen mot Viking, gjett om jeg gleder meg til det hele er igang :)

Viking:


Glimt møter et Viking lag som Nordmark tippet som seriemester i år, Vg har 3 plasser igjen å tippe på sin tabell og Viking har ennå ikke blitt nevnt så de tippes minst på en 3.plass av dem.

Treningstabellen på Glimtsupporter.com viser at Viking ligger på en tredjeplass med 1.81 i poengsnitt på kampene, siste treningskampen mot RBK viser også at Viking har noe på gang.
En overbevisende 2-0 seier etter mål av Peter Kovacs og Trygve Nygaard i en kamp der RBK knapt kom til en eneste sjangse i løpet av 90 minutter.

Over 6000 tilskuere fikk med seg seieren og det må sies å være veldig imponerende.
11600 billetter er allerede solgt til kampen mot Glimt, det betyr etter all sannsynlighet at Viking stadion blir helt utsolgt.

Laget Viking spillte med mot RBK ser slik ut:

Basso, Dahl(Nygaard fra 63.min, Hansen, Deila, Pereira, Tengesdal, Aarsheim(Mambo Mumba fra 79.min), Hangeland, Kopteff, Østenstad(Berland fra 79.min), Kovacs.

Er vel ikke utenkelig at det er det samme laget som stiller på søndag når alvoret starter.


Førstevalget på keeperplassen Basso måtte gi seg på trening onsdag men seriepremieren skal ikke stå i fare.
Ellers stiller Viking med skadefire tropp...heldigrisene.


Det er vel ikke til å legge skjul på at Glimt er i utfordrerposisjon her, en nedrykkskandidat(ifølge de fleste aviser) mot en medaljekandidat.
De fleste Vikingfans regner nok med at Viking skal ta full pott i første seriekamp, det er opp til Glimt å gi et fullsatt Viking stadion en lei start på årets sesong.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hmmmm..Magefølelsen sier 3-1 til Viking.

Håper på 3 poeng og 0-1
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Huff lika ikke magefølelsen din Nokia. Vet du har tippa alt for rett før... Men satsa på d bi feil denne gangen!

2-0 til glimt sir æ :D
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Jeg tror Glimt kan ta full pott i Stavanger, men skal de klare det må de være mere effektiv på topp.
Sist kamp i molde så hadde de godt press på Molde men det sviktet i avslutningen. Råstad må tørre å bruke storslegga, om han skulle være så uheldig å treffe en viking spiller så er det han så får lide. Håper Paulsen Gjør en like bra kamp som sist og at Kong Runar er i storform.

Mitt tips 3-0 til Glimt.

Ser dere alle i Stavanger til helgen.

Frenkongen
Romsdaling med Glimt hjerte.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Vi tror på det beste.

Viking presser og presser - Bodø/Glimt kontrer og overrasker.

Dersom Sakken er bedre (slik som noen mener) enn de andre i rekka, Johansen og Ludvigsen, da står det bra til. Theting inn for Christian Berg og Halvorsen inn for Høgli, gjør at det er mye defensive muskler.

Nøkkelspilleren blir Cato Hansen i kampen mot Østenstad og Kovacs.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Som Romsdaling så tror jeg at Råket kan bli en joker i denne kampen. Greit at han er fra Kristiansund, men når du velger å forlate Molde(rævafotball) i fordel for Glimt så får du mange stjerner med meg.
Alle husker vel hvor Kjølner kom fra å hva han har blitt.

