VG-tipper!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

VG-tipper!

Post by Los-Loco »

Da har VG tippet 5.plassen, og enda ikke kommet til Glimt! Måtte tipset deres gå i oppfyllelse!! Regner med at vi får se Glimt på Vg's 4.plass. Håper jo selvsagt på høyere plassering, men 4.plassen er ikke så dum!

Sølv gir jo CL, men det er slett ikke sikkert at det er så attraktivt. Å få CL-kvalik med sølv-plass, betyr jo at man er finito dersom man går på en smell i første runde. Da er det faktisk bedre å komme på 3. og 4., få litt lettere motstand i UEFA-cupen, og dermed ha sjanse til litt flere kamper.

Los-Loco har talt!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Nå er det vel ikke VG som bestemmer serien - heller :) Men jeg er enig med deg at det er godt å få anerkjennelse for at Glimt er gode. Ulempen er vel at ingen kommer til å undervurdere Glimt i år. Men VG trengs vel ikke der heller. To sølv i fjor - ohh lykke - sørger vel for at Glimt blir laget som alle skal slå. Den norske serien er akkurat som om alle lagene kjemper mot hverandre, utenom RBK. De har vært i en egen klasse, og mange av de andre lagene har gitt opp å slå dem. Derfor blir det vel en lang rekke med hevnoppgjør for oss. Alle som vi moste i fjor skal hevne det i år :twisted:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Her er jeg ikke enig, Los-Loco! Det må da være bedre å komme på 2. plass! Det er mye mulig at den som ryker ut i 1. runde i kvalifiseringen til CL ikke havner i UEFA-cupen. Men også UEFA-cupen har kvalifisering. Hvis man vil "gå noen runder" i Europa, må man i det minste kvalifisere seg.

Det er uansett en lang vei å gå. 26 serierunder ligger foran oss. Det blir garantert en tøff sesong. Jeg hadde kanskje håpet at formasjonene skulle sitte litt bedre nå. Jeg ønsker ikke flere slike feilpasninger ala Chr. Bergs i Sogndal-kampen. Den var visst ikke den eneste i den kampen.

Fremdeles håper jeg og tror jeg at spillet til Glimt går trått fordi man er tunge i kroppen. Vi har ikke vunnet siden møtet med Ålesund 12. mars. Har man nå den nødvendige selvtillit foran Vålerenga-kampen? En ting er positivt med alle disse uavgjorte kampene og tapet mot Sogndal: Glimt vil være fullt sjerpet når serien starter. De har ikke imponert noen hittil i år. VIF på sin side har gjort det bra i treningskampene. Her kan det være "fare" for at de er ganske høyt oppe!
Masinga
Guest

Post by Guest »

hvis vi sier glimt klarer 2.plass og får spille CL kvallik..hvis da igjen glimt går vidre får de en viss pengesum for hver runde de går vidre :!: det er vell sånn i UEFA-cupen å men sumen er vell høyere i CL
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Joda, er jo enig i at sølv er bedre enn 4.plass, sier seg selv :)

Men rent taktisk (og rent økonomisk) tror jeg faktisk UEFA-cup er hakket mere attraktivt for et lag på Glimts nivå. Det blir ikke mye penger av bare én kamp i CL-kvalik. Selvsagt kan man ryke ut i UEFA-kvalik også, men det er langt dårligere motstand der, og ergo større muligheter for å gå videre.

Se på VIF; de hadde garantert gått på trynet ut av en CL-kvalik, men hang med overraskende lenge i UEFA-cupen.

Men når dét er sagt; la én ting være klart: jeg blir ikke akkurat lei meg hvis vi får CL-spill til neste år!


Los-Loco har talt!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Her var det mange gode og spennede tanker. Enig med los at det er mer attraktivt med Uefa, iallefall siden de har gruppespill etter 1 innledende kamp-. Ganske sikkert at man får , hvis man kan kalle det en " enklere"! motstander da enn hvis man skal prøve og spille seg inn i CL `s gruppespill!!
Når det måtte gjelde formen til glimt så er jeg ikke bekymret i det hele tatt. Likte selvsagt ikke tapet igår, men tror ganske sikkert at en dårlig generalprøve gir en Perfekt finale mot Vif. Dessuten så manglet vi litt for mange spillere igår, og man skal ikke glemme at det tar noen kamper på gressbaner som er humpete før alt sitter.

Summa sumarum...Dette blir kjempespennende uansett!!

Ps! er det de 4 eller de 3 beste fra hver nordisk liga som får delta i Royalligaen ??
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ja jeg glemte og nevne Vg`s mulige 4 plass til Glimt. Jeg tror også at det er godt tippet , men ikke noe fare med tanke på ett eventuelt press. Stort sett alle aviser og tabloider tipper glimt fra 7-4... Og skulle ikke glimt klare det "presset" så har de ingen ting i toppen og gjøre. Vi snakker om profesjonelle fotballspillere som har relativt greie betingelser ("selv om jeg idag så at Glimt og Sogndal har de laveste spillerlønningene(,,Bra Carlsen") og da skal man takle litt press! Litt derfor Stig har uttalt seg slik han gjorde.

Feiginger vinner aldri, tøffinger vinner bestandig, ikke bare i sport..hehehe :glis
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Men hvis Glimt kommer gjennom 1. og 2. runde i CL-kvalik., men ryker ut i 3.runde, blir de 16 lagene som taper kvalifisert for 1. runde i UEFA-cupen. I 2003 møtte Rosenborg Bohemians fra Irland i 2. kval.runde, gikk videre og møtte Deportivo i 3. kval.runde. RBK ble slått ut og fortsatte i UEFA-cupen.

Det jeg mener er at hvis ikke Glimt slår ut lag av type Bohemians, da har Glimt ikke noe i Europa å gjøre uansett, verken i CL eller Uefa-cupen.
Masinga
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Nok større sjanse for at Glimt møter storlag i kvalifiseringen til en eventuell CL. Vi er jo ikke akkurat høyt på rangeringa for klubblag...

Men jeg sier det sånn: Vi tar det vi får! :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Du har et poeng der! . Men er usikker på åssen dette kommer til og fungere dette året. For jeg regner med at du er såpass oppdatert siden du har sterke meninger og vet at Uefa cupen har endret modell denne sesongen og skal spilles som Gruppespill etter 1 innledende kamp. Hvordan skal de få inn eventuelle tapere fra Uefacup der??
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Veldig godt spørsmål, Nokia. Nå måtte jeg virkelig lete for å finne svar! Jeg finner ingenting på UEFAs hjemmeside.

Jeg fant imidlertid dette på RBKs hjemmeside (faktisk):

"Fra og med sesongen 2004/05 vil UEFA-Cupen bestå av et gruppespill med 40 lag etter den første utslagsrunden. Det vil delt inn i 8 grupper med 5 lag i hver gruppe. Fra gruppespillet vil de 3 beste lagene i hver gruppe gå videre til de avsluttende rundene.

Praksisen med at lagene på tredjeplass i gruppespillet i UEFA Champions League vil spille videre i UEFA-Cupen beholdes. Det betyr at det til sammen blir 32 lag (24 fra innledende gruppespill i UEFA-Cupen, pluss 8 lag fra UEFA Champions League) som vil kjempe om UEFA-Cup troféet.
Det nye formatet er bestemt gjennom konsultasjoner mellom UEFA og de største klubbene i Europa med tanke på å øke UEFA-Cupens kommersielle og sportslige appell." http://www.rbk.no/pubs/rbk2/incoming/ar ... leID=58321

Det jeg ikke helt får klarhet i, er om det fortsatt skal være gruppespill etter at disse 8 lagene fra CL kommer med. Eller blir det da vanlig cupspill?
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Flott arbeid Masinga :mrgreen: Tipper at det blir gruppespill videre. Ikke verst at Rævbk sidene hadde slik info.

Dæven det hadde vært morro og fått noen hjemmekamper mot Kjentelag :glis
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Selvsagt går vi for en Champions League kvalikk!!! Det er mye mere penger å hente der. Se hvordan Rosenborg har klart seg. De kom seg til gruppespillet flere år på rad og håva inn penger.


+10-15 mill for å kvalifisere seg
+1-3 mill for uavgjort/seier
+mange penger for å gå videre fra gruppespipllet.
= $$$$$$ :glis :glis

Bla bla, ble mye drømming her. Men sjangsene for å komme seg til CL er brukbare, så lenge vi slipper å trekke store lag som Deportivo (som slo ut RBK).


Men slike store lag møter man kun så og si i 3 runde.
Hvis vi kommer oss til 3 runde og ryker mot et storlag så får vi jo delta i UEFA cupen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Helt enig, Hvassing! Nesten som jeg skulle sagt selv... Her må man være konsekvens i tankegangen. Mange på forumet har Glimt som gullkandidat i serien, men blir veeeeldig beskjeden og husmannsaktig når Europa-cupen nevnes. Nå har riktignok ikke jeg tippet Glimt øverst på tabellen, men klarer de gule en sølvmedalje i år igjen vil det være formidabelt. Ja, da har Glimt virkelig bevist at de er et topplag og må følgelig regnes med utover landets grenser. En deltagelse i Royal League vil også være en god skole.
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Joda jeg kan sikkert være enige med dere :lol: Viktigste er at Glimt skaffer penger i kassen slik at vi kan bygge videre på den Flowen vi hadde ifjor og som vi så sterkt ønsker i 2004/05.
Penger = Muligheter for det meste.
Hadde vært artig og parkert Tromsø f.eks i hva økonomi måtte gjelde.
De har jo hatt penger de 2 siste årene, men nå er det tomt. Klarer de ikke og prestere så ser det skummelt ut :glis
Guest

Post by Guest »

skal glimt spille Royal Leauge denne sesongen siden de klarte sølv i fjor, eller er det de 4 beste fra denne sesongen?
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Blir nok fra denne sesongen som teller der...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Nå har vg kommet til 4. plass og enda ikke nevnt Glimt, dermed er visst Glimt en medaljekandidat! :lol:

Det er de 4 beste fra denne sesongen såm begynner på mandag som får være med i Royal leaugue.

Når det gjelder Uefa cup/cl så er det jo bedre med cl enn uefacupen da, hvis Glimt er heldige og møter et par dårlige lag i kvalik så er vi fort i gruppespill 8)
Han får en ball...
Guest

Post by Guest »

selv om vg tipper over 4.plass så er jo ikke det da klabbert at glimt kommer over 4
VG tippet vell glimt på 11 i fjor så...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tror jaggu VG kommer til og tippe Glimt på 2 plass.... Idag kom Lillestrøm på 4 og da er det bare Brann,Rbk og Glimt igjen... Kan ikke tenke meg at Brann tippes på 2, syns egentlig de er Alt for høyt uansett, men men :twisted:
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

puggsy' wrote:selv om vg tipper over 4.plass så er jo ikke det da klabbert at glimt kommer over 4
VG tippet vell glimt på 11 i fjor så...
Jeg har ikke sagt at Glimt kommer på 4 selv om vg HADDE tippet at de kom på 4. :!: Det var bare en liten bemerkning.

ALLE tippet Glimt ned i fjor :!:

Vi menn fotball som jeg syns er det mest seriøse av de som tipper tippeligaen, tippet Glimt på 14. :!:
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Er nok ikke enig i at Vi Menn er de mest seriøse, men det er nå da bare min mening. Personlig så syns jeg Vg er de mest seriøse i tabloid markedet. Håper Tipset deres slår til da.....)))))

Nå er det ikke lenge igjen...Guuud så jeg gleder meg..annonsene har kommet i avisene og sola skinner :glis
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Av avisene er det vg som er mest seriøs ja. Men analysene og sånn til vi menn fotball er ganske seriøse da. Dagbladet er verstingene :evil:
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Vi er iallefall enige om Dagbladet. De har mistet meg som aviskjøper iallefall!!
Last edited by Nokia on Tue Apr 06, 2004 4:13 pm, edited 1 time in total.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

puggsy' wrote:selv om vg tipper over 4.plass så er jo ikke det da klabbert at glimt kommer over 4
VG tippet vell glimt på 11 i fjor så...
Da var vel Vg nærmest uansett...... de andre tippet dem jo på nedrykk......

Men jeg tviler det blir noe bedre enn 6-8 plass om ikke forsvaret skjerper seg strax!!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Post Reply