Kristoffer og Trond i AN

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Kristoffer og Trond i AN

Post by eidurgud »

http://www.an.no/sport/article1821998.ece


Er nok ikke få som er enig i mye av det guttene sier..
Last edited by eidurgud on Fri Nov 11, 2005 11:13 pm, edited 1 time in total.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

så dæ, litt artig å se at de mein glimt ikkje gjør nåkk før å hold på talentan sine... hmm, gunnar carlsen sei dæ stekk motsatte... velg å tru på spelleran! synes gunnar carlsen sett innspell i AN va tåpelig
You'll Never Walk Alone
User avatar
Mrbond
Posts: 441
Joined: Fri Aug 05, 2005 3:59 pm
Location: @ the Green Ass

Post by Mrbond »

Trond Olsen sa:
– For min egen del følte jeg i vår at jeg ikke ble satset på. Jeg fikk ikke lov å feile uten å miste plassen på laget. Da tenkte jeg på å skifte klubb og komme meg videre som spiller, sier en ærlig Olsen.
Dette sier vel det meste om hvor hovedproblemet ligger....håper bare klubben ser dette sjøl også.
I medgang...OG motgang!
Vi ska vinn Adecco!! Vesst faen skal vi det!!
*MEMBER #47 OF DGH*
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

ja dæ bør de ellers så kan dæ bli undergangen...
You'll Never Walk Alone
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Kloke ord til ettertanke.

Måtte bare dette bli første spadetaket på en stor prosess, hvor klubben kan lære av gamle feil. Det er av sine egne man skal ha det..
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Både Paulsen og Olsen er skråsikre på én ting: Glimt må fortsette satsingen på unge spillere, slik klubben gjorde de de selv kom som sylferske unggutter til Bodø.

Tja, lett å si, når to av de som skulle betalt for denne satsingen med salgsummer stikker av på bosman!

Los-Loco, fremdeles med liten sans for de som sier én ting og gjør noe annet, har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

kloke ord av bege to ja :D
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

føler at de ikke skal gå for høyt i dørene, blir litt dobbletmoral som Los-Loco sier.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Mrbond wrote:Trond Olsen sa:
– For min egen del følte jeg i vår at jeg ikke ble satset på. Jeg fikk ikke lov å feile uten å miste plassen på laget. Da tenkte jeg på å skifte klubb og komme meg videre som spiller, sier en ærlig Olsen.
Dette sier vel det meste om hvor hovedproblemet ligger....håper bare klubben ser dette sjøl også.
Jeg har behandla dette fenomenet noen ganger før, og jeg mener at Olsen ikke har noen grunn til å si at han ikke ble satsa på. Fasiten er slik, ifølge VG (som har vist seg å ikke alltid være helt til å stole på):
Hjemme mot Rosenborg: inn 78.
Borte mot Odd: inn etter pause.
Hjemme mot Ham-Kam: spiller fra start.
Borte mot Brann: spiller fra start.
Hjemme mot Vålerenga: spiller fra start.
Borte mot Tromsø: spiller fra start.
Hjemme mot Ålesund: spiller fra start.
Borte mot Molde: spiller fra start.
Borte mot Fredrikstad: inn fra det 74. minutt.
Hjemme mot Lillestrøm: inn fra det 68. minutt.
Borte mot Start: spiller fra start.

Så det pussige: både ifølge vg.no og nifs.no blir Olsen byttet inn i kampen mot Viking, som han egentlig skulle stått over på grunn av tre gule kort :shock:

Men, poenget mitt er at statistikkene uansett ikke kan være SÅ gale. Hva skal så til for at noen skal føle at de blir satsa på?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

Kesseboy wrote:
Mrbond wrote:Trond Olsen sa: Dette sier vel det meste om hvor hovedproblemet ligger....håper bare klubben ser dette sjøl også.
Men, poenget mitt er at statistikkene uansett ikke kan være SÅ gale. Hva skal så til for at noen skal føle at de blir satsa på?
Enig med deg Kesseboy , hvor er selvinnsikten til Trond Olsen ??
Han var svært ujevn i vårsesongen , noe som gjorde at han ikke var fast i første 11- eren
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Joda, men problemet er vel at han ble forelagt en ny kontrak (ifølge Falch) i januar, og unge Olsen føler vel at han ikke ble satset på i fjor og i treningskampene i vinter. Da var da tankene om klubbskifte kom, og det var da han ikke signerte ny kontrakt.

I fjorsesongen fikk han kanskje for lite tillit. Hadde han fått spilt mer fotball da, hadde kanskje ikke valget vært vanskelig. Han hadde kanskje skrevet under for Glimt i vinter.

Når det gjelder Paulsen, så mener jeg helt klart at det var alt for sent å tilby han ny kontrakt nåe han hadde 1 år igjen. En ungutt som spiller fast på A-laget må få nytt kontraktforslag mye tidligere. Skjønner godt at de som ikke spiller fast på A-laget får nytt tilbud før det er 1 år igjen, men de faste spillerne må man sikre tidligere...

Mener for øvrig også at også Høgli burde fått mere tillit tidligere....
Andreassen
Posts: 67
Joined: Wed Jul 27, 2005 12:14 pm

Post by Andreassen »

lurer på hva som hadde skjedd med olsen og paulsen om de hadde sagt dette mens de var under kontrakt.

takhøyden på aspmyra er jo som kjent ikke akkuart veldig høy...
Glimt1916
Posts: 5659
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 446 times

Post by Glimt1916 »

trur æ les denne artikkelen litt anderledes enn de fleste andre her på forumet. Glimt får masse skryt før en litt snurt Trond Olsen si at at følt at han ikke blei satsa på, som etter mi meining e bare tull. Glimt kan sikkert bli flinkere til å "verdsett" spilleran, men æ ser ikke ka som ellers e så forferdelig med utalelsan demmes her. Forøvrig e æ enig med Los Loco
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Skjønner begge sider i "olsen-saken". Olsen FIKK spille mye i år, viser det seg, men JEG mener han fikk spille altfor lite! Og han ble "vraket" etter at han ikke spilte så bra tidlig i sesongen. Det som er cluet her er de tidligere sesongene. Olsen har som oftest kommet inn som innbytter, og har vel relativt få kamper fra start, i forhold til kamper han har deltatt i? Har ikke sjekket dette, men sitter med den følelsen ihvertfall. Det er ikke få kamper Aspmyra har ropt på hr. Olsen.

Det som Trond skal ha, er at han klarte å spille seg INN på laget igjen, etter at han ble vraket i 2005-sesongen. Det er det minst én mann som IKKE klarte..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg lurer nå fortsatt på når i 2005-sesongen han ble vraka.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Han ble vel ikke vraket i ordets rette forstand, men han ble satt ut av 1. 11'ern ei stund..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Sier vel litt om virkelighetsoppfattelsen hans dersom han synes det er å bli vraka å starte på benken i to kamper, tilfeldigvis de to første kampene i sesongen. Dessuten ligger det jo ei sportslig vurdering til grunn - det ene er nå det at det til syvende og sist er treneren som tar ut laget, det andre er at dersom man ikke er på høyden gjennom forsesongen, så kan man ikke vente å få starte hver kamp hele sesongen, uansett hvor stort navn man har.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

"Det er én av grunnene til at jeg tar steget videre sier Paulsen"
BULLSHIT. Tatt et steg videre? Er det et steg videre å gå fra en klubb som tok sølv før to år siden som Bosman spiller? Hva med å vise seg som en mann å enten spille klubben opp igjen eller sørge for at den får betalt.
Måtte vi bytte plass med Start neste år og Paulsen bli sittende på høyre benk.
Ps Liverpool starter kontraksforhandlinger med Riise nå og han har 1,5 år igjen av kontrakten. Kan ledelsen i Glimt lære noe av det?
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

De kan og bør lære av LFC som har gjort mye for å forbedre talentspeidingen og alt rundt kontrakter for å unngå feilskjær som Owen og Macmannoman( staving ?) Men man ser også at selv LFC ikke får alt som de vil, LFC ønsket å selge Dudek ,men han nektet og da er det lite LFC kan gjøre, samme med Baros som ikke ville til Lyon, men måtte selges til Villa for en betydelig lavere pris.
I medgang og motgang
Åssa
Posts: 300
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Post by Åssa »

RS wrote:føler at de ikke skal gå for høyt i dørene, blir litt dobbletmoral som Los-Loco sier.
MEN: Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral!! :roll:
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Andreassen wrote:lurer på hva som hadde skjedd med olsen og paulsen om de hadde sagt dette mens de var under kontrakt.

takhøyden på aspmyra er jo som kjent ikke akkuart veldig høy...
Er den ikke?

har heller et inntrykk av at den er for høy.
Lurer på hvilke krav som settes til spillerne angående livsstil og ikke minst hvilken innsats som kreves på trening?

Vet og at Ola har blitt kritisert innad i gruppen uten at dette har fått konsekvenser for de som har kritisert.

Den typen kritikk som nå har kommet frem i media antar jeg har vært et et emne innad i Glimt lenge. men det er lite man får gjort med grunntreningen iløpet av sesongen.
I medgang og motgang
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Synes det var mye fornuft i svarene fra Olsen og Paulsen. Ser at flere mener at Olsen sutrer, men han har etter min mening ikke blitt satset på som fortjent. tenk hvor mange av de såkalte 'sikre' spillerne i Glimt som i kamp etter kamp har levert elendig spill og innsats, uten å bli vurdert plassert på benken.
Akkurat det kan virke ganske frustrerende for unge spillere som har talent og vil utvikle seg. Ser han Halvar Thoresen vurderer Olsen som den beste kontringspilleren i Norge, og det sier jo litt.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Knuta wrote:Ser han Halvar Thoresen vurderer Olsen som den beste kontringspilleren i Norge, og det sier jo litt.
Samme Thoresen som vraket Olsen fordi han trengte å komme ned på jorda?

Los-Loco, fremdeles ikke nesegrus av beundring for Olsen og Paulsens handlinger, har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Begod wrote:Macmannoman( staving ?)
McManaman
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

eidurgud wrote:
Begod wrote:Macmannoman( staving ?)
McManaman
McMoneyman
Post Reply