Storkrise i Glimt 2005

Moderators: Sulliken, Larsen

booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Storkrise i Glimt 2005

Post by booegutt »

Nå er det krise, jeg melder meg på hylekoret for fullt, og berettiget er det!

Styret må gå i Glimt, de har mistet kontakten med folket, kontakten med omverdenen og kontakten med Glimtskuta og spillerne. Enkelte medlemmer av styret vet jeg har bidratt og bidrar de er unnskyldt, resten har desverre selv satt seg i en situasjon som krever at de går av og gir stafettpinnen over til andre.

Jeg har ikke tillit til styret i Glimt, ingenting kan forsvare tilstanden Glimt er i idag, det er nødt til å skje en opprydding i klubben og det med en gang. Oppryddingen bør skje raskt, den bør starte ovenifra og gå nedover i organisasjonen til vi ser forbedringer som monner.

Unnskyldninger er overflødige, noen ganger må man bare være konsekvent å ta avgjørelser og grep for å bedre på ting.
Full peising
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Som et appropos;

Store økonomiske konsekvenser å rykke ned!

Bare "TV-millionene" utgjør store forskjeller;

136 millioner kroner skal fordeles på de 14 eliteserieklubbene til neste år, mens de 16 klubbene i 1 div. må nøye seg med skarve 34 millioner kroner på deling.

Det betyr 9,7 mill for eliteseriekubbene mot 2,1 mill for 1 div. klubbene!
Last edited by yellow on Thu Jul 14, 2005 9:17 pm, edited 1 time in total.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Jeg liker slett ikke hvor dette bærer, og ting er dessverre ikke som de burde i Glimt for tiden. Vi kan argumentere opp i mente om hva som er galt i klubben, og jeg er enig i at det er en god del, men NOE positivt må det da også være?

Forumet har i det siste vært en eneste stor klagemur (forståelig nok grunnet siste måneders prestasjoner) men selv den mest hardbarka optimist ville blitt pesimist etter et par dager her inne!

Kom igjen folkens! Vi har ennå ikke rykket ned, og vi er bare halvspilt. Ja, alle andre klubber har signert, men det kan godt hende Glimt-ledelsen jobber som pokker mens vi skriver. Leicester er et godt lag, og bør slå Glimt under normale omstendigheter, så dette er ei noen krise. Vi SKAL klare dette!

Hågen, optimistisk...
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ser ikke så lyst ut nei, men det er vel litt tidlig med dommedagsprofetier. Vi har tapt en treningskamp mot et godt lag. Vi får satse på at noen av de forsterkningene som er bebudet kommer ganske snart, og at dagens kamp vekker fram en fandenivoldsk innsats mot Viking neste helg.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hågen wrote:Jeg liker slett ikke hvor dette bærer, og ting er dessverre ikke som de burde i Glimt for tiden. Vi kan argumentere opp i mente om hva som er galt i klubben, og jeg er enig i at det er en god del, men NOE positivt må det da også være?

Forumet har i det siste vært en eneste stor klagemur (forståelig nok grunnet siste måneders prestasjoner) men selv den mest hardbarka optimist ville blitt pesimist etter et par dager her inne!

Kom igjen folkens! Vi har ennå ikke rykket ned, og vi er bare halvspilt. Ja, alle andre klubber har signert, men det kan godt hende Glimt-ledelsen jobber som pokker mens vi skriver. Leicester er et godt lag, og bør slå Glimt under normale omstendigheter, så dette er ei noen krise. Vi SKAL klare dette!

Hågen, optimistisk...
Jeg er jo selverklært pessimist men går man langt nok over på den siden så kommer man til slutt over på motsatt side :wink:

Jeg tror ting kommer til å se betraktelig bedre ut om 9 dager, bare vent å se.
Glimt kommer garantert til å gjøre noen signeringer, samme hvem de er så vil man i det minste ha litt fler folk tilstedet på treningene :wink:
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

...optimist og optimist..må være lov å være realist(isk) og. Når Glimt spiller dårligere og dårligere for hver kamp, og klassespillerene forsvinner en etter en og de som vanligt er solide er usolid, alle andre lagene forsterker og Glimt ikke får hit en eneste spiller så er det all grunn til å være pessimistik. Det skal MYE til for å komme seg ut av en slik trend, og når høsten ikke ALLTID er gul så ser jeg ikke hvordan Glimt skal klare det, ser det rett å slett ikke. Eneste muligheten er at Glimt klarer å KRIGE seg til en kvalikkplass, da er det håp, noe anna ser jeg ikke som realistisk, er alt for mange spillere som ikke har evne å få Glimt høyere opp på tabellen, er å tro på nissen at tro at hele laget plutslig skal komme i storform, at Horn skal holde nullen i 10 kamper på høsten og at Sakariassen skal putte 15 mål under høsten, det skjer ikke. Når vi nesten ikke har forsterket et lag som lå i bunn ifjor, ikke scorer mål, nesten ikke kommer til store sjangser (dere kan si hva dere vil..det er stort sett bare nesten sjangser vi skapet de siste 5-6 kampene), og når spillere på laget faen ikke JOBBER STEINHARDT for å komme seg ut av dette...ja da begynner toget sakte og sikkert gå ...og det er uten Glimt som passasjerer......

La oss heller håpe magefølsen tar feil..men det gjør den desverre sjelden.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Mitt motto er; "BODØ/GLIMT FOR EVIG - EVIG TRO"

Jeg er optimist til siste slutt.
Fortsatt er det et hav av kamper som skal spilles før den endelige dommen faller.
Jeg tror faktisk ikke Glimt rykker ned i år! Men det blir en kamp der hvert eneste poeng er utslagsgivende.

TRO TIL DET SISTE!!!
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 04, 2022 2:29 pm, edited 1 time in total.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Glimt1916 wrote:det mest optimistiske æ kan kom på akkurat nu e at klubben kanskje har godt av ett år eller to i 1. divisjon, så man kan bygg opp ett nytt og yngre lag, og så man kan få entusiasmen tilbake i og rundt klubben når man (forhåpentligvis) rykka opp igjen. Og æ veit at vi tap masse penga på ett nedrykk, men for å si det sånn, rykka vi ikke ned i år, så ser æ nesten ikke for mæ kordan vi skal unngå det til neste år. Og æ veit at dette e veldig negativt, men det e nu engang sånn æ ser det for øyeblikket.
Ser poenget ditt her, men er redd for at det kommer til å ta minst 10-15 år før Glimt kommer opp i TL igjen hvis de rykker ned i år. Kan ikke se for meg at de blir annet enn middelhavsfarer i en hard 1.divisjon hvor d faktisk finnes en del lag med ambisjoner, noe som Glimt mangler totalt. Og angående engasjement tror jeg ikke det kommer tilbake etter to sesonger i 1.divisjon, tror faktisk det blir verre. Glimt må nok ned i 2.divisjon og bygge seg opp, og så kan de kanskje bli et topplag igjen i 2017, og at folk da er så sulteforet på fotball i Bodø at man vil se samme engasjementet som var i 93, og som f.eks Aafk har nå.
Er stygt redd for at det vil verken være vilje eller engasjement til å gå rett opp igjen hvis d bærer ned i år, dessverre. Og selv om jeg selvfølgelig ønsker å ha Glimt i TL både neste sesong og sesongen etter den osv, så er det kanskje ti år i skyggenes dal som trengs for å skape et nytt topplag i Bodø.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Glimt må satse.
Vil se et innhopp av Karstensen utover høsten. Gi han 10-15 min på slutten av en kamp. Najse greier hadde det vært!
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
valiente
Posts: 6
Joined: Mon Feb 23, 2004 6:01 pm
Location: Saltdal

Post by valiente »

Nå må noe skje. Ledelsen har vært "på stedet hvil" de 3-4 siste sesongene, og det virker nesten ikke som man har ambisjoner.

Om Glimt har tenkt å satse på å bli en storhet i norsk fotball, er det på tide å satse. Handle inn forsterkninger. Det er nå eller aldri; vi bør heller rykke ned til 1. divisjon etter å ha prøvd, enn å bli nede i gjørma i fire-fem sesonger til uten å ha satset litt.
User avatar
ripperem
Posts: 138
Joined: Mon Jun 13, 2005 8:03 pm
Location: Bodø

Post by ripperem »

Mye sant som blir sagt her... Både ene og andre veien...
Æ kan ikke si anna enn at vi får kryss alle fingra og tær og håp på d bæste... Vi kan ikke gjør anna enn å håp at Glimt ledelsen har et siste triks i baklomma...
Bodø Glimt, Superlag!
COYS!
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Dessverre, dette er ikke bare en treningskamp, men et bevis på tilstanden i Bodø/Glimt.

- et midtforsvar med kaptein Kjølner i spissen, og kanskje særlig han, som lekker som ei sil med masse individuelle feil. Kjølner har presentert seg slik siden kampen mot Fredrikstad og i alle kamper etter det.
- en midtbane som ikke henger med, ikke vinner dueller og orker ikke en gang å "løpe i veien"
- før kampen presenterer Haldorsen "nyinnkjøpet" Nissen. Under kampen så vi at kontrakten var en ren julegave til Nissen, han er, som det ble sagt stallfyll.
- Haldorsen har ikke klart å få laget til å vise glød, engasjement og arbeidsvilje. Det var det viktigste sa han da han begynte.
- Haldorsen har gitt kontrakt til fire spillere siden han begynte: Råket, Imingen, Steinbakk, Nissen. :lol:
- Spillere drar fra klubben uten erstatninger
- Spillere som burde fått kontrakt, har ikke signert
- Det sitter et styre og ser på elendigheten, men gjør ikke noe. Lammelsen er total.

Alt peker mot nedrykk, og dersom det er noen som ikke ser skriften på veggen, da bør de få seg briller.
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Enig med sand her.

Synd, men fakta kan være veldig hardt og brutalt. Jeg er realist, nå som det går dårlig med Glimt er det lett å bikke over til pessimist, eller bli oppfattet som pessimist.

Kampen idag var ikke bare en treningskamp...laget presterer akkurat like dårlig som i Tippeligaen, om ikke enda dårligere.
Hadde Glimt spilt mot Start eller Brann idag hadde det blitt ny scoringsrekord i Tippeligaen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå, styret må gå ER DET EKKO HER INNE?

Det der, om enn berettiga, er ca. det minst konstruktive man kan komme med.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Jepp. Ofte er det enkle det beste. :D
Det kan jo faktisk hend at styret burde gå 8)

Skjønner hva du mener, men slik situasjonen er blir vi bare veldig veldig frustrerte, og da ender det ofte opp slik.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Her må noe gjøres, helt klart.
En renskning først og fremst. Fra styreleder til vaskere på Aspmyra. Alle som er innblandet i alt som skjer i klubben. ENHVER person.

Treningskulturen må diskuteres, spillestilen og den minste ting (tilogmed hva vi drikker under trening). Alt sammen må under diskusjon og "under øksa".
Lederen for denne ryddinga må være en utenforstående person med god peiling på team-building og hvordan en leder ei bedrift.

Gunnar Carlsen har gjort en formidabel jobb med økonomien, kanskje mere enn hva jeg hadde forventet. Kanskje går vi i pluss et år. Men for å komme i pluss langsiktig, så må man satse og bruke penger for å vinne og få penger. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, det har to sunnmøringer som har bosatt seg i Oslo funnet ut og for tiden sitter de i spissen for et av Norges beste fotballag.
De har kjøpt; Gashi, Berre, Fredheim Holm, Muri, Brocken, Arason, Skiri, Johnsen, Ivers, Flo, Hoseth og mange flere. De har satset stort de siste 4-5 årene og nå er de som sagt, en av norges beste klubber, kanskje tilogmed den beste. For 4-5 år siden var de på randen av konkurs og spilte i 1. Divisjon.

Tror ikke det at styret har så nødvendig mye med dette å gjøre (dog, stiller tidenes største spørsmål til jobben Thor-Ove Falch gjør!), men at spillerne må gå inn i seg selv og vurdere om det er fotball på toppnivå som er tingen for dem. Finner de ut at det ikke er det så får de bare slutte med fotball. La dem skrive under en kontrakt som er prestasjonslønnet. Med mye bonus og lite grunnlønn.
La gutta gjøre noe artig en gang i uka, dra på blåtur, grilturl, ta en tur til fyret eller grottene i Daja. Gjør noe som skaper samhold. Samhold gjør at man er villig til å ofre seg for hverandre og er gode kompiser og samarbeidet blir utrolig mye bedre.
Få innteresante personer til å komme til Aspmyra å holde foredrag. Armstrong, Maier, Hushovd you name it! Alle som har gjort det stort. Alle er glade i gjøre ting som er til for en god sak, penger skal da ikke være noe problem? (Tok i noe voldsomt nå, men det får bare være). Alle har interessante historier å fortelle om seg selv og hvordan de satt seg et mål og hvordan de klarte å nå og faktisk KLARE målet. Maier og Armstrong er de to personene i verden som har imponert meg mest. Hadde jeg fått møtt to stykker i verden som jeg har mest respekt for så hadde det blitt utvilsomt dem.

La gutta ha et par møter som kapteinen leder. La dem diskutere hvordan de vil rette opp dette her og hvordan de kan klare det sammen .

Bygg noe ã la brakka i Trondheim. La dem være sammen til enhver tid, på heltid. La dem føle hverandre og bli ufattelig gode kompiser. Igjen; her spiller samhold en viktig rolle. Sett opp millioner av sitteplasser man kan sette seg ned og snakke sammen. Bordtennisbord og biljardbord for å skape konkurranseinstinktet enda sterkere. Men, dette skjer nok ikke...
Ha kortere ferier og strengere treningsopplegg. Strafftrening for dårlig kamper og dårlig treninger. Gjør som gutte og småguttelag gjør; tren kondisjon sammen når de har hatt ei dårlig trening. Det er nemlig ikke forskjell på folk. Dette skjer nok heller ikke...

Spillesystemet må ut på "anbud" og nye folk kan komme inn og si sitt. Når Per-Mathias Høgmo kom til TIL ifjor satt han seg ned og fulgte med på 7-8 treninger der han satte spillere i uvante og nye posisjoner. Han kom ut med en helt ny taktikk og nytt spillesystem. Nytt for alle, også for motstanderne slik at de ble mer uforutsigbare.
Resultatet av Høgmo's ting ble en taktikk som var 4-2-3-1 som passet perfekt for både spillere og system. Det var jo den sesongen TIL gjorde en utrolig vårsesong (helt til de gjorde noe av det dummeste som ble gjort og det var å selge Gamst'n). Spillesystemet kunne også funket her i Glimt, helt til Ludde gikk.
En slik forvandling må nemlig Glimt igjennom en gang; enten de vil de eller ikke. Heller nå, enn aldri...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Takk, SH, for et langt mer nyansert innlegg enn mye annet jeg har sett så langt i dag. Jeg er ikke helt enig med deg i alt, la gå, men jeg skal bare ta én ting:
SH wrote: Men for å komme i pluss langsiktig, så må man satse og bruke penger for å vinne og få penger. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, det har to sunnmøringer som har bosatt seg i Oslo funnet ut og for tiden sitter de i spissen for et av Norges beste fotballag.
Ikke glem at den aktuelle klubben var en av fotballnorges økonomisk sett mest skakk-kjørte klubber inntil en viss skipsreder en dag fant ut at "nå gidder jeg ikke mer, men jeg tar med meg gjelda."
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Joda, men de var jo på bar bakke, slik Glimt er idag. Uten gjeld, men ikke penger.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Glimt er vel per i dag ikke helt uten gjeld.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

SH skrev:
Som jeg nevnte i et tidligere innlegg, det har to sunnmøringer som har bosatt seg i Oslo funnet ut og for tiden sitter de i spissen for et av Norges beste fotball.
Vel SH, dette må utdypes litt. Uten shippingmilliardær John Fredriksens millioner hadde ikke klubben hatt handlekraft. Først kom de gode spillerne, kjøpt med onkel Fredriksens millioner, så kom resultatene og så kom publikum. Det er en rekkefølge selv Klanen er med på. At både Rekdal og fuckings Siem i dag strutter rundt som stolte haner i hovedstaden forandrer ikke realitenene: rike onkler er godt å ha!

:wink:
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

Pekri10 wrote:Ser ikke så lyst ut nei, men det er vel litt tidlig med dommedagsprofetier. Vi har tapt en treningskamp mot et godt lag.
Syns du og noen andre her inne overvurderer dem litt. Rosenborg tapte med samme siffre borte mot Arsenal i CL hvor Rosenborg var utenfor sesong og Arsenal var i sesong. Her snakker vi om 1 divisjons forskjell på lagene. Vålerenga tapte 2-1 og 3-1 for Newcastle i Uefacupen (tror jeg det var). Og det var mens NUFC var i sesong mens Enga ikke var det. Fortsatt 1 divisjons forskjell

Tror noen trenger å stikke en finger i jorda å innse at Glimt ikke er gode nok for eliteserien slik som tingenes tilstand er idag. Spillere forsvinner uten at erstattere hentes inn. Hva har egentlig kommet av nye spillere til Glimt siden 2003 sesongen? Det er ikke mange! Hvordan forventer man da at et lag som mister Ludde, Andre Hanssen osv skal være like gode som før?
Glimt hadde en sinnsyk medgang i 03 sesongen, og resultatene var mye sterkere en hva spillergruppen egentlig var. Jeg tror at ledelsen har "sovnet" i timen på dette området. De kan fokusere så mye de bare vil på at budsjettene skal gå i pluss, men den dagen Glimt rykker ned fordi de ikke har en spillerstall som er god nok for eliteserien (som faktisk er i en sinnsyk fremgang rent prestasjonsmessig). Da vil det bli fryktelig tungt å rykke opp fra en første divisjon som er knallhard. (Se på Sogndal som har bedre økonomiske forutsetninger en hva Glimt har).
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Jeg liker slett ikke hvor dette bærer, og ting er dessverre ikke som de burde i Glimt for tiden. Vi kan argumentere opp i mente om hva som er galt i klubben, og jeg er enig i at det er en god del, men NOE positivt må det da også være?

Forumet har i det siste vært en eneste stor klagemur (forståelig nok grunnet siste måneders prestasjoner) men selv den mest hardbarka optimist ville blitt pesimist etter et par dager her inne!
Kom igjen folkens! Vi har ennå ikke rykket ned, og vi er bare halvspilt. Ja, alle andre klubber har signert, men det kan godt hende Glimt-ledelsen jobber som pokker mens vi skriver. Leicester er et godt lag, og bør slå Glimt under normale omstendigheter, så dette er ei noen krise. Vi SKAL klare dette!

Enig at det er mange poeng å kjempe for, men vi vet at dagens stall ikke er god nok. Noe må gjøres mens det fremdeles er tid.

Minner samtidig på at Leicester stilte med 4 spillere under 20 år i tillegg til at kun 3-4 av de som spilte gårdagens kamp er med i første oppstillinga deres. Gårdagens flause var Ille
Hågen, optimistisk...[/quote]
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Situasjonen er slik den er

Post by booegutt »

Situasjonen er slik den er og det må ryddes i glimt, Kesseboy og andre som "mener" noe annet får så være, det finnes ikke et fnugg av tvil om at deler av styret må gå!
Full peising
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Thu Apr 28, 2022 5:34 am, edited 1 time in total.
Post Reply