Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Ludde virker ikke utrent han er utrent...
http://fotball.bt.no/eliteserien/article92508.ece
I medgang og motgang
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Lån Nordvik, Jamtfall,Aas og Valø hos RBk (Da har vi alle vi trenger)
Vurder Arnar Førsund
Hvordan er det med Birger Madsen?
Cato Hansen (Bryne, ikke eks Glimt spiller Cato)
User avatar
Råket
Posts: 127
Joined: Wed Jun 29, 2005 1:15 pm
Location: Bodø

Post by Råket »

Espen Nystuen jah.. her må Glimt gjøre ett nytt forsøk på å hente. Han har e trua på. Fikk jo mer og mer spilletid for Stabæk utover høsten så spørs nok ikke om Stabæk vill behold han :cry:
Men hva med Magnus Lekven på Odd Grenland, han er jo ett stort talent. Og midtbane spiller som vi trenger. Syns også Glimt burde gi Widen Watson en kontrakt. Han har fotballen inne, gjelder bare å få matchtrening!

Men en ting Glimtledelsen MÅ gjøre er å sjekke opp ståa rundt Andre Hanssen!! Tru å ha fått han tilbake til Glimt...ett scoop!
Bodø/Glimt Superlag
Robban
Posts: 91
Joined: Tue Jul 26, 2005 7:47 am

Post by Robban »

Begod wrote:Ludde virker ikke utrent han er utrent...
http://fotball.bt.no/eliteserien/article92508.ece
Er ikke disse uttalesene litt merkelig:
– Da Trond Fredrik kom til oss, var han i alt for dårlig form. Det er ikke Brann sin feil – problemet lå hos Trond Fredrik og skyldtes mangel på kamptrening.
Er det Ludde sin feil at han ikke har fått kamptrening. Må være ett sitatfeil, eller?
Madridista94

Post by Madridista94 »

Er Glimt interisert i Birger Madsen? Tviler sterkt egentlig... Vi slipper han ikke billig!
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

ecke wrote:

* Christian Steen ønsker ikke å forlenge med Tromsø (ennå), men Knut Walde og Arnar Førsund og kanskje også Andre Muri kan være lettere tilgjengelig. Jeg vil fortsatt ha Theting bakover.
Muri forlenget ikke utlånsavtalen med odd, og Vålerenga utelukker ikke salg.... Vi trenger en stopper....
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Post by Johnny »

Glimtfan wrote:
Madridista94 wrote:Er Glimt interisert i Birger Madsen? Tviler sterkt egentlig... Vi slipper han ikke billig!
Vet ikke om vi er det. Det høres ut fra en artikkel i AN at Glimt i første rekke ser etter stopper i utlandet. Vi mistet jo Hoftun og har nå kun 2 stoppere i troppen, det er syltynt. Ideelt sett bør vi ha 4. stoppere. Litt av problemet er at vi har lite penger. Vi kommer ikke til å svi av 2-3 millioner på en Birger Madsen eller tilsvarende. Skal vi bruke millionbeløp på spillere, må det være spillere som ikke bare går rett inn på laget, men som også vil være blant våre beste spillere. Derfor tror jeg heller vi kommer til å skaffe oss to stoppere, en utenlandsk etablert til en lav pris, men god kvalitet+1 ung stopper.
Lurer egentlig på hva du mener med dette. Birger Madsen er sannsynligvis en fremtidig landslagsstopper hvis han fortsetter utviklingen og vil forsterke de fleste lag i tippeligaen slik jeg ser det. 2-3 mill vil være en kanonpris for han, men også helt usannsynlig!
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

