Stig går for Seriegull

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Stig går for Seriegull

Post by J I P »

User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Glirmende Johansen!

Post by Thomahawk »

Jeg liker Johansen. Han går ut like for seriestart og legger lista og selvtilliten hos sine medspillere kjempehøyt. Håper Johansens intuisjon slår gjennom!

Det må da være lov til å håpe og tro!


P.S. Søren også J I P, nå har du fått TRE stjerner! :shock:
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Dette var friske saker fra Stig! Er han i besittelse av en god intuisjon?

Jeg merker meg for øvrig hans stemningsrapport: "- Vi har gjort det samme som tidligere. Men de yngste og mange talentfulle spillerne er blitt litt eldre, samtidig som de rutinerte virker veldig sultne. Jeg har hatt en god følelse i vinter. Vi kan ta et steg til, og vi skal være med helt i toppen i år, sier Johansen."

Kanskje må jeg nå revurdere tippingen min. Jeg har Glimt på 3. plass.
Masinga
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

"samtidig som de rutinerte virker veldig sultne"


- Det var godt å høre, får håpe det stemmer også.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Stig er utrolig viktig for laget vårt. Han har vært med mange år i tippeligaen, i England og i Sverige. Selv om han misser noen kamper på grunn av skade, og ikke selv putter så mange lenger er det han som ofte legger lista der den skal være. Ingen grunn til å stå å gnikke på gamle forestillinger. Nå skal RBK få bank!!! :twisted:
Lasse
Posts: 52
Joined: Thu Mar 11, 2004 11:27 pm
Location: Bodø

Stig er jo helt enorm.

Post by Lasse »

Har jo hatt mine meninger om hvor vit Glimt har et par karer som holder såvidt Oldboys nivå :shock:
Men når det kommer til Stig kan jeg bare si en ting...
STIG JOHANSEN :!: STIG JOHANSEN :!:
Ingen over, ingen under..Savner faktisk ikke Sæthernes noe særlig.
Må nok føre han på lista over den jeg tror blir Glimts beste spiller i år...
Begynner og bli mange på den lista:)

Vel Vel. jeg er trøtt og lei.Ville bare si noen vise ord om stig før jeg hopper til køys....HAve a nice evening folks 8)
Ha en fabelaktig dag:)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7351
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 470 times
Been thanked: 906 times
Contact:

Helten(t) Stig!

Post by Los-Loco »

Glimrende av Stig å gå ut offensivt! Er så lei av å høre lagledere og kapteiner som sier målsetningen er å unngå nedrykk! Klart at RBK vinner hvert år da! De siste elleve årene tror jeg det bare er Molde som én gang har sagt at vi går for gull i år! Blir ikke vinnerlag av slikt!

GO STIG!! :mrgreen:


Los-Loco har talt!
Furn
Posts: 9
Joined: Fri Mar 19, 2004 6:18 pm
Location: Askim
Contact:

Post by Furn »

Ned med RBK! De tar alle de beste talentene til glimt! :x

Glimt i Champions League, det hadde vært noe... :D
Ballen er rund
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Supert stig :lol: Dette er positivt for og sprite opp stemninga innad i troppen. Stig er en Flott Kaptein på et Supert lag
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Helten(t) Stig!

Post by Masinga »

Jeg mener å huske at Branns Teitur for noen år siden gikk ut og lovet Rosenborg kamp om seriegullet, uten at det hjalp noe særlig.

Nå er situasjonen den at Rosenborg har vunnet 12 år på rad. Jeg vet ikke hvor lurt det er å komme med slike utfordringer som Stig gjør. Det er sikkert inspirerende innad i Glimt med slikt snakk, men samtidig må det jo skjerpe RBK.

