Karim Essediri ledig på markedet

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Karim Essediri ledig på markedet

Post by Novi »

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/a ... leID=82165

Syns han gjorde mye bra på vingen for Glimt. Hvertfall verdt å sjekke ut forholdene!
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Karim Essediri ledig på markedet

Post by Frodo Baggins »

Novi wrote:http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/a ... leID=82165

Syns han gjorde mye bra på vingen for Glimt. Hvertfall verdt å sjekke ut forholdene!
Tror ikke at Glimt har så mye penger at de klarer å kjøpe Essediri i løpet av dette overgangsvinduet.

Selvsagt kan de signere han i januar 2006, for så vente til kontrakten med Til går ut etter neste sesong, og da er han klar for Glimt i 2007.

Ikke spesielt realistisk, men man skal vel aldri si aldri i denne verden
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Karim Essediri ledig på markedet

Post by Trapattoni »

Frodo Baggins wrote:
Novi wrote:http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/a ... leID=82165

Syns han gjorde mye bra på vingen for Glimt. Hvertfall verdt å sjekke ut forholdene!
Tror ikke at Glimt har så mye penger at de klarer å kjøpe Essediri i løpet av dette overgangsvinduet.

Selvsagt kan de signere han i januar 2006, for så vente til kontrakten med Til går ut etter neste sesong, og da er han klar for Glimt i 2007.

Ikke spesielt realistisk, men man skal vel aldri si aldri i denne verden
Essediri har vel også uttalt ganske klart at han ønsker å gå til utlandet når han forlater TIL.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Tror uansett at Essediri er uinteressert i å gå til Glimt. Han fikk ikke den beste behandlinga sist han var her, mener jeg å ha hørt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Som vanlig ( desverre) klarte ikke en ny spiller å etablere seg verken sosialt og sportslig!! De elementene som forårsaker disse problemene bør etter min mening fjernes umiddelbart!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Merkelig i grunn at han var en så stor flopp da han var her i Glimt og fikk såvidt spilletid, mens i TIL har han virkelig blomstret.

Det er litt rart at ikke Øystein av alle klarte å få ut potensiale av denne mannen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Det er vel ikke bare Treneren som avgjør dette, hvis spillergruppa er kalde så ender det ofte opp i klubbskifte!

Iallefall med svake terenere sånn personlighets messig!!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Nokia wrote:Det er vel ikke bare Treneren som avgjør dette, hvis spillergruppa er kalde så ender det ofte opp i klubbskifte!

Iallefall med svake terenere sånn personlighets messig!!
Såklart spiller miljøet rundt spilleren en stor rolle, og det er jeg overbevist om at skjedde nettopp i denne saken.

Men nå tenker jeg mest på Gåre som spillerutvikler, og med den CV'n hans, syns jeg det er litt betenkelig at han ikke fikk ut potensialet til spilleren som Per Mathias Høgmo fikk ut til fulle.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Joda det har du helt rett i.

Gåre fikk generellt lite til som trener etter mitt syn! ( Joda det var høydepunkter selvsagt, men som med nedturer må han også dele de med spillerne)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Hågen wrote:Merkelig i grunn at han var en så stor flopp da han var her i Glimt og fikk såvidt spilletid, mens i TIL har han virkelig blomstret.

Det er litt rart at ikke Øystein av alle klarte å få ut potensiale av denne mannen.
Husk at Essediri kom til Glimt totalt uten kamptrening på Tippeliganivå. Da han kom til Glimt var han frosset ut av Trond Johansen i TIL, og satt faktisk enkelte kamper på benken i 3. divisjon for TIL. Essediri spilte 13 kamper for Glimt, men røk ut av laget da Bjørkan kom hjem på høsten.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 04, 2022 6:59 pm, edited 1 time in total.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Trapattoni wrote: Husk at Essediri kom til Glimt totalt uten kamptrening på Tippeliganivå. Da han kom til Glimt var han frosset ut av Trond Johansen i TIL, og satt faktisk enkelte kamper på benken i 3. divisjon for TIL. Essediri spilte 13 kamper for Glimt, men røk ut av laget da Bjørkan kom hjem på høsten.
Det er jeg også fullstendig klar over, men mitt inntrykk av Essediri etter endt periode i Glimt var at han hadde vært en flopp. Jeg husker godt den siste delen av sesongen hvor han nesten ikke fikk spille i det hele tatt, og jeg mener å huske at til og med Sannes ble foretrukket foran Essediri på høyrekanten.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Glimt1916 wrote:
Nokia wrote:Joda det har du helt rett i.

Gåre fikk generellt lite til som trener etter mitt syn! ( Joda det var høydepunkter selvsagt, men som med nedturer må han også dele de med spillerne)
2. plass i serien, cupfinale og årets trener i 2003...
Årets trener vant han , men poenget er at han må dele dette med spillerne. Et lag som Glimt kan glimte til med 10 års mellomrom, det viser da også historien. Og kun veklegge treneres jobb da blir tynn suppe
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 04, 2022 6:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hva leverte han de andre sesongene?

Hadde det vært en jevn prestasjon ville jeg applaudert hans innsats!!

Totalt sett ble han aldri annet enn en medium eliteserie trener!

Noe som sett i sammenheng med hans ønske om Ikke være hovedtrener men spiller utvikler stemmer ganske godt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 04, 2022 6:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Håper du ikke lytte til Idioten Fjørtoft hver gang han åpner kjeftet!!

Vi er uenig og det er selvsagt bare fint!

Gåre er en Spillerutvikler ferdig med det! Spør du han selv er han ganske sikkert enig med meg i at han er en bedre sådan enn trener :!:

Les avis-uttalelser
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 04, 2022 6:58 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Svakhetene var mange , den verste motivasjonen som manglet størsteparten av tia han trente.

Når det er sagt så skal han selvsagt ha Takk for mye positivt som han har gjort for klubben gjennom mange år. Som du sikkert skjønner så diskuterer vi ikke person, men jobb :!:
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Enig med Nokia angående Gåre.

Når det gjelder Essediri syns jeg han var/er en spennende spiller med god fart og gode innlegg. Dessverre ikke noe særlig til å jobbe deffensivt. At han ble satt på sidelinjen av Åssa er jo nesten litt tragisk. Han har ikke hatt noe sportslig fremgang siden han kom tilbake. Hvordan er kontrakten hans? Hvis han ikke skjerper seg noe veldig, burde han nesten legge opp. Det han har vist på banen denne sesongen er rett og slett tragisk. Essediri hadde vært helt topp på flanken i forhold. At han ikke vil komme hit er en sak. Hadde Glimt gått ut i media og sagt de er interessert, ville det hvertfall vist at de prøver.

Ser forresten på Nettavisen at det er flust med kontraktsløse spillere i Europa. Glimt har vel ikke kontakt med så veeeldig mange av dem...? :evil:
Una mas cerveza.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

sikkert ikke kontakt med noen av dem kjenner jeg dem rett!!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Glimt1916 wrote:Dette skreiv Fjørtoft om han etter 2003 sesongen:

”Di fleste såkalte ekspertene tippet laget til denne mannen bokstavelig talt, nord og ned.

Han mistet en effektiv målskårer sist sesong og satt igjen med en gjeng som hadde blitt igjen i nord etter at Eldrebølgen ble tatt av plakaten.

I tillegg har han klart å få unge spillere til å se ut som garva Tippeliga – spillere. De er like gode hjemme som borte og bare Rosenborg har sluppet inn færre mål.

Mine damer og herrer: Gi en varm applaus til Bodø/Glimt – trener, Øystein Gåre."
Om jeg ikke husker feil, så skreiv Fjørtoft dette et par serierunder før slutt. Dagen før innlegget fra Fjørtoft sendte jeg nemlig mail til han, og skrev hva jeg syntes om at ikke Gåre hadde fått den fortjente hyllesten den sesongen, som trener for et lag som bokstavelig talt var dømt nord og ned før sesongen...
Dagen etter lå det en mail i innboksen min fra Jan Åge Fjørtoft hvor han ba meg sjekke dagens kommentar....ikke at jeg tror at min mail var utslagsgivende, men.... :D
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed May 04, 2022 6:58 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Vi har ikke penger og så god som han er tror jeg ikke han vill spille for Glmt da må vi gjjøre det bedere :!:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Karim Essediri ledig på markedet

Post by J I P »

Karim er ikke ledig på markedet men på twitter kan man lese at han nå er assistenttrener for Oppsal
Divisjonsforeningen Retweetet Oppsal IF Fotball
‏@OppsalFotball 14. jan.
Tidligere LSK, Tromsø og RBK-spiller og landslagsspiller fra Tunisia, Karim Essediri, er ny mann inn i trenerteamet for 2019. Han er godt i gang som assistent på vårt A-lag og vi er glade for å ha han med i Oppsal 💪
Satt han ikke nok spor etter seg i Glimt siden de ikke tar med Glimt som en av hans tidligere klubber?

http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply