Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Crazy horse »

Det er noe som heter norsk toppfotball og noe som heter europeisk toppfotball. Bare få ganger har norske klubber vært en del av den europeiske toppfotballen, men jeg mener likevel at Glimt (og Imingen) er en del av den norske toppfotballen, hvor langt den enn er nede i bølgedalen.
Fotball er nesten alltid morsomt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by brutus »

Jeg synes nok at Adecco-ligaen er en del av "norsk toppfotball", og både Glimt og Imingen hører selvsagt hjemme innenfor definisjonen.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Stigende selvtillit for Olsen: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article230730.ece

Så får vi se da om han fortsatt blir brukt i en tilbaketrukket rolle. Kommer ikke opp på 2008-nivå med mindre han får lov til å spille på vingen - det har vel vært forsøkt med ham i andre roller i både LSK, RBK og Viking, uten spesielt hell.
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by eidurgud »

Konradsen spilte rundt en time for Godset i går. Så ikke helt happy ut når han ble bytta ut. Mounir spilte ikke, hadde nok med strekken å gjøre, og Stefan kom ikke innpå. Vet ikke om han satt på benken, forresten.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by Shredd »

Stefan satt på benken. Gjorde forøvrig en okey figur i serieåpningen når han kom innpå.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Konradsen gjorde seg ikke bort den timen han spilte, og hadde flere gode passninger og stikkere. Men om Lars Iver Strand når gammelt nivå skal han få godt med konkurranse om plassen (de har vel ganske lik spillestil?)
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Hvor er Berntsen?
Kristatistisk
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Hvor ble dem av?

Post by Zero »

Spiller vel i 2.div med rbk 2 kansje :?:
Stian Sommerheim
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Ville Lehtinen »

Hvem er denne Be... Ber... Bentzen?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Får håpe vi møter RBK i cupen da.

Daniel Berntsen satt i toppen av sitt tre
han ble for stor og tung og ramlet ned
Og på sin tur til banken å som han gleder seg
så hører vi fra andre divisjon - her er jeg

:glimt
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Morsomt dikt.

PVR og Bernsen vil vel antakelig få en 4-5 små innhopp i løpet av sesongen, pluss noen cupcamper de 2 første rundene. Ellers så blir det kamper i 2.div. Synd, med det burde de overivrige agentene og far Berntsen forsøkt å minne dem på før de dro. Når til og med RBK valgte en 17 åring på midbanen som tredje innhopp så sier det seg selv at Berntsen er milevis fra å få spilletid. Å rotne på rot som 18-19 åringer har vi nok av eksempler på i norsk fotball.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Ja, hadde de hatt virkelig tro på Berntsen så ville han komme inn når det gjøres offensive bytter på midtbanen. Så per d.d. er han vel i beste fall 4. valg. Men han må jo få tid til å spille seg inn han som alle andre! Og selv om det er litt skadefryd i bildet, så håper jeg jo at han gjør det bra, all den tid det vel er snakk om en større sum penger til Glimt dersom han lykkes? Eller?
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvor ble dem av?

Post by FSHelgeland »

Hvis DB er det talentet vi alle mente han er, så kommer han til å få rikelig med spilletid etterhvert...
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Dikt? Det var den sangen Daniel bør få neste gang han er på myra.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Tror Daniel er en spiller som trenger spilletid og tillit over tid, og det er jeg ikke sikker på om han får i RBK. Tror det var feil av ham å gå fra Glimt, hvor spillere med potensiale får lov til å mislykkes uten å bli henvist til benken. RBK ser ut til å ha fått en god start til tross for enkelte dystre spådommer, og jeg tror de kommer til å fortsette med samme laget utover. At han ikke var vurdert som god nok til å være benkesliter i går, er ikke bra.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Crazy horse »

Tror nok både Daniel og faren hadde litt trua på at han ville gå ganske rett inn på RBK, men det har han altså ikke gjort. Jeg tror det dessverre her handler om enda en spiller som gikk litt for tidlig fra kjente og kjære omgivelser, for å søke lykken.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Det synes jeg er veeeeldig tidlig å si så mye om. Kanskje vi kan begynne å spekulere litt i august.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

http://fotball.itromso.no/eliteserien/article230935.ece
Økonomisk skakkjørte TIL ønsket å hente Essediri men hadde ikke penger. Essediri legger dermed opp. Lurer litt på hva som gjør at Essediri heller legger opp et par år for tidlig mot å få en grei årslønn for å spille i Adecco?
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by brutus »

Merk deg at det er bare Essediris versjon vi får høre i artikkelen. Han ønsket både mer lønn og lengre kontrakt enn TIL ville tilby ham.
DIXI
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

brutus wrote:Merk deg at det er bare Essediris versjon vi får høre i artikkelen. Han ønsket både mer lønn og lengre kontrakt enn TIL ville tilby ham.
En kjapp tur innom Isbergets forum forteller meg at dette kun er noe Michael Collins spekulerer i, så da regner jeg med at Brutus ikke kjenner saken mer inngående.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by bjornage »

Så kan du gjette hvem Michael Collins er....

:D
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Jeg vet. Og har påpekt hans doble standarder for forumsetikette tidligere.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by brutus »

mortsto wrote:hans doble standarder for forumsetikette
Ja, det er jo hårreisende at noen bruker forskjellig nick i ulike debattfora. Rystende!
DIXI
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Mer hvordan du tidligere har æresskjelt andre og bedt moderatorer sensurere innspill fra andre lags supportere, når ting har gått litt imot ditt kjære TIL, samtidig som du til tider har vært hard på trollinga her inne. Men dette har vi vel diskutert før, og dette er uansett ikke den rette tråden.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by brutus »

[quote="mortsto" En kjapp tur innom Isbergets forum forteller meg at dette kun er noe Michael Collins spekulerer i, så da regner jeg med at Brutus ikke kjenner saken mer inngående.[/quote]

tobben wrote:
michael collins wrote:TIL vil ikke kommentere saken, så vi kjenner bare Karims versjon. Jeg kan også tenke meg at Høgmo ville tilby ham en korttidskontrakt, mens Karim ønsket noe mer.
Ser ikke bort fra at du har rett i dette. For TILs del handler det om penger. Slik situasjonen er økonomisk per dags dato, har vi vel ikke råd til å signere nye spillere på lengre kontrakter.
At Karim nå legger opp får være opp til han. Hadde han ønsket å fortsette som spiller kunne han tatt en korttidskontrakt i Tromsø eller en lengre kontrakt i adecco(Glimt). Er heldigvis ikke lengre spillernes marked, noe vi blant annet ser ved at spillere som Karim og Håkon Opdahl fortsatt står uten arbeidsgiver selv om sesongen er startet.
[/i]
Ettersom TIL ikke vil kommentere saken er det selvsagt snakk om en antakelse. Men det er en ganske rimelig antakelse, og jeg er ikke alene om den. TIL har selvsagt råd til å leie Karim fram til sommeren, slik Høgmo antakelig hadde i tankene. Å signere ham på en lengre kontrakt er en annen sak. Og troll kan du selv være.
DIXI
Post Reply