Kamptråd: Bryne - Bodø/Glimt 21 mai kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jeg er nok enig med de som mener at man ikke bør vingle for mye med formasjonene, men jeg sliter litt med at tilbakekomsten til Stig og Runar skal sette ut spillere som har gjort seg fortjent til en plass på laget, og det uten at disse stjernene våre har vist en døyt i kampsituasjon. Jeg mener bestemt at de må finne seg i å stille i utfordrerposisjon når de har vært ute så lenge, og ikke minst at trenerteamet praktiserer nettopp det. Jeg mener de må begynne som innbyttere, og heller gradvis gis mer spilletid etterhvert som de nærmer seg gammel god form.

Jeg er også enig i at Theting gjør seg best som defensiv midtbane, og da helst sammen med Råstad, men da sliter jeg med å sette ut Høgli. Jeg tror dette blir en kamp hvor vi bør satse på raske overganger, og jeg vil derfor ha med lynraske Hamoud. Tani har begynt å vise ting på dødballer som tyder på at han kan bli en joker i de situasjonene. Jeg har så vanskelig for å sette ut noen i midtbaneleddet at jeg derfor foreslo 5-3-2/3-5-2 for å få plass til Stig på midtbanen.

Hvis vi nå skal holde oss til en kjent formasjon tror jeg det er lurest å holde seg til 4-2-3-1/4-4-1-1. Å gjeninnføre 4-3-3 tror jeg vi bør vente med til vi er på hjemmebane og helst mot en motstander som ikke er så god som Bryne. Mitt forslag blir i tilfelle som følger:


------------------Langnes

Halvorsen---Theting---Hansen---Miller

-----------Råstad--------Høgli

Hamoud----------Brenes----------Tani

--------------------Sakk


Benken: Kolstad, Jacobsen, Imingen, Berg, Johansen

Hva med Råket tro? Han var jo god i starten. Ille å ikke ha plass til ham på benken en gang. Noen som vet hvordan det ligger an med ham nå?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Minner om at kampen kan høres i fellesskap på Da Carlo:

phpBB2/viewtopic.php?t=4545
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

BoForPres wrote: Når man spiller 433 får du mer trykk fra indreløperne ift 4411 der man har 2 defensive. B/G er et 433 lag av natur og jeg trur en kjærlig retur vil gjøre laget mer trygt enn hva man skulle tro..

Bortekampene er naturlig å spille med lavt press og da er 433 perfekt (eller 451 som det blir).
Tendensen i år er mye lange baller mot Sakk og alt for mye spill sentralt i banen. Pga 2 defensive midtbanespillere går spillet alt for sakte! Med 433 er teorien at back skal slå sentralt (helst indreløper) så videre på kant. Dette er noe Glimt vet og kan alt om. Blir for mye ballbesittelse og innvitasjon til midtbane krig i 4411.

Nå er ikke jeg noen fotball geni, men har nylig prøvd ut 4411 og 433 i kamp på senior og junior nivå. I praksis skal 4411 være solid bakover, men i angrepsfasen blir det for langt opp og langpasning blir alt for ofte den enkleste løsning. Mye av årsaken er at midtbane trioen er snudd.

Jeg står bombastisk fast på at 433 (451) er en del av løsningen, men det er klart at personlige feil ikke nødvendigvis har noe med formasjon å gjøre.
Men hvorfor gjør vi så mange feil? Trygghet er ekstremt viktig og det er mulig at 433 gir dette..B/G har tross alt spilt slik leeeeenge.

Håpet mitt kommer med 433! God natt :D
Problemet slik jeg ser det er at Glimt historisk sett sjelden har klart å skape sjangser med 4-3-3 når det er Glimt som skal føre kampen. Når Glimt ligger lavt å venter på kontringer mot en motstander som fører kampen så har det ofte gått bra, men jeg kan da ikke tenke meg til at dette er noe vi skal prøve oss på nå.

Forøvrig synes jeg ikke det gjør noenting at Glimt har mer ballbesittelse enn før, tvert i mot så synes jeg det er helt strålende. Nå er det for en gangsskyld vi som kan la motstanderen løpe i mellom og bli sliten, det tar på å stadig måtte jage ballen og jeg synes vi må tåle at Glimt ikke nødvendigvis MÅ fosse rett i angrep hver eneste gang.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Larsen wrote:Når Glimt ligger lavt å venter på kontringer mot en motstander som fører kampen så har det ofte gått bra, men jeg kan da ikke tenke meg til at dette er noe vi skal prøve oss på nå.
Jeg håper virkelig vi har tenkt å ligge lavt og kontre i dag. Jeg ønsker meg en klassisk bortekamp fra 2003 med Glimt, der vi ligger lavt, skaper tre målsjanser og vinner 2-0.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Trapattoni wrote:
Larsen wrote:Når Glimt ligger lavt å venter på kontringer mot en motstander som fører kampen så har det ofte gått bra, men jeg kan da ikke tenke meg til at dette er noe vi skal prøve oss på nå.
Jeg håper virkelig vi har tenkt å ligge lavt og kontre i dag. Jeg ønsker meg en klassisk bortekamp fra 2003 med Glimt, der vi ligger lavt, skaper tre målsjanser og vinner 2-0.
Joda det er jeg forsåvidt helt enig i, jeg tenkte mer på den generelle utviklingen i sesongen :wink:
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Puggsy wrote:fy, merete.
mener du at Håvar Halvorsen skal spille i stedet for Thomas Jakobsen ?
Thomas Jakobsen er etter midt syn en lovende midtbanespiller. Han har derimot taktiske og plasseringsmessige problemer på backen. Særlig på bortebane er Halvorsen et smartere valg. Han "kan" backspill og har tross alt vært ute en vinternatt før. (Bortekampen mot Hønefoss, særlig 2. omgang, kan neppe ha vært noen positiv opplevelse for unge Jakobsen. Er han svimmel ennå?)
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Trapattoni wrote:
Larsen wrote:Når Glimt ligger lavt å venter på kontringer mot en motstander som fører kampen så har det ofte gått bra, men jeg kan da ikke tenke meg til at dette er noe vi skal prøve oss på nå.
Jeg håper virkelig vi har tenkt å ligge lavt og kontre i dag. Jeg ønsker meg en klassisk bortekamp fra 2003 med Glimt, der vi ligger lavt, skaper tre målsjanser og vinner 2-0.
Det er også mitt ønske. :) Vi måligge lavt uansett hvilken formasjon som velges. Jeg mener det er ett stort problem at Hamoud har helt elendige avsluttninger. Det blir jo ikke farlig selv om han kommer alene med keeper. Det er et stort problem at vi må ha andre enn vår raskeste spiller til å avslutte.
I medgang og motgang
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Trapattoni wrote:
Larsen wrote:Når Glimt ligger lavt å venter på kontringer mot en motstander som fører kampen så har det ofte gått bra, men jeg kan da ikke tenke meg til at dette er noe vi skal prøve oss på nå.
Jeg håper virkelig vi har tenkt å ligge lavt og kontre i dag. Jeg ønsker meg en klassisk bortekamp fra 2003 med Glimt, der vi ligger lavt, skaper tre målsjanser og vinner 2-0.
Slik jeg opplevde det utgjorde 2003 et markant skifte fra en spillestil basert på kontringsfotball til en tydelig ballbesittende spillestil. Jeg husker flere ganger jeg måpte over hvordan bevegelsene i hele laget skapte alternativer som gjorde det mulig å holde ballen i laget i "evigheter". Vi malte på en måte motstanderne sønder og sammen. Det ble ikke så fryktelig mange muligheter av det, men vi var effektive som du sier. Skulle gjerne sett mer av det. Men jeg tviler det skjer på gressmatta på Bryne. Spillerne har for lite tid på gress, og jeg vet ikke hvordan matta er nå. Nei, jeg tror Bryne er oppsatt på å vinne denne kampen, og jeg har tro på kontringer i denne kampen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Stig istedet for Tani????????????????? .
inn med Tani!
I medgang og motgang
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Tror ikke? Det var jo litt av en påstand da..han er jo kjøpt inn fordi han var vant med 4-3-3 ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Ja, og det kan jo ikke være tvil om annet en at RANDALL MÅ STARTE. Han har på ingen måte spilt seg ut av laget, og han truer jo mål i hver kamp. Sakk blir nok å lage mange mål i år, men han er enda for ustabil. Vi trenger en Sakk som hever sitt dårligste nivå litt. På sitt beste er han en habil spiss.
Mener vi burde prøve Stig litt på topp nå. Hadde gjerne sett 4-3-3, men regner med at det ikke blir det, drar derfor frem forslaget mitt fra tidligere i tråden.

------------------Langnes-----------------------

Jacobsen------Theting------C.Hansen-------Miller

---------------Råstad--------Høgli(Berg inn 45)---

Hamoud---------------------------------------Stafsula

-----------------Brenes--------------------------------

--------------------------Johansen---------------------

Skulle Stig ikke vise seg å fungere så får Sakk komme innpå etterhvert.

Har tro på Stig som spiss i dette systemet, han er som sagt av flere flink til å holde på ball og kan vente til resten av laget er på plass før avslutningen kommer. Ser for meg at det kan bli fruktbart med en hissig Brenes rundt han.

Runar har bare med å skjerpe seg defensivt, vi vet han kan og han har jo sugende taklinger innimellom, og med to ballfordelere som Olav og Runar, så er vi jo garantert masse kreative baller på de spillerne foran dem på banen.

Ser også frem til mester Erik er tilbake. Er ingen som er så god som han til å ta med seg ballen fra forsvarsleddet og opp...
Tippeliga 2015
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

FSHelgeland wrote:Ja, og det kan jo ikke være tvil om annet en at RANDALL MÅ STARTE.
Ikke tvil om ANNET? :wink: Jeg er enig i at Randall ikke har spilt seg ut, og mener det ikke er særlig tvil om at han må starte.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Pekri10 wrote:
FSHelgeland wrote:Ja, og det kan jo ikke være tvil om annet en at RANDALL MÅ STARTE.
Ikke tvil om ANNET? :wink: Jeg er enig i at Randall ikke har spilt seg ut, og mener det ikke er særlig tvil om at han må starte.
Kunne det misforstås? Ja Randall må starte, noe annet ville være en skandale...
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Pekri10 wrote:Jeg er nok enig med de som mener at man ikke bør vingle for mye med formasjonene, men jeg sliter litt med at tilbakekomsten til Stig og Runar skal sette ut spillere som har gjort seg fortjent til en plass på laget, og det uten at disse stjernene våre har vist en døyt i kampsituasjon. Jeg mener bestemt at de må finne seg i å stille i utfordrerposisjon når de har vært ute så lenge, og ikke minst at trenerteamet praktiserer nettopp det. Jeg mener de må begynne som innbyttere, og heller gradvis gis mer spilletid etterhvert som de nærmer seg gammel god form.
Det er jo et problem for Johansen og Berg at vi blant de som har prestert i deres fravær, finner Sakariassen, Brenes, Høgli og Råstad - det vil si de som fyller opp plassene der Johansen og Berg er mest aktuelle.

Når det gjelder andre spillere så er jeg enig med Merete: Halvorsens erfaring kan være gull verdt på bortebane, og jeg ser personlig på Jakobsen mer som et midtbaneprospekt. Stafsula var av de bedre mot M/S, og jeg kan ikke forstå hvorfor han skal settes ut av laget; var han SÅ dårlig mot Godset?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Regner med det blir skandale da..laguttakene har jo til nå ikke blitt som "fansen krever" ;P

Halvorsens "erfaring" burde gjort at han dominerte på backen mot Godset..isteden så han ut som en forvirra høne fra første sekund på høyrebacken, det var grusomt å se på!
Last edited by mester on Sun May 21, 2006 2:29 pm, edited 1 time in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

17 blank legger vi laget ut på Glimt.no og jeg kan love flere overraskelser... :-)

Mvh BørreA
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

BørreA wrote:17 blank legger vi laget ut på Glimt.no og jeg kan love flere overraskelser... :-)

Mvh BørreA
Ingen overraskelse at Stig og runar starter, jeg regner i alle fall at det er det Hotun har gjort :roll:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

BørreA wrote:17 blank legger vi laget ut på Glimt.no og jeg kan love flere overraskelser... :-)
Iversen starter, som dalers forutså.. 8) (editert kommentar: bare spekulasjon)
Last edited by dalers on Sun May 21, 2006 2:36 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Skrekk og gru!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

dalers wrote:
BørreA wrote:17 blank legger vi laget ut på Glimt.no og jeg kan love flere overraskelser... :-)
Iversen starter, som dalers forutså.. 8)
Dalers er en mann med peiling? :-)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

BørreA wrote:
dalers wrote:Iversen starter, som dalers forutså.. 8)
Dalers er en mann med peiling? :-)
ja... 8) men kan ikke spå :wink:
Last edited by dalers on Sun May 21, 2006 2:38 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

FSHelgeland wrote:
Pekri10 wrote: Ikke tvil om ANNET? :wink: Jeg er enig i at Randall ikke har spilt seg ut, og mener det ikke er særlig tvil om at han må starte.
Kunne det misforstås? Ja Randall må starte, noe annet ville være en skandale...
Bare noe språklig pirk fra min side. I grunnen ingenting å bry seg med. Jeg pirker vanligvis ikke på slikt da jeg ikke synes det er veldig viktig på et forum som dette. Bare litt morsomt å se uttrykket brukt, fordi jeg trakk fram nettopp dette på språktråden. phpBB2/viewtopic.php?t=3572&postdays=0& ... c&start=75

Er et ganske vanlig brukt uttrykk, og kan egentlig ikke misforstås. Kunne bare ikke dy meg. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Post by Sulliken »

Edit: Røreinnlegg
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply