Bodø/Glimt legger nytt kunstgress på Aspmyra.

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Vil du ha kunstgress på Aspmyra?

Ja det vil nok være det beste for Glimt
158
92%
Nei er artig og se spillerne drible ei gresstue først
14
8%
 
Total votes: 172

glimtrox
Posts: 477
Joined: Tue Apr 12, 2005 2:33 pm
Location: Glomfjord

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by glimtrox »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195794
Eirik Bakke (30) har utvidet kontrakten med Brann. Hvis de ikke legger kunstgress.
Lurer på om Helstad og Bakke nekter å spille når Brann kommer til aspmyra :)
Go shave your wrists Gillett!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Novi »

Hehe, greit for meg! 8)
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by MhepA »

Fakta er at det legges flere og flere kunstgressmatter i Norge av høy kvalitet, slik som Aspmyras.
Midt i blinken for spillestilen til Glimt. :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Vegard »

Brann skrinlegger planene om å legge kunstgress på Stadion og har valgt å fortsette med naturgress. Årsaken er, etter det jeg skjønner, at både Bakke og Helstad en "kunstgress-klausul" som sier de kan forlate klubben hvis det blir lagt kunstgress på Stadion.

Samtidig har begge en klausul om at de kan forlate klubben hvis det kommer gode tilbud fra utlandet. Da kan Brann sitte med "skjegget i postkassa" uten sine "toppspillere" og med et dyrt naturgress.

:lol:

Dagbladet:
Nå kan du ikke bare stikke, Bakke:
http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/12/537970.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by supahman »

Har de i det hele tatt prøvd et Aspmyra-dekke?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Vegard »

supahman wrote:Har de i det hele tatt prøvd et Aspmyra-dekke?
Nei. Men søndag 31. august får de testet dekket for første gang.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Los-Loco »

Vegard wrote:
supahman wrote:Har de i det hele tatt prøvd et Aspmyra-dekke?
Nei. Men søndag 31. august får de testet dekket for første gang.

De kommer garantert ikke til å ha noe mer positivt syn på kunstgress etter den kampen! På Aspmyra kommer de til å få i ræva med øks så det holder, og de har da selvsagt lite annet enn kunstdekket å skylde på etterpå. Så ikke regn med at den kampen vil snu holdningene i paraplybyen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Kesseboy »

Vadim Demidov med litt verbal navlelo: http://fotball.adressa.no/eliteserien/a ... 11281.ece#
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Kesseboy »

Tomasz Sokolowski avslører seg som medlem av idiotklubben: http://fotball.aftenposten.no/england/article111929.ece.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by tjongs »

Ser ikke helt problemet, ønsker han ikke å spille og trene daglig på kunstgress, så er jo det en ærlig sak.

Ellers synes jeg i grunnen at det er trist at "alle" skal ha kunstgress, og frykter at det om noen år er slutt på naturgressbanene. Greit nok at lag som Glimt og idrettslaget har det, pga klimatiske forhold, men der hvor det faktisk er mulig å ha en bra gressbane med en flink banemester i klubben, håper jeg de holder på naturgress. Man trenger ikke å ta livet av alle tradisjonene...

Edit: Skrivefeil
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by liverglimt »

En av de klubbene med best treningsforhold i verden bruker kunstgress til trening. Så kanskje denne debatten kan legges død snart. Til de som ikke vet det så er Barcelona en av de fornuftige. Der klager ingen, og sist jeg sjekket så hadde de ett par gode spillere på laget. 8)
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Der klager ingen, og sist jeg sjekket så hadde de ett par gode spillere på laget. 8)
Hmm, hvem tenker du på nå egentlig? 8)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by liverglimt »

Tja for å ta utfordringen så kan jeg si at europamestrene Puyol, Iniesta og Xavi. For å nevne noen. :blå
@liverglimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by tjongs »

liverglimt wrote:En av de klubbene med best treningsforhold i verden bruker kunstgress til trening. Så kanskje denne debatten kan legges død snart. Til de som ikke vet det så er Barcelona en av de fornuftige. Der klager ingen, og sist jeg sjekket så hadde de ett par gode spillere på laget. 8)
Joda, men jeg syns det er helt fair at spillere ikke ønsker å trene daglig på kunstgress. At Barca gjør det er jo ikke noe argument for at alle andre skulle ønske det. For min del er det i grunen et fett hva spillere mener om det, men jeg får litt sympati for dem som ikke ønsker å spille på kunstgress, ettersom de blir i ganske stor grad uglesett av veldig mange rundt omkring i landet.