Tror Råket putter Søndag
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Håper alle dere får rett og jeg tar skammelig feil :!: :twisted:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg har ca. samme følelsen som Nokia, bare uten det ene Glimt-målet. Sitter med en ekkel følelse av at Viking er på vei inn i en god vårsesong, og kommer til å utmerke seg som medaljekandidater med én gang. Vi får håpe jeg tar feil, da...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Glimt har ingenting og tape de er tippet på dumpeplass stort sett over alt viking er tippet på medalje og synes ikke de var bra i fjor nei tror glimt kan overrake her
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Striker
Posts: 32
Joined: Wed Apr 07, 2004 10:46 am
Location: Oslo

Post by Striker »

Satser på at Sakkariassen scorer i sin 3 kamp på rad og at glimt vinner 1-0.
Glimt E BÆST , Gløm the Ræst!!!
---------------------------------------

RJS
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg frykter 5-0 til Viking. Jeg velger å være mest mulig pessimistisk foran kampen. Selv om Glimt har relativt gode resultater fra Stavanger de siste par årene, gikk Glimt på sviende tap for Viking tidligere. Så får jeg ta det som en gledelig overraskelse om Glimt gjør mine ord til skamme!
Masinga
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Viking i Stavanger har "alltid" vært vanskelig. Det har jo gjerne vært sånn atViking har vunnet med store sifre i Stavanger mens Glimt har vunnet like stort hjemme.

Jeg ser for meg en spennende kamp på søndag.

Glimt imponerte meg tidvis i Molde forrige helg, og det skjønner jeg at de har gjort i andre kamper også.

Viking hadde en strålende generalprøve,spås høyt oppe på slutt-tabellen, og "flyr" høyt for tiden. Glimt har hatt dårlige resultater i det siste og har alt å vinne i denne kampen.

Her snakker vi om å gru-glede oss til kamp ! :D

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
Viking
Posts: 1
Joined: Fri Apr 08, 2005 12:00 pm

Post by Viking »

Kor mange e d som komme t Stavanger då?

Men d e ikkje heilt korrekt d så Larsen skrive.
Larsen wrote:
Ellers stiller Viking med skadefire tropp...heldigrisene.
Me mangle vår eminente midtbanespiller og frisparkskytter Fuglestad, som desverre e langtidsskada.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

[quote="Viking"]Kor mange e d som komme t Stavanger då?

[quote]

Svaret på det finner du i følgende tråd:http://glimtforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1429
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

...og kampen blir vist på King's Cross, øverst i Nordre Gate, Trondheim.


Bare nevner det.... ;)
Una mas cerveza.
Viking gutter
Posts: 3
Joined: Fri Apr 08, 2005 3:49 pm
Location: vikingskipet
Contact:

Post by Viking gutter »

Hehehehe, morsomt å lese va dere syns om kampen...
men over til fakta: VIKING kommer til å :guns Bødø/Glimt

Mitt råtips er 4-1 eller 5-1 til viking
Ingen banker oss på stadion
Ingen banker oss på stadion i år
De kan bare reisa hjem
For de får e kje poeng
Ingen banker oss på stadion i år
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Viking wrote:Kor mange e d som komme t Stavanger då?

Men d e ikkje heilt korrekt d så Larsen skrive.
Larsen wrote:
Ellers stiller Viking med skadefire tropp...heldigrisene.
Me mangle vår eminente midtbanespiller og frisparkskytter Fuglestad, som desverre e langtidsskada.

Takker for korreksjonen, burde selvsagt ha fått med meg at Fuglestad er ute :wink:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Post by poteten »

Bodø Glimt vinner 3-2 :D
Kritisk
Viking gutter
Posts: 3
Joined: Fri Apr 08, 2005 3:49 pm
Location: vikingskipet
Contact:

Post by Viking gutter »

poteten wrote:Bodø Glimt vinner 3-2 :D

HAHAHA, du har vel IQ som en potet også... :lol:

Nå ma alle sammen her inne få det inn i hue: Dere blir slakt på søndag!!

Dere lurer kanskje hva en viking-supp gjør på et B/G forum?? Det var ikke jeg som registrerte meg, viss dere skjønner... Plutselig fikk jeg en mail av en Larsen med passord og brukernavn... yeeey :glis
Ingen banker oss på stadion
Ingen banker oss på stadion i år
De kan bare reisa hjem
For de får e kje poeng
Ingen banker oss på stadion i år
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Viking gutter wrote:
poteten wrote:Bodø Glimt vinner 3-2 :D

HAHAHA, du har vel IQ som en potet også... :lol:

Nå ma alle sammen her inne få det inn i hue: Dere blir slakt på søndag!!

Dere lurer kanskje hva en viking-supp gjør på et B/G forum?? Det var ikke jeg som registrerte meg, viss dere skjønner... Plutselig fikk jeg en mail av en Larsen med passord og brukernavn... yeeey :glis

Det er bare hyggelig med besøk fra andre lags supportere....så lenge man klarer å oppføre seg noe de fleste klarer uten å store vanskeligheter...

Jeg har nok ikke registrert noen på forumet her nei, hvis du/dere ikke har registrert selv så har du fått mailen fordi noen har registrert med deres e-mail adresse.


Angående kampen så er jo fallhøyden ganske stor her om Viking ikke tar 3 poeng.

Vi snakker jo et viking lag som ifølge avisene er medaljekandidat mot et Glimt lag som bortimot samtlige tipper ned.
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Det var da svært så optimistisk Viking var blitt:

- en engelsk trener som som på gebrokkent svensk har fått språkfattige rogalendinger til å tro på noe de ikke har forstått
- midstopper Hangeland som plutselig er blitt midtbanespiller, lang, hengslete og uteknisk
- spiss Østenstad som kom fra engelsk fotball som vrakgods, gammel og utrangert
- en ny midtstopper Deila som er frasprunget av Glimtspillere på Odd stadion gjennom flere sesonger
- et publikum som tror det er nok med fine vegger rundt ei gressmatte.
John Magne
Posts: 5
Joined: Mon Apr 04, 2005 1:28 am

Post by John Magne »

sand wrote:Det var da svært så optimistisk Viking var blitt:

- en engelsk trener som som på gebrokkent svensk har fått språkfattige rogalendinger til å tro på noe de ikke har forstått
- midstopper Hangeland som plutselig er blitt midtbanespiller, lang, hengslete og uteknisk
- spiss Østenstad som kom fra engelsk fotball som vrakgods, gammel og utrangert
- en ny midtstopper Deila som er frasprunget av Glimtspillere på Odd stadion gjennom flere sesonger
- et publikum som tror det er nok med fine vegger rundt ei gressmatte.
En trener som har trent FCK, Inter, Udinese osv.. Sistnevnte har han gjort til ett "topplag"

- Har du sett Hangeland i noen av treningskampene ? nei, det tviler jeg på. Jeg har sett han i alle kampene i år utenom La Manga, og han har spilt meget bra på midtbanen og jeg var veldig positiv overraska, og jeg var en av de som var kritisk til at han skulle spille midtbane og ikke forsvar.

- Egil Østenstad kom inn i Vikinglaget i fjor å skårte viktige mål for Viking, en god spiller på sitt beste, ræva på sitt dårligste. Men du må for all del ikke glemme at vi har Hannes Sigurdsson som har skårt 9 mål på 10 treningskamper (tror det var det) Og han debuterte nettopp på A-laget til Island mot Italia. Så har vi også kjempen Kovacs som er en fighter uten rang, han gir seg aldri i løpet av en kamp, i kampen mot RBK så var han sto, banens beste!

-Det er lenge siden Viking har hatt så få baklengs på treningskamper som i år, og det skyldes selvføgelig storspillet til Deila og Hansen i forsvarer.

Nå fikk jeg sagt mitt, hehe :wink:

Men jeg gleder meg til kampen, skal bli hyggelig og få hilst på noen av B/Gsupporterne som kommer til byen, håper jeg får sjans til det. Men som sagt, jeg tror det blir en tøff og spennende kamp, tør faktisk ikke spå noe utfall av denne kampen!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

It ain't over until the fat lady sings, sagt på godt nordnorsk. Og aldri i min levetid har lag som er spådd suksess på forhånd av serien greid å oppfylle forventingene. I år er Brann, Viking og Vålerenga maks hypet om. Skal personlig nappe hvert av mine rompehår hvis de blir de 4 øverste lagene sammen med RBK.
Una mas cerveza.
Post Reply