Viktige kamper!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Viktige kamper!

Post by Los-Loco »

Hvert år snakkes det om at enkelte kamper i serien er "viktigere" enn andre, spesielt mot slutten av serien blir kampene "ekstra viktige".

Sjekk ut følgende tankeeksperiment for å forstå hvor feil og idiotisk denne tankegangen er:

I '93 sesongen endte Glimt to poeng bak RBK, men med bedre målforskjell. RBK tok sitt andre strake gull, og startet med det sitt økonomiske supereventyr. Foran 94 sesongen mistet vi H.M.Brattbakk til RBK, ikke minst fordi de sportslige utfordringene var bedre i en klubb som fikk spille i den gjeveste e-cupen.

Den første kampen i serien i 93 endte uavgjort mot TIL på Alfheim. Hadde vi vunnet den kampen, hadde vi også vunnet serien. Hadde vi vunnet serien hadde vi med stor sannsynlighet også beholdt Brattbakk. Hadde vi beholdt Brattbakk hadde vi også hatt langt bedre forutsetninger for å følge opp suksessen i 94 og framover.

Med andre ord; vi kunne vært omtrent der RBK er nå!!

Og hva skilte? En drittkamp mot TIL og to tapte poeng i begynnelsen av serien! :evil:

Det finnes ingen kamper i serien som er mer eller mindre viktige enn andre!!!


Los-Loco har talt!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Nja, vet nå ikke on jeg er enig i alt det du skriver. Men alle kamper er viktige iallefall!! tror nok harald hadde dratt uansett. Og den ulempa vi har med og være såpass langt nord har plaget Glimt lenge på spillermarkedet. Det har vært endel spillere som har takket nei til glimt rett og slett med tanke på hvor i landet vi ligger.
Dette er jo selvsagt bare jåss, men en realitet som desverre er der!!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Men en spiller som Peter Kovacs dro enda lenger opp; til tromsø
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ja han gjorde det,,men er da også Ungarer!! Han skulle vært greit og ha i stallen til Glimt! Stygg,sterk,målfarlig og sleip. Akkurat det en Midtspiss skal være.....)))) Men han har vi ikke råd til desverre. selv om han skulle komme gratis faktisk..ikke penger til lønn
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Nja, er ikke så sikker på at ikke Harald hadde blitt dersom Glimt hadde tatt gull i 93.

Du har selvsagt rett i at geografien ikke taler til Glimts fordel når det gjelder å overbevise spillere sørfra om å komme nordover. Men dette har vel så mye med sportslige utfordringer å gjøre. Man må innse at Glimt totalt sett i sin eliteseriekarriere ikke har vært å regne som så mye mer enn en "middelhavsfarer". Når valget står mellom å spille for en midt-på-treet-(tabellen)-klubb sørpå og en tilsvarende en i Bodø, da skjønner jeg faktisk søringene som velger å bli sørpå. Hadde Glimt derimot hatt CL-spill, kan jeg garantere at vi hadde kompensert for geografi-handicapet og vel så det!

Los-Loco har talt!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

helt riktig oppsumert. Men tenk om vi hadde klart og vinne første kampen i Uefa cupen slik at vi kvalifiserte oss til gruppespillet..Da kan det skje ting. Såvidt meg bekjent så vil Glimt få minimum 2-3 hjemmekamper , og slikt blir det penger av. Sikkert TV penger og status også!!

Dette blir en være eller ikke være sesong slik jeg ser det, og magefølelsen er tilstede så det rekker :glis
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Tror også Harald hadde dratt uansett! Men alt hadde nok vært bedre om vi vant den kampen mot tromsø ja :(
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Spillt er spillt, så vi får ta hevn eller nor sånt 16 mai!!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Glimt vinn med meg på tribunen
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ja da har du bare med og stille opp på hver kamp vettu :twisted:
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Det er klart, jeg er på hver hjemmekamp jeg 8)
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Prima..forstsett med det! Glimt trenger alle som kan komme
Last edited by Nokia on Sat Apr 03, 2004 11:19 am, edited 1 time in total.
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Er du?
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hva da?
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Er du på hver hjemmekamp?
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Sesongkort for 3 året på rad. Tror jeg har gått glipp av 3 kamper på aspmyra siden 1990!! Og dratt dit av pappa mens jeg bare var liten gutt :glis
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Hør Nokia, det hadde vært kult om du hadde bremset litt på innleggene dine, og ikke fyllte opp forumet med så mye "privat" snikksnakk. MSM eller tilsvarende er stedet for slikt. Det blir så stress for oss andre å lese alt dillet, når man egentlig vil ha en Glimt-diskusjon. (Ja, jeg vet det er kult med mange stjerner, jobber hardt med min rating også... :wink: ) Slik som det er nå blir jo mange av innleggene dine nesten som spam, og da forsvinner litt av det kule med dette nye forumet!

Og ja, jeg vet at det gjelder Andreas Glimt-fan også, men jeg har disset han så mye fra før... :mrgreen:

Los-Loco har talt!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Los-Loco wrote:Hør Nokia, det hadde vært kult om du hadde bremset litt på innleggene dine, og ikke fyllte opp forumet med så mye "privat" snikksnakk. MSM eller tilsvarende er stedet for slikt. Det blir så stress for oss andre å lese alt dillet, når man egentlig vil ha en Glimt-diskusjon. (Ja, jeg vet det er kult med mange stjerner, jobber hardt med min rating også... :wink: ) Slik som det er nå blir jo mange av innleggene dine nesten som spam, og da forsvinner litt av det kule med dette nye forumet!

Og ja, jeg vet at det gjelder Andreas Glimt-fan også, men jeg har disset han så mye fra før... :mrgreen:

Los-Loco har talt!
Nå syns jeg du skal være forsiktig lille venn!!

Hvis du ikke takler stresset så kan du finne på noe annet!! Sliter du med selvtilliten?, siden du må disse andre for og komme ut med meningene dine?? :rock
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Enig med Los-Loco! Det blir litt mye privat chatting, som kan virke ekskluderende for andre brukere av siden. Før hadde sovjetrusserne en støysender på Kola-halvøya. Nå har den visst havnet et eller annet sted i Bodø! Eller er det bare brennende engasjement for Bodø/ Glimt?

Men internett er internett. Vi kan bare ytre et ønske om å holde seg til saken, ikke mer.

God påske!
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Masinga wrote:Enig med Los-Loco! Det blir litt mye privat chatting, som kan virke ekskluderende for andre brukere av siden. Før hadde sovjetrusserne en støysender på Kola-halvøya. Nå har den visst havnet et eller annet sted i Bodø! Eller er det bare brennende engasjement for Bodø/ Glimt?

Men internett er internett. Vi kan bare ytre et ønske om å holde seg til saken, ikke mer.

God påske!
Nå ble det litt mye PISS på disse sidene! Skjerpings alle sammen!!!
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Jeg ønsker ikke å være moraliserende, men interne saker er kjedelig :roll: Vil bare minne om at man kan bruke PM, hvis man ønsker å kommunisere internt!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kan si meg enig i det Merete :mrgreen:
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Ok. Skal prøve å skjerpe meg :!: :mrgreen: :oops:
Han får en ball...
Post Reply