Kamptråd: Bryne - Bodø/Glimt 21 mai kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Runar Berg er den beste spilleren vi har, punktum finale :!:

Hva har Randell med dette å gjøre??? (ja jeg vet at han også kan spille bak Sakk)

For meg virker det som om mange her inne på liv å død vil benke Runar pga Brenes..De kan spille samtidig begge 2 vet du.

Og hvis du ikke skjønner hva Runar betyr for Glimt så kan du tenke ett år tilbake eller 13 år tilbake etc. Uten Runar i fjor hadde vi ikke hatt Brattbakk eller Hoftun + at nedrykket hadde vært klart i sommerferien...

Ja jeg mener Runar Berg bør spille uansett! Men fakta på bordet! Runar ble benka mot Godset, er det klippekort??? Og hva har Brenes gjort de siste kampene som gjør at han fortjener å spille???

Han var dårlig mot MS og dårlig mot Bryne, altså en synkende formkurve :!:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

OnkelnTelK1m wrote:Det grenser til latterlig å påstå at noen skal ha "fast plass" på et lag.
Runar Berg skal, som alle andre, spille bra for å være på laget.
Ingen er hevet over laget. Glimt har i tillegg MANGE alternativer på midtbanen, så der er konkurransen spesielt stor. En Runar Berg i form vil ikke ha problemer med å holde seg inne på laget.
Og Runar er forresten ikke konge for dem som trodde det.

Dette er en latterlig diskusjon fordi Runar (KONGE) Berg ALLTID PRESTERER :!: Jeg legger meg flat for den som kan motbevise det :?:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Med slike holdninger vil Glimt bare stagnere og stagnere. Da betyr det med andre ord at Runar skal ha garnatert plass på førsteoppstillingen til han selv sier stopp? Husk at Runar har kontrakt til han er 40, skal ikke se bort fra at han holder høyt nivå til og med mot slutten av kontraktstiden, men det er alt annet enn en selvfølge. Da betyr det at han selv må si fra: "Nå er jeg for dårlig, og legger opp", siden han ellers skal spille uansett?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

La oss kutt klippekort diskusjonen..Runar Berg e ikke tema i en slik diskusjon FORDI: RUNAR BERG ALLTID PRESTERER! Skjønna du??
Med andre ord e ikke en slik diskusjon nødvendig ift han!

Det e en helt annen sak ift Stig, Cato, Halvorsen etc som ikke e i nærheten så god eller stabil som Runar!

Vi er helt på linje...ift at klippekort e latterlig, men Runar Berg spilla som en gresk gud hver jævla kamp! E det da klippekort å sett han inn på laget etter et skadeavbrekk? Vi snakka tross alt om en spiller som har prestert på toppniva i ca 15 år!

For min del så handla alt om at Glimt skal ha mulighet til opprykk og da må Runar spill.

Du svarte forestn ikke på alle spørsmålene mine! Venta spent... :?:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Å herregud nåkka så inni helsike teit lesing... :roll:


Berg-dynastiet til evig tid. Arild uttaler seg som om han vet best. Runar kan gjøre hva han vil. Ørjan blir unnskyldt det meste også?

Kanskje vi får en ny og ærerik periode når Berg familien ikke blir ansett som guder lengre? (Dutte vil jo for alltids stå som den beste da, men...)
Dette er jo oldtidsholdninger!!! INGEN skal ha fast plass på laget uten å prestere på hver bidige trening og kamp! Blir Runar ansett som noe mer og bedre bare pga. av sine tidlige prestasjoner og sitt navn, ja da er det bare å legge inn årene og konsentere seg om Adecco noen år framover... :?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Tror nok ikke Runar har fast klippekort på Glimt. Hoftun vet nok at Runar blir den viktigste spilleren utover høsten når det virkelig skal kjempes om opprykk. For å komme i form er han nødt til å spille på førstelaget. Så enkelt er det. Han var forretsen den eneste 1.div spiller som ble nevnt blant de mest betydnigsfulle spillere her i landet. Det er desverre klasseforskjell mellom Runar og Brenes. Bare vent til litt senere og Runar er i kanonslag, da vil nok denne debatten være glemt.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

dalers wrote:Å herregud nåkka så inni helsike teit lesing... :roll:


Berg-dynastiet til evig tid. Arild uttaler seg som om han vet best. Runar kan gjøre hva han vil. Ørjan blir unnskyldt det meste også?

Kanskje vi får en ny og ærerik periode når Berg familien ikke blir ansett som guder lengre? (Dutte vil jo for alltids stå som den beste da, men...)
Dette er jo oldtidsholdninger!!! INGEN skal ha fast plass på laget uten å prestere på hver bidige trening og kamp! Blir Runar ansett som noe mer og bedre bare pga. av sine tidlige prestasjoner og sitt navn, ja da er det bare å legge inn årene og konsentere seg om Adecco noen år framover... :?
Nå må du ikke bruke opp alt kruttet før "Meninger om Glimt"-kommentaren din neste tirsdag... :lol:

Mvh BørreA :)
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Runar Berg blir litt som Ronaldinho på en måte (uten sammenligning for øvrig). Ronaldinho spiller MASSE kamper hvor han er usynelig i 85 minutter av kampen, men brillierer i 5 minutter å avgjør kampen.

Blir han satt ut av laget på grunn av det ? Nei!

Enig med en av de før meg, vises godt at det er mange her som ikke er fotballhoder. Vi har diskutert selvtillit, tenk også over erfaring og ro. En unggutt som ikke får noe til i en kamp vil fort gå sur, mens Runar vet at det kommer en åpning og da er det bare å benytte den.

Det skal MYE MYE MYE MYE MYE til for at noen andre kan sammenlignes med Runar! Hadde jeg kunne adoptert ferdighetene til en spiller i Glimt ville det blitt Runar - uten tvil.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

RS2-Gti wrote:Runar Berg blir litt som Ronaldinho på en måte (uten sammenligning for øvrig). Ronaldinho spiller MASSE kamper hvor han er usynelig i 85 minutter av kampen, men brillierer i 5 minutter å avgjør kampen.

Blir han satt ut av laget på grunn av det ? Nei!

Enig med en av de før meg, vises godt at det er mange her som ikke er fotballhoder. Vi har diskutert selvtillit, tenk også over erfaring og ro. En unggutt som ikke får noe til i en kamp vil fort gå sur, mens Runar vet at det kommer en åpning og da er det bare å benytte den.

Det skal MYE MYE MYE MYE MYE til for at noen andre kan sammenlignes med Runar! Hadde jeg kunne adoptert ferdighetene til en spiller i Glimt ville det blitt Runar - uten tvil.

WORD :!:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Nei, det var faktisk words.

Haha.

Men dere som snakker om sjøltillit, og at Runar alltid skal spille. Dere ser ikke en liten konflikt i det dere sier?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Kesseboy wrote:Nei, det var faktisk words.

Haha.

Men dere som snakker om sjøltillit, og at Runar alltid skal spille. Dere ser ikke en liten konflikt i det dere sier?

Hva er forskjellen mellom Runar og en ungvalp med selvtillit :?:

For min del handler ikke denne diskusjonen så mye om selvtillit, men at Runar må spille fordi vi vet hvor god han er og at han alene kan endre et kampbilde! Jeg bryr meg bare om hva som er best for Glimt og det er etter min mening at han spiller. Om han om 3-4 år ikke er god nok har fint lite å si nå! Jeg lever i nåtid og pr dags dato er Runar Berg den beste og viktigste spilleren Glimt har.

Det er ganske utrulig at noen her ikke deler denne oppfatning.

Ang klippekort: Jeg er imot klippekort, men dere forstår ikke mine (på kanten) formuleringer. Jeg skrev at klippekort ikke gjelder for Runar av den grunn at vi vet at han ALLTID presterer! Mao er ikke klippekort diskusjonen noe tema ift Berg..U see :?:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Så selvtillitsargumentet er ugyldig for en som konkurrerer med Runar om en plass på banen? Jeg er klar over at Runar er i stand til å kjøre en kamp helt aleine, men jeg er ikke helt enig i at han alltid presterer, og jeg stiller spørsmål ved om det er lurt å la en nyfrisk Runar starte på bekostning av en spiller som er i kampform.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

BoForPres wrote:For min del handler ikke denne diskusjonen så mye om selvtillit, men at Runar må spille fordi vi vet hvor god han er og at han alene kan endre et kampbilde!
Og jeg har sett han ene og alene har endret kampbildet ikke til fordel Glimt :?
Runar er suveren han. Men det er nok ikke alltids han presterer. Og det kan det være mange årsaker til... Men hvorfor ikke la alle spillerne konkurrere på like vilkår? DET må jo være det aller beste.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

PM wrote:BoForPres:
Er faktisk enig med deg. At Runar er og blir glimts beste spiller denne sesongen er en kjennsgjerning.
Det virker slik at noen for enhverpris skal slakte Runar, dette er en trang de har.
Vi må engang stille uten han, men i år har vi INGEN som stiller i samme klasse.
Vi har god konkurranse på midtbanen, men nivået på denne konkurransen er dessverre ikke høyt nok til at Runar ikke får fast plass.

Edit: denne er ikke til Kesseboy, men BoForPres

Helt enig!


Det virker som om at flere forguder Brenes og dermed blir det "krig" mellom Brenes fansen og Berg fansen...

Jeg er GLIMT tilhenger og så lenge det beste laget spiller og vinner er jeg fornøyd! Men hvis vi skal ha mulighet for opprykk i år må Runar spille! Det rare er at noen forsvarer Brenes uten at han er nevnt ift Berg diskusjonen, men jeg forstår selvsakt at de fighter om samme plass.
Brenes kan faktisk brukes som ving eller spiss..

For å hete opp stemningen litt extra for dere Brenes fans så har han spilt dårlig de siste kampene og er dermed i ferd med å spille seg ut av laget.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

BoForPres wrote:Jeg er GLIMT tilhenger og så lenge det beste laget spiller og vinner er jeg fornøyd!
Det virker ikke akkurat sånn på dine uttalelser. Selvfølgelig skal det beste laget starte, og da var det etter min mening ikke rett å starte med Runar mot Bryne, nettopp fordi jeg var i tvil om han var god nok til den kampen. Nå har jeg ikke sett kampen, så da skal jeg ikke uttale meg om hvordan han spilte der, og om det var rett og starte med han.

Du snakker om "Berg-fansen" og "Brenes-fansen", det er riktignok to litt upresise formuleringer, men "Berg-fansen" har ganske klart hentydet at Runar skal ha klippekort, like greit å kalle en spade for en spade. Hvordan sitatet ovenfor da kan passe inn i dette, er jeg litt usikker på.

Min mening: La de til enhver tid beste starte, selv om det i enkelte tilfeller betyr at Runar må på benken!!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Selvtillit er viktig for en ung fremadstormende spiller som Brenes, når han så blir benket bare en rusten Stig kommer på banen så blir den akkurat ikke bedre. Jeg mener at så lenge vi spiller 4-4-1-1 så kan Brenes godt spille hengende spiss mens Runar er på midtbanen. Så kan Stig og Sakk sloss spissplassen. Vil ikke Stig spille spiss, neivel synd for han... Men det er jo i min verden, og nå er det som kjent ikke jeg som bestemmer.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

BoForPres wrote:Det virker som om at flere forguder Brenes og dermed blir det "krig" mellom Brenes fansen og Berg fansen...
Finnes det Glimt-tilhengere som ikke er Berg-tilhengere? :shock:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Etter å ha lest gjennom innleggene her, finner jeg ingenting som tyder på at noen er uenig i at Runar er en god fotballspiller. Det er ikke det dette dreier seg om.

Det blir sagt her at Runar alltid skal spille fordi han alltid presterer. Det er vel omtrent det samme som å si at hans prestasjoner er fullstendig uavhengig av hans egen helsetilstand og form. Med de argumentene som brukes her forundrer det meg nesten at dere ikke har krevd Runars plass i førsteelleveren til og med mens han var skadet. "Han presterer jo alltid".

Jeg er overvbevist om at ingen her er ute etter Runar. Runar Berg er en fantastisk spiller! Trolig den beste vi har i Glimt. Det har han vært lenge.nå. Han var det da han var skadet. Han er det nå, og han fortsetter forhåpentligvis å være det enda noen år. Men det betyr ikke at han alltid er i kampform. Når han har vært skadet og knapt rørt en ball på 2 måneder (eller hva det nå er), så er han ikke i kampform. Det kan UMULIG være den Runar vi er vant til å se. Og uansett så er det riv ruskende galt at en nyrestituert spiller skal gå rett inn på laget når de han konkurrerer mot har prestert rimelig bra. Han må selvsagt få spilletid, men det bør skje noenlunde gradvis, også av hensyn til faren for eventuelle tilbakefall eller nye skader. Jeg blir like frustrert hver gang en spiller blir skadet etter for rask og for hard matching etter et skadeavbrekk. Skjer det nå, så tror jeg at jeg tilter. Jeg vil ha Runar tilbake i gammel stor form, men jeg synes ikke man skal ta sjanser i forhold til verken Runars helse eller poenghøstingen, dvs risikere å tape poeng fordi man skal la Runar og for så vidt Stig spille seg i form i adeccoligaen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Pekri10 wrote:Etter å ha lest gjennom innleggene her, finner jeg ingenting som tyder på at noen er uenig i at Runar er en god fotballspiller. Det er ikke det dette dreier seg om.

Det blir sagt her at Runar alltid skal spille fordi han alltid presterer. Det er vel omtrent det samme som å si at hans prestasjoner er fullstendig uavhengig av hans egen helsetilstand og form. Med de argumentene som brukes her forundrer det meg nesten at dere ikke har krevd Runars plass i førsteelleveren til og med mens han var skadet. "Han presterer jo alltid".

Jeg er overvbevist om at ingen her er ute etter Runar. Runar Berg er en fantastisk spiller! Trolig den beste vi har i Glimt. Det har han vært lenge.nå. Han var det da han var skadet. Han er det nå, og han fortsetter forhåpentligvis å være det enda noen år. Men det betyr ikke at han alltid er i kampform. Når han har vært skadet og knapt rørt en ball på 2 måneder (eller hva det nå er), så er han ikke i kampform. Det kan UMULIG være den Runar vi er vant til å se. Og uansett så er det riv ruskende galt at en nyrestituert spiller skal gå rett inn på laget når de han konkurrerer mot har prestert rimelig bra. Han må selvsagt få spilletid, men det bør skje noenlunde gradvis, også av hensyn til faren for eventuelle tilbakefall eller nye skader. Jeg blir like frustrert hver gang en spiller blir skadet etter for rask og for hard matching etter et skadeavbrekk. Skjer det nå, så tror jeg at jeg tilter. Jeg vil ha Runar tilbake i gammel stor form, men jeg synes ikke man skal ta sjanser i forhold til verken Runars helse eller poenghøstingen, dvs risikere å tape poeng fordi man skal la Runar og for så vidt Stig spille seg i form i adeccoligaen.

Nå gikk vel ikke Runar rett inn på laget.. Han ble benka mot Godset!

Om Runar fortjente plassen mot Bryne tror jeg Kenta/Hoftun har bedre kunnskap om.

Selv om forhåpentligvis alle her er enig at Runar er den beste spilleren Glimt har, så er jeg overasket at det er så få som ser betydningen av Berg. Hvis du snakker med resten av laget tror jeg de fleste gir omtrent samme svar..(ikke at jeg har pratet med noen)

-Han skaper ro i laget
-Minsker presset til de yngre
-Kan avgjøre jevne kamper
-Er en leder på banen
-Ikke minst: HAN ELSKER GLIMT!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

BoForPres wrote:
-Han skaper ro i laget
-Minsker presset til de yngre
-Kan avgjøre jevne kamper
-Er en leder på banen
-Ikke minst: HAN ELSKER GLIMT!
Så sant, så sant. Synes generelt spillerdebattene her på forumet er altfor tendensiøse, og for lite vinklet på helheten. Jeg tror også Runar er viktig for laget fordi han er en type spiller som kan "gjøre" andre gode. Og det er unektelig slik at Runar har vist en enorm stabilitet i Glimt-laget i flere år, og spiller svært sjelden svake kamper. Klart han må brukes.

Samtidig tolker jeg det positivt at mange ønsker å satse på de unge spillerne som er framtida, men dersom målet er opprykk i år må Runar inn fortest mulig. Slår man seg til ro i Adecco og skal bruke tid på å bygge nytt lag, stiller saken seg annerledes.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Merete wrote:Synes generelt spillerdebattene her på forumet er altfor tendensiøse, og for lite vinklet på helheten.
Hmm.. Rart med det der. Kanskje blir vi påvirka av hvordan de spiller og hvordan de gjør det på trening og hvordan form de virker å være i...?

Debatter er ofte tendensiøse. Og når det gjelder fotballspillere så bør den kanskje være det?
Merete wrote:Og det er unektelig slik at Runar har vist en enorm stabilitet i Glimt-laget i flere år, og spiller svært sjelden svake kamper. Klart han må brukes.
Tja... Så får vi bare håpe at Runar ikke er av samme oppfatning som deg. Kanskje ikke uten grunn at gutten slurva under opptreninga? Den ikketendensiøse fotballdebatten vil jo ofte at han spiller uansett 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

dalers wrote:
Merete wrote:Synes generelt spillerdebattene her på forumet er altfor tendensiøse, og for lite vinklet på helheten.
Hmm.. Rart med det der. Kanskje blir vi påvirka av hvordan de spiller og hvordan de gjør det på trening og hvordan form de virker å være i...?

Debatter er ofte tendensiøse. Og når det gjelder fotballspillere så bør den kanskje være det?
Merete wrote:Og det er unektelig slik at Runar har vist en enorm stabilitet i Glimt-laget i flere år, og spiller svært sjelden svake kamper. Klart han må brukes.
Tja... Så får vi bare håpe at Runar ikke er av samme oppfatning som deg. Kanskje ikke uten grunn at gutten slurva under opptreninga? Den ikketendensiøse fotballdebatten vil jo ofte at han spiller uansett 8)
Hårsår; føler du deg truffet, eller? :wink:

Alvorlig talt. Jeg prøver bare å tilføre en debatt en ny vinkling. Hvorfor ikke gripe fatt i den i stedet for dette: "Debatten SKAL være tendensiøs"?. "Jeg vil ikke at Runar skal spille, så nå holder jeg for ørene. Hører ikke hva du sier - Æda- Bææda!"

Men du kommer jo til slutt med et argument her. Runar har jukset i treningsarbeidet; noe du antyder kan skyldes et klippekort. Vi får se, men Runars innsats fra start mot Bryne synes jeg lover meget bra! Og som sagt: Runar har ikke vist tegn til dekadanse og primadonnanykker i noen kamper for Glimt ennå - etter mitt syn. Gjør han det, kan vi begynne å snakke igjen...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Ja, jeg skal ikke beskylde deg for bare å være saklig, det skal jeg ha... 8)

Jeg har nå sett Glimt i noen kamper opp gjennom årene. Og lite kommer ut av historielesing. Også når det gjelder Berg-familien. Jeg er alltids for at de beste spillerne i best form spiller. Har sett Runar ha sine ups and downs. Dekadanse og primadonnanykker kommer oftest fram etter noen runder på benken. Der har ikke Runar sittet for mye. Vi får se i år da. Jeg tror Brenes like godt passer i rollen bak Sakk. En rolle som var tiltenkt Runar. Så får vi se på Runar hvordan han takler utfordringa? Han har fått kjeft av Hoftun en gang offentlig i år. Håper Runar ikke tar lett på Brenes. Da blir det benken på gamlegutten... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply