Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by bjornage »

...forutsatt at Thiago Martins forsvant fra Glimt. Jeg er glad den perioden er over. Håper vi unngår slike episoder i fremtiden.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:Også hadde vi jo investorer som heller ville bruke penger på stig johansen enn på Birkir...
Ja for Stig kostet 1,5 mill.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

bjornage wrote:Vi kunne kjøpt han for 1,5 mill før fristen 31. Mars 2008, men vi hadde ikke råd.

Det er dyrt å være fattig. Det der ville vært tidenes røverkjøp.

http://www.rogalandsavis.no/sport/vikin ... 105152.ece
Tidenes røverkjøp er vel å ta i. Selv om han er Serie A-aktuell, så betyr ikke det at Glimt hadde tjent noe på ham. Han nekta tross alt å forlenge med Viking, og gikk som Bosman. Han kunne naturligvis vært det som redda oss fra nedrykk i 2009, selv om det ble veldig mange poeng etterhvert.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Boombadila »

ingen87 wrote:
Boombadila wrote:Også hadde vi jo investorer som heller ville bruke penger på stig johansen enn på Birkir...
Ja for Stig kostet 1,5 mill.
I følge mine kilder kostet han rundt en million, så det var ikke lange veien opp mellom en avdanka gammel sjarkfesker og en unggutt på stigende form...

Men, det er historie, vann under brua, torv under myra osv.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by Shredd »

Konradsen straffet gamle lagkamerater og satte inn 2 mål på Forn i 6-1 seieren over Mjøndalen. Forøvrig de eneste to målene jeg synes Forn ikke er på bærtur på. På de resterende 4 gjør han mye rart.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by bjornage »

Birker Bjarnason er nå klar for Pescara på ett års lån, med opsjon på kjøp om de berger plassen i Serie A.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

http://fotball.adressa.no/uefa/article242921.ece
– Jeg gleder meg, selv om jeg helst skulle spilt på annen plass, sier Daniel Berntsen.

Unggutten får starte på høyre kant – rollen han etter sigende er tiltenkt i RBK.

– Jeg trives best sentralt eller som hengende spiss, men jeg liker meg mer og mer på kanten også, sier Berntsen.
Klage på posisjonen når han endelig får spille fra start. Hvor lurt er det i en klubb hvor han kjemper om plassen mot andre (og bedre?) unggutter?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Tja, er da greit å si hvor han er best. Er han god nok på banen kan han si (nesten) hva han vil i forkant :)
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

I følge diskusjonen på rbkweb, så har DB flere ganger uttrykt misnøye med hvordan han er blitt brukt. Dette har visstnok ført til at han ikke akkurat er favoritten til Janne.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Noen hater måker, jeg hater Daniel Berntsen!

MEN! I dagens AN var det et stort oppslag om Glimt avd. Strømsgodset. Deila var imponert over alle tre ex Glimtspillere. Stefan var blitt en utrolig viktig spiller og hadde A-landslagspotensiale, Konradsen ble bare bedre og bedre mens Hamoud var banens beste mot Hønefoss.

Det som var mest interessant syntes jeg var hvordan han omtalte Stefan når han kom i fra Glimt. Husker ikke ordrett, men det var i avdelingen "feit og uinteressert", men naturligvis med andre ord.

Ellers står det også at Glimt tester en back fra Sundsvall (finsk spiller) som kan bekle begge backrollene. Han har visstnok imponert, men jeg kjenner jeg får Daniel Blomgren / Mike Peltola type oppstøt. Men håper jeg tar feil.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Daniel Blomgren visste jo mye bra i Glimt den yyyyderst lille stunda han ikke va skada:)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Blomgren i Glimt er vel nesten som Arild Berg i Lyn. Bosatte noensinne Blomgren seg i Bodø? Husker bare til stadighet det ble sagt at han oppholdt seg i Sverige for opptrening.

Han er nå for øvrig i Svensk førstedivisjon, så om han var så veldig god vet jeg ikke :?:
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Finner meg nå i samme situasjon som jeg gjorde en gang på 90 tallet: dersom vi hadde fått beholde spillerene våre, hvor mye bedre hadde laget vært. Den gang var det Brattbakk, Staurvik, Runar Berg, Arild Berg, Bent Inge Johnsen, Jan Derek Sørensen m.fl. som forvant ut døren samtidig som Glimt sportslig sett kavet litt rundt i ingenmannsland.

Nå er vi plutselig i samme situasjonen. Rønning, Bjørndak, Lædre, Hamoud, Berntsen, Haukås, Olsen, Konradsen, Johansen. Også lurer vi oss selv til å si at de nye ansiktene er bedre enn de gamle, samtidig som de gamle spiller i divisjonen over oss.

Vi har omtrent gitt i fra oss en førsteelver til eliteserien. Utrolig irriterende! Si hva du vil om at Nordberg var et godt bytte mot Rønning, men i dag storspillte Rønning for RBK, mens Nordberg er skadet og muligens tredjevalg i Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Thomas Andersen »

Geit du bor i London og er unnskyldt for at du er langt fra der det skjer, men hvordan kan du sammenlikne HAUKÅS med RUNAR BERG eller JAN DEREK SØRENSEN med Thomas Rønning, COMOOOOOON!!!
Gult er kult!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Ville Lehtinen »

Ser poenget ditt, Thomas, men tror det var Per Verner Rønning som Raymond mente :)
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Crazy horse »

Dagens Addresseavis annonserer med at Bjørkans tid i Ranheim er over etter denne sesongen, og det er det Bjørkan selv som vil, for Ranheim vil gjerne beholde ham. Bjørkan sier det er helhetssituasjonen som gjør at det blir slik. For tiden ligger Bjørkan på feltseng når han er i Trondheim, Ranheim har sagt opp leiligheten hans på grunn av økonomien. Jeg har selv prøvd feltseng og det er ikke noe særlig, men det er vel ikke det som får Bjørkan til å gi seg? Lurer på hva han skal ta seg til i Bodø?
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Har vel i grunn ventet på dette. Før eller siden går man lei av å pendle og da får eventyret en slutt. Jeg vet ikke helt hvorfor Bjørkan ikke vil/kan flytte fra Bodø, men jeg har oppfattet det slik at det er familiære hensyn.

Men jobb får han naturligvis her! Enten nedover i Glimtsystemet eller i fotballkretsen el.l. Men jeg er nå mest spent på om dette setter i gang noen prosesser i Glimt, dersom dem tidligere har hatt Bjørkan som alternativ, så har det plutselig blitt veldig enkelt å bytte ut trenerteamet.

Må si jeg er utrolig spent på om det skjer noe der. Det hele er en litt uvant situasjon i fotballsammenheng, vi jakter opprykk, trenerene sitter på kontrakter som går ut om noen måneder ... det må jo ligge noe bak kontraktslengden, men hvor tøffe er Glimt når det kommer til å være kritisk til forlengelse.

I mine øyne gjør teamet en ok+ jobb, men jeg skulle ønsket litt mere magi fra den siden må jeg innrømme.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Stefan Johansen scoret frisparkmål for Godset!

Jon Børrestad på TV2 twittrer:
Jon Børrestad @TV2Jon

Stefan Johansen - Vardøs Modric. #2fx
Førr Evig!
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Hvor ble dem av?

Post by Stibern »

Vi bare må komme oss tilbake til eliteserien. Irriterende å se talentene som forlot oss og som nå dominerer i Tippeligaen.
L.U*H.G
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt klarte tydeligvis ikke å få noe ut av Stefan Johansen. Tror ikke det hadde noe å si hvilken divisjon vi var i.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Per Angell Berntsen på Twitter om Johansen: "oppdaget av Glimt da han herjet med bla H. Singh og VIF i NIKE-cup som 14-åring. Først i år han har skjønt at talent ikke er nok."
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Hvor ble dem av?

Post by SH »

Kesseboy wrote:Per Angell Berntsen på Twitter om Johansen: "oppdaget av Glimt da han herjet med bla H. Singh og VIF i NIKE-cup som 14-åring. Først i år han har skjønt at talent ikke er nok."
Noe av det er riktig, men Stefan var allerede oppdaget under NIKE og spilte da for Glimt. Ble forøvrig toppscorer i turneringa - med seks mål. Riktignok fire mot Arna Bjørnar i gruppespillet, men læll.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Stibern wrote:Vi bare må komme oss tilbake til eliteserien. Irriterende å se talentene som forlot oss og som nå dominerer i Tippeligaen.
Johansen dro fordi han ikke fikk ny kontrakt. Sett i ettertid er jo dette en blemme av dimensjoner. Det har jo vært en del interessante uttalelser i avisene det siste året. Deila nevnte nettopp at Stefan virka tung og umotivert da han kom, og både han og Konradsen ble intervjua av Drammens Tidende ang et lite kurs i kosthold som de (og andre) fikk da de kom til klubben. Høgli ble vel også tatt litt i nakken ift coladrikking og matinntak da han kom til TIL. Når unge spillere fortsatt må til andre klubber for å få seg en "aha"-opplevelse om at en ikke kan drive toppidrett på pizza og cola, så får jeg følelsen av at Glimt består av en gjeng glade amatører. Når vi ikke kan konkurrere ift økonomi og spillerkjøp, så må en for pokker kunne drive skikkelig talentutvikling som inkluderer ernæring, og ikke minst se potensialet i spillere som Stefan. Fyren har jo bekledt tre-fire posisjoner hos serielederen.
Post Reply