Hvordan få fylt Aspmyra?!

Moderators: Sulliken, Larsen

Thomsan
Posts: 314
Joined: Fri Jul 22, 2005 1:10 pm
Location: Garnveien 90210.
Contact:

Post by Thomsan »

Runar Berg (!!!): Problemet er jo da bare at vi lever i virkeligheten, ikke i en runde av Championship Manager nedsylta av cheats og editors.
Thomax Beats & Blogs
http://www.undergrunn.no
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

FSHelgeland wrote:Er enig med de som mener at det har ikke så veldig mye for seg at spillerne viser seg i glasshuset dagen før kamp, men tiltak bør jo treffes slik at både glasshuset og byen Bodø er markant gul på kampdagene.
Å bygge opp Bodøs og gjerne hele fylkets identitet til Glimt er viktig for å markere Glimt-fargene i bybildet. For dette kan neppe Glimt gjøre selv. Det må komme fra folket. Jeg tror at et sterkt og stolt DGH kombinert med en tøff kleskolleksjon som appellerer til hverdagsbruk vil være til stor hjelp for å farge byen gul både på kampdager og andre dager.

Ellers er jeg enig i alt det du sier i innlegget ditt.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Pekri10 wrote:
FSHelgeland wrote:Er enig med de som mener at det har ikke så veldig mye for seg at spillerne viser seg i glasshuset dagen før kamp, men tiltak bør jo treffes slik at både glasshuset og byen Bodø er markant gul på kampdagene.
Å bygge opp Bodøs og gjerne hele fylkets identitet til Glimt er viktig for å markere Glimt-fargene i bybildet. For dette kan neppe Glimt gjøre selv. Det må komme fra folket. Jeg tror at et sterkt og stolt DGH kombinert med en tøff kleskolleksjon som appellerer til hverdagsbruk vil være til stor hjelp for å farge byen gul både på kampdager og andre dager.

Ellers er jeg enig i alt det du sier i innlegget ditt.
Takker, og kan tillegge at de helgene jeg kommer opp på kamp så skal jeg være med å gjøre mitt i forkant. Da tenker jeg på Lørdag, har jo tidligere stått og delt ut klappere for DGH...men det teller knapt.
Tippeliga 2015
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

FSHelgeland wrote:Takker, og kan tillegge at de helgene jeg kommer opp på kamp så skal jeg være med å gjøre mitt i forkant. Da tenker jeg på Lørdag, har jo tidligere stått og delt ut klappere for DGH...men det teller knapt.
Reise fra Mosjøen til Bodø for å gå på Glimt-kamp. Imponert! :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Pekri10 wrote:
FSHelgeland wrote:Takker, og kan tillegge at de helgene jeg kommer opp på kamp så skal jeg være med å gjøre mitt i forkant. Da tenker jeg på Lørdag, har jo tidligere stått og delt ut klappere for DGH...men det teller knapt.
Reise fra Mosjøen til Bodø for å gå på Glimt-kamp. Imponert! :)
Det hender vi får med oss noen kamper i løpet av sesongen ja, ble desverre bare 4 i fjor, regner med det blir flere i år, fikk med meg 11 seriekamper i 2003. Da var det mange fra Helgeland som dro på kamp. Vi satser på å bli et miljø slik at man skal kunne dra flere sammen på kamp og på den måten spare utgifter.
Tippeliga 2015
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

-Hvordan få fylt Aspmyra?
Det første som jeg må si noe om er det som skjer ute på banen. Vi spiller per dags dato i den nest øverste divisjonen og det er ikke spesielt attraktivt for å fylle setene verken på Aspmyra eller i Nordlandshallen. Det er forskjell på å dra på fotballkamp og se Magne Hoseth, Steffen Iversen, Doffen og andre store profiler innen norsk fotball mot spillere som vi for eksempel skal møte i morgen. Totalt ukjente, sikkert gode fotballspillere, men de har ikke - hvertfall ikke enda - skapt seg et navn i det øverste selskap. Det er noen profiler, men det er mange av årets førstedivisjonslag som mangler profiler. Enere. Og det er de vi må ha flere av på Aspmyra også. De må spille i gult og de må ha det lille ekstra. I dagens stall har vi to (kanskje tre) som har det lille ekstra. Den mannen som blir tungen på vekstskålen mellom 4500 tilskuere eller 5000 tilskuere. Runar Berg og Roy Miller er de to jeg snakker om. De er så vanvittig gode at de gjør omtrent som de vil. De vil komme til å gjøre det i årets adeccoliga og vi har glimtvis sett det i treningskampene i vinter. Erik Hoftun er også en slik ener, men har dessverre falt de siste årene. Han var en ener og i beste stunder - som det dessverre blir sjeldnere og sjeldnere av - så er han en absolutt ener. Det er ingen som kan definere hva en ener har, men det er noe spesielt. Det er den mannen som reiser seg opp og jubler for selv om han skyter utenfor fra fem meter seint i kampen på stillingen 0-0. Randall Brenes har aboslutt potensiale til å bli landslagsspiller for Costa Rica. Han er en uslept juvel, men spissing må gjøres.

-Lidenskap
Man må også skape en enorm lidenskap for klubben. Dette må gjøres i medgangstider for da - naturlig nok - er det flest supportere. "Buy big when you are big" er vel et ordtak og det kan nok brukes i denne sammenheng også. Klubbshoppen må utvides, det må produseres flere artikler som folk har lyst å gå med. Det må produseres flere tilbud. Når jeg går gjennom "klubshoppen" ser jeg ikke mange tilbud jeg har lyst å slå til på. Det må produseres flere ting for mange flere. Det er ikke alle som føler for å dra på seg en svær og gul genser når de drar ut på byen. Kanskje ei litt mer anonym t-skjorte hadde vært tingen der det for eksempel bare hadde stått GLIMT med stor skrift. Det må være tilbud for flere og det må flere tilbud. Jeg kunne gjerne tenkt meg å gå rundt bortimot hele året rundt med Glimt-genserer, men en sånn gul genser går jeg rett og slett ikke med hele året. Det må være flere alternativ som er både mer ekstreme og mer anonyme. Det må rett og slett være noe for alle og alt av anledninger.
Det er slik man skaper bånd. Får man folk til å betale 1500,- kr for tre genserer en høst Glimt gjør det bra er det ikke lite lett å legge den bort på vårparten når Glimt har startet litt skjevt i sesongen. Det må satses og det må satses hellhjertet. Når man skaper lidenskap skaper man også kultur. Skaper man en kultur for at annenhver søndag fra vår til høst drar man på kamp tror jeg man har nådd langt.

Dette var bare noen punkter jeg tok nå i farten, men håper det ble litt oversiktlig og lett leselig. Det er hvertfall hvordan jeg man nesten på 1-2-3 skal fylle setene mer enn hva man har gjort de siste årene.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Hvordan få fylt Nordlandshallen og Aspmyra?!

Post by Sulliken »

7-pils frode wrote:
Runar Berg!!! wrote:I År rykker vi opp, spiller fin fotball og det kommer litt flere folk på kampene.
Neste år: Vi er i TL!! Folk tror vi rykker rett ned igjen, men vi greier oss og kommer på 1 plass.Kommer til CL og får enda flere supportere.

2 år til: Vi har spilt CL men kommer ikke lengere en til guppe spille. Men får enda litt flere supportere i år. Vi ser at det nesten er fult på Aspmyra og får mere penger pga.CL og fulle tribuner.

3 år til: Vunnet TL 3 år på rad har mange nye spillere som scora mål. Vi har byggd ut Aspmyra som nå tar 18 000 og det er fullt vær gang.

15 år:. Vi vinner Cl og Tl Og blir uslålige :mrgreen:
Hehe, genialt ! :glis
RB!!! har faktisk et poeng. Kanskje ikke saa ekstre,t som dette, men med arti fotball og seire, saa kommer publikum og..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Trur nok d kommer bra me folk i hallen, sjøll om at d e såpass mange billetta igjen nu.. Sku helst sedd at d va utsolgt, men som tidligere nevnt, så e bodøfolk TRÆG, og de fleste satse nok på å kjøpe billetta i døra..
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Skriket wrote:Trur nok d kommer bra me folk i hallen, sjøll om at d e såpass mange billetta igjen nu.. Sku helst sedd at d va utsolgt, men som tidligere nevnt, så e bodøfolk TRÆG, og de fleste satse nok på å kjøpe billetta i døra..
Veit ikke kor mye eg stola på billettluka, det står jo tel og med at kampen går på Aspmyra...
Tippeliga 2015
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

FSHelgeland wrote:
Skriket wrote:Trur nok d kommer bra me folk i hallen, sjøll om at d e såpass mange billetta igjen nu.. Sku helst sedd at d va utsolgt, men som tidligere nevnt, så e bodøfolk TRÆG, og de fleste satse nok på å kjøpe billetta i døra..
Veit ikke kor mye eg stola på billettluka, det står jo tel og med at kampen går på Aspmyra...
den kan du ikkje stol på, ha sett fleire gang at dæ ha stått over 5000 biletta igjenn på bilettluka, mens i realiteten va dæ solgt godt over 4000
You'll Never Walk Alone
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

2800 publikum, va en Taski start... hadd håpa på tett under 4000
You'll Never Walk Alone
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

talfh wrote:2800 publikum, va en Taski start... hadd håpa på tett under 4000
Blir bedre når vi begyner og spille på Myra veit du :wink: Og når vi leder 1.div og rykker opp. Kommer det flere. Husk at Stabæk som rykka opp i fjor hadde nok ikke engang 2800 publikum på kampene sine de!
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Gidder ikke lese alt som er skrevet tidligere i tråden, men en billettpris på 200,- er vel ingen katalysator til å få folk på kamp. Her sitter Glimt med en glimrende mulighet til å kjøre rimelige priser på de første kampene for å trekke folk, og så kjøre de litt opp når de spilles på aspmyra. Noe de ikke kunne gjort like enkelt om alle kampene ble spilt på Myra. Jeg skjønner hvertfall ikke hva de tenker på.
Una mas cerveza.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Novi wrote:Gidder ikke lese alt som er skrevet tidligere i tråden, men en billettpris på 200,- er vel ingen katalysator til å få folk på kamp. Her sitter Glimt med en glimrende mulighet til å kjøre rimelige priser på de første kampene for å trekke folk, og så kjøre de litt opp når de spilles på aspmyra. Noe de ikke kunne gjort like enkelt om alle kampene ble spilt på Myra. Jeg skjønner hvertfall ikke hva de tenker på.
ska vær enig i at 200kr før å se en kamp i hallen e langt fra bra!!
men men
You'll Never Walk Alone
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Men det var påske i dag det må tenkes på når det gjelder publikumsoppmøtet
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Kan vi regne med litt ekstra publikum mot skarp, siden det er første kamp på ny dekket??
You'll Never Walk Alone
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

talfh wrote:Kan vi regne med litt ekstra publikum mot skarp, siden det er første kamp på ny dekket??
Ifjor var det 589 tilskuere da vi møtte Strindheim i 3. runde, i 2003 var det 419 tilskuere da vi møtte Mo i 2. runde. Vi får kanskje tro at nyfikenheten rundt kunstgresset sørger for at det blir nærmere 1000 tilskuere på torsdag...?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Er været for bra blir folk hjemme.
Er været for dårlig blir folk hjemme.
Cup trekker ned.
Glimt i Adecco trekker ned.
Nytt dekke trekker opp.

Tips: 751 tilskuere.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

jeg håper på 1000 tilskuere. Det er forhåpentligvis mange som er nysgjerrige på å se den nye matta og det er lenge å vente til neste kamp på Myra. Tror ikke at Adecco trekker ned, vi er ikke så godt vant lenger så kansje kommer det mer folk for å se litt magi fra våre reserver.
I medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Begod wrote:jeg håper på 1000 tilskuere. Det er forhåpentligvis mange som er nysgjerrige på å se den nye matta og det er lenge å vente til neste kamp på Myra. Tror ikke at Adecco trekker ned, vi er ikke så godt vant lenger så kansje kommer det mer folk for å se litt magi fra våre reserver.
Horden stiller med 250 og da bør resten av byen klare mer enn 750! 1834 tilskuere er mitt tips!

Nå bør også AN hause opp kampen i de neste to dagers avisutgaver så får vi nok de ekstra tilskuerne som økonomien trenger. :-)
@liverglimt
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

liverglimt wrote:
Begod wrote:jeg håper på 1000 tilskuere. Det er forhåpentligvis mange som er nysgjerrige på å se den nye matta og det er lenge å vente til neste kamp på Myra. Tror ikke at Adecco trekker ned, vi er ikke så godt vant lenger så kansje kommer det mer folk for å se litt magi fra våre reserver.
Horden stiller med 250 og da bør resten av byen klare mer enn 750! 1834 tilskuere er mitt tips!

Nå bør også AN hause opp kampen i de neste to dagers avisutgaver så får vi nok de ekstra tilskuerne som økonomien trenger. :-)
Det kommer AN ikke til å gjøre... regner jeg med...
Tror det blir 7-800... å det er alt for dårlig...
Burde vært 4000 som ville se ny gresset!
You'll Never Walk Alone
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Mitt tips, Overkant av 1000 tilskuere.

Ca. 1200 eller noe sånt
Er vi heldig kan det gå opp til 1800 men 2000, da overasker Bodøfolket meg kraftig
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Hadde Glimt vært litt smart så burde de gitt vekk billettene til åpningskampen på "nymyra" gratis og fylt stadion til bristepunktet. Da hadde det blitt en folkefest og mange hjemmesittere hadde kanskje tatt turen til Aspmyra etter ferien etter en skikkelig fin fin opplevelse i åpningskampen.
Post Reply