Sæternes til RBK!?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Sæternes til RBK!?

Post by Thomahawk »

Ser at RBK skal bruke penger! igjen, litt indirekte, er de igjen ute etter en Glimt-spiller! Denne gang Sæternes. Trodde han likte seg i Club Brügge.

http://www.dagbladet.no/sport/2004/03/30/394693.html
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Aargh! Det er så typisk! Med Sæternes på laget blir det møkkavanskelig å fravriste dem gullet i år!! :(

Bengt; hvis du ikke trives i Brügge, KOM HJEM!!!

(det hadde forresten ikke vært så dum idé. Bengt har jo vært mye skadet, og Brügge burde jo være interessert i at han fikk spilt seg litt i kampform i løpet av sommeren fram mot seriestart i Belgia. Tenk hvis vi kunne spille med Stig og Bengt i par, evt. la de spille en omgang hver og ta ut all energien på 45 min istedet for 90. Tenker det ville vært noen midtstoppere som hadde fått kjørt seg litt ja...)


Los-Loco har talt!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Men da må Glimt bla opp 6-7 mill. Dessuten tviler jeg på at Sæternes vil tilbake til Glimt. Agenten hans har jo på initiativ fra Sæternes kontaktet RBK.
Masinga
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Bengt trenger ikke koste så mye! På samme måte som Ludde kan han lånes billig ut for å få kamptrening/vist seg fram! Det er no' drit at RBK alltid skal få de beste spillerne.

Los-Loco har talt!
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

I så tilfelle, tror jeg han heller blir lånt ut til RBK framfor B/G...
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Ifølge Avisa Nordland i går, mandag:

"Rosenborg ville kjøpe Sæternes
Rosenborg jakter febrilsk på forsterkninger, men fikk forrige uke nei fra Brügge angående Bengt Sæternes.
Etter det Avisa Nordland erfarer, kontaktet trønderne Trond Sollied og co. i håp om å sikre seg spissen før overgangsfristen utløper onsdag kveld.
Men for andre gang mislyktes Rosenborg i å sikre seg 29-åringen, denne gangen fordi belgierne allerede har kvittet seg med et par angripere."

Vet ikke helt hva jeg skal tro.. Er lov å håpe at AN har rett, men artikkelen fra Dagbladet virket vel dessverre litt mer informert :roll:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Det ville ikke være første gang at alle medier melder at en RBK-overgang gikk i vasken, og så viser det seg at de fikk det til i siste liten likevel.

Be not suprised! :evil:

Los-Loco har talt!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Masinga wrote:Men da må Glimt bla opp 6-7 mill. Dessuten tviler jeg på at Sæternes vil tilbake til Glimt. Agenten hans har jo på initiativ fra Sæternes kontaktet RBK.

Det er sikkert fordi han regner med at Glimt ikke har penger, ikke nødvendigvis fordi han ikke vil til Glimt.

Skulle Sæternes dra til Rosenborg ville det være utrolig trist, snakk om å ødelegge spenningen i eliteserien før den har begynnt :evil:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Noen som vet om Glimt har en videresalgsavtale med Brugge? Selv om jeg ikke liker tanken på Sæternes i RBK, så hadde det jo vært greit med en million eller to ekstra i Glimt-kassa.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Meget godt spørsmål det Trapattoni.

Jeg gjorde et søk men det viste seg vanskelig å finne ut, det står ikke nevnt noen plass om at det eksisterer en videresalgsavtale.

Det jeg fant ut er at Sæternes gikk som folk sikkert husker for ca.3 mill.(beløpet variere etter hvem som skriver)

Skulle det vise seg at det faktisk eskisterer en videresalgsavtale så er det sannsynlig at det er 22 gruppen får disse pengene.

Spillerrettighetene ble nemlig overført til dem da Glimt var i økonomisk krise.....

Linker:

http://www.an.no/glimt/article442441.ece

http://www.an.no/imaker-elementer/article233638.ece

http://www.an.no/glimt/article233312.ece
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

forbannet irriterende rett og slett. Rbk kan jo bare kjøpe de spillerne de har lyst på :evil:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Det nytter lite å irritere seg over at de beste spillerne havner i RBK. Det er et faktum at RBK lever i en annen økonomisk verden enn alle de andre Tippeligalkubbene. Vi kan heller ikke bebreide dem for at de bruker noe av pengene sine til spillerkjøp. De hadde vi også gjort, om vi hadde hatt pengene.
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Jeg tror ikke Sæternes drar til RBK, ikke permanent hvertfall. Han ville jo dra fra Bodø/Glimt og Norge for å prøve seg i utlandet før han ble for gammel, han har jo nå så vidt smakt å Europa og det ville vært merkelig hvis han allerede nå vender nesen hjemover...mener nå jeg.

Sæternes har vært en del skadet så han har ikke fått vist frem alt han kan.
Han har putta noen mål og spilt greit nok.



Kanskje RBK får han på lån.
Guest

Post by Guest »

står i dagens AN at glimt får småpenger hvis han selges før 30.juli:

http://www.an.no/sport/article925931.ece
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Litt morsom ordbruk i AN om 22-gruppen, som fortsatt ikke har TJENT INN sin pengeGAVE til Glimt. Det skulle tatt seg ut og sagt noe slikt til kona!

"Så noen stor pengesum blir det ikke som eventuelt kommer inn på Glimts konto.

Og der blir den heller ikke lenge. Fordi 22-gruppen fortsatt ikke har tjent inn sin pengegave til Glimt, er gruppens rettigheter til Glimt-spillerne forlenget ut dette året."


Betyr dette at 22-gruppen har rettighetene til ALLE Glimtspillerne ut sesongen? Har Glimt rettighetene til alle Glimtspillerne etter sesongen er ferdig?
Masinga
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Jeg bare leste det første avisinnlegget som Larsen lenket inn fra AN. Der står det at å få Glimt til å betale tilbake 14 millioner til 22-gruppen er like fjernt som en seier i vinterens treningskamper. Innlegget er omtrent ett år gammelt, og Glimt er i bedre rute i år enn i fjor.

Åhhh som jeg gleder meg til serien starter!!!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Det bekymrer meg litt at 22-gruppen vil "tjene inn" sin pengegave til Glimt. Det må vel bety at det ligger et visst press i å få solgt noen av spillerne før sesongslutt? Jeg håper det ikke er riktig.

Noe av det mest patetiske jeg vet er fotballedere som springer etter andre klubber for å få solgt sine beste spillere. I går kunne vi se en stolt Gjelsten, som fortalte om salget av Solskjær i sin tid til ManU. ManU ville egentlig ikke ha Solskjær, da de allerede hadde sikret seg Jordi Cruyff og en annen jeg ikke husker navnet på i farten. Men Gjelsten leide seg et fly til kr. 700.000 og dro over til England med Solskjær i "bagasjen" og en undertegnet faks i hånden, der Molde godtok alle betingelsene til ManU og fikk avtalen i boks. Det Molde fikk var ca. 1 mill. pund.

Må vi unngå slike tilstander i Bodø!
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

En liten Rævbk skap supporter i Trappotoni kanskje??? Rbk syter når europeiske klubber henter spillere hos dem(selv om det er lenge siden nå) da må vel vi i de små klubbene få lov til og bli irri når Rævbk henter det de vil??

Greit at Rævbk har gjort seg fortjent til den posisjonen de har, men jeg trenger IKKE like dem!!!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Det blir ikke før evt. til sommeren så da kan vi bare ha en ledelse på 20 poeng så er alt greit 8)
Han får en ball...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Jeg er definitivt ikke noen skap-RBK-supporter. Jeg misliker klubben sterkt, og reagerer ofte på deres dobbeltmoralsisme bl.a. i forhold til andre europeiske storklubber. Jeg brebreider derimot ikke dem for å bruke pengene sine på å få en best mulig stall. Hadde jeg kritisert dem for det, så hadde jeg jo gjort akkurat det samme som jeg misliker at RBK gjør. Dobbeltmoralismen til RBK kan de ha for seg selv, jeg gidder ikke gjøre det samme.... Jeg bare drar litt på smilebåndet hver gang en i RBK-miljøet går ut og kritiserer pengemaskinene i europa....

Jeg synes forøvrig det er litt synd at meddebattanter her på forumet har et behov for å sette merkelapper a la "skap-RBK-supporter" bare fordi man ikke er helt enige i sak. Det burde være unødvendig.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Da fant vi iallefall ut det :glis Ble nå litt mistenksom..hehe
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Rosenborg har vel alltid vært nr. 2 i bodø uansett
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hater Rævbk!!! Kommer aldri til og bli noen nr 2 hos meg!!!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

I norge?
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Yepp!"!
Post Reply