Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
phaasan
Posts: 5
Joined: Tue Mar 11, 2008 10:59 am

Post by phaasan »

ecke wrote:Pål Strand til HamKam. Nå er det kanskje mulig å hente Tommy Øren som backup for Thiago.
Pål Strand spilte back for Ham Kam i går, fan at han ikke blei henta... Kunne blitt brukt i en annen posisjon når Imingen kom tilbake :S
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by 8000Stein »

Kan vi prøve å låne Tore Andreas Gundersen som back up for Thiago?
eller prøve oss på Aas i Rbk
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Taskeladdn »

Ser ut som at Kåre mener Brenes og Rønning er god nok backup for Martins, så da blir det vel med dem to =)
Tipper at det lille av penger som vi kan bruke på spillere nå, det vil eventuellt brukes på Birk...
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by 8000Stein »

Rønning ? Han er vel ikke spiss
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Crazy horse »

Tja....Jeg skulle egentlig bare teste at alt fungerte etter omleggingen. Alt jeg kan si er....uvant. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Taskeladdn »

8000Stein wrote:Rønning ? Han er vel ikke spiss
Han fungerer greit som oppspillspunkt på topp han.. Blir nok brukt endel der fremover..
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by dalers »

slettet basert på manglende basiskunnskap :lol:
Last edited by dalers on Wed Mar 26, 2008 12:44 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re:

Post by Knuta »

phaasan wrote:
ecke wrote:Pål Strand til HamKam. Nå er det kanskje mulig å hente Tommy Øren som backup for Thiago.
Pål Strand spilte back for Ham Kam i går, fan at han ikke blei henta... Kunne blitt brukt i en annen posisjon når Imingen kom tilbake :S
Glimt har vel ikke råd til å betale 1 mill for Strand i årslønn, når høyeste lønn i Glimt ligger på 600.000. Strand har aldri vært vurdert av Glimt p.g.a lønnskostnadskrav.
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by MacDaddy »

Thiago har vel -+ 1 mill i året..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Re:

Post by Crazy horse »

Knuta wrote:
phaasan wrote: Pål Strand spilte back for Ham Kam i går, fan at han ikke blei henta... Kunne blitt brukt i en annen posisjon når Imingen kom tilbake :S
Glimt har vel ikke råd til å betale 1 mill for Strand i årslønn, når høyeste lønn i Glimt ligger på 600.000. Strand har aldri vært vurdert av Glimt p.g.a lønnskostnadskrav.
Thiago har vel mer enn 600.000?
Fotball er nesten alltid morsomt
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Aspmyra »

Skjønner ikke hvorfor ikke Glimt leier Ludde nå som skadeproblemen har oppstått.. Han kan gå rett inn mot Hamkam:-)
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by PEMA »

Slik som skadesituasjonen er akkurat nå er det fristende å snakke om Ludde, men det tror jeg ikke er noe lurt.
Men på den andre siden er det ikke veldig lurt å ha skader på alt av kantspillere og backer heller.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Trapattoni »

Aspmyra wrote:Skjønner ikke hvorfor ikke Glimt leier Ludde nå som skadeproblemen har oppstått.. Han kan gå rett inn mot Hamkam:-)
Etter Huseklepps skade er det ikke noen selvfølge at Brann slipper Ludde umiddelbart. Nå ser det vel ut til at det kun er Derek som er ute en stund. Da synes jeg ikke vi skal få panikk. Vi kan ikke leie spillere hver gang vi får en skade eller to.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by ecke »

Trapattoni wrote:
Aspmyra wrote:Skjønner ikke hvorfor ikke Glimt leier Ludde nå som skadeproblemen har oppstått.. Han kan gå rett inn mot Hamkam:-)
Etter Huseklepps skade er det ikke noen selvfølge at Brann slipper Ludde umiddelbart. Nå ser det vel ut til at det kun er Derek som er ute en stund. Da synes jeg ikke vi skal få panikk. Vi kan ikke leie spillere hver gang vi får en skade eller to.
Hamoud skal snart framover og skal erstattes med ny back, Forko. Da er det bare å flytte han fram med en gang og la Alo spille venstre back. Sørensen blir ute 4-6 uker og da er det med Hamoud på kant B/G skal vinne kamper.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Larsen »

Håper virkelig det er Hamoud som starter som høyreving. Løsningen med Alo på back virker da som en spennende mulighet inntil den nye venstrebacken vurderes som klar for spill.
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by EngSte-lig »

Taskeladdn wrote:
8000Stein wrote:Rønning ? Han er vel ikke spiss
Han fungerer greit som oppspillspunkt på topp han.. Blir nok brukt endel der fremover..
Den taktikken har vært prøvd før med Kjølner og Iversen uten særlig hell.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Taskeladdn »

EngSte-lig wrote:
Taskeladdn wrote: Han fungerer greit som oppspillspunkt på topp han.. Blir nok brukt endel der fremover..
Den taktikken har vært prøvd før med Kjølner og Iversen uten særlig hell.
Kjølner spiller ikke for Glimt og Iversen er for tiden skadet.. Så det går nok ikke slik situvasjonen er nå..
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by ecke »

Noen få dager før overgangsvinduet stenger, ser ikke laget som vi starter Tippeligaen med noe bedre ut enn det vi avsluttet fjorårets sesong med:

2007: Londak - Johansen, Lædre, Hoftun, Miller - RBerg, Råstad, Theting - Hamoud, Thiago, Olsen
2008: Londak - Johansen, Alo, Rønning, Forko - RBerg, CBerg, Theting - Hamoud, Thiago, Olsen

Stallen er blitt bredere, men førstelaget er ikke bedre. Dette laget som fikk 3. plass i Adecco skal altså sikre seg plassen i Tippeligaen. Det er ingen grunn til stor optimisme.

Lædre/Hoftun var kanskje et bedre stopperpar enn Alo/Rønning er pr dato. Forko kan kanskje bli bedre enn Miller en gang, men neppe allerede. Noen mener at CBerg er bedre enn Råstad, men det kan ikke være vesentlig mye bedre. Midtbanespilleren som skulle utgjøre forskjellen på midten, Birkir, er nå kommet på benken. Sørensen som tok plassen fra Hamoud, er kommet på tribunen i en periode.

Heller ikke nå klarte man å få tak i en erfaren midtbanespiller som kunne heve midtbanen. Noen må trolig mene at det ikke var nødvendig dette året heller! Backup for Thiago ble også de som allerede er i stallen, og som ikke var gode nok til for noen uker siden.
Last edited by ecke on Thu Mar 27, 2008 10:09 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Sulliken »

Stopperparet er bedre enn i fjor. Hoftun er IKKE et tap, innse det en gang for alle. Tviler at Glimt vil kjøpe Birkir for å sette han på benken.

Det er så deilig å lese sånn grenseløs optimisme det er hos enkelte.

Hvis alt er røten og alt er rævva, hvorfor i alle dager bry seg?


*provosert*
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Larsen »

Sulliken wrote:Stopperparet er bedre enn i fjor. Hoftun er IKKE et tap, innse det en gang for alle. Tviler at Glimt vil kjøpe Birkir for å sette han på benken.
Det kan vel tenkes at Hotun/Lædre i fjor var en bedre konstellasjon enn Alo/Rønning er akkurat nå.
Dvs at de to førstenevnte var langt bedre samspillt og hadde bedre kontroll til tross for Hoftuns åpenbare mangler.

Med alle mann fri og med plenty av samkjøring er jeg heller ikke i tvil om at dagens stoppere er bedre enn fjorårets, slik saken er nå er jeg sannelig ikke helt sikker. Det vil dog bli langt bedre utover sesongen.

Når det kommer til Birkir så skulle jeg også ønske meg ham fra start, jeg mener bestemt at vi trenger løpskraften hans.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by ecke »

Sulliken wrote:Stopperparet er bedre enn i fjor. Hoftun er IKKE et tap, innse det en gang for alle. Tviler at Glimt vil kjøpe Birkir for å sette han på benken.

Det er så deilig å lese sånn grenseløs optimisme det er hos enkelte.

Hvis alt er røten og alt er rævva, hvorfor i alle dager bry seg?


*provosert*
Jeg tror ikke at Rønning/Alo med minimal samspill pr i dag er bedre enn samspilte Lædre/Hoftun var. Av det jeg har sett, går Lædre inn i midtforsvaret så snart han er frisk. Birkir skal kjøpes før helgen er det sagt, men han spiller ikke fra start på søndag, det gjør Theting, altså vurderes Birkir som dårligere enn Theting pr i dag.

Dersom noen hadde sagt at vi skulle starte med midtbanen vi har hatt i 2 år i Adecco (Råstad el. CBerg) i Tippeligaen, da hadde jeg nektet å tro dem. Jeg tror ikke det er så mange andre heller som hadde trodd det. Dessverre, Sulliken, provosert eller ikke, du får være optimist og jeg får være pessimist. Jeg hadde likevel gjerne sett argumentene for at 2008-laget er bedre enn 2007-laget.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by BoForPres »

Theting er av mange undervurdert.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Vegard »

BoForPres wrote:Theting er av mange undervurdert.
Ja, og så scorer han mål. Syv mål i fjor (på delt tredjeplass med Hamoud).
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by Cheese Smirnoff »

La oss vente til etter HamKam-kampen for å se hvordan laget funker i en kamp som betyr noe.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden - 2008

Post by delfagro »

Med Sørensen skadet får Hamoud en gylden mulighet til å vise at han duger som høyreving på høyeste nivå- håper han griper den med begge hender :?
Alltid gul!
Post Reply