Forøvrig frykter jeg at alle kunstgressbanene bare er begynnelsen på en utvikling som ender opp i innendørs fotballkamper, skrekk og gru.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Kesseboy »

Jeg ser på dette som et slags "nei, jeg vil ikke jobbe der, de skriver jo med BLÅ penn! :shock:". Har null forståelse for de som henger seg opp i "sjarmen" med naturgress. Skulle jo tro det var VM i gartnersport eller noe sånt, sånn som enkelte uttaler seg. Det er da bedre å spille fotball på ei jevn, fin og forutsigbar overflate?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Mendi »

For meg fremstår det fullstendig latterlig å ikke ville spille for klubber som har kunstgress. Det er intet mindre enn idiotuttalelser, og blå penn- sammenligningen er etter mitt syn treffende. Og det er også typisk norsk, det føyer seg inn i rekken etter glassfiberski og V-stil. Det er en selvfølge at kunstgress er fremtiden. Når det kunstige underlaget blir like bra som det naturlige og kanskje vel så det, så er klart at man skal gå over til det. I bunn og grunn handler det om å ha de beste forholdene for å kåre den riktige vinneren.

I fremtiden kommer vi til å se hoderystende tilbake på vårkampene på Aspmyra, da ballen spratt i alle retninger. DET var parodi, det. Om Bakke, Demidov og co er det et ord som er dekkende; primadonnanykker.
vist
Posts: 20
Joined: Mon May 26, 2008 9:14 am

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by vist »

Tro om Bakke, Demidov og co ville sagt nei til å spille for Barcelona, fordi de trener på kunstgress. :D
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by liverglimt »

tjongs wrote:Forøvrig frykter jeg at alle kunstgressbanene bare er begynnelsen på en utvikling som ender opp i innendørs fotballkamper, skrekk og gru.
Det er slike holdninger som bringer fotballen framover. Slik får vi endringer til det bedre. NOT.

Jeg sier ikke at alle endringer er til det bedre, men som Mendi skriver; V-stil, glassfiberski osv.

Fotballen har gjort mange endringer. F.eks. sa Bill Shankly at han ikke kunne se for se andre helgedager enn lørdag å spille kamper på. Vi vet alle hvordan det er blitt i dag. Slik kommer framtiden også til å bli, fotballen skal ut til folket. De spiller ikke for seg selv. Da må banedekket være tilfredsstillende slik at spillerne yter sitt beste og alle slipper å se på baller som flakser hit og dit.

Blå penn, ja enig Kesseboy.
@liverglimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by tjongs »

Joda, jeg vet utmerket godt om glassfiberski, skøyting, v-stil, sprint osv osv. Sprint synes jeg forøvrig fortsatt ikke er noe særlig, men det er nå en annen sak.

Alle fremskritt er ikke nødvendigvis bra fremskritt, og et (for meg) skrekkscenario om å spille fotball innendørs er ikke akkurat noe jeg drømmer om, det var veldig godt å komme seg ut av Nordlandshallen igjen, selv om det som vises på banen alltid er det viktigste. Uansett er nå det bare min mening, og at andre ser på det på en annen måte er jo naturligvis helt greit.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Vegard »

Eirik Bakke og Gylfi Einarsson kommer ikke til Bodø. Årsaken er kunstgresset. Hva skjer med lag som Brann den dagen halvparten av stadioene i Norge har kunstgress?

AN:
http://www.an.no/glimt/article3718939.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Nettavisen:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 133420.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Larsen »

At Eirik Bakke ikke spiller dersom en arena har kunstgress er jo god grunn til å sette kunstgress i seg selv, åpenbart skadeforebyggende :lol:
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Glimt1916 »

Det medisinske apparatet i Brann har allerede gitt forbud mot kunstgresskamper til midtbanespiller Gylfi Einarsson. Etter å ha blitt undersøkt kommer Bakke også til å bli spart i slike kamper.
Da e altså ikke denne fyren med i det medisinske apparatet til Brann lengre? :

http://www.tv2.no/community/profil/aust ... cle448.ece" onclick="window.open(this.href);return false;


Det er gjort flere vitenskapelige studier for å sammenligne skadefrekvensen på naturgress og kunstgress. Den svenske fotballegen Jan Ekstrand fant ingen forskjell i skadefrekvens på naturgress og kunstgress i en undersøkelse publisert i 2006. Den samme konklusjonen kom engelske forskere til da de undersøkte skader under kamp og trening i amerikansk universitetsfotball i 2005. En norsk studie fra 2005-sesongen som omfattet 2020 kvinnelige fotballspillere på 109 lag viste ingen forskjell på de to underlagene når det gjaldt akutte skader.
Heldigvis virka det som det bare e gamle spillera som kommer med sånt tull. Det bli sikkert bedre om noen år. Interessant å se at FIFA vurder å bruk kunstgress under VM i 2010. Tippa Bakke hadde klart å "ofra sæ" om han skulle kom dit.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16541
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 736 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Sulliken »

glimtrox wrote:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195794
Eirik Bakke (30) har utvidet kontrakten med Brann. Hvis de ikke legger kunstgress.
Lurer på om Helstad og Bakke nekter å spille når Brann kommer til aspmyra :)

Måtte bare Quote denne :)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Vegard »

Til Bakkes forsvar skal det sies at belastningen fra kunstgresskampen i Drammen 9. august var så stor at han ble byttet ut på eget gress i Bergen i går.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt legger kunstgress på Aspmyra - Gresset er ferdig

Post by Kesseboy »

Hvis det ikke var den håpløse taklinga han prøvde seg på, halvveis ut i første omgang, da ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply