Kampråd Steigen-Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

3-2
Espen Sedeniussen
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

drittkamp... her skulle vi vunnet myee..
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Steigen forsvarte seg bra. Vi skulle heller satset på å unngå slike idiotiske baklengsmål som spesielt Steigens første. Megablemme av Kolstad!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Merkelige greier dette her, absolutt alle målene kom på en dødball av et eller annet slag. To frispark, to straffer og en corner.

Er det forresten noen som kan huske sist Glimt scoret direkte på frispark? Gledelig at vi nå får til slike også :)
Jeg er fornøyd, Glimt gjør akkurat det de skal, hverken mer eller mindre.

Sendte forøvrig en mld til dalers for å høre hvor mange de var, fikk følgende svar:
En full buss. Pluss pluss. Suss!
:lol: :lol:
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Kjempebra med godt oppmøte fra DGH, overdøvde alt som var av spede forsøk på Steigen-heiing.

(Som steigværing skjemmes jeg litt også over at det eneste "hjemmefansen" prøver å kontre med er spredte "Bodø/Glimt e dårlig"... :oops: )
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

jøss.. er det flere steigværinger her? ikke dårlig :D
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Hvorfor var du ikke på kampen da, din røvar 8)
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Jeg synes ikke Glimt er offensive nok i cupsatsingen sin. Klubben bør gå ut å vise med handling at vi skal til cupfinalen i år. Her har vi mye å lære av Brann, legg særlig merke til siste kamp i terminlisten:

http://www.brann.no/index.php?valg=term ... b3e6d1488d

:lol:

Edit: Vet ikke helt hva jeg gjorde feil med linken, men dere får klippe og lime.

EDIT2:

Fikset linken.
-Larsen-
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Post by Janco »

SH skrev:

"Jeg setter 1000 kr på at Anders får debuten sin i dag. Noen mot?"


-Tror jaggu jeg skal være tøff nok til å satse imot 8)


Mvh Janco
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

tomath wrote: http://www.brann.no/index.php?valg=term ... 3e6d1488d

:lol:

Edit: Vet ikke helt hva jeg gjorde feil med linken, men dere får klippe og lime.
http://www.brann.no/index.php?valg=term ... b3e6d1488d

Sånn, tenker jeg. :D
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Janco wrote:SH skrev:
"Jeg setter 1000 kr på at Anders får debuten sin i dag. Noen mot?"
-Tror jaggu jeg skal være tøff nok til å satse imot 8)
Mvh Janco
Du er med andre ord 1000kr rikere! :)

Var kaldt på Saursfjord Stadion, gode vaffler ifølge sigende og Steigen solgte grilla laks isteden for pølse med brød!

På banen som hadde TRAKTORSPOR(!) var det til dels Glimt som dominerte spillet men Steigen hadde en god del halvsjangser. Glimt slapp seg nok litt nedpå samtidig som Steigenspillerene var veldig gira. DGH gjor en god jobb, og slo til med flagg og konfetti i regnværet. Etterhvert var vi nødt å synge og danse for å holde på varmen.
Vår første borteseier ...vi får være fornøyd, artig tur!

Kodakøyeblikket: Stig Arild Råket springer og gjem seg bak innbytterbenken (trodde han) og DGH skanderte seff RÅKET RÅKET RÅKET og fikk applaus tilbake fra en pissende Råket..på turen tilbake fikk han seff sin nye supportersang .."Råket klapper når han pisser, klapper når han pisser.."
Last edited by mester on Wed May 10, 2006 10:09 pm, edited 2 times in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Da var jeg kommet og hjem etter fatastisk tur. Takk til alle som var der..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

Ville Lehtinen wrote:Hvorfor var du ikke på kampen da, din røvar 8)
Jeg beklager på det aller dypeste.. faktisk helt inn til den dype kjerlighetens grotte (hjertet), men jeg er fattig student i Bodø City, Bodø by, så jeg har desverre ikke råd til noe reising før jeg får stipend den 15. :cry:
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
User avatar
Zpiff
Posts: 406
Joined: Thu Jul 14, 2005 10:43 am
Location: Bodø/Steigen

Post by Zpiff »

men hvor i steigen er du fra? du er vell ikke fra feilsiden av brua? :lol:
DGH er ikke en supporterklubb....
Det er en Religion, og Aspmyra er vår kirke!
Medlem #42 av DGH...
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Noen som kan skrive et fyldigere referat fra kampen og fra DGH turen?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Zpiff wrote:men hvor i steigen er du fra? du er vell ikke fra feilsiden av brua? :lol:
Feilsida av brua er fastlandet!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

tomath wrote:Jeg synes ikke Glimt er offensive nok i cupsatsingen sin. Klubben bør gå ut å vise med handling at vi skal til cupfinalen i år. Her har vi mye å lære av Brann, legg særlig merke til siste kamp i terminlisten:

http://www.brann.no/index.php?valg=term ... b3e6d1488d

:lol:

Edit: Vet ikke helt hva jeg gjorde feil med linken, men dere får klippe og lime.

EDIT2:

Fikset linken.
-Larsen-
Spesielt imponerende at de har tenkt å gå helt til cupfinalen med bare bortekamper :mrgreen:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Post by Knuta »

Steigen 3 sjanser og 2 mål. Follo 2 sjanser 2 mål. Jeg sier ikke mer, jeg gruer meg til fortsettelsen. Håper inderlid at mine bange anelser er feil.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

En spent gjeng troppet opp på kaia i 14.15 tida igår. (Takk til sjura førr transport!) Selveste Falchen stod ved nedgangen til hurtigbåtene og frarøvet oss for 200,- allerede før vi gikk om bord :wink: Sjura stilte seg selvfølgelig ved siden av mester :D

Av de fra forumet som jeg gjenkjente: sjura, kedvart, Skriket og Revolvo (to ustyrlig russepiger), Bateman26, mester, TheClansman, grevinna, trekløveret Disse, Wenche90 og Stine, gullhaar, Begod, Vidar og Steinhard i Klikken fikk sin egen sang på Saursfjorden ("Gaffateip til Klikken! :lol: ), kjerringa i klikken, PM, torgeirgrubstad og mange mange fler som jeg ikke husker nå.
Vi må ikke glemme at P3's egen Kinaputtmannen var ombord. :D


Hurtigbåten kom litt seint avgårde grunnet sen ankomst av våre helter i gult. De tar seg friheter... 8) Turen til Helnessund tok litt over en time. Sanger ble synget. Til Råstad, Kolstad, Brenes, Cato og noen andre, gamle schlägers ble tatt.

Vi marsjerte så over i bussen. Her må det nevnes at bussen til de antatt sprekeste stod nærmest båten :D En full buss, pluss pluss (3 stående) laget godt med liv mot Leinesfjord. Sanger ble nok en gang synget, og enda flere lærte seg tekstene.

Framme ved Leinesfjord ramlet vi ut av bussen og inn i et rødt bygg. De kalte det Vertshuset. kedvart fikk fort beskjed om å sette seg ned av kassadama på dette etablisementet. :lol: Han roet seg etter hvert... Coopen i bygda fikk oppleve at Bateman26 tok en gratis stripptease. Skriket og Revolvo ble selvfølgelig heelt satt ut. Urovekkende av årets russ :shock: Tamruss?

Etter en times tid var det klart for avgang mot Saursfjord. 5 minutter senere var vi pinadø framme ved et jorde, et jorde som bare var litt flatere enn de omkringliggende. kedvart var igjen ut å kjøre da han blei stoppet ved inngangen. Etter en liten runde slapp ogsa HAN inn :wink: Vi tok plass på en treraders "tribune" ved den ene banehalvdelen (på langsida). De 6 halvstore gulflaggene kom raskt opp og da spillerne stilte seg opp søplet vi til Saursfjorden med litt konfetti. Hæærlig frekt dere... :D

Kampen behøver jeg ikke nevne. Vil jo likevel nevne kampens høydepunkt; En i Horden ser Råket stiller seg opp ved siden av benken på motsatt side ut mot et gjorde. Det er tydelig at denne spilleren skal lette på blæretrykket. Horden roper selvfølgelig taktfast på Råket hvor denne lar kar være kar og responderer med å klappe over hodet! :lol: Latterutrbuddet blant Horden varte nesten kampen ut :D

Noen små tilskuere stilte seg svært nær oss og prøvde å ødelegge et hvert kamprop. Disse fikk til slutt beskjed av undertegnede om å fjerne seg. Da guttene, litt uehldig, knakk et flagg hos oss ble de noe skremt. Nok en gang knekkes altså et flagg på bortetur i førbindelse med 1.runde i cupen. :? Jeg nevnte det for en ung tilskuer at de burde dannet en liten supporterklubb til Steigen (bare 3-4 ildsjeler er nok i starten) så overhørte en mor dette og sa at dette skulle ho skrive i avisa om. Ho syntes idéen var glimrende.

Nok en ting som skjedde på Saursfjorden opp til flere ganger var at hjemmepublikummet var tidvis småaggresiv mot de gjestende supporter fra Bodø. I starten ble vi riktignok avfotografert så det holdt :D Verst gikk det kanskje ut over steinhard i klikken (noe fortjent? 8) ) da noen unggutter kastet grus på han. Steinhard og jeg gikk sammen med speaker ut av stadion da sistnevnte fortalte meg at det var ille disse ungdommene som kastet småstein på en "långhåra jævel" :lol: Speaker ble någet flau da steinhard utbrøt entusiastisk; "Det va mæ! Det va mæ!"

Tilbaketuren var en trøtt affære. Kan dog nevne at en forfjamset Imingen måtte tømme bagen sin for tomflasker da han skulle entre båten... :lol: Enda noen nye sanger ble prøvd ut. Bl.a. den om at nesten hele DGH-bussen hadde sett rett inn til garderoben til Steigen spillerne siden de hadde glemt å trekke for gardinene. Noe rødmende oppdaget Steigenspillerne dette da det kom fram i sangen som ble sunget for dem på båten :wink:


Vil takke alle for en svært så trivelig tur!! Synd ikke flere heiv seg med, men vi hadde det artig vi som dro.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

dalers wrote:Tilbaketuren var en trøtt affære.
Kor du va??? :shock:
Ækte nordnorsk stolthet!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

dalers wrote:og mange mange fler som jeg ikke husker nå.
Kom på i ettermiddag at også Mr.Røsten var inne i Horden en plass... :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tisk tisk.. En Malin?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply