Kamptråd Bodø/Glimt - Lillestrøm

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
UrzaiZ
Posts: 9
Joined: Fri May 06, 2005 2:20 pm
Location: Tysfjord

Post by UrzaiZ »

Fy faen asså..den der dommern der har faen ikke auan me sæ i d heile tatt..





Glimt snytt for hjemmeseier
Åh vi elska Bodø/Glimt...
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Utrolig kjipt at dommeren skal koste oss seieren, men samtidig må jeg si at det er godt gjort av Glimt å klare å holde intensiteten oppe og ikke gi opp selv om alt går imot dem. Før kampen hadde jeg vært godt fornøyd med uavgjort, men etter kampen må jeg si at det svir litt..

Orker ikke skrive noe langt sammenhengende, så setter bare opp noen punkter om min mening om kampen..
- Olsen var et friskt pust når han kom innpå! Stangskuddet i tillegg til at han skaffet flere cornere OG frisparket Runar scoret på.. Er ikke noen stor fan av måten han gikk til LSK på, men når alternativet (ifølge Haldorsen, i alle fall) kun er Bjørkan, vil jeg si Olsen er bedre. Nå som Stig er tilbake, mener jeg Ludde/Olsen på ene siden, Sak på andre og Stig i midten er det ideelle.
- Ble Råket skadet i cupkampen eller var det en annen grunn til at han faktisk satt oppe på Adidas-tribunen? Dersom han ikke er skadet er jo dette helt bak mål.. Med mindre det var en lookalike :p Men så han heller ikke på benken til Glimt, så regner med det var han.
- Bjørkan ble jo klart revet ned i feltet på en av Glimts straffer/innlegg i første; jeg fatter og begriper ikke hvordan dommeren ikke kan se dette.
- Luddes mål var jo langtifra offside! Ser jo alle sier dette, og det er så ufattelig irriterende når sånt avgjør en kamp.. Når i tillegg LSKs mål faktisk var offside, blir det for drøyt. Ser enkelte sier at ting jevner seg ut iløpet av en sesong, men om det skal jevne seg ut iløpet av årets sesong må det meste gå Glimts vei på dommerfronten iløpet av høsten.. Noe jeg ikke akkurat ser for meg at kommer til å skje. Linjedommeren som stod rett nedenfor der jeg satt var jo godt plassert på målet til Ludde, og at han klarer å dømme offside skjønner jeg ikke.. Til og med jeg (jeg er ikke akkurat noen racer på fotballdømming) så jo det. Ludde ble jo flere ganger avblåst for offside, han kom vel såvidt forbi 16-meteren i løpet av 1. omgang uten å bli avblåst?
Last edited by Mariasha on Mon Jun 20, 2005 6:37 pm, edited 1 time in total.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Hadde vi hatt sportslig RÅD til å holde Olsen på benken, så JA!!! Men vi har dessverre ikke det. Idag skaffet han oss frisparket som Runar scora på OG han la inn det ene kreminnlegget etter det andre. Flott at noen peip på Olsen mens andre klappa. Han forstår at overgangen skapte litt ulike reaksjoner. Dette gjør han enda mer voksen. Og han virket SVÆRT gira på å gi 100% for Glimt.

Speaker: hvis du absolutt føler for å overdøve Horden så kan du i det minste synge "Oh ah Runar Berg, vi sier Oh-ah-RunarBerg!".

Dommer Alseth: REIS!!! :evil:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
DieZel
Posts: 46
Joined: Mon May 24, 2004 12:59 pm
Location: Bodø

Post by DieZel »

Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Nok en gang triste saker...

Er så j***ig irriterende at Glimtgutta gang på gang er de som presterer best, men allikevel ikke klarer å sanke de 3 poengene selv!

1 poeng er ikke mye, og sånn det gikk med de andre kampene denne runden er dette ikke veldig kult for oss...

Men, vi reiser vel kjerringa snart :D

Nå har jeg og sett de omdiskuterte målet/annulerte målet, og konkluderer som alle andre; Ludde var ikke offside mens Sundgot var det...
User avatar
ripperem
Posts: 138
Joined: Mon Jun 13, 2005 8:03 pm
Location: Bodø

Post by ripperem »

Hva med at DGH ordner Kjell Alseth et par STOORE briller neste kamp han dømmer på Aspmyra? Og kanskje en kikkert eller to til linjedommerne?
Bodø Glimt, Superlag!
COYS!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

ripperem wrote:Hva med at DGH ordner Kjell Alseth et par STOORE briller neste kamp han dømmer på Aspmyra? Og kanskje en kikkert eller to til linjedommerne?
Og gitt de til dommern før kampen i stedet for tannbørste til motstanderne
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

*harkle seg* For det første..dommeren gjor helt korrekt i "straffesituasjonen", det var en forseelse utenfor 16m og ingen innafor selv om Glimtsupportere gjerne måtte mene det..selv Ludde selv mener det var riktig at det ikke var straffe..ferdig med den. For det andre..målet..beste plassen på Aspmyra..var tvilsom der og da..og skjønner godt at linjemann lar det gå..og er han i tvil så skal han la det gå...selv om det er surt...målet Ludde headet inn i Cupkampen mot Strindheim sku feks vært annulert for klattring, årets soleklare for å si det sånn, win some lose some...

