Litt info før Odd kampen.

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Litt info før Odd kampen.

Post by Larsen »

Først kan jeg jo nevne at nettavisen tipper 2-1 til Glimt, det hadde vært helt greit om det tipset gikk inn.
De tar samtidig med siste nytt om skade situasjonen til Glimt og Odd.

Link:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 213266.ece

Det er kanskje i overkant å håpe på like mange tilskuere til serieåpningen på Aspmyra som det Odd hadde i sin første kamp, hele 7350 tilskuere kunne se Odd vinne.
Håper folk tar turen til Aspmyra for å se årets første kamp så det blir ålreite tilskuertall og god stemmning for Glimt også.

For å se litt på statistikken før kampen så vant Glimt begge oppgjørene i fjor.
Totalt ser statistikken slik ut for Glimt:


På Aspmyra 3 seiere 1 uavgjort 2 tap 13 - 7 i målforskjell
På Odd Stadion 4 seiere 1 uavgjort 2 tap 19 - 15 i målforskjell
TOTALT 7 seiere 2 uavgjort 4 tap 32 - 22 i målforskjell




Til slutt vil jeg bare komme med en oppfordring til folk om å dukke opp i god tid før kampstart.
Er greit å suge opp litt atmosfære for kampen starter, spise ei pølse, ta litt buljong osv. Men først og fremst gjelder dette de som kommer rett til stadium før kampen og må stå i kø for å kjøpe billett, har sett ved flere anledninger store køer ved billettluka.
Spesielt når det gjelder "store" oppgjør har jeg sett at køene var store selv ti minutter etter at kampen hadde startet...noe som resulterte i at ganske mange gikk fordi de ikke gadd å stå i kø lenger og det synes jeg er trist.
Eventuelt kan man jo bare kjøpe billettene tidligere på dagen enten på shell eller når billettluka åpner to timer før kampstart og så komme tilbake når kampen starter.

Helt til slutt som kuriositet så legger jeg ved denne linken til pause underholdningen på oddstadium nå sist:

http://www.oddrane.no/vis/?ID=1649&hand ... e=25&x=vis


For min del spiller det liten rolle hva som er pause underholdning, hadde ikke orket å bruke min tid på å klage på et slikt innslag på Aspmyra...
Last edited by Larsen on Sat Apr 17, 2004 5:10 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Masse Glimt stoff i AN idag, ser at Gåre røper at både Runar og Christian Berg spiller fra start.

http://www.an.no/sport/article1084481.ece

Dermed ser det nok ut slik AN sier at en av kantene går ut Christian Berg går inn på venstrekanten......Christian Berg er en god spiller med jeg kan ikke huske at jeg har sett ham spille spesielt bra når han har vært ute på kanten.

Men om han først blir satt opp på venstre så håper jeg Gåre Beholder Ludde og setter ut Bjørkan, tror Ludde er i langt bedre form for tiden og det ser nok Gåre også.

Videre har Bjørn Lund fått med seg en Glimt trening, han skriver følgende:

Tilbake til virkelighetens verden. Torsdag var jeg innom Glimt-treningen, og der så jeg en kjempetent gjeng som gjennomførte ei god økt med høy intensitet. Ganske ulik forestillingen på Ullevaal.

http://www.an.no/sport/article1084481.ece

Jeg håper virkelig Glimt viser det samme i kampen mot Odd fordi jeg er enig med det Merete har hevdet tidligere, Glimt ser ut til å mangle den "Gutsen" og vinnerviljen som dominerte i Glimt i fjor, uten den i bunnen vinner man ikke mange fotball kampene....

Til slutt vil jeg bare påpeke en liten ting til , ser at AN har laget en artikkel om hvorfor Oliver Occean ikke ble fanget opp av Glimt.
http://www.an.no/sport/article1083192.ece

Litt artig at jeg skrev om samme saken allerede 22 mars:

phpBB2/viewtopic.php?t=172

Det jeg ikke viste var at tilbudet faktisk hadde blitt lagt ut til Glimt også...søndagens kamp vil vel vise om det var en tabbe å ikke gå inn i forhandlinger eller ikke....kanskje ikke en stor sak men det blir interesant uansett.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Han har heldigvis Infuensa og spiller kanskje ikke mot Glimt. Så slipper vi og hanskes med ham. Han scoret jo sist mot oss
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Post by Vimes »

Occean har vel fått en halsinfeksjon og det er ikke sikkert at han IKKE spiller, den beslutningen har ikke blitt tatt ennå....han spiller nok desverre..



http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/arti ... /104160084

var en tur innom oddrane forumet...synes denne var litt morsom.

Thore pettersen skriver følgende:

Værmelding for Bodø Søndag:
Overskyet 12 grader og lett bris.
Skikkelig ODD-vær!!!


"Lett bris" i Bodø er ikke det samme som lett bris andre steder, kan raskt bli en overaskelse det der :lol:
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Håper jeg har rett og du feil...

lett bris ja..hehehe... Tror de skal få kjenne friskheten..
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Post by Champ »

Legger her ut en link til sportssidene på TA, en del interresant stoff.

http://www.ta.no/lokal_sport/

Måtte det beste hjemmelaget vinne i dag. HEIA GLIMT!! :D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Takker for linken Champ.

Ser at Sandstø har oppskriften klar:

Odds trener frykter aldeles ikke stortap i Bodø.

- Vi har vært veldig gode bakover i hele år, og det skal vi fortsette med i Bodø. Der skal vi lokke fram Glimts spillere og kontre dem i senk, sier Sandstø.

- Hvordan skal kantspillerne med stor fart stanses?

- Det gjør vi ved å nekte dem rom, sier Odd-treneren.



Link:
http://www.ta.no/lokal_sport/article1084321.ece


Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til at det starter nå..skulle ønske jeg fortsatt var i Bodø.

Vurderer å prøve å se kampen via web-TV...
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Vurderer? Hva er det å vurdere? Det er jo bare å gjøre vettu!

Idag skal Glimt gruse ODD! :twisted:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Joda.....har blitt bestemt at vi skal prøve web-tv..er bare litt usikker på hvordan den overførselen blir.

Blir dyrt for meg om ting begynner å hakke mens det er sjangser på gang...blir litt sinna da :lol:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Har liten tro på at Glimt knuser Odd. Men en knepen seier bør vi håpe på. Glimt åpnet sesongen dårlig. Et tap igjen har vi ikke råd til. Skal man kjempe i toppen kan ikke Glimt tape mer enn 3-4 kamper gjennom hele sesongen.
Masinga
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kos deg med Web Tv, skal tenke på deg når jeg sitter På aspmyra i dette deilige været, Og vi slår Odd!!!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nokia wrote:Kos deg med Web Tv, skal tenke på deg når jeg sitter På aspmyra i dette deilige været, Og vi slår Odd!!!
Innrømmer glatt at jeg er misunnelig!!

Nydelig vær her i Trondheim også, det første jeg tenkte da jeg våknet i morges var at idag skal jeg på kamp.

Så våknet jeg litt mere og innså at det skal jeg ikke:(
Er rart å ikke skulle stille på Aspmyra på søndager gitt!


Forøvrig deler jeg meningen med Masinga angående denne kampen....kan bli tøft men jeg håper at Glimt hever seg og henter inn årets første seier!


Forresten, må nesten skrive den obligatoriske oppfordringen før kamp:

LAG SKIKKELIG LIV DERE SOM SKAL PÅ KAMP!!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Apropos vind, Oddrane.no er ute med en artikkel om Bodø og Aspmyra nå, der står følgende å lese :)

I Bodø er det praktfullt vær. Det er sol fra skyfri himmel og 12 grader. Imidlertid er det litt sur vind. Bent Inge Johnsen syntes imidlertid at dette ikke var å regne som vind. Dette er nesten vindstille, mente en morgenfrisk Bent Inge Johnsen.

Videre så rapporteres det at Asmpyra ikke er så ille som fryktet, kanskje får Glimt til finspill....høres lovende ut i alle fall.

For hele artikkelen:

http://www.oddrane.no/vis/?ID=1658&hand ... pe=1&x=vis
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kan forresten legge til at om man ønsker å følge kampen mot odd direkte kan man gjøre det her via nett-radio her:

http://www.ta.no/radiogrenland/article1083991.ece

For de som ønsker det.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Glimt knuser neppe Odd, men det er forskjell på TRO og HÅP da :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Glimt har en fin mulighet i dag, spesielt hvis Bent Inge Johnsen beveger seg rundt i midtsirkelen som vanlig.
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kan rapportere at Web-tv fungerer helt utmerket.
Det kommer nok til å bli en fast ordning her i huset.

Glimt spiller bra uten at det har blitt de store sjangsene ut av det.

Betraktelig bedre innsats i denne kampen enn sist mot Enga, håper Glimt scorer årets første seriemål i andre omgang.

Har forresten en uoffisiel rapport som sier at det er ca 5-6 tusen tilskuere på Aspmyra.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Nei dette var helt for jævlig...0-2..Huff og atter huff
Post Reply