Vurdering av Adecco-ligaen 2006

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

yellow wrote:Godset tipper Glimt på 3 plass. - ikke uventet!

http://www.godsetunionen.com/index.php? ... 65f410c0d8
nei dæ va d ikkje... Ha sjøl tippa glimt som nummer 3, men med håp om nr 1 eller 2 :wink:
You'll Never Walk Alone
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

Ikke overraskende nei, men jeg trur nok at den plassen de har tipset oss på, kommer de til å havne selv..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

DarKman wrote:Glimt blir nr 1. :klapp Ikke mer å diskutere.
Hehe, bra at det er noen optimister her og ikke bare pessimister som meg :wink:
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Hmmmm... Tror AaFK skal få noe å slite med til helgen.
http://fotball.adressa.no/forstediv/article51453.ece

TUIL kan fort overraske i serien. Et lag bedre enn de fleste i Adecco'n etter min mening.
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article51482.ece
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Frykter at vi i beste fall får kvallik i år.
L.U*H.G
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

om Moss
Fotballmagasinet.no wrote:Se opp for:
Fabien Vidalon
Franskmann som er hentet inn fra Frankrike.
:lol:

om KIL
Fotballmagasinet.no wrote:Se opp for:
Ørjan Berg Hansen

:glis
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Sulliken wrote:om Moss
Fotballmagasinet.no wrote:Se opp for:
Fabien Vidalon
Franskmann som er hentet inn fra Frankrike.
En franskmann hentet fra Frankrike?! Damn! Hvordan i helsikke klarte de det? :shock:

Dette er jo rett og slett sjokkerende nyheter, i og med at de fleste franskmenn kommer fra Spania... :roll:
Last edited by Kenneth on Thu Apr 06, 2006 10:46 pm, edited 1 time in total.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Markussen wrote:Tippes på tredje her

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=ne ... igaen_2006
Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange "synsere" mener Glimt er så forferdelig svekket fra i fjor:

Trond Olsen - på sitt beste en ressurs, men alt for variabel i prestasjonene. Sliter benken i LSK.

Erstatter - Stafsula. Ingen av oss vet vel helt hva denne mannen kan prestere, men ting tyder på at han har mye å tilføre Glimt. I tillegg kan Råket bekle denne posisjonen, selv om jeg personlig mener han er meget bedre sentralt.

Christian Berg - talentet som aldri ble noe særlig. Nå går han skadet i FFK. Ingen bombe akkurat.

Erstatter: Råstad - 'nuff said. Vært meget positiv så langt.

Fredrik Kjølner - bjelke bakover i mange år, siste sesongen ble ingen verdig avskjed.

Erstatter: Hoftun/Iversen. Iversen er i det minste ikke tregere enn Kjølner. Hoftun har rutine en masse, og danner nok stopperpar med Hansen. (selv om han til tider har vært horribel i oppkjøringen).

Brattbakk - Nå kom han etter sommerferien, men er kanskje den jeg savner aller mest. Lagt opp.

Erstatter - Mounir Hamoud. Har kommet seg de siste kampene, og kan føye seg inn i Glimt-tradisjonen med lynhurtige vinger. Dersom Brenes våkner skikkelig (noe han ser ut til å være i ferd med å gjøre) er han også et alternativ på høyre ving.

Kristoffer Paulsen - oppofrende og duellsterk back. Ikke på sitt beste i fjor. Sannsynlig andrevalg i Start bak Steinar Pedersen.

Erstatter - Thomas Jakobsen eventuelt Håvard Halvorsen, som nå slipper å spille på venstresida siden Roy Miller er skadefri, OG lovende.

Haldorsen/Bjerk: Vi er vel alle enige om at denne duoen ikke var særlig heldige med sesongen i fjor.

Erstattere: Hoftun/Bergersen - relativt ubeskrevne blad, men det kunne man i høyeste grad si om Haldorsen også. Bergersen har hatt suksess i Drøbak, mens Hoftun er en ledertype av dimensjoner.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Det var en fin oversikt og noen klare tanker, Christoph! Jeg er enig i vurderingene dine, og er ikke så sikker på at Glimt er i så stor grad svekket. Det som bekymrer meg er at jeg skulle ønske at vi i større grad var styrket...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Endelig flere som har samme mening =)
Jeg mener helt klart at vi har en sterkere stall enn fjoråret.. Mine bekymringer går mere ut på at det er mange andre som står sterkere og..
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Post by Christoph »

Kesseboy wrote:Det var en fin oversikt og noen klare tanker, Christoph! Jeg er enig i vurderingene dine, og er ikke så sikker på at Glimt er i så stor grad svekket. Det som bekymrer meg er at jeg skulle ønske at vi i større grad var styrket...
Det var helt klart et skudd for baugen at vi ikke klarte å hente inn et fullverdig alternativ til Sakk helt framme. Jeg er også noe bekymret over midtforsvaret. Hansen/Hoftun er ikke ungsauer lenger, og jeg er ikke 100 % sikker på at Iversen er god nok. Det største nederlaget i mine øyne, var at Regeniussen glapp. Han kommer til å bli god i TIL, dessverre.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Vell,einaste vi mangla e en spiss te!

Ser i dagens An at Ivar hoff tippa glimt går rett opp, dette pga stallen! så stallen ska nu egentli vær god nåkk! An tippa Glimt som nr 2.
Klar vi ikkje opprykk blir sesongen en gedigen skuffelse!!! Thats it!! :wink:
You'll Never Walk Alone
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Ivar Hoff har jo som kjent - desverre - fryktelig lite peiling.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Ringerikes blad tipper Glimt på tredje:

http://www.ringblad.no/sport/article2037677.ece
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Vet ikke om jeg er enig i at han har så forferdelig lite peiling, at han ofte er noe kontroversiell er jo en annen sak. Tør jeg å minne om at sist vi hadde en skikkelig jubelsesong så var Hoffern en av de få utenfor Bodø som sa det når sesongen startet at i år så ble Glimt gode... Han har truffet noen ganger innimellom den godeste Hoffern, og håper da virkelig han gjør det i år igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

FSHelgeland wrote:Vet ikke om jeg er enig i at han har så forferdelig lite peiling, at han ofte er noe kontroversiell er jo en annen sak. Tør jeg å minne om at sist vi hadde en skikkelig jubelsesong så var Hoffern en av de få utenfor Bodø som sa det når sesongen startet at i år så ble Glimt gode... Han har truffet noen ganger innimellom den godeste Hoffern, og håper da virkelig han gjør det i år igjen.
Han var vel også en av de få som ikke hadde troa på Glimt foran 2004 sesongen, etter all jubel og brus i 2003. Og da var det vel endel som erklærte han som en av norges største kronidioter...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Frodo Baggins wrote:Han var vel også en av de få som ikke hadde troa på Glimt foran 2004 sesongen, etter all jubel og brus i 2003. Og da var det vel endel som erklærte han som en av norges største kronidioter...
I 2004 tilkjennega Hoff sin mistro til Glimt da sesongen var halvveis, ikke foran sesongen. At Glimt skulle kopiere 2003 i 2004, se det tror jeg det var svært få som trodde. Selv blant oss.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Trapattoni wrote:
Frodo Baggins wrote:Han var vel også en av de få som ikke hadde troa på Glimt foran 2004 sesongen, etter all jubel og brus i 2003. Og da var det vel endel som erklærte han som en av norges største kronidioter...
I 2004 tilkjennega Hoff sin mistro til Glimt da sesongen var halvveis, ikke foran sesongen. At Glimt skulle kopiere 2003 i 2004, se det tror jeg det var svært få som trodde. Selv blant oss.
Enkelte av oss hadde sågar 1994 friskt i minne.

Og jeg synes ikke Hoff til stadighet avslører noen fantastiske fotballkunnskaper. Mulig han besitter dem, men han skjuler dem godt bak den tabloide fasaden som har prega fotballsatsinga til TV2 i dette årtusen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:Og jeg synes ikke Hoff til stadighet avslører noen fantastiske fotballkunnskaper. Mulig han besitter dem, men han skjuler dem godt bak den tabloide fasaden som har prega fotballsatsinga til TV2 i dette årtusen.
Hoff kan garantert masse fotball. Det er innpakninga som ødelegger, det er jeg helt enig med deg i.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Trapattoni wrote:
Frodo Baggins wrote:Han var vel også en av de få som ikke hadde troa på Glimt foran 2004 sesongen, etter all jubel og brus i 2003. Og da var det vel endel som erklærte han som en av norges største kronidioter...
I 2004 tilkjennega Hoff sin mistro til Glimt da sesongen var halvveis, ikke foran sesongen. At Glimt skulle kopiere 2003 i 2004, se det tror jeg det var svært få som trodde. Selv blant oss.
Sa ikke han noe om konger på byen og glasshuset før sesongen 2004? eller var det midt på sommeren etter at elendigheten begynte?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Frodo Baggins wrote:eller var det midt på sommeren etter at elendigheten begynte?
Jeg skal ikke være helt bastant, men jeg er nokså sikker på at disse uttalelsene fant sted midtsommers, ja. Viser det seg at jeg tar feil, så skal jeg legge meg flat.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Trapattoni wrote:
Kesseboy wrote:Og jeg synes ikke Hoff til stadighet avslører noen fantastiske fotballkunnskaper. Mulig han besitter dem, men han skjuler dem godt bak den tabloide fasaden som har prega fotballsatsinga til TV2 i dette årtusen.
Hoff kan garantert masse fotball. Det er innpakninga som ødelegger, det er jeg helt enig med deg i.
Ivar Hoff har den egenskapen at han sier akkurat hva han mener, på godt og vondt. Noen ganger så virker det veldig tabloid og tullete det han kommer med. Andre ganger så er det mye rett i det han sier. Om man liker Ivar eller ikke, er nå en smakssak, men jeg synes han er en såkalt fotballekspert som skiller seg ut. Noen av disse ekspertene er jo så nøytrale, og redde for å såre noen at de knapt tør å si at ballen er rund. ivar sier nøyaktig hva han mener. Mener han at f.eks. Mons IvarMjelde bør få sparken på grunn av dårlige resultater, ja så sier han det. Han pakker ikke inn svaret i mye politikerprat.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Trapattoni wrote:
Frodo Baggins wrote:eller var det midt på sommeren etter at elendigheten begynte?
Jeg skal ikke være helt bastant, men jeg er nokså sikker på at disse uttalelsene fant sted midtsommers, ja. Viser det seg at jeg tar feil, så skal jeg legge meg flat.
Det er vel gjerne en post på forumet her om dette, hvis man gidder å søke tenker jeg...
Post Reply