Frispark hvem er best?

Moderators: Sulliken, Larsen

booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Frispark hvem er best?

Post by booegutt »

Hvem er best på frispark i Glimt?

Vi er svake på frispark ærlig talt, og her bør det gjøres en liten jobb. Også cornerne ser ut til å være dårlig?

Har glimt faste spillere for å ta frispark eller er det bare tilfeldig?

Synes dette er interresant
Full peising
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Brattbakk er best på frispark. Syns C. Berg gjør en god jobb med cornerne, kanskje litt mer fart og trøkk?
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

CB trenger mer fart i ballene når han legger inn... er enig med den!
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Vi vet at vi har scoret lite på dødballer

Post by booegutt »

Vi vet jo at vi har scoret lite på dødballer så noe kan sikkert gjøres bedre her?

Fart på kula e selvf viktig, men plasseringen er vell viktigst, synes de ofte går over hele gjengen foran mål men det er kansje et forsøk på å treffe Kjølner?
Full peising
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Burde alltid ha en mann på spissen av 16-meteren i bakroommet... i tilfelle ballen svever over alle. Da er man plutselig aleine, med en del tid!
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Hvis jeg ikke husker feil, så er Glimt faktisk ett av lagene som skårer mest på dødball. 58% av målene mener jeg det var ifølge VG, men jeg er usikker på om det var før eller etter Odd-kampen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Kesseboy wrote:Hvis jeg ikke husker feil, så er Glimt faktisk ett av lagene som skårer mest på dødball. 58% av målene mener jeg det var ifølge VG, men jeg er usikker på om det var før eller etter Odd-kampen.
Det stemmer, Glimt er faktisk det laget med høyest uttelling når det kommer til dødballer. Alikevel klager folk på CB...
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Hågen wrote:
Kesseboy wrote:Hvis jeg ikke husker feil, så er Glimt faktisk ett av lagene som skårer mest på dødball. 58% av målene mener jeg det var ifølge VG, men jeg er usikker på om det var før eller etter Odd-kampen.
Det stemmer, Glimt er faktisk det laget med høyest uttelling når det kommer til dødballer. Alikevel klager folk på CB...
Det denne statistikken ikke sier noe om, er hvor mange av dødballene Glimt scorer på. Kan hende det er andre tall da. Problemet, spes på corner, synes jeg er at CB ikke klarer å løfte ballen, den blir som regel headet ut av førsteforsvarer. Men ballen kommer ikke like sakte som når A.Hanssen tok corner :lol:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

C.B sine dødballer er desverre ikke gode nok. Runars cornere er mye bedre og gir etter hva jeg har sett større sjanser og flere mål.

Frispark kan og bør både Brattbakk og Runar være enerådende på .
Cato og Råstad er også alternativer
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

tjongs wrote: Det denne statistikken ikke sier noe om, er hvor mange av dødballene Glimt scorer på.
Det er jo nettopp det den gjør! Og Glimt er ikke det laget som scorer flest mål på dødball, men de har høyest uttelling. Ergo kan ikke CB ha vært så dårlig, tross alt..
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Hågen wrote:
tjongs wrote: Det denne statistikken ikke sier noe om, er hvor mange av dødballene Glimt scorer på.
Det er jo nettopp det den gjør! Og Glimt er ikke det laget som scorer flest mål på dødball, men de har høyest uttelling. Ergo kan ikke CB ha vært så dårlig, tross alt..
Da tolker vi statistikken helt forskjellig. Sånn som jeg leser den, så sier den noe om hvor mange av Glimts mål som kommer på dødball.
La oss si at Glimt på 10 kamper hadde scoret 2 mål, begge på dødball, og hadde hatt 100 dødballssituasjoner. I det tilfellet ville Glimt ha scoret 100% av målene sine på dødball. Det er dette tallet som er på 58%. Derimot er dødballsutnyttelsen til Glimt på 2%.
Eller la oss si følgende: Glimt har på 10 kamper scoret 20 mål, hvorav 10 på dødball. Glimt har hatt 100 dødballssituasjoner. Her ville Glimt ha scoret 50% av målene sine på dødball, men ha hatt en utnyttelse på dødballssituasjonene på 10%.

Ser du forskjellen?

Altså: At Glimt har scoret 58% av målene sine på dødball sier i utgangspunktet ingenting om hvor godt dødballene utnyttes.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Denne utregningen burde stoppe denne diskusjonen :!:
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Nokia wrote:Denne utregningen burde stoppe denne diskusjonen :!:
Huff da.....har en stygg tendens til å ødelegge diskusjoner føler jeg :cry:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

tjongs wrote:
Nokia wrote:Denne utregningen burde stoppe denne diskusjonen :!:
Huff da.....har en stygg tendens til å ødelegge diskusjoner føler jeg :cry:
Neida, men du får forklart ting på en enkel måte slik at folk forstår at slik er det, ergo ingenting å diskutere...
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

FSHelgeland wrote:
tjongs wrote: Huff da.....har en stygg tendens til å ødelegge diskusjoner føler jeg :cry:
Neida, men du får forklart ting på en enkel måte slik at folk forstår at slik er det, ergo ingenting å diskutere...
Takk for tilliten, håper det er det som er grunnen, hehe :wink:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

...er jo like pålitelig som den taktikken at Kjølner skal opp og ødelegge angrepet når vi ligger under 2-0...vi har vel scora 1 eller 2 mål på den, og da "fungerer den"...pffffft

Glimt sløser FÆLT med dødballer pga at Christian Berg ikke har gode nok dødballer, enkelt å greit.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Men hvem mener du da skal ta dødballene mester?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Aner ikke hva Brenes er god for..men har han delikat fot så er han et alternativ, men Runar Berg bør absolutt ta dødballer.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Enig i det derre sier om han C.b.
Men det er jo sånn at vi ikke har så mange i Glimt som er gode på hode da.
Og da er ikke cornere og lange høye frispark bra.
Trenger en hode spiller.
Ellers har vi nesten alt :lol:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

mester wrote:Aner ikke hva Brenes er god for..men har han delikat fot så er han et alternativ, men Runar Berg bør absolutt ta dødballer.
Blir spennende å se Brenes!

Dersom det stemmer at "vi" har scoret mye mål etter cornere, bør nok Christian få ta de, dersom han fortsatt får tillit. Frisparkene, ihvertfall de som kan skytes på/fra, bør Olav få ta, dersom han spiller. Alternativene er Runar og Harald, evt Brenes.

Generelt sett tror jeg det er lite skytetrening i Glimt, for de virker TOTALT vaksinert mot å skyte. Enenste unntak de siste kampene (bortsett fra massakren sist onsdag) er faktisk Christian Berg.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

eidurgud wrote:
mester wrote:Aner ikke hva Brenes er god for..men har han delikat fot så er han et alternativ, men Runar Berg bør absolutt ta dødballer.
Blir spennende å se Brenes!

Dersom det stemmer at "vi" har scoret mye mål etter cornere, bør nok Christian få ta de, dersom han fortsatt får tillit. Frisparkene, ihvertfall de som kan skytes på/fra, bør Olav få ta, dersom han spiller. Alternativene er Runar og Harald, evt Brenes.

Generelt sett tror jeg det er lite skytetrening i Glimt, for de virker TOTALT vaksinert mot å skyte. Enenste unntak de siste kampene (bortsett fra massakren sist onsdag) er faktisk Christian Berg.
I forhold til hvor mange mål vi scoret har vi scoret mange % sett på corner/dødball ....i forhold til antall cornere/dødballer så har vi scoret svært lite..og det aller meste har vært helt jævla totalt fuckings ufarlig...ergo..bort med CB fra cornere/dødballer.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

mester wrote:I forhold til hvor mange mål vi scoret har vi scoret mange % sett på corner/dødball ....i forhold til antall cornere/dødballer så har vi scoret svært lite..og det aller meste har vært helt jævla totalt fuckings ufarlig...ergo..bort med CB fra cornere/dødballer.
Av og til tror jeg nesten at du, mester, mener at dersom CB blir satt ut av laget så blir vi kvitt all nød i verden, vi får fint vær hele sommeren og lønnspålegg alle sammen!

Mvh BørreA :)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

..vi får ihvertfall et lag som klarer å jobbe i 90 minutter, og som ikke ødelegger for laget, det er ihvertfall helt sikkert.

CB har bare vært god i noen storkamper jeg sett (bl.a hjemme mot Besiktats), ellers er han lojj, slurvete og giddalaus, sier en del om innstillinga.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

BørreA wrote:
mester wrote:I forhold til hvor mange mål vi scoret har vi scoret mange % sett på corner/dødball ....i forhold til antall cornere/dødballer så har vi scoret svært lite..og det aller meste har vært helt jævla totalt fuckings ufarlig...ergo..bort med CB fra cornere/dødballer.
Av og til tror jeg nesten at du, mester, mener at dersom CB blir satt ut av laget så blir vi kvitt all nød i verden, vi får fint vær hele sommeren og lønnspålegg alle sammen!

Mvh BørreA :)
Hvis dette skulle vise seg å stemme så sett han ut av laget straks....Trenger altids noen ekstra kroner i lønningsposen...

Tror faktisk Christian kan gjøre det ganske bra på sentral midtbane jeg. Så får bare Mester syte og klage så mye som han vil..Han har jo bestemt seg for å ikke like CB og han har bestemt seg for at CB er ikke i stand å yte noe for laget med mindre det er store kamper....Hørt sånn svada, gi gutten noen sjanser til da, er en av dem som mener det har gått brukbart med han de siste kampene så da så..
Tippeliga 2015
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

mester wrote:CB har bare vært god i noen storkamper jeg sett (bl.a hjemme mot Besiktats), ellers er han lojj, slurvete og giddalaus, sier en del om innstillinga.
Skjønner ikke denne ekstreme trangen til å skulle kritisere Christian Berg.
Han er en spillertype som spiller bra når laget rundt ham spiller bra !
Jeg har til dags dato ikke sett en kamp der han har vært giddalaus.
Presisjonen har variert, men innsatsen har da alltid vært der !

Mester, var du var blandt de som følt behov for å pipe på Åssa da han ble byttet inn mot Odd Grenland ?
Det er faktisk det som har irritert meg mest på Aspmyra hittil i år.
TheClansman
Post Reply