Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by MhepA »

Alo er veldig solid for tiden. Men kunne ønsket meg en midtstopper (Lædre Bjørdal er jo skadet) med litt fart i bena. Alo er utrolig temposvak og må ta Aalesunds scoring på sin kappe.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Rodriques2 »

Sant at Alo er temposvak, men temposterke midtstoppere er det få av. De beste midtstopperene i verden, eller midtstopperparene, består gjerne av en temposvak, men kompromissløs duellspiller som gjerne går som førsteforsvarer, mens den andre stopperen ligger bak i sikring. Synes Alo og PVR har overbevist stort hittil, spesielt med tanke på hvor lite tid de har hatt sammen. Om vi skal forsterke forsvaret, så må det være en ekstremt god spiller som kommer inn, som da kan ta plassen foran både Bjørdal og Alo. Dette ser jeg som svært usannsynelig med tanke på antall spillere i dagens glimtstall og økonomien vår.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by ecke »

Før sesongen startet uttalte Ingebrigtsen at backup for Thiago og en indreløper var det som manglet.

a) Birkir kom, et åpenbart talent med passe positive egenskaper, men han har ennå ikke "tatt plassen", og en fortsatt urutinert Rønning ser like ofte ut til å bli spilt. Håper at Birkirs kontrakt utover sesongleie, blir realitet, men det mangler kanskje et enda sikrere kort som indreløper. Tromsøs trykk og Stabæks overspill forteller at det fortsatt er noe som mangler i midtbaneleddet.
b) Ingen andre kan fylle rollen til Thiago, en rolle som er helt avgjørende for B/G. Det ser man når han har løpt seg tom mot slutten av kampene. Det burde vært en som kunne delt på belastningen. En skade på Thiago, ville nesten være tragisk.

B/G har hatt en utrolig sesongstart, og med en sjelden stor bredde i stallen, men jeg håper at de klarer å plusse på med noen nøkkelspillere når ferien kommer. Nå er klubben svært attraktiv, vil jeg tro. Det er vel også plasseringsbonus, og fornuftige rekrutteringer kan trolig sikre bedre plasseringer og mer penger enn noen av oss hadde forventet før sesongstart.

Forlengelse for Forko og Birkir, og med enda en med løpsstyrke på midtbanen, og en Thiago-kopi på benken, da hadde man kanske løftet seg langt opp på tabellen til slutt.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Bateman26 »

Jeg er ikke helt enig i at vi ikke har noen som fylle plassen til Thiago.
Jeg er sikker på at glimt med hell kunne benyttet seg mere at Brenes. Han er en spiller som der er en synd og skam at råtner på benken. Med mere spillertid er jeg sikker på at han vil begynne og åpne målkontoen mere.
Vist vi på slutten av kamper trekker derek lengre bak. kunne glimt spillt en mere 4312 formasjon med trond og brenes på topp..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Los-Loco »

Dessuten har vi alltids Stig...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Crazy horse »

Los-Loco wrote:Dessuten har vi alltids Stig...
Tenkte det samme. Trenger ikke lang tid til å omstille seg til den rollen, tenker jeg. Og vil vel heller spille spiss enn å sitte på benken?
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by ecke »

Los-Loco wrote:Dessuten har vi alltids Stig...
Jeg har Stig på back og Hamoud på kant. B/G mister mye uten Hamouds fart på kanten, og det ble veldig tydelig mot TIL da det var han som skapte målet fra høyresiden.

Jeg håper også at B/G klarer å skifte ut spillere og hente nye interessante, jevnlig. Jeg tror at det var litt defensiv holdning til dette som skapte 2004 og 2005. Klubben ble kanskje litt for fornøyd etter 2003. Glimt-ledelsen har levert, skrev jeg før sesongstarten, og det gjør at man også har store forventninger til at de får til de neste detaljene i spillerstallen. Det er ikke mye som mangler.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Boombadila »

Det kan jo hende de holder på ass we speak....ifølge Kåre brukte de fire måneder på å få Per verner hit.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by supahman »

Jeg personlig har lite tro på Brenes. Eneste jeg har sett av han er noen b-kamper hvor han ikke har imponert at all. Rett og slett for lite pondus i den mannen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by MhepA »

Han er vel toppscorer enda?
Men om han ikke imponerer i 3. divisjon, så imponerer han neppe i Tippeligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by supahman »

Uten at jeg skal si helt for sikkert så tror jeg Tani er toppscorer for b-laget. Er en del kamper hvor Brenes ikke har spilt. Glenn A. Pedersen har vært spiss. Tani har vært fast på b-laget. Venstreving.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by tomath »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=527676

Det blir ingen forsterkninger i sommer i følge Ingebrigtsen. Vet ikke hva jeg tror om dette. At Glimt ikke har egne penger er jo ingen overraskelse, men det gjenstår vel å se om denne investorgruppen begynner å vise seg fram. Slik som Glimt har overbevist til nå så må det jo være et perfekt tidspunkt for dem å markere seg litt. Jeg forventer ikke mye, men jeg tror ikke alt er så håpløst i forhold til forsterkninger som Ingebrigtsen sier.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by ecke »

- Hvordan skal vi få til det? Det er ikke midler til det, sier Ingebrigtsen til VG Nett.

Ved å frigjøre lønnsmidler (Brenes, Stafsula, Blomgren, Even Iversen, kanskje også Råstad eller Theting) kan det absolutt være mulig å hente inn leiespilllere eller Bosman.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Kesseboy »

Det forutsetter vel at noen er villig til å overta de forpliktelsene?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Glimtfan »

Å frigi Brenes og Råstad tror jeg ikke er noen god ide. Råstad er en god backup for Berg og Brenes kan spille både på kant og sentralt. Begge disse er habile backup. Men de andre du ramser opp, kan frigis, men de må også være villig til det, så det er ikke noen automatikk.
Det beste som kan skje, er om Bodø folk møter opp. Under 5000 i går, var elendig selv om det var en mandag. Vi lå på 2.plass, da skal det være fullt hus. Hvis folk møter opp, så blir økonomien gradvis bedre.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Glimtsupporter »

Bodø/Glimt følger Byåsen-talent

http://www.an.no/glimt/article3584276.ece
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by poteten »

Han der kommer til å bli meget god. Har fulgt han siden han var 15.
Last edited by liverglimt on Wed Jun 04, 2008 12:21 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering.
Kritisk
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Christoph »

Hva slags type spiss er han da?
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Heltenjohn »

en som scorer mål... :?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by poteten »

Christoph wrote:Hva slags type spiss er han da?
Mangler en del på fysikken, men det har visstnok kommet seg. Men er teknisk sett en kvalitetsspiller og gjør mange kloke valg. Smart spiss, vil jeg påstå. Da han var 15-16 så var det han som var hele Ørland BK i fjerdedivisjon der nede. Han vant kamper alene, slik store talenter skal gjøre.
Kritisk
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by ecke »

Tom Kåre Staurvik:
"Jeg ønsker Glimt velger å styrke stallen sin i det påfølgende overgangsvinduet mitt. Sørg for å være offensiv og i forkant for en gangs skyld!"

http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 2,1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Keeperplassen og forsvarsrekka trenger vel ingen nye, midtbanen kan vel være sårbar for skader og kort på Berg og Berg. Framover ble det kanskje litt puslete med Brenes sammenlignet med Thiago, og dersom Hamoud forblir på back, er det kanskje også tynt på kant. (Jeg ble positivt overrasket over LSKs Gundersen, og tror han kunne vært en god erstatter for Thiago, men det er vel for sent nå.)

Hva gjør HamKam i overgangsvinduet, Lillestrøm må selge sies det fra Åråsen, Vålerenga har fortsatt ingen målscorer, RBK er sikkert ikke fornøyd, Brann skal kjøpe sier Mjelde. De andre lagene må evt se på nedfallsfrukten fra kjøperlagene.
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by madbertha »

Må da være mulig å hente en rask høyreving fra Lyn ? Er vel ~13 spillere som står uten kontrakt i høst.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by ecke »

http://www.fclyn.no/index.aspx?type=spi ... &id=234715" onclick="window.open(this.href);return false;

Kanskje den mest interessante, Erling Knudtzon, er en slik rask spiller fra Lyn, men har dessverre kontrakt til 2010.

Fra cup-kampen Lyn-Korsvoll:
"Ti minutter før slutt gjorde imidlertid trener Henning Berg et nøkkelbytte. Erling Knudtzon kom inn på høyre ving, og viste umiddelbart friske takter. Minuttet etter byttet ble publikum vitne til et klassisk Knudtzon–raid...."
Last edited by liverglimt on Thu Jun 05, 2008 8:45 am, edited 2 times in total.
Reason: Sitat og link
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by Masinga »

Forsterke laget midt i sesongen tror jeg ikke hjelper mye på kort sikt. Men på lang sikt, ja. Dessuten må man jo ha backup.

Skal man få spillere som kan forsterke laget, bør disse være kjent med 4-3-3.

LSK, VIF, RBK etc er litt på hæla og tror frelsen ligger i nye spillere. Er ikke så sikker på det. Jeg tror de spiller feil fotball, for å si det sånn. Jeg er ganske sikker på at f.eks. Særternes ville gått rett inn på Glimt og forsterket laget. Nå råtner han i VIF.
Masinga
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden - Sommer

Post by ecke »

Hva med Rune Lange?
Last edited by liverglimt on Thu Jun 05, 2008 8:44 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering.
Post Reply