Hønefoss-Glimt 30.april kl.18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Gule Ørn wrote: Jeg vil tro de spillerne vi hadde til disposisjon holdt et langt større nivå enn laget som holdt på å rykke ned til 2. divisjon.
Etter fire kamper i Adecco er Løv-Ham, som holdt på å rykke ned i 2. div. i fjor, et bedre lag enn Bodø/Glimt.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Post by Novi »

ole wrote:Jeg har allerede slaktet den langpasningen, så der er vi definitivt enige Merete. Vi kan også være enige i at Glimt ikke akkurat spilte sambafotball i denne kampen...
Men jeg liker den offensive fotballfilosofien og jeg har sett masse kamper der det har funket. Heller litt opp- og nedturer enn at vi går over til å spille møkkafotball. Likevel var det fine tendenser på Glimts midtbane i første omgang. Gleder meg til dette slår ut i full blomst!

Patetisk å skylde på dommerne og banen?? nåja... Med en dommer som hele tiden avbryter spillet og gir meningsløse frispark til hjemmelaget, er det klart at dette påvirker spillet og rytmen til Glimt. Og alle som har spilt fotball, skjønner at banedekket har mye så si.
Det ble, som sagt, en krig mann mot mann, mer enn det jeg forbinder med god fotball. I slike situasjoner har Glimt alltid vært sårbare.

At Glimt streber etter å spille god offensiv fotball a la Real Madrid med mye klikk klakk, gjerne kall det sambafotball, er hverken komisk eller patetisk. Det er det som gjør fotballen gøy og det er derfor vi fortsetter å tro på Glimt.
Godt å høre noen optimistiske ord! :) Er litt typisk Glimt å ikke få til ting i starten...slik er det bare med oss, av en eller annen grunn. Allikevel er vi ikke kjørt når vi ligger 6 poeng bak førsteplassen. Se hvor VIF ligger på tabellen. Tror dere de blir å ende opp der?

Har tro på et Glimt kommer tilbake, men nødvendige grep må gjøres allikevel.
Una mas cerveza.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

ole wrote:
Patetisk å skylde på dommerne og banen?? nåja... Med en dommer som hele tiden avbryter spillet og gir meningsløse frispark til hjemmelaget, er det klart at dette påvirker spillet og rytmen til Glimt. Og alle som har spilt fotball, skjønner at banedekket har mye så si.
Det ble, som sagt, en krig mann mot mann, mer enn det jeg forbinder med god fotball. I slike situasjoner har Glimt alltid vært sårbare.
Altså: "Vi spiller en type fotball som i Norge egentlig kun er effektiv i juni, juli og august."


Greit nok, men da må man senke ambisjonsnivået.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Novi wrote: Se hvor VIF ligger på tabellen. Tror dere de blir å ende opp der?
.
Ja =)
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

ole wrote:Derfor vil vi ha kunstgress, så kan vi spille samba hele året :D
Det foreligger derimot ingen planer om å legge kunstgress på Hønefoss idrettspark eller på Ski stadion.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Kan jeg bare få spørre, Merete, er du Glimt-fan?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

K1M wrote: Jeg heter Kim :lol: :lol:

:?:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Unnskyld, men hva behager?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

K1M wrote:Kan jeg bare få spørre, Merete, er du Glimt-fan?
Ja, K1M, med hud og hår, hjerte og innvoller. "Bodø/Glimt førr evig". Koffør spør du?
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Jeg vet ikke egentlig... sikkert fordi at jeg aldri har hørt makan til pessimisme :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Merete wrote:
ole wrote:Derfor vil vi ha kunstgress, så kan vi spille samba hele året :D
Det foreligger derimot ingen planer om å legge kunstgress på Hønefoss idrettspark eller på Ski stadion.
Sikker på det ? =) Trur di tar feil der =)
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

K1M wrote:Jeg vet ikke egentlig... sikkert fordi at jeg aldri har hørt makan til pessimisme :)
Da har du ikke lest innleggene mine godt nok, tror jeg. Skal vi vinne borte må det jobbes hardere. Man må forberede seg bedre til spill på dårlige baner, og man må slutte å stå og se på at motstanderen scorer mens man klager på dommeren, ikke la motstanderen så lett kjempe en ut av stilen, gå sur osv...Dette er vel neppe kontroversielt - bare les analysene på glimt.no.

Den 2. omgangen mot Hønefoss var så hårreisende, at det er like greit å se den onde selv i hvitøye. Men på søndag mot Follo i Hallen da..., eller Borte mot M/S da...

Slik er vel livet til en supporter. Dessuten: jeg følger jo bortekampene på Østlandet, og begynner å bli bittelitt utålmodig på en positiv live Glimt-opplevelse!

:D
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Taskeladdn wrote:
Merete wrote: Det foreligger derimot ingen planer om å legge kunstgress på Hønefoss idrettspark eller på Ski stadion.
Sikker på det ? =) Trur di tar feil der =)
Vel, Follo berget vel deltagelse i Adecco nå i år med et nødskrik, da kommunen i siste liten ombestemte seg og la ut det nødvendige beløpet for at stadion der borte skulle oppgraderes såpass at den kunne godkjennes for spill i Adecco.

Men poenget mitt var vel mer av det retoriske slaget :)
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Skjønner deg godt ;)

Men fortsatt, synes du tar med litt for lite om hva de gjør positivt :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

AN kåret DGH og GLIS til Glimts beste. :?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Merete wrote:
Taskeladdn wrote: Sikker på det ? =) Trur di tar feil der =)
Vel, Follo berget vel deltagelse i Adecco nå i år med et nødskrik, da kommunen i siste liten ombestemte seg og la ut det nødvendige beløpet for at stadion der borte skulle oppgraderes såpass at den kunne godkjennes for spill i Adecco.

Men poenget mitt var vel mer av det retoriske slaget :)
Bla frem til første siden på denne tråden =)
Kula wrote:
Banen er grei nok. Ikke så grønn og fin, men den er jevn og fin. Gleder oss alikevel til ny bane og stadion kommer på plass neste år. Vi gjør som dere og legger kunstgress. Eller så er anlegget i Hønefoss slitent, men dere får ståplasser ikke langt unna Fosseberget og dere ser godt. Egen pølsekiosk til-og-med ( Leiv Vidar ) :) :)
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Post by Novi »

Merete wrote:
K1M wrote:Jeg vet ikke egentlig... sikkert fordi at jeg aldri har hørt makan til pessimisme :)
Da har du ikke lest innleggene mine godt nok, tror jeg. Skal vi vinne borte må det jobbes hardere. Man må forberede seg bedre til spill på dårlige baner, og man må slutte å stå og se på at motstanderen scorer mens man klager på dommeren, ikke la motstanderen så lett kjempe en ut av stilen, gå sur osv...Dette er vel neppe kontroversielt - bare les analysene på glimt.no.

Den 2. omgangen mot Hønefoss var så hårreisende, at det er like greit å se den onde selv i hvitøye. Men på søndag mot Follo i Hallen da..., eller Borte mot M/S da...

Slik er vel livet til en supporter. Dessuten: jeg følger jo bortekampene på Østlandet, og begynner å bli bittelitt utålmodig på en positiv live Glimt-opplevelse!

:D
Sånn i forhold til oss i midten, som er vant med seier mot RBK? ;)
Una mas cerveza.
Post Reply