Det er fortsatt håp

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Det er fortsatt håp

Post by Knuta »

Glimt kan teoretisk gå forbi ÅFK, FFK, Molde og H-kam med seier i de to siste kampene. Det er alt for mye snakk om nedrykk. Ålesund var i 1.div for 3 serieomganger siden. Se hva som har skjedd med laget. Full pott og innsats og tæl. Slår Glimt Start og Lyn, (2 lag som passer til Glimt's spillestil), har laget 29 poeng. Det betyr at FFK ikke må vinne mot LSK eller Start noe jeg tror de ikke gjør, og at ÅFK ikke tar mer enn 3 poeng mot LYN og Viking. I tillegg kan jo Molde og H-kam tape de 2 siste kampene og da er Glimt forbi disse lagene også.
Personlig tror jeg at ÅFK spiller uavgjort mot LYN og taper mot Viking i Stavanger. FFK taper mot LSK og Start i siste seriekamp. Da vil begge lag stå med 27 poeng, og GLimt kan klare seg med 1 seier og 1 uavgjort.

Jeg liker ikke holdningen i klubben, blant spillere og ledere. Normark i ÅFK ville kun vært fokusert på at vi har en stor sjanse til å klare oss, men hva skjer i Glimt. Jeg forstår ikke den mangel på tæl vi har sett mot FFK og LSK. Hva kommer det av?. Er det trenerne som ikke klarer å tenne gutta, eller hva er det som skjer?.
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Æ har ikke gitt opp.... 3 poeng på Aspmyra til helga og det blir kamp på Ullevaal!!

Ullevaal HERE WE COME!!!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Klart vi klarer dette! Jeg er overhodet ikke i tvil om at vi vinner 3-1 sammenlagt mot Moss i kvaliken.
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Godt å lese det du har skrevet Knuta, og takk og lov for at de andre nedrytkkslagene møter nokså vanskelige lag de og!

Dette kan gå vår vei, men nå avhenger det ikke lenger bare av oss selv. Det er også hvordan de andre lagene gjør det, og det er jo ikke en ideel situasjon. Ikke det at Glimt overhodet er i en ideel situasjon...

Meget mulig det blir kvalikk, og som Trapattoni sier; knusende seier der.
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Ja... men litt negativ holdning å si at det blir 3-1..... det blir 5-1 :D
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

tja, da er det jo ikke bare i teorien vi kan klare oss, det er til og med sannsynlig at vi klarere oss. YYYYEEEEEEHAAAAA, det er vel en slags tradisjon i Glimt å greie seg med minst mulig margin.
I medgang og motgang
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

håper for all del at dette skjer, skal selv på myra til helga, stå på gutta!!
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

Begod wrote:tja, da er det jo ikke bare i teorien vi kan klare oss, det er til og med sannsynlig at vi klarere oss. YYYYEEEEEEHAAAAA, det er vel en slags tradisjon i Glimt å greie seg med minst mulig margin.
sannsynlig?? hva er sannsynligheten?? vil påstå at det er mer sannsynlig at vi rykker ned!!

men at det er HÅP er en annen ting!

håup in a hanging snår, som nils-arne eggen sa!!
Glimt i hjerte
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

men det hadde jo vært jævla greit hvis glimt for en gangs skyld ikke hadde gjort seg avhengig av andre lags resultater... :roll:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

stormp wrote:For min del hadde det vært mer fornuftig om de sa at vi legger ned hele klubben hvis vi rykker ned. Omtrent sånn burde det føles for spillerne de to siste kampene. De må gi alt og vel så det!
kan det være et problem i den situasjonen vi er i at så mange har flagget sin avgang etter sesongen? Tenker bare på personlige konsekvenser med et nedrykk.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

dalers wrote:
stormp wrote:For min del hadde det vært mer fornuftig om de sa at vi legger ned hele klubben hvis vi rykker ned. Omtrent sånn burde det føles for spillerne de to siste kampene. De må gi alt og vel så det!
kan det være et problem i den situasjonen vi er i at så mange har flagget sin avgang etter sesongen? Tenker bare på personlige konsekvenser med et nedrykk.
selvfølgelig...spillerne sier selvfølgelig at det ikke betyr noe for dem, og at de gir alt....men man ser jo at de ikke gir alt!!
jeg tror det ligger i under bevisstheten på de spillerne det gjelder+ at det smitter over til de andre spillerne..
men dette er seff ikke hoved grunnen til at vi er der vi er nå, det er mer et resultat av det!!
Glimt i hjerte
Guest

Post by Guest »

Men dere tar ihvertfall IKKE igjen TIL! Så hvis dere skal ha håp om fornya Glimt-kontrakt så må dere altså samtidig håpe at TIL berger seg. :wink: Hihi

Når det er sagt, så har nok Glimt en liten sjanse fortsatt, ihvertfall til kvallik. Men det som jeg finner verdt å trekke frem er at det ikke lenger bare er opp til Glimt selv om de berger seg. Den sjansen har de rotet bort. Glimt må trolig vinne begge kampene, og MÅ altså samtidig ha hjelp fra andre lag. Men ingenting er nok umulig, Selv om det er hyggelig å konstatere at enkelte har gitt opp.

Ellers så syns jeg Stig Johansen er latterlig når han sier at ett nedrykk er ikke så farlig, for det er "bare" fotball det dreier seg om. Tar jeg feil når jeg antar at en del Glimt-supportere ikke er helt enig med Johansen der?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mr.North wrote:Ellers så syns jeg Stig Johansen er latterlig når han sier at ett nedrykk er ikke så farlig, for det er "bare" fotball det dreier seg om. Tar jeg feil når jeg antar at en del Glimt-supportere ikke er helt enig med Johansen der?
Egentlig så synes jeg du, Mr.North er sånn passe patetisk som henger så mye inne på Glimt sitt forum. Men deg om det. Og bare du fikk litt mat hos CalleManøver på tur t Tromsø etter 11.september så var du blid som ei lerke. Du er et meget enkelt vesen, Mr.North. Men va var der at forvente...?

Jeg skal allikevel nedverdige meg selv til å svare deg på dette spørsmålet du stiller.

Stig har rett i at fotball ikke er det viktigste her i livet. Det er likevel det viktigste av det uviktigste. Nå må jeg bare få sagt at jeg tror ikke Stig er motivert for et år i 1.divisjon. Så hva han sier bryr meg egentlig mitt i ræva. En kan likevel diskutere hvor farlig et nedrykk er. Det kommer helt ann på hvor mange år vi er nede. Nedrykket i 1980 var farlig. Jeg tror personlig ikke et eventuelt nedrykk nå får de samme fatale konsekvenser.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

Mr.North wrote:Men dere tar ihvertfall IKKE igjen TIL! Så hvis dere skal ha håp om fornya Glimt-kontrakt så må dere altså samtidig håpe at TIL berger seg. :wink: Hihi

Når det er sagt, så har nok Glimt en liten sjanse fortsatt, ihvertfall til kvallik. Men det som jeg finner verdt å trekke frem er at det ikke lenger bare er opp til Glimt selv om de berger seg. Den sjansen har de rotet bort. Glimt må trolig vinne begge kampene, og MÅ altså samtidig ha hjelp fra andre lag. Men ingenting er nok umulig, Selv om det er hyggelig å konstatere at enkelte har gitt opp.

Ellers så syns jeg Stig Johansen er latterlig når han sier at ett nedrykk er ikke så farlig, for det er "bare" fotball det dreier seg om. Tar jeg feil når jeg antar at en del Glimt-supportere ikke er helt enig med Johansen der?
har han sagt det?hvor??
det er iværtfall latterlig å si, da er det iværtfall bra han mistet kapteins bindet før sesongen! fan det var latterlig sagt, kjenner jeg blir provosert!!

fotball er jo som kjent ikke kamp på liv og død, det er MYYE viktigere enn det!! :evil:
Glimt i hjerte
Guest

Post by Guest »

dalers wrote:
Mr.North wrote:Ellers så syns jeg Stig Johansen er latterlig når han sier at ett nedrykk er ikke så farlig, for det er "bare" fotball det dreier seg om. Tar jeg feil når jeg antar at en del Glimt-supportere ikke er helt enig med Johansen der?
Egentlig så synes jeg du, Mr.North er sånn passe patetisk som henger så mye inne på Glimt sitt forum. Men deg om det. Og bare du fikk litt mat hos CalleManøver på tur t Tromsø etter 11.september så var du blid som ei lerke. Du er et meget enkelt vesen, Mr.North. Men va var der at forvente...?

.
:lol: Nei men tusen takk for de varme ord fra IQ-høvdingen him-self. Eller var det fra patetisk-høvdingen him-self? Gikk litt i surr ja 8)

Så jeg var blid som ei lerke pga en matbit etter kampen 11.sept.? Javel ja. Jojo, fint for deg at du innbiller deg at du er hobbypsykolog. Syntes nå bare at den episoden med Calle var verdt å nevne som en liten kuriositet, i og med at det var en del Glimt-supportere som ikke var like vennligsinnet under, og etter den kampen.

Og hva mitt enkle, eller komplekse vesen, har med denne debatten å gjøre vet jeg nå ikke helt. Er nok ikke så enkelt vesen som lille du tror, men det er nå så. Du er nok ikke den skarpeste kniven i skuffa sjøl ettersom du svarer slik. Så får du finne det så patetisk som du bare vil, lille kammerat. Mye fritid som sagt :lol: Dessuten er det jo en vidunderlig drivkraft for meg å få slike herlige sure oppstøt som fra for eksempel surtryner som deg :twisted:

-------------------------------
Når det gjelder selve saken da, du sier at du driter i hva Stig Johansen sier, men at han ikke er motivert for å spille i 1.divisjon. Hvordan vet du det da? Du kan jo ikke basere det på noe han har sagt, ettersom du driter i hva han sier :glis

Uansett så er dagens fotball blitt noe mer enn bare fotball. Det betyr enormt mye for supportere, og selvsagt for økonomien i klubben. Det blir mindre tilskuere, mindre tv-penger, mindre sponsorkroner og inntekter, mens utgiftene forblir høye dersom man skal satse. Fotball er ikke bare underholdning, det er også en arbeidsplass for mange.

Det betyr mye for følelsene hos supporterene og så videre.

Men du er kanskje en for enkel sjel til å skjønne noe av det.


---------------------------------------

Isak wrote:
Mr.North wrote: Ellers så syns jeg Stig Johansen er latterlig når han sier at ett nedrykk er ikke så farlig, for det er "bare" fotball det dreier seg om. Tar jeg feil når jeg antar at en del Glimt-supportere ikke er helt enig med Johansen der?
har han sagt det?hvor??
det er iværtfall latterlig å si, da er det iværtfall bra han mistet kapteins bindet før sesongen! fan det var latterlig sagt, kjenner jeg blir provosert!!

fotball er jo som kjent ikke kamp på liv og død, det er MYYE viktigere enn det!! :evil:
Det var i ett innslag fra kampen på nyhetene sent i går kveld. TV 2 eller NRK1.
Last edited by Guest on Tue Oct 18, 2005 2:15 pm, edited 2 times in total.
Stine
Posts: 476
Joined: Thu Mar 31, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Post by Stine »

Jeg har overhode ikke gitt opp håpet, men jeg har forberedt meg mentalt på nedrykk, slik at skuffelsen ikke blir alt for stor.
En ting er iallefall sikkert; hvis vi berger plassen, kommer jeg garantert til å gråte av glede, og jeg kommer til å smile i flere uker i strekk :wink:
Det blir noen nervepirrende dager fram til Start-kampen...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Post by Knuta »

Jeg var veldig pessimistisk for en uke siden, men har en 'merkelig' følelse av at dette går bra. Jeg tror det holder med 4 poeng. Glimt, FFK og ÅFK havner alle på 27 poeng.
ÅFK spiller uavgjort mot LYN og taper mot Viking.
FFK taper mot LSK og START.
Glimt spiller uavgjort mot START og slår LYN i siste kamp på Ullevål. Så Lyn mot TIL og dette laget passer veldig godt til Glimt.
Jeg er optimist!!!!!!!!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Har ikke gitt op håpe jeg hel :wink:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Glimt bare må løfte spillet sitt mange hakk, og det er det klart de kan gjøre. Nøkkelkampen blir mot Start. Den kan vi selvsagt vinne. Kanskje snøstorm, gjørmete bane og annet kan hjelpe oss? Kanskje vi skulle spille kampen på Alfheim? :lol:
Fotball er nesten alltid morsomt
Guest

Post by Guest »

Ser at Glimt må klare seg uten både Stig Johansen og Halvorsen mot Start. Hvem trer inn som erstattere? Bare lurer, kanskje jeg tipper noen kroner på kampen? Også Start må jo klare seg uten en sentral spiller, i og med at Atle Roar Haaland har karantene.

Start har jo gått på noen tap i det siste, så dere har nok en ok sjanse til å vinne denne kampen, selv om jeg ikke liker å innrømme det :wink:
Når det er sagt så tror jeg jo også at det blir vanskelig for Glimt. Sannsynligvis rykker dere ned selv med to seire. Så bra har nemlig årets serie vært at ikke engang 29 poeng trenger å være nok. Men jeg blir heller ikke overrasket om Glimt karrer seg på trygg grunn, eventuelt via kvallik.
Uansett har Glimt mye, mye mere å spille for en det Start har. For det er viktigere for B/G å berge seg, en det er for Start å ta gull.
Guest

Post by Guest »

Crazy horse wrote:Kanskje vi skulle spille kampen på Alfheim? :lol:
:lol: Dere kan få spille kampen der rett etter at TIL har gjort unna sin kamp mot Viking :lol:
Post Reply