Skal Glimt klare et seriegull må mange faktorer stemme på en gang. For det første må Glimt slå RBK, noe laget ikke har gjort på flere år. For det andre må spillerne i Glimt holde seg helt skadefri. For det tredje må veteranene fortsatt være sultne, som Stig nevner. For det fjerde må de som hadde en god førstesesong i fjor fortsette utviklingen i år. For det femte må et par-tre talenter ta steget opp og bli fullblods tippeligaspillere. For det sjette må holdningene i laget være på topp hele sesongen. For det syvende må angrepsrekka score flere mål enn i fjor, inkl. Stig. Og det er helt sikkert flere faktorer som også virker inn.

Men jeg tror det kan lønne seg å holde så lav profil som mulig utad.
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Så du sporten med intervjuet med Stig idag Masinga?

Virket som om det var veldig god stemmning i troppen, var litt morsomt det innslaget :)

Forøvrig vil jeg si at det er positivt å si at man kommer til å gjøre det bra så lenge man forstår at man må legge hardt arbeid i bunnen.

Man kommer liksom ingen vei uten en sterk tro på seg selv og at man kan klare å oppnå det målet man har satt seg.

Jeg forstår poenget ditt Masinga...tror nok ikke at det blir Gull på Glimt jeg heller, men jeg liker uansett at det er litt selvtillit i troppen.

Jeg hadde egentlig sett at resultatene i treningsskampene hadde vært litt bedre men...de har i alle fall selvtillit, viktig det også får å spille god fotball!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Når det kommer til RBK, så ser vi jo hvordan det gikk i treningskampen i vinter.. Men samtidig, hvis man ser på cupfinalen, da laget virkelig var tent i forkant, er jo faktum at etter 2 x 45 min, stod det 1-1.. Hadde da kampen ikke vært en cupfinale, ville de faktisk spilt uavgjort. :lol:
Nå blir det kanskje litt søkt å sammenligne cupfinalen med en vanlig kamp, pga alt oppstyret rundt og det at begge lag nok hadde usedvanlig lyst å vinne, men når jeg tenker på dette, gir det meg i alle fall et lite håp om at det ikke er helt umulig :p

Har ikke helt kontroll på statistikken, men såvidt jeg kan huske, er det en good stund siden Glimt spilte uavgjort mot Rosenborg..
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Huff den statistikken er usedvanlig trasig :evil:

Totalt: 2 seiere 5 uavgjorte og 22 tap:!:

Målforskjellen er på 34-82.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Alle trenerne i Elitserien tipper at Rosenborg vinner serien, med unntak av Arne Sandstø, som tipper at Lillestrom ( :!: ) blir seriememester..

http://www.dagbladet.no/sport/2004/03/26/394434.html

"Om vi blir nummer to, tre, eller fire, mener jeg ikke så mye om, men det ligger i kortene at om vi skal være med i toppen, skal vi kjempe om medaljene også."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Egentlig er det ganske enkelt det hele. Det handler først og fremst om å slå Rosenborg. Har alle det som mål, kan mye interessant skje! Glimts to tap mot Rosenborg i fjor utgjør 12 poengs forskjell. Hadde Glimt vunnet disse kampene ville RBK endt på 55 poeng, Glimt på 53. Istedet endte RBK på 61 poeng og Glimt på 47.
Masinga
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Tromsø slo Rosenborg to ganger uten at de hjalp dem til å vinne Tippeligaen...men det berget dem jo!

I 2004 slår vi RBK i begge kampene.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kjære masinga

1: For det første så må alle lag /personer som skal nå langt ha klokketro på det de driver med. Tror du noen lag som helst eller enkeltpersoner som ber om unnskyldning for at de er tilstede vinner noe??? NEI er svaret.

2: Vi trenger ikke slå rosenborg i det hele tatt for og vinne Gull. Holder og slå resten.!!

3: Jeg tror ikke at vi vinner gull heller, men nå er det ikke min jobb og spre energi,positivitet,glede og innsats innad i gruppen heller. Jeg har tippet et resultat der vi ender på 2 eller 3 plass. sesongen 2004-05.