For det tredje..speakern...de som hisset opp seg over han på kamp var neppe på plass i den gule horde..de var opptatt med å hoppe rundt og skrike JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA når det ble mål og hørte neppe speakern..de som gjorde det var ikke der..FY! ;)

For det fjerde..Olsen var veldig pigg..og etter han banket ballen i stanga jogget han utenfor 16m tydelig forbannet og sparka flere ganger i gresset...så de som sådd tvil om han er motivert for å spille på Glimt tenk om...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

mester wrote:For det fjerde..Olsen var veldig pigg..og etter han banket ballen i stanga jogget han utenfor 16m tydelig forbannet og sparka flere ganger i gresset...så de som sådd tvil om han er motivert for å spille på Glimt tenk om...
Han er under kontrakt med Glimt og får faen mæ gje alt til han er under kontrakt med eit anna lag. Han er då ein profesjonell fotballspellar som skulle vere gira uansett arbeidsgivar
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Nesta wrote:
mester wrote:For det fjerde..Olsen var veldig pigg..og etter han banket ballen i stanga jogget han utenfor 16m tydelig forbannet og sparka flere ganger i gresset...så de som sådd tvil om han er motivert for å spille på Glimt tenk om...
Han er under kontrakt med Glimt og får faen mæ gje alt til han er under kontrakt med eit anna lag. Han er då ein profesjonell fotballspellar som skulle vere gira uansett arbeidsgivar
Ja ikke sant..men ikke alle som skjønner slikt...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Joda Olsen var god han, som han ofte er når han kommer inn på slutten av kampene. Ellers en Honnør til oss i DGH som greide å ikke rope dommer Jævel, men nøyde oss med kjøpt og betalt.

Speakern? hørte ikke hva han sa og jeg skjønner bare ikke at noen greier å hisse seg opp over at han roper ut navnet til målscorern ( eller hva det nå var han gjorde).
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Sven-Rune wrote:Jeg syns faktisk speaker på Alfheim var verre da han annonserte Glimts målgjører!
Hva sa han?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Post by Sven-Rune »

Har skrevet om det etter kampen mot TIL, men det var igrunn måten han sa navnet til Runar på. TILskuerne drev jo hele kampen og pep da Runar hadde ballen, og da han scoret mål understreket speaker på en måte TILskuernes piping. Det blir jo umulig å forklare med tekst, men syns det var en usportslig måte å gjøre det på!

At speaker "synger": "Og det var Runar, og det var Runar..." syns jeg må være tillatt. Se hva som skjer i idretter som håndball, ishockey, basketball....
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Sven-Rune wrote:At speaker "synger": "Og det var Runar, og det var Runar..." syns jeg må være tillatt. Se hva som skjer i idretter som håndball, ishockey, basketball....
Det er mulig speaker går beserk i håndball, ishockey, basketball etc. Men jeg vil ikke ha slike tilstander i fotball, heller ikke på Aspmyra. Det blir feil. Egentlig snakkes det alt for mye under kamper generelt. Selv resultatservice under kampens gang er jeg i mot. Det holder å få dette i pausen eller etter kampen.

De som har vært på fotballkamp i England vet hva jeg snakker om.
Masinga
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Ja i går var jeg da på kamp..., synes vi ikke skal henge oss opp i dommerne her, de gjorde en bra jobb..!!!! Som det er sagt her tidligere så skal det dømmes for det angripende lag hvis det er tvil. Har ikke sett bildene, men spiller ingen rolle. Reglene er nå en gang slik at hvis dommeren er usikker så skal angripende lag ha fordel. Da er jeg mer opptatt av at det så ut som en kommunikasjonssvikt av to av våre forsvarsspillere ved nevnte mål, det var de som kunne forhindret målet ikke dommeren. Er dog litt surt at disse avgjørelsene går mot oss... Når det gjelder Ludde sitt mål, så satt jeg veldig bra til og jeg mener at det var en grei avgjørelse. Litt mere tålmodighet der så er han igjennom uten at det blir offside. Så den omdiskuterte straffesituasjonen, Ja vår mann faller godt innenfor, men igjen desverre forseelsen starter utenfor og igjen så dømmer dommeren korrekt. Nei la vær å kjefte på dommeren, så kan vi heller spørre oss om hvorfor Glimt ikke lager flere mål... for meg så er det en gåte at vi kan ha 10 hjørnespark uten at det er i nærheten av og være farlig... Skulle jo ikke være mulig. Med det presset som vi hadde i går så burde vi vunnet 3-1, ingen som hadde klaga på dommeren da vel? Hvorfor er det midtbanespillere og forsvarsspillere som lager målene våre, og ingen av spissa? Det er her problemene våre ligger og ikke hos dommerne. Gledet meg dog stort at Runar ungikk gult kort... Å heldigvis, alle vet jo at høsten er GUL!!!!!!!! Go glimt...

PS: Kosa meg fært på kamp i går...
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Ikke hæng oss opp i dommeren ? Hvorfor ikke ?
Når han ikke har kompetanse til å dømme likt begge veiene..
Så må man få lov til å bli forbanna.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Taskeladdn wrote:Ikke hæng oss opp i dommeren ? Hvorfor ikke ?
Når han ikke har kompetanse til å dømme likt begge veiene..
Så må man få lov til å bli forbanna.
Tja, kan jo ikke være helt enig i det da, er tross alt tre mann som dømmer.. Begge offsidesituasjonene var i samme omgang, ergo så var det to forskjellige linjemenn som selvfølgelig ikke trekker de samme slutninger. Hoveddommeren er jo og prisgitt at hans asistentdommere hjelper han underveis. Er ikke så mange måter å få bort tvilsomme offsideavgjørelser på... kommer egentlig på bare 2. Databrikke i ball og drakter. Eller videodømming av tvilsomme situasjoner slik som i hockey. Er fortsatt ikke dommeren sin feil at vi ikke klarer å lage mål.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Post by Sven-Rune »

FSHelgeland skrev:
Er ikke så mange måter å få bort tvilsomme offsideavgjørelser på... kommer egentlig på bare 2. Databrikke i ball og drakter. Eller videodømming av tvilsomme situasjoner slik som i hockey.
Eller fjerne hele offside-regelen?
Det er jo likevel "ingen" som klarer å dømme den riktig!
Enten blåses det offside feil, ellers så blåses det ikke når det er offside!
Ifølge en videoanalyse av en tippekamp, var 80% av offside-avgjørelsene feildømt!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Offside-regelen burde vært fjernet for mange år siden. Med det tempoet som er i dagens fotball er det veldig vanskelig for assistentdommerne å ta riktig beslutning. Kanskje fotballen hadde blitt enda morsomere uten offside-regelen?
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

yellow wrote:Offside-regelen burde vært fjernet for mange år siden. Med det tempoet som er i dagens fotball er det veldig vanskelig for assistentdommerne å ta riktig beslutning. Kanskje fotballen hadde blitt enda morsomere uten offside-regelen?
Det tror jeg ikke. Offside-regelen gjør det lettere å flytte laget fram på banen. Å fjerne regelen ville føre til nye forsvarssystemer/strategier. Det er slett ikke sikkert det ville føre til mer underholdning og mål.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

yellow wrote:Kanskje fotballen hadde blitt enda morsomere uten offside-regelen?
Dette ligner et typisk Tom A. Schanke forslag for noen år siden. Han foreslo også tre cornere er straffe, innspark i stedet for innkast osv. Jeg er stygt redd for at fotballen vil bli totalt forandret dersom offside-regelen fjernes. Da tror jeg det blir mindre midtbanespill og folksomt i begge målgårdene og alt blir snudd opp/ ned.

Offside-regelen var, etter det jeg kan huske fra Richard Herrmanns bok "Da fotballen ble rund", det som virkelig revolusjonerte fotballsporten og løftet den til slik vi kjenner den.

Jeg tror vi dropper dette forslaget og lar det bli med tanken! Vi må leve med offsidene, til tross for det som skjedde mot LSK.
Masinga
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Dere har nok rett. Sannsynligheten for at midtbanespillet blir borte er til stede. Ikke noe godt forslag når jeg tenker meg om.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

Off side regelen e nok kommet for å bli. Æ ser lett for mæ at fotballen blir ganske så forandra, og ikke så underholdende som i dag. Momenta som kjappe kontringsmål, overganga blir jo fullstendig borte hvis hvert lag kan ha en luring som står å pirke i stanga til motstandern hele tia.

Problemet med dagens off side regel e at tempoet e for stort sammenligna med sånn som det va når regelen blei innført for tusen år siden (huske seff ikke katti). Det ser ut til at svært få linjedommera e i stand til å klare å se katti ballen forlate foten, samtidig som han/ho ska posisjonere sæ og se etter at ingen tjyvstarte.

Hadde det vært ei enkel løsning på problemet, hadde nok aldri diskusjonen kommet opp. Men æ e sikker på at det finns grep som kan forbedre og forenkle jobben til linjedommern.
Det ene æ ser for mæ, e at linjedommern heves nån meter over bakkeplanet. Da har han/ho muligheten til å skaffe sæ bedre oversikt, og ser flere spillera samtidig.
Det andre e to ekstra linjedommera, altså totalt fire stk.
Det tredje e å hengi sæ totalt til teknologien, med chip i ball og drakt og det som måtte passe. Ulempen da e at det kanskje blir 'for vanntett'?
Post Reply