Kamptråd: Bodø/Glimt - Hødd, søndag 23. april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Los-Loco wrote:PS: Assistenttrener Mendez sa at Brenes er en type de gjerne vil ha på landslaget, og han personlig skulle gjerne hatt ham med. Men Brenes er avhengig av å få spille fast, slik at han holder kampformen 100% hvis han skal kunne konkurrere med mange av de andre offensive spillerne Costa Rica har å velge blant.
Ypperlig! Da får vi to spillere til VM, og 60-70 friske millioner på kontoen etter sommeren. For et herlig mesterskap vi går mot 8)

Forøvrig er jeg enig i dine betraktninger om Brenes, det skulle egentlig bare mangle at han leverer med full innsats, men forventet eller ei - det er pokker så gledelig! Endelig har vi fått Brenes i gang også, gudene skal vite at det var viktig. Stå på Randall, vis oss mer magi :wink:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Hågen wrote:
Los-Loco wrote:PS: Assistenttrener Mendez sa at Brenes er en type de gjerne vil ha på landslaget, og han personlig skulle gjerne hatt ham med. Men Brenes er avhengig av å få spille fast, slik at han holder kampformen 100% hvis han skal kunne konkurrere med mange av de andre offensive spillerne Costa Rica har å velge blant.
Ypperlig! Da får vi to spillere til VM, og 60-70 friske millioner på kontoen etter sommeren. For et herlig mesterskap vi går mot 8)

Forøvrig er jeg enig i dine betraktninger om Brenes, det skulle egentlig bare mangle at han leverer med full innsats, men forventet eller ei - det er pokker så gledelig! Endelig har vi fått Brenes i gang også, gudene skal vite at det var viktig. Stå på Randall, vis oss mer magi :wink:
Skal vel ikke selge Roy og Randall... Er jo de som skal skyte oss inn i mesterligaen...
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Roy kommer til å nå langt, mark my words! Går enda rundt og ser for meg han leke seg forbi hele Hødd's høyreside :mrgreen:

"Alle" skryter Sakk opp i skyene, men spilte han egentlig så godt i går? Joda han scoret 4 mål, men han fikk bare 8 på børsen. Han har enda MYE å gå på, mener jeg.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

eidurgud wrote:Roy kommer til å nå langt, mark my words! Går enda rundt og ser for meg han leke seg forbi hele Hødd's høyreside :mrgreen:

"Alle" skryter Sakk opp i skyene, men spilte han egentlig så godt i går? Joda han scoret 4 mål, men han fikk bare 8 på børsen. Han har enda MYE å gå på, mener jeg.
det e 8 av 10? da e 8 rimelig bra i mine øya...
Una mas cerveza.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

eidurgud wrote:Roy kommer til å nå langt, mark my words! Går enda rundt og ser for meg han leke seg forbi hele Hødd's høyreside :mrgreen:

"Alle" skryter Sakk opp i skyene, men spilte han egentlig så godt i går? Joda han scoret 4 mål, men han fikk bare 8 på børsen. Han har enda MYE å gå på, mener jeg.
hvor mange sisser spiller egentlig bra.. de aller fleste storspisser daffer rundt er uintresert i spiller bortsett fra i de avgjørende sekunder.. Er nesten det som kjennetegner en god spiss
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Laget en liten artikkel om Glimt på en uoffisiell Glimtside som jeg laga for moro skyld.

http://www.freewebs.com/aspmyra/
Ball?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Gule Ørn wrote:Laget en liten artikkel om Glimt på en uoffisiell Glimtside som jeg laga for moro skyld.

http://www.freewebs.com/aspmyra/
Veldig flott side Ørn! :)
*ROS*
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Ny quiz spørsmål: Hvem har scora 4 mål for Glimt i en kamp?
(Utenom cup og i gamle gamle dager)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

8000Stein wrote:Ny quiz spørsmål: Hvem har scora 4 mål for Glimt i en kamp?
(Utenom cup og i gamle gamle dager)
Håvard Sakariassen og Stig Johansen....
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Novi wrote:det e 8 av 10? da e 8 rimelig bra i mine øya...
Ikke når du scorer 4 mål i samme kamp.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Bateman26 wrote:hvor mange spisser spiller egentlig bra.. de aller fleste storspisser daffer rundt er uintresert i spiller bortsett fra i de avgjørende sekunder.. Er nesten det som kjennetegner en god spiss
Det er ganske mange spisser som spiller bedre enn det Sakk gjorde på søndag. Poenget mitt er at det er vel tidlig å hause Sakk opp i skyene etter én kamp. Spesielt siden han ikke spilte bra engang. Sakk har mye å gå på.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1289
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

eidurgud wrote:Sakk har mye å gå på.
Da regner vi med 5 mål i neste kamp
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

eidurgud wrote:
Bateman26 wrote:hvor mange spisser spiller egentlig bra.. de aller fleste storspisser daffer rundt er uintresert i spiller bortsett fra i de avgjørende sekunder.. Er nesten det som kjennetegner en god spiss
Det er ganske mange spisser som spiller bedre enn det Sakk gjorde på søndag. Poenget mitt er at det er vel tidlig å hause Sakk opp i skyene etter én kamp. Spesielt siden han ikke spilte bra engang. Sakk har mye å gå på.
Gledesdreper!
Det må være lov å "hause" en spiller litt opp når han scorer 4 av 5 mål i en 5-1 seier og er banens beste (sammen med Råstad)! Ærlig talt, når skal vi da få lovprise Sakk om ikke etter en sånn kamp?! Er da nok av folk som kommer til å være negativ etter et par målløse kamper på rad, så denne "opphausingen" er bare sunt for balansens skyld.
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Ikke nødvendigvis. Poenget er at selv om en spiss scorer 4 mål i en kamp, behøver det ikke å mene at han har spilt bra.

Ta Ruud van Nistelrooy f.eks: Han er langt fra en komplett spiss, mangler noe fart, har lite dribleferdigheter og er ikke "helt enorm" på hodet, MEN han er verdens beste spiss inni boksen, og spesielt inni 5-meter'n. Der er det INGEN i verden som er bedre enn RvN! Han leser spillet så sinnsykt godt at han trenger ikke å være noe spesielt hurtigtog á lá Henry eller driblekunstner á lá Ronaldinho.
Han kan være usynlig i 90 min men fremdeles score 1, 2 eller 3 mål. Fordi han har den evnen å være på rett plass til rett tid.

Tilbake til Sakk. Han gjorde lite av seg på søndag. Bortsett fra målene. Vant en del hodedueller, men få av de traff medspillere (noe av skylden for det må Hamoud, Råket og Brenes ta, som lå altfor lavt når vi slo langt). Jeg mener han var en dårlig førsteforsvarer, han lå for langt unna ballfører flere ganger, og vant vel aldri en ball fra Hødd. De gangene Glimt klarte å slå i bakrom, klarte han ikke å runde forsvareren. Igjen, bortsett fra målene. 1. målet til Sakk kom på fra corner. Ikke noe enestående å score fra en corner, det har selv jeg klart :wink: .
2. målet var det virkelig klasse over, han løp mellom minst to forsvarere og lobbet ballen elegant over keeper.
3. målet kom etter at Miller ga ballen på sølvfat. Sakk hadde åpent mål, og klarte å treffe keeper (at BL skriver at Sakk kliner ballen i krysset er uforståelig).
4. målet kom på straffe. Det skal være mål.

Jeg skal ikke frem til at Sakk er en dårlig spiller, og det er ikke kritikk i den forstand. Jeg prøver bare å holde bena på bakken og poengtere at Sakk spilte egentlig ikke så veldig bra. Han scoret 4 mål, ja, men vi må se hvordan målene kom.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Jeez...

Mannen scorer 4 mål. Han KAN ikke ha vært dårlig. En spiss skal score. Gjør han det er han GOD. End of discussion. Han kan også være god selv om han ikke scorer, men da ser en nærmere på arbeidsinnsatsen hans.

Å ikke hause opp Sakk etter mestscorende i en Glimt-kamp gjennom tidene er usunt det. I år skal vi glede oss over de stundene vi kan. Dette er en av de stundene. La oss håpe det kommer mange flere...

Hyll Sakk!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Når fyren først skryter av Ruud.. Som ikke gjør noe av seg... Så scorer noen mål... Så klager på Sakk.. Som ikke gjorde noe i kampen.. Men skåra 4 mål... Så tar e det ikke så veldigt seriøst...

Sakk blir toppscorer i 1 div.. Sålenge han holde sg skadefri...
Det er en garanti =)
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Huska kordan kompisan mine brukte å rakk ned på Ian Rush før i tida. Han va oppskrytt og gjorde aldri mye av sæ osv, men fyren putta da 336 mål for Liverpool og e klubbens mestscorende gjennom tidene, så da får det heller vær at han va en "dårlig" spiller :wink:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15806
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Sakk er så definitivt ikke en tap-in-spiss. Men spisser er rare dyr. Så lenge de skårer, så skal vi igrunn ikke være så misfornøyde. Det blir litt som å si at Langnes hadde en dårlig dag på jobben fordi han ikke dro av noen spillere, synes jeg. Litt absurd? Ja, ok. Menmen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:Når fyren først skryter av Ruud.. Som ikke gjør noe av seg... Så scorer noen mål... Så klager på Sakk.. Som ikke gjorde noe i kampen.. Men skåra 4 mål... Så tar e det ikke så veldigt seriøst...

Sakk blir toppscorer i 1 div.. Sålenge han holde sg skadefri...
Det er en garanti =)
For det første har jeg ikke skrytt av RvN, jeg konstanterte bare fakta. For det andre har jeg ikke kristisert Sakk! Det jeg skulle frem til var at vi ikke må ta helt av om han (eller noen andre) scorer fire mål i én kamp! Og jeg poengterte at målene han lagde var helt kurante mål, med andre ord kan vi vente oss mer av Sakk når han virkelig kommer i form.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Sakk gjør mye bra...MEN er litt enig i det Eidurgud sier...Sakk var ikke SÅ bra..da hadde han hatt fått 9 eller 10 ..for mål trekker opp..
Å score 4 mål er bra..men selv om du scorer mål hver kamp og flere i noen så er det ikke synonymt med at du vært god, uten at jeg sier Sakk var dårlig men jeg
synes ikke han var oi oi oi så god på søndagen..synes Brenes og Råstad var bedre.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Meininga va ikke å sammenlign Sakk med Rush, de e selvsagt heilt ulik som spisstypa. Poenget e at om en spiss scora så gjør han jobben sin, så får heller folk kritiser han. Men æ så ikke kampen og har ingen forutsetning for å si kor bra han spella.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Så lenge Sakk scorer mål så gjør han jobben sin..og han trenger ikke å spille så godt for å gjøre den..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:Så lenge Sakk scorer mål så gjør han jobben sin..og han trenger ikke å spille så godt for å gjøre den..
mester er endelig tilbake igjen slik jeg kjenner ham: med sine visdomsord!!! :D i like
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply