Hvilken spiller burde Glimt Kjøpe?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
baron
Posts: 39
Joined: Tue Oct 26, 2004 5:46 pm
Location: Ålesund sentrum
Contact:

Spiller kjøp:

Post by baron »

Anders Stadheim,Tommy Øren.Harald Martin Brattbak,Bjarte Lunde Årsheim.West.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Post by G-s-enz »

Et kjempetalent som har vært kaptein på mange u-lag...

Et arbeidjern.
Kjøp NO!!! Få Råstad til å snakke med han,kjenne han nok litt og han kan snakke om ka som skjedde med han etter han kom til Glimt.

Minuset med han er at han kanskje kan være litt for agressiv,og får en del kort.
Men vi burde ikke slenge ut penga for en midtbanespiller når det ikke er der vi treng folk mest.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Jeg vil gjerne få komme med et nokså spenstig forslag, midt i disse triste tider hvor det foreslås at vi avskaffer 4-3-3 i mangel på kantspillere.

Vel, Brattbakk er allerede nevnt. Men hva med Alexander Ødegård, fjorårets komet i tippeligaen. Han sliter som kjent med treflis i baken, og har ambisjoner om landslagsplass, noe som er lite aktuelt i hans situasjon nå.

Hva med et utlån der? Ryktene svirrer rundt i vårt langstrakte land om at både GIF Sundsvall, Ålesund og Fredrikstad skal ha forhørt seg med Rbk. Hvorfor prøver ikke Glimt? Dette er da en vinn-vinn situasjon for alle parter, så fremt Rbk ønsker et utlån såklart. Ødegård er en bedre spiller enn Ludde og vi vet han kan prestere jevnt over tid. Får Glimt han hit til klubben vil alle sorger være slukket!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Er enig i at det er et kjempeforslag men spørr hva RBK sier siden Alexander Ødegård skåre mot TIL i 4-4-2
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Bateman26 wrote:Er enig i at det er et kjempeforslag men spørr hva RBK sier siden Alexander Ødegård skåre mot TIL i 4-4-2
Ikke glem at Frode Johnsen kommer tilbake, (skjønner ikke hvorfor, men han har vistnok en høy stjerne og klippekort hos rbk) og dermed må nok Ødegård igjen vike. Når det ser ut til at andre klubber forhører seg med Rbk, så bør absolutt Glimt gjøre det samme!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Vi teng egentilig en spiss som skora mål ikke mer en det selv om det er vanskelig og finne :!: :!:
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Stabæks Inge Andre Olsen (27) kan være på vei bort fra klubben. Forsvarsspilleren er 27 år. Lillestrøm var ute etter han i vinter.

:wink:
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Vi terng vel ikke forsvars spiller.
Vi treng angrep :!:
det som er problemet i år er at vi ikke har trufet mål.


Det er surt :!: :(

Er det noen som vet hvordan man får inn bilde i venstre hjørne av kjermen under navn :?:
DieZel
Posts: 46
Joined: Mon May 24, 2004 12:59 pm
Location: Bodø

Post by DieZel »

Runar Berg!!! wrote:Vi terng vel ikke forsvars spiller.
Vi treng angrep :!:
det som er problemet i år er at vi ikke har trufet mål.


Det er surt :!: :(

Er det noen som vet hvordan man får inn bilde i venstre hjørne av kjermen under navn :?:

170 innlegg på 4-5 dager.... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Det som e problemet e at vi ikke har hatt en midtbane som har tatt tak i spillet... Så vi har vært nødt til å bare peis pole balla fra forsvaret..

Greit nok at Stig e verdens beste mini tanksetter.. =) Men det funke ikke i lengden =)
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Taskeladdn wrote:Det som e problemet e at vi ikke har hatt en midtbane som har tatt tak i spillet... Så vi har vært nødt til å bare peis pole balla fra forsvaret..
Vi har jo nettopp det i Runar! Problemet er at han får alt for stort ansvar bakover, når CB og Theting/Råstad svikter. Dermed kan han ikke brilliere like mye som vi forventer framover! Det er dette vi må ta tak i på midtbanen. Vi hadde André til å gjøre den jobben før, men nå har vi ingen typisk arbeidsmaur. Derfor foreslår jeg bl.a Jone Samuelsen...
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

ja synes det er ganske bra el hva synes du :?: :glis
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Når e snakke om Midtbanen.. Så snakke e om alle på midten generelt.
Runar har heller ikke imponert så mye som det skrytes av her inne..
Men han har fått puttet mål. Er vel det som telles...

Putt et par arbeidsmaur rundt han =) Skulle gjerne sett både Jone og Jonas på midtbanen ilamma han istedet for dem vi har nå =)
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

runar har spillt bra i år han :!:
En av de beste synes nå jeg :!: :!: :!: :!:
han har alt en fotball spiller trenger verdensklasse :!: :!: :wink:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Runar treng noen som kan jobbe rundt han.. For at han skal være glimrende..
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

Enig der. Runar er vel den på midten som kan få godkjent. Olav har hatt en skuffende sesong, og CB sliter med å imponere. Theting er kanskje bedre som stopper, så da....
Kanskje vi skulle hente Lillebror Hæstad som er utleid til Tønsberg og gjør det bra der? Han er ung, men kan nok tiølføre Glimt noe likevel....
Den Gule Fare
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Bodø/Glimts midtbane mangler løpskapasitet. Andre Hanssen hadde oppgaven fra 1999 til han dro, men merkelig nok er hans spillertype ikke erstattet til tross for at Runar Berg er helt avhengig av det.

Se på: Winsnes, Lillestrøm, Samuelsen, Viking, Haugen og Knudsen, Brann.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

sand wrote: Se på: Winsnes, Lillestrøm, Samuelsen, Viking, Haugen og Knudsen, Brann.
Helge Haugen var slett inget forslag å skamme seg over! Han vil slite med å spille seg inn på den sentrale midtbanen i Brann nå, men før han ble skadet var han fast inventar der. Samuelsen eller Haugen hadde styrket Glimt av de du har satt opp der...
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Re: Hva med Juniorene?

Post by Thomahawk »

Bare for å sitere meg selv, siden ingen har kommentert forslaget mitt:
Thomahawk wrote:Hva med å flytte et par raske vinger opp fra Junior-stallen? Nå har både LYN og RBK unge spillere som scorer mål. La dem psyke seg opp i sommer, og la dem prøve seg!

Noen som vet hvordan det ligger an med "modnede" junior-spillere, er det noen som kan være aktuelle å kaste inn til ulvene allerede til høsten?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Hågen wrote:
sand wrote: Se på: Winsnes, Lillestrøm, Samuelsen, Viking, Haugen og Knudsen, Brann.
Helge Haugen var slett inget forslag å skamme seg over! Han vil slite med å spille seg inn på den sentrale midtbanen i Brann nå, men før han ble skadet var han fast inventar der. Samuelsen eller Haugen hadde styrket Glimt av de du har satt opp der...
Helge Haugen var meget god for Brann ifjor. Han hadde vært et kupp for oss nå.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Ja vi treng flere gode spillere :!:
En bare En jeg tror Runar alikevel gjør mye med Glimt nå,
men vi treng fler med å jobe rundet ham som derre sier :!:

meg for eks empel :!: :glis :wink:
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

sand wrote:
Den type spiller glimt burde jakte på er en ordentlig midtspiss som er farlig og kan lage mål, og forsvarsspillere..
Jeg er usikker på om det er nok.

Midtbanen har mistet trykket i flere kamper. Det skjedde mot Start og forandringen mot Molde var katastrofal. Det trengs nytt blod i denne lagdelen også. Skal Bodø/Glimt redde seg må de ha løpskraft og duellvilje i midtbaneleddet hele kampen igjennom. Det har de ikke nå.
Dette blir oppsummeringen etter kampen mot Vålerenga også. Bodø/Glimt har hentet Brattbakk og Hoftun, glitrende, og har kjøpt for millioner en kantspiller, Brenes, og en back, Miller, som ikke spiller, men terrieren på midtbanen mangler dessverre fortsatt.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Hva med Juniorene?

Post by Crazy horse »

Thomahawk wrote:Bare for å sitere meg selv, siden ingen har kommentert forslaget mitt:
Thomahawk wrote:Hva med å flytte et par raske vinger opp fra Junior-stallen? Nå har både LYN og RBK unge spillere som scorer mål. La dem psyke seg opp i sommer, og la dem prøve seg!

Noen som vet hvordan det ligger an med "modnede" junior-spillere, er det noen som kan være aktuelle å kaste inn til ulvene allerede til høsten?
Dette forslaget har jeg lagt fram flere ganger. Mange dyktige spillere som debuterer i ung alder (f.eks. villmannen Rooney). Er de dyktige nok så er de klare for a-laget. Tror Karstensen er det snart?!!
Fotball er nesten alltid morsomt
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

trur også det er på tide å gje unge spelarar sjansen, men desverre er vel ikkje tida moden akkurat no når det er krise og alle poenga tel.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Hva med Juniorene?

Post by mester »

Crazy horse wrote:
Thomahawk wrote:Bare for å sitere meg selv, siden ingen har kommentert forslaget mitt:

Noen som vet hvordan det ligger an med "modnede" junior-spillere, er det noen som kan være aktuelle å kaste inn til ulvene allerede til høsten?
Dette forslaget har jeg lagt fram flere ganger. Mange dyktige spillere som debuterer i ung alder (f.eks. villmannen Rooney). Er de dyktige nok så er de klare for a-laget. Tror Karstensen er det snart?!!
Karstensen var med i internkampen i sommer uten å klare sette sitt preg på den, på tross av han spilte på et piggt lag.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Post Reply