ecke wrote:* Christian Steen ønsker ikke å forlenge med Tromsø (ennå), men Knut Walde og Arnar Førsund og kanskje også Andre Muri kan være lettere tilgjengelig. Jeg vil fortsatt ha Theting bakover.
Muri forlenget ikke utlånsavtalen med odd, og Vålerenga utelukker ikke salg.... Vi trenger en stopper....
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Glimtfan wrote:Det ser slik ut ja. Synes ikke det er et godt tegn. Spillere som er mye skadet og som har lagt på seg mange kilo når de kommer tilbake, har neppe trent godt i skadeperioden. En spiller skal ha mye egen trening og alternativ trening når man har skadet. Det betyr ikke at man skal legge på seg. Selv om ludde har vært skadet, så betyr ikke det at han ikke kan trene styrke, sykle e.l.
Dette understreker et av mine argumenter for å ikke hente han. Trenger Glimt spillere som tydeligvis ikke gir alt på trening. Er ikke nettopp dette med innstilling til trening noe som vi har kritisert Glimt for de siste årene?
Jeg er mer skeptisk til Ludde etter å ha lest artikkelen, men at han har et voldsomt høyt potensialet er jeg ikke i tvil om. Spørsmålet er han mentale innstilling. Er han moden for å komme tilbake til Glimt og er han innstilt på å gi alt for komme seg i form igjen.

Han stiller så langt bak i køen hos Brann at han sannsynligvis vil få minimalt med spilletid der og han ønser ikke å bli leid ut til Godset.
Jeg vet ikke om andre klubber er interessert i ham, men hvis vi er alene om å vise interesse så tror jeg vi får kjøpt ham billig av Brann. Evnt lån ut sesongen. At TFL har et navn kan være positivt for å få eksterne investorer.
I medgang og motgang
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Ludde var vel ikke noen kjempesuksess sist han var her heller. Som jeg akkurat har sagt i en annen tråd, la oss slutte å mimre tilbake. Trenger ikke alle gamle glimt-helter tilbake igjen. Ludde holder rett og slett ikke nivået lenger...
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Post by Crazy horse »

PM wrote:
Panzer wrote: Muri forlenget ikke utlånsavtalen med odd, og Vålerenga utelukker ikke salg.... Vi trenger en stopper....
Steen tjener rundt 900K i året så han tror jeg vi bare skal glemme.
Muri muligens i samme gata.
Mon tro om ikke Glimt må regne med litt høyere lønninger etter opprykket?
Fotball er nesten alltid morsomt
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Hvis vi skal ha håp om å hente forsterkninger så er det ingen tvil om at vi tilby høyere lønn enn det vi har gjort til nå.
I medgang og motgang
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Derek er 36 år, så jeg er litt skeptisk til hvor mye fart han har i kroppen.
Hvis han holder nivået i 1-2 år til så vil han være en kjempesignering. Da får vi kjøpt oss litt tid til å utvikle Stefan og Daniel til førstelagsspillere.

Ludde er forøvrig bare 26 år. Alt unntatt alderen taler til Derek sin fordel i forhold til Ludde.

Ellers så håper jeg virkelig at Glimt jobber med å finne en løpssterk midtbanespiller og en spiss.
I medgang og motgang
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Post by dagobert »

stormp wrote:Fikk denne meldingen på fjesbok fra en av de mer profilerte forumbrukerne:
Fikk du sms fra meg? Spre videre!

Fikk denne meldingen fra selveste Arild Berg:

Hei, og gratulerer med opprykk!!!!!! Det var herlig:)

Jeg har snakket litt med Jan-Derek ang hans planer for neste år. Det han sier er at alle tilbud blir vurdert. Jeg tror at han ville blitt en soleklar forsterkning for Glimt. Han har kropp til å spille 5 år til. I fjor var han best på VIF, mens han i år ikke har fått tillitt. Mye pga 4-4-2, tror jeg. Om du er enig i dette, foreslår jeg at du får ALLE i Den Gule Horde & og ellers alle andre til å sende sms til Jan-Derek og ønske han hjertelig velkommen til Glimt! Jeg tror at sjangsen for at han kommer er mye større da!!

Nr til han er: xx xx xx xx
http://www.an.no/glimt/article3135265.ece

sms aksjon altså!
Glimt selvfølgelig!
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Dersom det virkelig er Arild Berg som har skrevet dette, kan det være noe i å hente Derek. (Er han uten kontrakt? Blir han dyr?)
Han har rutine og er slettes ingen dårlig spiller.
Tippeligaen 2008.
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Dobbel.
Tippeligaen 2008.
Post Reply