Bodø/Glimt på radio

Moderators: Sulliken, Larsen

brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Bodø/Glimt på radio

Post by brutus »

melka76 wrote: 1. Fortell hvilket lag som har ballen (deretter hvilken spiller).
Ja, ellers er det jo helt umulig å vite hvilket lag for eksempel Runar Berg spiller på??? :rock
DIXI
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Bodø/Glimt på radio

Post by K1M »

Men når Låstad fikk ballen, var det litt forrvirrende... selv om ikke Råstad spilte i akkurat denne kampen da :P
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Syns han var flink jeg. At han sier noe feil innimellom er ikke så rart når ting skjer og man skal formidle alt.

Når har vi da endelig fått live-dekning av kampene...det er laaangt bedre enn å se på FotballXtra hvor målene er 10 minutter forsinket, eller se på AN som er til tider ustabilt. Man føler da hvertfall spenningen :)
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Bodø/Glimt på radio

Post by brutus »

melka76 wrote: 4. Repeter stillingen i kampen mer enn en gang hvert 20 minutt.
Her er jeg helt enig. Hvis det går mer enn 5 minutter mellom hver gang stillingen repeteres glemmer jeg alltid hvem som leder. :skål
DIXI
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Bodø/Glimt på radio

Post by Taskeladdn »

brutus wrote:
Her er jeg helt enig. Hvis det går mer enn 5 minutter mellom hver gang stillingen repeteres glemmer jeg alltid hvem som leder. :skål
Vel... i 99% av tilfellan som blir denne sesongen.. Så er det motstanderen som leder for din del =) Så det er ikke så vanskeligt =)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Var flere ganger det var Glimtangrep...så KOMMER HAN FRI MOT MÅL ÅÅÅÅHHHH LANGNES REDDER!

Problemet til radiomann er at han snakket aaaalt for komplisert...spesielt når det dro seg til...isteden for Brenes legger ballen dø på foten og dribbler seg forbi 2 mann legger ann skudd, skyter med utsida av foten, mot krysset og ballen fyker over...så burde han lære seg å snakke MINDRE sånn at det ikke rekker å bli angrep andre veien før han fått prata settninga ferdig..som det ble flere ganger..Brenes, driver forbi 2 mann, skyter, ÅÅÅÅHH over..LøvHam starter angrep, høyt over midtbanen, sjangse for LøvHam..OOOH kjempereddning av Langnes..

Men nå har fyren forsåvidt prata radio i flere år og de er vel fornøyd med han...

Er fortsatt bedre enn idioten som kommenterte Viking-Glimt for 2-3 år siden...han presterte å holde kjeft i 10 minutter ETTER at Glimt hadde scora..og alle info som kommet over radion var "....I tverligger!" ....så holdt han kjeft, reklame kom, så snakka han helt vanlig før han sier "viktig med 1-1 der, bra mål av Ludvigsen"
Last edited by mester on Wed Apr 19, 2006 2:32 pm, edited 1 time in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Bodø/Glimt på radio

Post by Hågen »

melka76 wrote:Fikk med meg siste 25 min av Løv-Ham kampen på lokalradioen og ble lettere oppgitt over kommentatorens "tilfeldige" stil. Det var tidvis vrient å tolke hvorvidt Glimt eller Løv-Ham hadde ballen, hvem som angrep, og ikke minst hvor omtrent på banen ballen befant seg.

Toneleiet til reporteren nærmet seg fistel i begge ender av banen, og det var umulig å tolke hvorvidt dette hadde med håp eller fortvilelse å gjøre.

Et eksempel på kritikkverdig kommentering:
"Iversen, Jacobsen, Låstad, Miller, takler, skyter, åååååååh, skudd rett på keeper, innkast, de presser nå, nesten. "

Forslag til forbedring for neste bortekamp.
1. Fortell hvilket lag som har ballen (deretter hvilken spiller).
2. Fortell hvor på banen ballen befinner seg.
3. Kommenter det som skjer.
4. Repeter stillingen i kampen mer enn en gang hvert 20 minutt.
5. Senk stemmeleiet når motstanderen angriper - det er når Glimt nærmer seg mål - og ikke minst skårer - at Bjørge Lillelien-faktene kan hentes frem.

Lykke til i neste kamp.
Hahaha, er så ufattelig enig! Du treffer virkelig spikern på hodet her.

Tiltredes! 8)
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Først må jeg nå si at jeg setter veldig pris på radio 3 sin satsing på radiooverføring av Glimt-kamper. Å kommentere på radio er nok ikke lett. Jeg vil derfor ikke være for krass til kommentatorens jobb, men et visst forbedringspotensiale er der nok, og forbedringslista til melka26 ser jo fornuftig ut.

Innimellom kom det nå også noen morsomme kommentarer da ordene til kommentatoren kom ut feil. Mine favoritter fra kampen:

"Og der kommer Sakkariassen i løpsduell mot Martin Hollund....åååå" (løpsduell mot Løv/Ham-keeperen? Hmm...)

"Vi bør ha en seier i Bergen hvis vi skal vinne......vinne denne kampen"
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

syt nu ikke på alt. syns radio3 gjør en go innsats å e fornøyd med at vi i det hele tatt får med oss bortekampan.

heia radio3, norges beste lokalradio!
-<@Arte Et Labore@>-
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Alle her inne er naturligvis kjempegodt fornøyd med at vi endelig har fått mulighet til å høre kampene live. Setter utrolig pris på det. Nytter jo ikke å følge med på kampene våre på tv, nettoppdateringer fungerer, men det kan ikke måles med radiosending!

Men, det er da ikke syting å påpeke at det er forbedringspotensiale ;)
Skal man gjøre ting, skal man gjøre de ordentlig. Og kommentatoren er vel antageligvis fersk i gamet, og hevet uti en kommentatorjobb, med mange kravstore lyttere, er det jo ikke verdens letteste sak å holde tunga i munn og være rask i kjeften.

Klarte selv ikke helt å forstå hvem som var i ballbesittelse når, hvor på banen hva foregikk, og hvem som skjøt på hvilket mål.

Satser på at Hødd-kampen blir lettere å henge med på :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Fotball er best på radio. All ære til komentatoren som var så engasjert, men når man kommenterer må man nødvendigvis sette engasjementet litt i annen rekke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jeg blir litt provosert.

Her har man endelig fått igjennom radiosendinger, og enkelte i Radio3 har jobbet som noen Guder for å få sponsorer, slik at konseptet i hele tatt er mulig. Det så mørkt ut en stund. All ære til dem.


Hva skjer når supporterne endelig får det de har ønsket seg? KLAGING!

Jeg hadde ikke noen problemer med å følge med i kampen, bortsett fra enkelte ganger det gikk litt fort i skifte av ballbesittelse, men det må man leve med. på TV ser man det, på radio må man få det fortalt. Kommentatoren er bare et vanlig menneske han og.. Tilfeldig stil?!??! No way.

Konstruktiv kritikk er bra, men da må man legge premissene til rette for at slik kritikk vil bli godt motatt. Å si at man er "lettere oppgitt" og at kommentatoren har en "tilfeldig stil", er ikke det ordvalget jeg ville ha brukt, spesielt ikke etter å ha hørt *hele* 25 min.

Skal man gi konstruktiv kritikk må man åpne den som skal motta kritikken med å fortelle først hva som var bra, og så pense inn på de områdene det er forbedringsmuligheter.

Å starte pitchen for forbedringer med negative utsagn, funker definitivt ikke, for da går mottaker i forsvarsmodus med en gang, og vil ikke motta et ord.(argumentene vil bare prelle av). Tru meg, jeg jobber med dette.

Når det er sagt. Jeg er enig i et av synspunktene til kritikerne. Den beste måten å "male" hvem som er i angrep, er bruk av stemmeleie, høyere ved Glimtangrep, og lavere ved motstanders angrep, og det enkelt, faktisk. Det er Minimal trening som skal til.
Last edited by Sulliken on Thu Apr 20, 2006 4:41 am, edited 2 times in total.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt på radio

Post by Sulliken »

brutus wrote:
melka76 wrote: 1. Fortell hvilket lag som har ballen (deretter hvilken spiller).
Ja, ellers er det jo helt umulig å vite hvilket lag for eksempel Runar Berg spiller på??? :rock
Dette er faktisk et utrolig bra poeng. Det eneste som var litt forvirrende var Låstad, ikke noe annet, men siden Råstad ikke spilte gikk det greit etterhvert det og.

Vi kjenner spillerne våre, og trenger ikke høre "Nå går Råket for Bodø/Glimt inn mot hjørnet av 16...." Sorry ass, hvis du ikke vet hvilke spillere som spiller på ditt lag, så synd for deg
brutus wrote:
melka76 wrote: 4. Repeter stillingen i kampen mer enn en gang hvert 20 minutt.

Her er jeg helt enig. Hvis det går mer enn 5 minutter mellom hver gang stillingen repeteres glemmer jeg alltid hvem som leder.
ikke sant.. Hvor senil er man egentlig? Dessuten.. Det er bare å følge med på nett i tillegg.. Er du på kjøretur, el. under kampen, så kommer stillingen før eller siden. Vi som hører *hele* kampen har ikke behov for å matet inn med teskjeer stillingen hele tiden.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Sulliken wrote:Jeg blir litt provosert.

Her har man endelig fått igjennom radiosendinger, og enkelte i Radio3 har jobbet som noen Guder for å få sponsorer, slik at konseptet i hele tatt er mulig. Det så mørkt ut en stund. All ære til dem.


Hva skjer når supporterne endelig får det de har ønsket seg? KLAGING!

Jeg hadde ikke noen problemer med å følge med i kampen, bortsett fra enkelte ganger det gikk litt fort i skifte av ballbesittelse, men det må man leve med. på TV ser man det, på radio må man få det fortalt. Kommentatoren er bare et vanlig menneske han og.. Tilfeldig stil?!??! No way.

Konstruktiv kritikk er bra, men da må man legge premissene til rette for at slik kritikk vil bli godt motatt. Å si at man er "lettere oppgitt" og at kommentatoren har en "tilfeldig stil", er ikke det ordvalget jeg ville ha brukt, spesielt ikke etter å ha hørt *hele* 25 min.

Skal man gi konstruktiv kritikk må man åpne den som skal motta kritikken med å fortelle først hva som var bra, og så pense inn på de områdene det er forbedringsmuligheter.

Å starte pitchen for forbedringer med negative utsagn, funker definitivt ikke, for da går mottaker i forsvarsmodus med en gang, og vil ikke motta et ord.(argumentene vil bare prelle av). Tru meg, jeg jobber med dette.

Når det er sagt. Jeg er enig i et av synspunktene til kritikerne. Den beste måten å "male" hvem som er i angrep, er bruk av stemmeleie, høyere ved Glimtangrep, og lavere ved motstanders angrep, og det enkelt, faktisk. Det er Minimal trening som skal til.
Bra sagt Sulliken. Jeg kunne nesten ikke tro mine egne ører. Radiooverføring av Glimt sendt over webben. Det er så fantastisk at han kunne sunget "Å jeg vet en seter" i 2x45 minutter, og det ville fortsatt vært en fantastisk forbedring i forhold til TV2's rævafotball. TV2 er 100% boykottet fra min side ved hjelp av radiosendingene, så ikke kom med negative bølger her.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jeg er uenig med deg Sulliken...her er det en god del fornuftige "klager" som blir tatt opp bl.a for å øke velferden for de som faktisk tar seg tid til å høre på sendningene, da mye av det som blir referert faktisk er umulig å følge med på bl.a ..dessuten så sitter folk med nerver pga at radiofyren ikke klarer å ordlegge seg på en sånn måte at folk klarer å følge med...

Det er forskjell på å klage i negativ forstand og å "klage"...

Jeg synes dessuten det er helt greit at folk prater om sine opplevelser sammens med andre...de aller fleste gjør det dessuten i en relativt løs og ledig tone om du klarer å lese litt mellom linjene...det var FLERE ganger kommentatoren fikk både applaus og ga oss latterkikk pga sine kommentarer (de som var feil, vel og merke) uten at noen sa HERREGUD FOR EN IDIOT...

Så her må du tolke litt mer uten å ha alle tagger ut...klaginga her foregår i værste velmening og det er ikke kos med missnøye.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Enig med Sulliken jeg. Greit at det er forbedringspotensiale...det er det stort sett i alle tjenester som leveres. Men når man vet Radio 3 har jobbet hardt for å få til dette kun for å tilfredsstille oss supportere, syns jeg man har mer eller mindre med å ti stille og akseptere at det er slik. Kommentatoren og sendingen forøvrig var langt fra miserabel, og alle er enige om at det var langt bedre enn å følge halvgode live-oppdateringer på nett. Det var til og med skaffet en gjestekommentator for å farge sendingen litt :)

Man pirker ikke på hver en ting dama gjør som irriterer deg, og litt av samme tankegangen gjelder her ;) Det mange mener er en konstruktiv kritikk oppfattes lett av Radio 3 som en klage og generell "Bodø-syting", og er ikke akkurat med på å oppfordre dem til å jobbe videre.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

All ære til Radio3 som gjorde at man fikk en mye bedre kamp opplevelse.. Enn å kun bli oppdatert med sms og det folk skriver her på forumet... Det å være hær + lytte på radio var en ny opplevelse.. Som absolutt er 100 ganger bedre enn om det hadde vært stille i radioen..

Snart er det påtide å røske tak i den holdningen allt for mange bodøværinger har... Det er ikke bra nok.. syte syte... Halve bodø by er jo RBK supportere.. Fordi Glimt ikke er bra nok.. Påtide at folk begynner å bli glad i det man har.. Og gjør det beste utav det..
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Taskeladdn wrote:Snart er det påtide å røske tak i den holdningen allt for mange bodøværinger har... Det er ikke bra nok.. syte syte... Halve bodø by er jo RBK supportere.. Fordi Glimt ikke er bra nok.. Påtide at folk begynner å bli glad i det man har.. Og gjør det beste utav det..
Hør hør! :klapp

Har vel vært diskutert opp og i mente, men kan ikke nevnes nok. Patriotismen er totalt fraværende hos den vanlige mann i gata, og det foregår en slags fryd hos flerparten av Bodø-væringene når det går dårlig med Glimt, enten de er fotballinteressete eller ikke. All ære til DGH som nå begynner å vokse og på lang sikt bidrar til at denne holdningen forsvinner. Den generasjonen som vokser opp med og tar del i supporterkulturen slik den er nå, vil legge grunnlaget for en mer patriotisk og stolt holdning.

Store ord :p
Una mas cerveza.
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

Novi wrote:
Taskeladdn wrote:Snart er det påtide å røske tak i den holdningen allt for mange bodøværinger har... Det er ikke bra nok.. syte syte... Halve bodø by er jo RBK supportere.. Fordi Glimt ikke er bra nok.. Påtide at folk begynner å bli glad i det man har.. Og gjør det beste utav det..
Hør hør! :klapp

Har vel vært diskutert opp og i mente, men kan ikke nevnes nok. Patriotismen er totalt fraværende hos den vanlige mann i gata, og det foregår en slags fryd hos flerparten av Bodø-væringene når det går dårlig med Glimt, enten de er fotballinteressete eller ikke. All ære til DGH som nå begynner å vokse og på lang sikt bidrar til at denne holdningen forsvinner. Den generasjonen som vokser opp med og tar del i supporterkulturen slik den er nå, vil legge grunnlaget for en mer patriotisk og stolt holdning.

Store ord :p
kunne ikke vært mer enig, alt trengs virkelig ikke å kritiseres! vi skal være stolt av at vi har en lokal radiostasjon, på samme måte som vi er stolt av glimt!

heia radio3! peise på
-<@Arte Et Labore@>-
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Velkommen til forumet Tore. Du gjør en stor jobb!
L.U*H.G
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

Når Glimt greier å egasjere meg som kun har vært i Bodø 2 ganger så er det pinlig at ikke flere i Bodø og omegn støtter opp om laget sitt.
Det med dekningen på radioen holt på å ta livet av meg flere ganger. Kjempe jobb ble gjort av kommentator. Stå på vi håper dere forsetter å fø oss med live sendinger, etter at TV2 har gitt oss ryggen.
Stå på jeg skal iallefall følge med sendingene deres om jeg ikke kommer meg på kamp.

Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Post by Sulliken »

Tusen takk, Tore
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Supert at du tar deg tid til å legge inn et innlegg her Tore. For min del var det en av de mest positive opplevelsene jeg har hatt når jeg ikke kunne se Glimt mens kampen pågikk.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply