Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg er ikke uenig, men det gjør vel ikke utgangspunktet for å hente de nevnte spillerene noe enklere.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

Tror kanskje Bruttern tar med seg noen av juniorene og kanskje de beste fra Ranheim. En spiller som Robert Vikestad vil f.eks kunne vært en god mann offensivt for Glimt. Sivert Lund har potensialet for å bli en veldig bra midtbanespiller også.

Ellers har han vel god kontroll på det som beveger seg i midt-norge bak RBK noe jeg tror Glimt kan dra nytte av.

Forøvrig vil jeg også sett til TUIL for noen av deres spillere.
Erlend Stenberg, Leo Olsen og Eirik Lamøy kan være en fin og billig tilvekst til stallen. TIL har vel sine klamme hender rundt noen av de (Olsen skulle vel trene med TIL etter serieslutt),men med Kevin Larsen og Koppinen klar til neste sesong kan de nok ønske seg til en plass hvor de får spilletid
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

PM wrote:Hva med han lille mørke på TUIL?
Vi trenger : Midtbanespiller god nok til å forsterke dagens lag (dyr)
2 stoppere en for erik og en for Johan
1 spiss
Det siste vi trenger er vel enda en spiller som flyr på byen rett før megaviktige kamper? :shock:
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Vi trenger ekstremt mange forsterkninger om vi skulle rykke opp og ganske mange for å kjempe om opprykk neste år.

Ved opprykk trenger vi minst 10 mill til spillerkjøp og lønn til nye spillere og det tror jeg ikke vi har noen mulighet til å innfri.

Her er en liten handleliste:

TFL, Sakk, A. Hansen. k.Paulsen,gamle kjenninger som kan systemet og vil forsterke oss fra første dag de møter på trening. I tillegg så må vi ha inn en midtstopper med fart og en erstatter for Runar.

ved å bare handle inn talenter så tror jeg at vi må vente noen år på opprykk om ikke unggutta våre tar et langt steg iløpet av vinteren.
I medgang og motgang
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

André er skadeforfulgt så det holder, Ludde har ikke prestert på mange år, Sakk klarer gang på gang å la være å overbevise i Tippeligaen. Paulsen er den eneste jeg kunne tenke meg av de du nevner der. Thomas og Blomman blir for tynt på høyreback, og Paulsen kan jo spille overalt på banen.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Ludde har kun vært god i Glimt og det tror jeg at han kan bli enda engang.
Det er nok et større problem å få ham til innse selv at han bør komme til Glimt. Hansen er skadet akkurat nå, men utover det har jeg ikke inntrykk av at han har vært mye skadet de siste årene. Jeg tror at Sakk
vil være en bra backup/ konkurent til Thiago. Så vidt jeg vet så har han knapt fått prøvd seg som midtspiss i tippeligaen. At han ikke har lyktes som kantspiller er en annen sak.
I medgang og motgang
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

El Cid wrote:
PM wrote:Hva med han lille mørke på TUIL?
Vi trenger : Midtbanespiller god nok til å forsterke dagens lag (dyr)
2 stoppere en for erik og en for Johan
1 spiss
Det siste vi trenger er vel enda en spiller som flyr på byen rett før megaviktige kamper? :shock:
Helt enig, Mo har ikke rett fokus på fotballen. Er ofte observert på byen i Tromsø og vil vel bli enda "tøffere" hvis han kommer til en større klubb en TUIL.
Stenberg er midtstopperen man burde hente, gode holdninger både på og utenfor banen (ifølge de jeg har snakket med i Dalen). Tror også han og Johan kan danne en veldig bra duo som utfyller hverandre godt.

Spiss:
Vikestad fra Ranheim er en mann Bruttern har full kontroll på. Har trent mye med RBK og er en kjapp spiss med grei teknikk.

Glenn Roberts(lån 1sesong): Lite tid på a-laget til VIF. Blir vel enda mindre nå når ambisjonene heves før neste sesong. Er målfarlig, men mangler litt rutine. Adecconivå holder han garantert.


Tror egentlig at Glimt må satse litt på billige løsninger som lån og gode kjøp. Skal vi opp i TL er vi avhengig av god økonomi og da kan vi ikke sløse masse nødvendig kapital på spillere som ikke er gode nok for Tippeligaen. Da får vi heller ta konsekvensen og hente gode adeccospillere for opprykket og hente skikkelige forsterkninger før Tippeligaen starter
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Johnny skrev:
Glenn Roberts(lån 1sesong): Lite tid på a-laget til VIF. Blir vel enda mindre nå når ambisjonene heves før neste sesong. Er målfarlig, men mangler litt rutine. Adecconivå holder han garantert.
Med andre ord ikke noe for Glimt altså...... :roll:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

FredricPersson wrote:
Begod wrote:Vi trenger ekstremt mange forsterkninger om vi skulle rykke opp og ganske mange for å kjempe om opprykk neste år.

Ved opprykk trenger vi minst 10 mill til spillerkjøp og lønn til nye spillere og det tror jeg ikke vi har noen mulighet til å innfri.

Her er en liten handleliste:

TFL, Sakk, A. Hansen. k.Paulsen,gamle kjenninger som kan systemet og vil forsterke oss fra første dag de møter på trening. I tillegg så må vi ha inn en midtstopper med fart og en erstatter for Runar.

ved å bare handle inn talenter så tror jeg at vi må vente noen år på opprykk om ikke unggutta våre tar et langt steg iløpet av vinteren.
Vi trenger ingen erstatter for Runar. Vi har Runar. Hvorfor kjøpe en kopi når vi fortsatt har orginalen?

Runar Berg, Nordlands Stolthet
Runar Berg er ikke lenger Nordlands stolthet. Våg ikke å kall han det. Nordlands pinlighet går jeg med på.
Kritisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hvorfor i ALLE dager er han "Nordlands pinlighet"? Han er en av de største spillerene gjennom tidene. både i Norge men ikke minst i Nordland.

Selv om har er "over the top" er han LANGT ifra noen pinlighet! Selv om han spiller elendig og scorer 80 selvmål de siste tre kampene, er han fremdeles en bedre fotballspiller enn du noengang kommer til å blir journalist - eller hva det nå enn det er du gjør i AN!

Det er greit at du syns han har spilt dårlig denne sesongen, men FAEN meg ikke kom her å si at han er en pinlighet for Nordland!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Er det Runar du sikter til? Han er jo mann, så hva forlanger du egentlig? :lol:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

:lol:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

eidurgud wrote:Hvorfor i ALLE dager er han "Nordlands pinlighet"? Han er en av de største spillerene gjennom tidene. både i Norge men ikke minst i Nordland.

Selv om har er "over the top" er han LANGT ifra noen pinlighet! Selv om han spiller elendig og scorer 80 selvmål de siste tre kampene, er han fremdeles en bedre fotballspiller enn du noengang kommer til å blir journalist - eller hva det nå enn det er du gjør i AN!

Det er greit at du syns han har spilt dårlig denne sesongen, men FAEN meg ikke kom her å si at han er en pinlighet for Nordland!
Han er en stor pinlighet for Nordland. En stor en. Hans storhetstid er fullstendig over. Han bryr seg ikke lenger, han er en stor dust som burde vært fjernet ut av Glimt-garderoben om ikke livsstilen legges fullstendig, og da mener jeg fullstendig, om.

At du kommer med idiotiske slengbemerkninger til meg, er helt latterlig - det er vel strengt tatt svært få her inne på dette forumet som har større skylapper enn det du har hvis du ikke fatter hva jeg mener.

Jeg har ALDRI sagt NOE om hans FOTBALLSPILL.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

eidurgud wrote:Hvorfor i ALLE dager er han "Nordlands pinlighet"? Han er en av de største spillerene gjennom tidene. både i Norge men ikke minst i Nordland.

Selv om har er "over the top" er han LANGT ifra noen pinlighet! Selv om han spiller elendig og scorer 80 selvmål de siste tre kampene, er han fremdeles en bedre fotballspiller enn du noengang kommer til å blir journalist - eller hva det nå enn det er du gjør i AN!

Det er greit at du syns han har spilt dårlig denne sesongen, men FAEN meg ikke kom her å si at han er en pinlighet for Nordland!
Han er en stor pinlighet for Nordland. En stor en. Hans storhetstid er fullstendig over. Han bryr seg ikke lenger, han er en stor dust som burde vært fjernet ut av Glimt-garderoben om ikke livsstilen legges fullstendig, og da mener jeg fullstendig, om.

At du kommer med idiotiske slengbemerkninger til meg, er helt latterlig - det er vel strengt tatt svært få her inne på dette forumet som har større skylapper enn det du har hvis du ikke fatter hva jeg mener.

Jeg har ALDRI sagt NOE om hans FOTBALLSPILL.
Kritisk
Post Reply