Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Haha nei det andre der er aldri ett problem i glimt :lol:

Syns da han passa fint i 4-3-3 i Odd før,ligne ganske mye på S.Johansen i stilen
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Å si at en spiller trenger å spille 4-4-2 er jo som å si at et lys må tennes med lighter. Lurer på om det er journalisten som ikke har tatt noen nyanser, eller om Fagermo virkelig er så overfladisk i tenkemåten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Fra Onsdagens AN:
Kåre Ingebrigtsen tror ikke på mange forsterkninger når overgangsvinduet åpner.
Glimt-treneren ønsker forsterkninger, men den økonomiske situasjonen på Aspmyra tilsier ikke at det kommer inn nytt blod i troppen. Eneste mulighet er Thomas Jacobsen.

-Vi har ikke penger, men vi jobber likevel med å få til en løsning når det gjelder Jacobsen, bekrefter Glimt-treneren.

Han oppgir mange årsaker til at han ønsker seg den tidligere Lyn-spilleren.

- Han er en bodøværing som plutselig står uten klubb. Han er en meget god fotballspiller med trykk i spillet sitt. Og han kommer gratis. Hvis vi ikke får til en løsning for vår og hans del, er det noe som er helg galt , sier Ingebrigtsen.

Trønderen vet fortsatt ikke om han lykkes, men hevder at det jobbes knallhardt med saaken.

- Jeg er tilhenger av å få inn nye folk i stallen med jevne mellomrom. Aller helst spillere som går rett inn og styrker startoppstillingen. Dessverre finnes det ikke midler til slik i Glimt nå. Derfor tviler jeg på at det skjer mye når overgangsvinduet åpner 1. August sier han.
Edit:

AN: TIL ønsker Konradsen, Johansen og Lædre Bjørdal

Edit 2:

Nordlys med en litt mer utfyllende reportasje om Bosman-Johansen, Konradsen og Lædre Bjørdal
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg blir helt skrekkslagen når jeg leser dette. Særlig er jeg redd for Stefan, som jo er uten kontrakt etter sesongen. Kan ikke tenke meg at Konradsen går til TIL, ekte Bodøgutt og alt, men en karriere frister vel kanskje? Jeg forstår ikke hvorfor Glimt ikke har noen venner i byen og distriktet rundt, mens TIL har det. Det burde for faen være mulig å få til en investorgruppe, slik at man får litt liv i ambisjoner og gjør Glimt til en attraktiv klubb, både for klubbens nåværende spillere og for talenter i landsdelen.
At man selger arvesølvet er fryktelig ille, at man blir redusert til en farmerklubb for TIL er helt grusomt. Tror dagens ledelse er altfor lite offensiv og holder på å spare seg til fant, nå må de ut og søke etter villige investorer, om de finnes.

HAdde jeg bare vunnet noen mill i lotto!!!! :lol:
Fotball er nesten alltid morsomt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mendi »

Skrekkslagen er ordet. Dersom noen av disse havner i TIL blir det tungt å svelge.

Freddy Thoresen sitt innlegg er det siste rop om hjelp for å berge Nord Norges flaggskip.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Crazy horse wrote:Tror dagens ledelse er altfor lite offensiv og holder på å spare seg til fant.
For å gjenta det i det uendelige, Glimt har ingen penger å spare, dermed kan de heller ikke spare seg til fant. Glimt har knapt nok penger til å få den daglige driften til å gå rundt. Forskjellen mellom Glimt og TIL er at TIL har en bergenser som sender en sjekk på 10-15 mill til laget vært år, samt at Tromsø kommune har totalt sett garantert for lån på tilsammen 40 mill for TIL. Tromsø kommune's offensive tankegang har gjort at TIL har overlevd og kommet seg videre. Tromsø kommune har forstått at TIL er den største merkevaren for byen. I tillegg fikk TIL dannet et AS også hvor kommunen gikk sterkt inn og klubben fikk inn mer aksjekapital enn forventet.
En annen sak etter å ha vært både i Bodø og Tromsø er at den generelle holdningen i byene til fotballagene er totalt forskjellig.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomzy »

Nå er det mulig jeg husker feil, men jeg mener at hvert år så får vi servert historien om gammel gjeld som klubben har pådratt seg.
Er ikke dette da en glimrende mulighet til å få inn noen mill og kvitte seg med den gamle gjelden?
Selg disse tre, ta opp tre fra b-laget, kjør ut sesongen og sats til neste år.
Få vekk den gamle gjelden som tynger alle styreformenn i Glimt.
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Dette begynner å bli latterlig. Jeg har advart om dette lenge og hvis de nå snakker om å selge Konradsen og Johansen, så er det nesten bare å gi opp. De er de eneste solid talentene vi har og de har ikke fått utviklet seg skikkelig enda. Å selge de til en skampris nå (ja, det vil være snakk om småpenger), bør ikke være aktuelt. Selg gjerne Bjørldal og PVR, men å selge Konradsen og Johansen er det samme som å gi opp, da vil laget vårt bestå av en gjeng med Thomas Rønninger og er det virkelig det vi ønsker for Glimt?

Selg noen av de etablerte som Bjørdal, få ut Martins etter sesongen p.g.a lønn og sats ungt og rimelig.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg vet at Glimt sliter med dårlig råd. Hva gjør man da? Hvordan får man inn penger? Ved å gjøre produktet man selger dårligere? Neppe. Det jeg ønsker å høre nå er at man er i ferd med å få på plass en 22-gruppe, eller noe liknende. Det må investeres i produktet og til det trengs det eksterne midler. Det må det finnes i Bodø og i distriktene rundt. Hvor offensive er ledelsen for å få til noe sånt? Jeg håper noen venner av Glimt, med kapital, våkner opp i dag og setter i gang en kronerulling.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kanskje man kunne gjøre et forsøk på starte Glimt AS, hvor Bodø kommune kunne gå inn med f.eks 10 mill, private tilsammen med 20 mill(både store og små). Da hadde man en kapital man kunne jobbe ut fra. Det var det man gjorde i TIL som fikk klubben til å unngå konkurs. Tror nok Glimt-ledelsen jobber akkurat med det alternativet, men det kreves selvfølgelig noen store inverstorer i tillegg til vanlige folk som kan spytte inn noen kroner i aksjer.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Det som er sikkert er at man trenger å få inn tilstrekkelig kapital til å slette gjeld, samt legge til rette for en positivt utvikling. Det fordrer at mange faktisk legger frem en fornuftig foretningsplan. En slik foretningsplan bør ha fokus på at man utvikler og beholder spillere som Konradsen/Johansen til de faktisk har fått etablert seg skikkelig. Å selge en spiller som Johansen for et minibeløp nå (kanskje noen få hundretusen), vil være krise. Dette er en spiller som har et enormt potensiale og som fort er verdt 5-10 millioner om et par år. At vi nå kan bli tvunget til å selge spillere er ingen hemmelighet, men det viser vel kanskje at enkelte gamblet når man takket nei til bud på Bjørdal i vinter?
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimtfan wrote: Å selge en spiller som Johansen for et minibeløp nå (kanskje noen få hundretusen), vil være krise.
Hvis Stefan ikke er interessert i ny kontrakt med Glimt går han gratis ved sesongslutt. Det er vel det som er status. Så spørs det om Glimt klarer å overtale Stefan til å tegne ny kontrakt.
Tror nok han forsvinner gratis til TIL etter sesongslutt på samme måte som Tom Høgli gjorde det. Det har vært mitt ankepunkt i lang tid at de unge talentene i Glimt får alt for lite spilletid, noe som gjør at de ønsker å bytte klubb for å utvikle seg. Det ville jeg også gjort dersom jeg var i samme sko.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by brutus »

Det skulle ikke forundre meg om dagens utspill fra Tromsø får fart i Glimts sponsorer. Tanken på at Glimts største talenter skal selges på billigsalg til Tromsø vil nok bringe fram uante økonomiske ressurser fra kistebunnene i Bodø og omegn. Kanskje dette er avtalt spill mellom Høgmo og Ingebrigtsen? :wink:
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Her er jeg og har vært helt på linje med deg. Stefan har først fått skikkelig med spilletid i år og har vist seg frem, hadde vi brukt han mer tidligere år, hadde det nok vært lettere å signere en ny kontrakt. Talenter ønsker ikke å sitte på benken i 2-3 år før de får sjansen på en skikkelig måte.

Jeg frykter også at Stefan forsvinner gratis uansett etter sesongen og da blir det en vurdering på om han vil være mer verdt resten av sesongen enn ved et salg nå. Jeg tipper at TIL ikke er villig til å by allverden nå og da er nok Stefan mer verdt ut kontrakten så lenge vi faktisk har en mulighet på opprykk.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

At talenter i Glimt ikke får spilletid er vel å ta hardt i. Konradsen spilte de fleste kampene i eliteserien i fjor. Stensland hadde også flere kamper i fjor. I år er både Stefan og Daniel førstevalg så lenge de er skadefri. At Johansen tidligere ikke er blitt satset mer på, er vel fordi Konradsen ble (feilaktig) satset på som venstrekant. Jeg har tidligere snakken "på privaten" med Konradsen om Glimt som talentklubb, og han sa selv at han anså Glimt som en av de beste klubbene å være i for unge talenter. Problemet er vel heller når spillere som Konradsen eller Bjørdal, har bevist at de holder mål for eliteserien at de da skal spille på det som pr dd virker som en ambisjonsløs adeccoklubb. Jeg er heller ikke enig i at det er så forskjell på holdningene til Glimt og TIL i hjembyene. I 2008 hadde Glimt faktisk (marginalt) flere tilskuere enn TIL. Også i år har TIL slitt med å dra folk til hjemmekampene. At TIL har et helt annet forhold til det lokale næringslivet er imidlertid et godt poeng. Håper noen tar tak, sånn at det ikke blir Høgli´er av denne trioen.
Edit: At Stefan er bosman er jo forøvrig helt skandaløst.
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by tobben »

At TIL er ute etter noen Glimt-spillere kan ikke være overraskende.
I vinter prøvde man seg på Lædre Bjørdal men måtte melde pass pga overgangsummen.
At TIL plutselig skal ha mer penger nå tror jeg ingenting på. TIL ble reddet fra konkurs i fjor høst da man opprettet AS i klubben og fikk spyttet inn nesten 40 mill kroner, penger som i stor grad ble brukt til å dekke gammel moro.

TIL må hente "rimelige" spillere til klubben.
De som er hentet inn før og under årets sesong passer godt inn i den beskrivelsen.
Derfor tror jeg det for TILs del er mest realistisk å få signert Stefan Johansen siden han er bosmann etter sesongen.
Glimt vil jo eventuelt ha krav på en del i utdanningskompensasjon for Stefan Johansen om han går som bosmann etter sesongen, så TIL må nok ut med en god del hvis de ønsker å hente han nå.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

mortsto wrote:Edit: At Stefan er bosman er jo forøvrig helt skandaløst.
Jeg reagerte også kraftig da Kåre sa at de ønsket å forlenge kontrakten med Stefan i et år i fjor etter nøye vurderinger. Hvilke vurderinger?. Forstod det slik da at det var et år eller ikke noe.

http://www.an.no/glimt/article4648489.ece
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Nå er det jo mulig at Stefan har ønsket seg 1 års kontrakt. Men skulle det være slik at Glimt ønsket 1 år med Stefan, så sier det noe om manglende tro på spilleren.
Dette kommer vi til å svi for nå og jeg blir ikke sjokkert om Stefan går mer eller mindre gratis. Han er sannsynligvis den spilleren i Glimt med størst potensiale og han har en fantastisk lovende innleggsfot.
Dette viser hvor dårlig ungdomsatsningen i glimt er og har vært. Det er ingen langsiktig tankegang.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

- Vi følger nøye med det som skjer i Nord-Norge fordi det er først og fremst her vi ønsker å rekruttere spillere. Det er mange gode spillere i landsdelen, sier Kræmer.
Det der sier mye om de forskjellige strategiene Glimt og TIL har. Vi henter like gjerne folk fra Trøndelag og Vestlandet som å lete i egne trakter. Etablerte spillere kan vi hente hvor som helst, men unge talenter bør vi være gode på å hente i egen hage. Publikum liker å se en Olsen og Ludde spille seg god i klubben, og om Stefan og Konrad skulle forsvinne kan de bli en stund til vi har slike historier igjen.


Kort sagt - uten opprykk vil Hamoud, Bjørdal, PVR og Londak ønske seg solgt (og hvertfall ikke signere nye kontrakter). Folk sier at det ikke er krise, siden vi da kan "bygge et sunt lag basert på unge talenter". Vel, om også våre beste talenter drar, skal vi bygge et lag på de som rykket ned fra 2. divisjon i fjor. Det kan mao bli maaaange år til vi ser Glimt i TL igjen.

Kommentarer som at vi "ikke har penger" er for meg ei fattig unnskyldning. Skaff penger! Er svært sannsynlig at flere i Glimt mister jobben uten opprykk, og det bør da være motivasjon i bøttevis til å gå ut og hente nye midler.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kommer sikkert til å bli mange på Aspmyra om vi selg Johansen og Konradsen :roll:

At Johansen drar er jo ikke usannsynlig, der kan Glimt takke si eiga udugelighet som bare signerte en ettårs kontrakt i fjor( med forbehold om at Stefan ikke hadde det som ett krav).

Kan ikke tenke meg at Konradsen drar,uansett bør Glimt sette ett jævla stort krav om overgangssum pga av at han er lokal osv..

Bjørdal kan nok dra,da bør vi nok hente Eek tilbake fra lån isåfall, uansett trist å miste en av de tre eller flere,uansett kem det gjeld...
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Dette må Glimt (og Brann) forholde seg til når forsterkninger skal hentes inn

Brann har fremdeles snille onkler.....

Hva med å hente inn David Nielsen for resten av sesongen? Dette siden det ikke er sikkert at Brann har økonomi til å gi han kontrakt ut sesongen? Da hadde vi fått inn krigeren vi mangler etter at Theting plutselig "la opp".
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Leser på Fossefallet at folk er redde for at Wiig ikke skal forlenge kontrakten. Isåfall er han gratis etter endt sesong. Hadde det vært noe for Glimt? Han er vel Bodø-gutt også har jeg forstått!?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Han er bodøgutt ja, og han ville nok vært en tilvekst for oss men hvis jeg ikke tar helt feil har det blitt forsøkt å få han opp tidligere og da var han ikke interessert i å flytte opp hit igjen. Han ville vært meget hendig å ha når (mest sannsynlig) Sakk og Martins er ferdig i Glimt etter denne sesongen.
Last edited by liverglimt on Wed Aug 04, 2010 3:26 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Ser ikke Wiig som en spisstype som passer godt inn i Glimt, han har heller ikke imponert meg hittil i karrieren og begynner å nærme seg 30. Det finnes yngre spillere som holder mer enn jevngod kvalitet og som passer bedre inn i vårt system. Det florerer av Bosman-spillere rundt om i verden, så det er ingen grunn til å kaste seg etter noen bare fordi de er oppvokst i Bodø og spiller på et tålelig greit nivå.
Post Reply