Så dette utspillet er bare med på og skape litt gnist og stemning og skulle noen mistforstå innad i klubben så har de egentlig ikke noe der og gjøre. man kan ikke legge seg flat og bare se på at andre kjører over en. Stort sett resten av klubbene bak rosenborg er hissige på og spise seg nærmere rbk denne sesongen. Mitt tips blir at denne sesongen blir den jevneste og tøffeste på mange år. Men til slutt står mitt kjære glimt anført av en tøff og glimrende Kaptein med sølv rund halsen!!!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

I det minste skaper Stig Johansens innspill positivitet hos fansen. Men for Glimts del kan det jo hende at når man har gitt seg selv et favorittstempel, vil dette virke skjerpende også på motstanderne. De skjelver neppe i buksene. RBKs prestasjon er ikke bare 12 strake seriemesterskap, men også å vinne kamper der alle motstanderlag kommer 100% skjerpet. Glimt har ikke vunnet noe på 10-11 år. Derfor kan, jeg gjentar kan, det være dumt å gå ut høyt. Ifjor tjente Glimt på at alle undervurderte laget, i hvert fall på vårparten. Jeg tror man kommer lenger på å holde en lav profil. Og Glimt vinner ingenting hvis ikke RBK slås i innbyrdes oppgjør. To tap betyr 12 poeng i favør Rosenborg.
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kanskje du kan utdype hvordan du får det til og bli 12 poeng??? 1 seier = 3 poeng. 2 kamper = 6 poeng i realitet. Hvis du tenker hypotetisk så trenger du IKKE utdype.
Hvis du har så liten tro på laget og dets mentalitet så er det greit med de standpunktene du kommer med. Men hvis du har troa på laget så må du nok forandre litt.
dessuten.....hvor seriøst tror du Stig var??? Så du sporten på Tv2???
Tror du på alt som står i avisene..kanskje til og med i se og Hør??
Du vet at journalistene skriver det de vil for og lage litt x-tra blest om saken sin... og det at stig er en liten morro klump og hadde et skjevt smil om munnen når han sa det??

Du må ikke ta alt så bokstavlig ..dessuten så aner jeg en liten "skap" rbk supporter hos deg også :twisted: :twisted: :twisted: :?:
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Man trenger ikke være skap RBK supporter for å ha respekt for de resultatene slubbertene fra trondheim har oppnådd!!

Hadde ikke gjort noe om de IKKE vant et år :evil:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Nei, jeg så ikke innslaget på TV2. Har bare lest avisene og innleggene her på forumet. Har derfor ikke fått med meg det skjeve smilet...

Og Blæææææhhhh! Jeg er ikke RBK skapsupporter! Men det kan lønne seg å se på hva motstanderne gjør. Selv ikke RBK har for vane å skape høye forventninger om seg selv (kanskje fordi de vet med seg selv at de vinner?).

For all del. Hvis dette er det som skal til for å ta skalpen på RBK og det som skaper den nødvendige tenningen, vil jeg være den første til å beklage når Glimt legger seg på toppen av tabellen utover vårparten!

Nå stikker jeg ut. Vi snakkes i morgen!
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Rbk er helt klare på at de Skal Vinne sesongen 04/ 05.. Men nok om det.

Tror det blir en hælvetes artig sesong med både Cup morro og uefa morro :lol:

God helg masinga :lol:
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

"Bodø/Glimt (2), Stig Johansen:
- Jeg setter RBK på topp, men jeg tror det er noen lag som nå virkelig kan utfordre dem: Vi, Viking og Odd Grenland. "

Litt annetformulert enn det han faktisk sa på TV!!

Kilde: http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/articl ... leID=58573
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ta nå ikke al\t som enten blir sagt eller skrevet så bokstavlig. Ting som media leverer skal taes med ei klype salt. Stig er tøff og skal fronte klubben som Harde og selvsikre. Noe annet ville bare blitt katastrofe.

No place for Loosers!!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Så dere Peter Sørensen sin kommentar? - De slo oss 3-0 på Briskeby sist søndag. Da må de bare bli seriemestre . . . sa han
Han får en ball...
Post Reply