Redningsmannen?

Moderators: Sulliken, Larsen

booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Redningsmannen?

Post by booegutt »

Hvor er redningsmannen vår? En sterk personlighet med evne til å skape noe ut av gråstein.

Jeg tror vi trenger en slik i Glimt miljøet, en som ser utover bygrensene og kan skape liv og røre igjen. Og en som kan få folket i Bodø til å bli glad i laget sitt igjen, og som er synlig utenfor gressbanen på aspmyra.
Full peising
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Redningsmannen vår er Olsen,Runar,Kjølner og Harald :!:
Men vi trenger en til som kan putte flere må til neste år.
Å vi trenger en til å vinne i lufta bak i forsvar :!:
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Tror han tenker i litt andre baner her, Runar Berg!!!.....

Eller så er det vel jeg som er ute på en liten sykkeltur! :roll:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

K1M wrote:Tror han tenker i litt andre baner her, Runar Berg!!!.....

Eller så er det vel jeg som er ute på en liten sykkeltur! :roll:



Hva mener du min kjære K1M :lol:
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

He he!!
NÅ kjøner jeg :idea:
Du mener at jeg ikke skriver en men fler!!!
Ikke sant :?:
Ok må jeg si en er det garantert Runar!!!
Han er konge :D
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Tenk vell meir på en trenar... el kanskje en manager...

glimt burde kanskje kjøre en manager modell ...
You'll Never Walk Alone
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Det Glimt skulle hatt var en Solér type; en mann med KLARE ambisjoner for klubben vår, og som setter seg målsetninger klubben skal oppnå.

Med klare visjoner for talentutvikling, og hvordan senere selge dem. Klare visjoner om hvordan skape engasjement rundt klubben, og hvordan forvalte den best mulig.

Det er en mann Glimt mangler. Mini kan være en slik, men foreløbig er ikke viljen tilstede hos begge parter.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

I forhold tilfellet Solér, så ønsker jeg meg litt mindre en mann som med kalde økonomiske motiver foretar en slags "hostile takeover". Men gjerne en mann - eller kvinne - med midler og sportslige ambisjoner.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Jeg tror at en trener vil få en enklere jobb til neste år med og få spillergruppa inn på rett kjøl. Kjølner er en mann som jeg tror påvirker hele spillergruppa på godt og vondt. Så muligens vil den eventuelle neste treneren være en av de som ble nedstemmt i fjor?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Bateman26 wrote:Jeg tror at en trener vil få en enklere jobb til neste år med og få spillergruppa inn på rett kjøl. Kjølner er en mann som jeg tror påvirker hele spillergruppa på godt og vondt. Så muligens vil den eventuelle neste treneren være en av de som ble nedstemmt i fjor?
tvila på at kjølner ha vore nå urokråka, han ha neppe klart å få heile spellergruppa te å ha samme synspunkt som han sjøl!
You'll Never Walk Alone
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Nå her jeg fra kilder innad i Glimt (som det så populert heter) at Kjølner har vært at ikke alt kjølner har gjort i kulissene har vært entydig positivt. men det er en anna sak.. Uansett Kjølner en mann med sterke meninger og det kan fort påvirke en spillergruppe
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Eller kanskje en redningsKVINNE???

Post by Sven-Rune »

Tenk hvis Inger Ellen Sandåker Nicolaisen kunne sett på Glimt som en utfordring! Hun har skapt gull av gråstein før! Førr ei dame!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

det er en sånn person glimt trenger!en uten fra, med ambisjoner, å evne til å sette de ut i live!!glimt er i alt for stor grad en gutte klubb!!styre i klubben(minus tord da), har jo vært dær i tusn år, å vært i glimt systemet alltid!!
jeg tror mini hadde vært perfekt til en manager rolle i glimt, men det er jo bare å glemme!!det må være en media person, som kan skape litt best om glimt!!det er jo ingen ting om glimt...men det er jo ikke rart når man har hatt trenere som konsekvent svarer "ingen kommentar", uansett spørsmål!!det blir for tamt
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Redningsmannen?

Post by Begod »

booegutt wrote:Hvor er redningsmannen vår? En sterk personlighet med evne til å skape noe ut av gråstein.

Jeg tror vi trenger en slik i Glimt miljøet, en som ser utover bygrensene og kan skape liv og røre igjen. Og en som kan få folket i Bodø til å bli glad i laget sitt igjen, og som er synlig utenfor gressbanen på aspmyra.
Ja vi savner sårt en slik person. Kansje Inger Ellen er den rette? Hun har i hvertfall bein i nesen og evne til å gjennom føre det hun har satt seg fore. På den sportslige siden er jeg posetivt innstilt til Perry, han har fått en masse erfaring fra tida i Rosenborg og jeg tro han kunne gjort en god jobb i Glimt. Han var den som etter min mening taklet motgangen i Rosenborg best, var rett og slett utrolig rakrygget når det blåste som verst og alle de andre lette etter noen å legge skylda på.
I medgang og motgang
User avatar
Justin Case
Posts: 361
Joined: Thu Jul 21, 2005 9:15 pm
Location: Bodø

Post by Justin Case »

Mini som sportsdirektør har vært bra, men den ideen gikk i vasken på grunn av kona hans... Kvinnfolk er roten til alt ondt :glis Men han sa at døren ikke var helt lukket, og at det kanskje var åpning for dette ved en senere anledning. Vi må en karismatisk sportsdirektør og en klar og markant hovedtrener. Vi kan ikke kjøre kompromisser på dette området, interne løsninger er sværet sjeldent bra...
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Eller kanskje en redningsKVINNE???

Post by Hågen »

Sven-Rune wrote:Tenk hvis Inger Ellen Sandåker Nicolaisen kunne sett på Glimt som en utfordring! Hun har skapt gull av gråstein før! Førr ei dame!
Hm, tja.. Hvis noen bare hadde turt å utfordre henne. Eller kanskje Halvdan Sivertsen, engasjementet for Glimt er det hvertfall ikke noe å si på :)
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Jeg tror ikke Mini har det nødvendige formatet ( :mrgreen: ) til å være sportsdirektør i en eliteserieklubb. En ting er å jabbe uforpliktende i vei med Davy Watne om fotball, det går jo på et vis, selv om synsingen hans ikke imponerer noen utenfor Bodø og Trondheim. Å være sportsdirektør er noe helt annet, det krever oversikt og lederegenskaper som jeg rett og slett ikke tror Mini er i besittelse av.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

brutus wrote:Jeg tror ikke Mini har det nødvendige formatet ( :mrgreen: ) til å være sportsdirektør i en eliteserieklubb. En ting er å jabbe uforpliktende i vei med Davy Watne om fotball, det går jo på et vis, selv om synsingen hans ikke imponerer noen utenfor Bodø og Trondheim. Å være sportsdirektør er noe helt annet, det krever oversikt og lederegenskaper som jeg rett og slett ikke tror Mini er i besittelse av.
Men det har Fjørtoft i LSK? Var vel i all hovedsak en slik rolle Mini var tenkt; sprudlende mediamann som skaper litt blest om klubben og henter spillere, ikke som noe bedriftsmessig overhode.
Una mas cerveza.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Novi wrote:
Men det har Fjørtoft i LSK? Var vel i all hovedsak en slik rolle Mini var tenkt; sprudlende mediamann som skaper litt blest om klubben og henter spillere, ikke som noe bedriftsmessig overhode.
Fjørtoft skulle være mitt poeng også men der kom du meg i forkjøpet gitt :wink:

Uansett så tror jeg Mini hadde vært akkurat det et traust Glimt styre kunne trengt, kanskje ikke minst for å få opp litt entusiasme her i byen.

Mini kunnen gitt både oppmerksomhet rundt klubben og penger i kassa, synd at familiesituasjonen gjorde denne ordningen umulig.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Larsen wrote:
Novi wrote:
Men det har Fjørtoft i LSK? Var vel i all hovedsak en slik rolle Mini var tenkt; sprudlende mediamann som skaper litt blest om klubben og henter spillere, ikke som noe bedriftsmessig overhode.
Fjørtoft skulle være mitt poeng også men der kom du meg i forkjøpet gitt :wink:

Uansett så tror jeg Mini hadde vært akkurat det et traust Glimt styre kunne trengt, kanskje ikke minst for å få opp litt entusiasme her i byen.

Mini kunnen gitt både oppmerksomhet rundt klubben og penger i kassa, synd at familiesituasjonen gjorde denne ordningen umulig.
Vest glimt vil ha mini i en sånn rolle så hadd dæ sekkert la seg gjør, mannen kan jo ikkje heng i buks ræva på han davy resten av livet!
You'll Never Walk Alone
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

jeg tar glatt av meg jobben med å få glimt opp a gropa :glis hehe..
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Inger Ellen eller andre

Post by booegutt »

Nikita dama kan være en slik figur:) Så absolutt!

Mini synes jeg har uttalt seg negativt om glimt flere ganger og han valgte jo Rosenborg fremfor Glimt i nærsagt alle anledninger. Så for min del er Mini en Trønder og Rosenborgtilhenger. Han hadde jo en tid bart bare for å gli inn i miljøet og snakket jo Trøndersk også... Nei takk til han

Flere alternativer? Eller har vi noen andre en Ellen?
Full peising
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Larsen wrote:
Novi wrote:
Men det har Fjørtoft i LSK? Var vel i all hovedsak en slik rolle Mini var tenkt; sprudlende mediamann som skaper litt blest om klubben og henter spillere, ikke som noe bedriftsmessig overhode.
Fjørtoft skulle være mitt poeng også men der kom du meg i forkjøpet gitt :wink:
Fjørtoft er poenget???? Betyr det at dere misunner LSK Fjørtoft??? :fy I rest my case...
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

brutus wrote:
Larsen wrote: Fjørtoft skulle være mitt poeng også men der kom du meg i forkjøpet gitt :wink:
Fjørtoft er poenget???? Betyr det at dere misunner LSK Fjørtoft??? :fy I rest my case...
Du skal ikke kimse av Fjørtoft. Tror ikke Olsen ville vært i LSK fra neste sesong om det ikke hadde vært for at Fjørtoft hentet ham.
Una mas cerveza.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

Drømmesenariet: Mini som sportsdirektør og Normark som hovedtrener!!

Greit nok; Mini ER en klovn,og nettopp derfor ville han definitivt klart å skape blest rundt den klubben som definitivt har minst pr-dekning av alle klubbene i norge. og som man vet; all PR er god PR. Mini er typen som ville klart og skape engasment i og rundt klubben, og ikke minst, han ville klart det ingen andre klarer; nemlig skaffe spillere til Glimt!! Man trenger ikke nødvendigvis en sportdirktør som nødvendigvis er best på fotballfaglige ting, man trenger en som skaper blest og engasjement blant sponsorer, spillere, ledere og supporterer! og der er etter min mening ingen bedre for Bodø/Glimt enn nettopp Mini!!

Og angående Normark; han er en glimrende trener, men har aldri hatt spillermaterialet til å kunne gjøre det bra på oppnivå!!

Glimt må gå nye veier, og ikke kjøre på i samme gamle trauste kjedelige baner(les oppjordsmoen,gåre,haldorsen o.l) glimt trenger ikke bare et sportslig løft, men og et uyenomsportslig løft og der mener jeg en kombinasjon av f.eks Mini og normark ville tatt glimt til nye høyder på alle nivå!

over og ut!
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
Post Reply