Skal Glimt kalle Langnes tilbake?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Skal Glimt kalle Langnes tilbake?

Post by Larsen »

Saken dreier seg altså om Glimt skal kalle tilbake Ole Arvid Langnes tilbake fra Fauske/Sprint, hvis du ikke har lest saken ennå så kan du lese den her:

http://www.an.no/glimt/article884079.ece

Bjørn Lund i AvisaNordland mener Langnes bør kalles tilbake fordi Kolstad er inne i en vond sirkel og er bekymret for spillernes tillit til keeper.
Videre er han bekymret for hva som skjer med Tor Egil Horn og hvordan hans sesong blir.

Personlig synes jeg Glimt bør vente med å kalle inn Langnes.
Jeg innrømmer at jeg ikke har sett trenigsskampene iår(fortiden bor jeg ikke i Bodø) men etter min mening viste Kolstad ifjor at han er en god keeper, han er bare inne i en litt dårlig periode.
Jeg synes man skal å huske på at dette kan ordne seg i de treningsskampene som er igjen.....kolstad får noen gode kamper og hele saken dør ut.
Jeg regner selvsagt Langnes som en bedre keeper enn Kolstad, men jeg tror ikke kolstad er et dårlig alternativ.

Det viktigste poenget mitt er økonomisk, det vil koste mange penger å hente inn Langnes.
Hvis vi skal hente inn Langnes bør det etter min mening være fordi det er tvingende nødvendig og det tror jeg ikke det er foreløpig.
Hentes han inn nå så tror jeg det ødelegger for mulighetene til å hente inn eventuelle andre forsterkninger.
Som det stod i AN i forbindelse med Theting overgangen:

Tor-Ove Falch sier at han gjerne ser at stallen blir ytterligere forsterket. Det hele blir et spørsmål om å veie kostnader opp mot behov.

– Hvis det dukker opp spillere, vil vi ut fra den økonomiske situasjonen vurdere situasjonen. Styret har ikke sagt noe kategorisk nei til forsterkninger, men vil ha sakene lagt fram hvis noe dukker opp.


Jeg tror altså det ligger litt nødmidler i Glimt skulle det bli krise i en posisjon eller en god spiller skulle vise seg å være tilgjengelig, men jeg tror at om Langnes blir hentet nå så kan vi vinke farvel til andre signeringer.

Jeg håper ivertfall Glimt kan ha litt is i magen og se an situasjonen før de eventuellt henter inn Langnes.
Rolf

Kolstad

Post by Rolf »

Har bare sett én kamp med Glimt i år, mot LSK. Jonas gjorde en kamp noe under pari. Skulle ikke sluppet inn skuddet til Sundgot. Greit, det var hardt, men han var virkelig treg med å komme seg opp igjen. Hadde han reagert raskere, kunne han nok ha tatt "returen". Han var passiv gjennom hele kampen, og han dirigerte ikke forsvaret i det hele tatt. Jeg tror Glimt bør hente inn en ny keeper, eller evt. ta opp en fra juniorene. Vet ikke hvordan "ståa" er med de...?

Langes er en mer "muntlig" keeper enn det Jonas er. Han er veldig flink med det å dirigere de foran seg. Arne Hansen satt bak meg under kampen, og han var ikke i tvil om at Glimt må hente tilbake Langnes...

Jeg er ikke like sikker. Håper bare på at Tor Egil kommer tilbake i den formen som han har vært i de siste sesongene, og at Hareide har glem han innen da. Trenger ikke å ha han med jorden rundt med landslaget, bare for å sitte på benken. Espen Johnsen er den beste norke keeperen i disse tider uansett.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mye her er avhengig av hvordan det går med Horn....skulle han blir langtidsskadd så blir det selvsagt bli for tynt med bare Kolstad.....men hvis Horn er tilbake igjen relativt kjapt så ser jeg ingen grunn til at Langnes skal hentes inn.

Når det gjelder landslaget så synes jeg kanskje det er viktig for Glimt og litt for stolthetssfølelsen å ha spillere på landslaget....jeg syntes ivertfall at det var gøy da Horn ble tatt ut....Det var det sikkert for Horn også.

Dessuten har man vel en viss symboleffekt....at man faktisk kan komme på landslaget selv om man spiller for Bodø/Glimt.

Men om det er så mye sportslig å hente på at Horn sitter på benken er jo en annen sak...
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Post by Paradigma »

Det er som sagt avhengig av når Tor Egil er tilbake...
Hvis han er tilbake i mål på La Manga og finner "go-formen" er det bare tull å bruke masse penger på å hente inn Langnes...

Tror heller ikke Langnes vil like å sitte på benken "i håp" om at Horn skal skade seg...
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Paradigma wrote: Tror heller ikke Langnes vil like å sitte på benken "i håp" om at Horn skal skade seg...
Det tror ikke jeg heller han vil.

Forresten...artig avatar Paradigma :D
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

en toppklubb trenger to gode keepere, ikke en god og en dårlig. gjør vel ikke noe om Langnes kommer tilbake. Dette kommer vel litt ann på skadesituasjon til Horn.

Horn/Langnes er affal Norges beste keeperduo.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Sewerbird wrote:gjør vel ikke noe om Langnes kommer tilbake.
Nei, men vi har tross alt en supergod keeper, og en som kom på rundens lag i sin eneste tippeligakamp!

Bruk heller pengene på en "striker", sier nå jeg. Laget synes å savne Stig Johansen sårt.
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

Kolstad har vært forferdelig i treningskampene i år, og er alt for dårlig til glimt. Greit nok, skulle Horn bli utvist, eller få en lettere skade er han mannen å bruke i ett par kamper , men skulle Horn bli skadet for 3-4 runder sliter vi big time. Så lenge Horn holder seg frisk ser jeg ingen grunn til å forsterke keeperplassen , men den dagen Horn blir skadet må vi ringe Langnes right away!
-<@Arte Et Labore@>-
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Kakemonsteret wrote:Kolstad har vært forferdelig i treningskampene i år, og er alt for dårlig til glimt.
¨
Håper du angrer litt på den der nå!
PS: unnskyld for spammingen
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply