Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Post by Knuta »

Min rangering av lagene:

1. B/G. har lengst erfaring. Beste spillerne.
2. ÅFK . Fin stadion, god støtte lokalt. Erfaring
3. Hønefoss. Kjemper i toppen. Litt for gammel spillerstall
4. Moss. Ikke noe lokalt støtte. Spillere på det jevne.
5. Sogndal. Storhetstiden er over. Laget på vei ned?.
6. SIF. Sliter med for ofte bytte av trenere. Kan overraske.
7. Bryne. For få gode spillere. Driver god egen rekruttering.
8. Pors. Ikke gode nok for opprykk. For gammel spillerstall.
9. KIL. Gode unge spillere. For lite ressurser for opprykk.
10. Follo
11. Haugesund
12. Hødd
13. Løv-Ham
14. Oslo øst
15. Tromsdalen
16. Sparta
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Tror overraskelsen i år kan vær Sparta og FK Haugesund. Har ikke noe teori som tilsiar det. Bare magefølelse.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Tror Sogndal blir betraktelig bedre neste år enn i år. Strømsgodset har fått mye penger, og blir hardsatsende - blir en utfordrer dersom de får ting til å klaffe. Bryne kan fort overraske de fleste. Jeg er egentlig mest uenig i at Glimt er best av lagene i Adecco og har de beste spillerne. Jeg tror, uten vesentlige forsterkninger, at vi ikke er mer enn et middels godt adecco-lag til neste år.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Det som bekymrer meg er at de andre lagene har kommet adskillig lengre i planleggingen av neste sesong enn det Glimt har gjort. Slik situasjonen er pr dags dato, tror jeg ikke Glimt er det beste laget i neste års Adeccoliga.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brawno wrote:Det som bekymrer meg er at de andre lagene har kommet adskillig lengre i planleggingen av neste sesong enn det Glimt har gjort.
Hva legger du egentlig i det?
User avatar
Kingkong
Posts: 428
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:31 pm
Location: Bodø

Post by Kingkong »

Å begynne i november å sette opp hvordan ligaen ender er for meg helt umulig. Det er ennå ikke klart hvilke forsterkninger lagene velger å gjøre. Tror det kommer til å skje mye både i Glimt og de andre klubbene framover.

Man kan begynne å tegne seg et bilde av styrkeforholdet ut i februar.... Da har forhåpentligvis Glimt fått 2-3 solide forsterkninger
Loves glimt and pretty girls
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Trapattoni wrote:
brawno wrote:Det som bekymrer meg er at de andre lagene har kommet adskillig lengre i planleggingen av neste sesong enn det Glimt har gjort.
Hva legger du egentlig i det?
Bl.a. spillerkjøp, ansettelse av trener og andre sportslige faktorer.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brawno wrote: Bl.a. spillerkjøp, ansettelse av trener og andre sportslige faktorer.
Det er det da langt flere lag i Adecco enn Glimt der ting fortsatt er uavklart. Hos enkelte klubber er det faktisk langt mer uavklart enn i Glimt, både i forhold til spillerstall og trenerspørsmål.

Det er dog helt korrekt at det haster med å få dette på plass.
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Kesseboy wrote:Strømsgodset har fått mye penger, og blir hardsatsende - blir en utfordrer dersom de får ting til å klaffe.
Ser at SIF satser for å rykke opp neste år.
http://www.smp.no/default.asp?page=1013 ... 8,1&lang=1
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
Norlæningen
Posts: 279
Joined: Sun Aug 28, 2005 12:34 pm
Location: Østfold

Post by Norlæningen »

Godset ga jo beskjed tili i høst om at de kom til å satse alt på opprykk i år. De har fått de midlene de trenger og er i forhandlinger med flere stabile tippeligaspillere nå i følge dem selv, deriblant Jan Derek Sørensen. Har en følelse av at de kommer til å kjempe helt i toppen til neste år. Kan faktisk hende at de blir i en egen klasse i toppen ala Start i fjor når de satset alt på opprykk. Bryne har også sagt at de vil går for opprykk til neste år. Og de er vel i gang med å ruste opp både på spiller og trenersiden. Aafk er en selvfølge. De satser alt remmer og tøy kan tåle for å klare opprykk. Det samme med Glimt. Sogndal har det spillermaterialet som trengs men de trenger en skikkelig trener. Så lenge de ikke mister noen flere og får tak i en og annen god forsterkning så blir også de å regne med i toppen i år. Moss kommer også til å kjempe helt der hvis de ikke rykker opp i år. De har jevnt over en ung og talentfull spillerstall krydret med litt rutine. Fin blanding og de blir å regne med. Haugesund har vel gitt utrykk for at de også satser knallhardt i år. Men det skal vel holde hardt om de klarer å kjempe helt der oppe i toppen om opprykk. Den store overaskelsen til neste år kommer til å bli Tromsdalen. De har flere midler på plass nå så kan de satse mer enn de har gjort før når de har vært i 1.divisjonen. Men noen forsterkninger så blir de absolutt å regne med til neste år. Om ikke helt i toppen så i hvertfall rundt 6-8. Noe som er sterkt for ett lag som vel har det laveste budsjette.

Mitt forslag til toppen av tabell blir slik:

1. Godset
2. Aafk
3. Moss/Molde(Tror faktisk Moss drar i land opprykket.)
4. Glimt
5. Bryne
6. Sogndal
7. Haugesund
8. Tromsdalen
<-FFK->
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Norlæningen wrote:Godset ga jo beskjed tili i høst om at de kom til å satse alt på opprykk i år. De har fått de midlene de trenger og er i forhandlinger med flere stabile tippeligaspillere nå i følge dem selv, deriblant Jan Derek Sørensen. Har en følelse av at de kommer til å kjempe helt i toppen til neste år. Kan faktisk hende at de blir i en egen klasse i toppen ala Start i fjor når de satset alt på opprykk.
Tviler veldig sterkt på at Godset sånn helt over natta skal bli like sterke som Start var/er bare fordi de plutselig får midler til å hente noen etablerte spillere. Start ble ikke så gode som de ble først og fremst fordi de hentet etablerte spillere. De ble gode fordi de samtidig fikk opp 4-5 unge spillere som ble skikkelig gode omtrent samtidig. Spillere i landslagsklasse. Noe av de samme som Glimt opplevde i 92/93. Godset hever seg nok, men tro de skal få nok med å fighte om en kvalikplass.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Post by dalers »

Tja, vil tippe litt jeg også. men først kommentere:
Knuta wrote:2. ÅFK . Fin stadion, god støtte lokalt. Erfaring
4. Moss. Ikke noe lokalt støtte. Spillere på det jevne.
Her kan en fort bytte om. Interessen i Ålesund er jeg ganske sikker er på vei ned. Vet at en del supportere er forbandet på AaFK og jeg tror de allerede er lei av heislagtilværelsen. De fikk en boost som Bodø gjorde det i 92-93. Den gangen gikk det kjapt over...

Moss der tror jeg har en genuin supporterskare bak seg. Så bare på det imponerende oppmøtet på Voldsløkka i høst. X antall busser med kråker hadde kjørt til hovedstaden.

La oss tippe:

Kjempe om opprykk:
Moss, AaFK, Godset, Glimt, Bryne, Hønefoss, Sogndal (som det svakeste laget av disse 7).
Haugesund, Pors kan bli de som blander seg inn i toppen som et par jokere.
KIL, Hødd er jeg ganske sikker på ender midt på.
Løv-Ham, TUIL, Sparta går rett ned. Hvem følger? Oslo Øst, Follo?

Ja, jeg veit at jeg er litt vel standard, men AdeccoLigaen føler jeg er rimelig grei å tippe sånn i hvilken ende de ulike lagene havner hen.

Tipper Glimt på en 3.plass. (2 playoffkamper mot TIL?).


Gleder meg faktisk veldig til ett år nede blant disse sultne ulvene av noen hardtkjempende lag...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Tja....
Det er iallefall feil å si at ikke Sogndal satser.
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotb ... 495083.ece
Hele anlegget skal være fullført til seriestarten 2007.

Målet er at åpningen skal skje samtidig med Sogndals comeback i eliteserien
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

yellow wrote:Tja....
Det er iallefall feil å si at ikke Sogndal satser.
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotb ... 495083.ece
Hærlig!!! Glimrende at de gjør dette. Å satse på stadion og opprykk i samme sesong kan bli en svært vanskelig oppgave for SIL...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Tøft at de bugger en stadion til nesten alle innbyggerne.
Tenk Bodø med rundt 40000 innbyggere hadde hatt stadion med plass til ca 37000-38000 tilskuere.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

lloydpat wrote:Tøft at de bugger en stadion til nesten alle innbyggerne.
Tenk Bodø med rundt 40000 innbyggere hadde hatt stadion med plass til ca 37000-38000 tilskuere.
Vi kan bare be London sende oss Highbury, den tar vel sånn ca akkurat så mange? ;)
Una mas cerveza.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Tror også at Sparta vil overaska mange, men forhåpentligvis ikke like mye som FFK gjorde! :lol:
For vi skal ligge på toppen ;) Men andre-plassen får dere gjerne! :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Post by Crazy horse »

Løv-Ham wrote:
dalers wrote:KIL, Hødd er jeg ganske sikker på ender midt på.
Løv-Ham, TUIL, Sparta går rett ned. Hvem følger? Oslo Øst, Follo?
Vi kan da ikke rykke rett ned når vi allerede har spilt en sesong i første? :) Dere derimot, kan rykke rett ned. Eller rett opp.. Vi får vell helst satse på det siste eller hva?
Hyggelig med nye "ansikter" på forumet, selv om vi så gjerne skulle beholdt de gamle i steden.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg har ryddet opp litt i quote-tags for dere. Husk å avslutte en quote med

Code: Select all

[/quote] - med / 
:wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Post by dalers »

Løv-Ham wrote:
dalers wrote:KIL, Hødd er jeg ganske sikker på ender midt på.
Løv-Ham, TUIL, Sparta går rett ned. Hvem følger? Oslo Øst, Follo?
Vi kan da ikke rykke rett ned når vi allerede har spilt en sesong i første? :) Dere derimot, kan rykke rett ned. Eller rett opp.. Vi får vell helst satse på det siste eller hva?
Hehe, jeg mener at et lag som allerede har spilt en sesong i Serie A kan gå rett ned. Eller.. :oops: Uansett, tror Løv-Ham får trøbbel. Men hyggelig med en Løv-Ham'er som har forvirret seg inn hit. Det blir et spennende neste-år for oss alle med mange hyggelige meningsutvekslinger...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

det blir i allefall flere kamper..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/a ... leID=90607

Og godset fortsetter å signe spillere i hytt og pine. Tror disse blir tøffe neste år.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Post Reply