Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:Det er også et poeng at flere av dem som roper høyest om med- og motgangssupportere her inne er de samme som skjeller ut Glimt-spillere.
Og hvilket poeng er så det? Det å konstatere et faktum alle ser, er altså å skjelle ut spillere?
Cheese wrote:Forskjellen mellom å skrive her hvor elendig Glimt-spillerne er, og å bue på eget lag på Aspmyra, er ikke så stor...
Vel, forsåvidt så er jo det sant, men jeg syns ikke det kan sammenlignes. Dessuten er det klubben som betyr noe, ikke spillerne.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Nå er vi vel ute og sykler i denne tråden som omhandler eventuelle forsterkninger. Når det er sagt så kan jeg også uttale meg om TR. Har både forsvart han og klagd på han. Jeg er en av der som absolutt mener at han har et potensiale som spiller, og også på back kan han bli ok. Dessverre så har ikke TR på linje med flere av de øvrige ikke levert denne sesongen. Også jeg er av den formening at TR egner seg bedre på midten en som back mye grunnet fart, han har derimot fullt med fighteregenskaper og er en spiller som kan være i stand til å jobbe hardt fra boks til boks gjennom en hel kamp. Han er dessverre ikke den spilleren som er (nå hvertfall) til å løfte laget, og det er slike spillere vi sårt trenger nå. Håper vi kan løfte denne debatten ut av denne tråden nå og inn i en annen som er mer passende. f.eks generell diskusjon om glimt.
Tippeliga 2015
Gvandreassen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Ditt innlegg støttes helt! Liker Rønning på midten. Han virker som en god kar og. Han er bare ikke en høyreback.

Back til tema, tror at Jakobsen kan være en god signering, og vi kan trenge en spiller til. Har sett han i flere kamper og han virker kjapp og god bakover. Det kan være en god signering. Bodøgutt og tar ikke mye betalt, men som vanlig, vi har ikke råd.
Last edited by liverglimt on Sun Aug 29, 2010 6:09 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av OVENSTÅENDE innlegg!
RS2-Gti

Re: Forsterke lagettråden

Post by RS2-Gti »

Delvis rellevant, siden det er en av spillerene vi eventuellt bør erstatte.

Jeg vil komme med en siste uttalelse i alle fall; jeg fulgte godt med i 2009 på repetisjonene; hvem gjorde den avgjørende ballmissen og hvem gjorde ikke den defentive jobben i etterkant. Konradsen hadde desverre en hel del ballmisser som førte til mål i mot, men Thomas Rønning var den som veldig ofte ikke tok de nødvendige løpene. Det var mye 80% maskin tilbake til eget forsvar, slik at han var i området når scoringen i mot kom, men ikke nært nok til å være delaktig i å stoppe det. Og når spilleren også mangler betydelige offensive egenskaper, så blir han stående igjen som en verdifull spiller mest på midtbanelinjen. Og det er for dårlig.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by -list »

http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=19167
Etter det webredaksjonen erfarer jobbes det med å få på plass en ny spiller til Bodø/Glimt før overgangsvinduet stenger ved midnatt i kveld. Ingen i klubben ønsker å uttale seg om overgangen, men klubben håper å kunne komme med informasjon i løpet av dagen.



Glitm.no følger saken.
TJ?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Kjære Gud, la det være en ny spiss. VÆR SÅ SNILL. :hedre
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Tror at det er T. Jakobsen.

Har tipset om Hødd-spissen, og håper at det er ham. Det er en slik spiller Glimt trenger aller mest.

Forhåpentligvis har det også kommet bud på: Kåre, Sakk, T. Rønning, Alo m.m.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Gikk forbi fotballforbundet nå nettopp, og der stod det en svær plakat med at lånepapirer, overgangspapirer m.m kunne hentes ved inngang 5 i vgsvingen. Desverre så jeg ingen glimtledere som var og hentet noen papirer....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Gvandreassen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Ønsker Thomas Jacobsen velkommen hjem! En hyggelig overraskelse samme dagen som vinduet stenger.

http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=19175
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by -list »

Strengt tatt hadde jeg kanskje ønsket en målfarlig ettellerannet mer, gjerne spiss. Dette gir vel bare ny energi til debatten om Hamouds posisjon... Vi har vel allerede Adeccos tetteste forsvar. Men klart, kan bli interessant å se hva som skjer på vingene nå.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

Herlig med Jack. Savner TIFOene, sangene o.l

Nå er vi sikra førsteplass i serien :)
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Fint med en mann inn, uansett. Velkommen tilbake.
Fotball er nesten alltid morsomt
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Snorreth »

Jo, velkommen tilbake, men :roll: Det finnes bedre ting å bruke pengene på.
Jeg nekter å si yes for denne overgangen.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

For de som fortsatt tror at Glimt kan selge spillere, så finnes det 71 eliteseriespillere uten kontrakt ved nyttår.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 983358.ece
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Det vil si at den eller de klubbene som har lønnsmidler og en evne til å gjøre grundige betraktninger rundt framtidig lagsammensetning har all mulig anledning til å gjøre det stort foran neste sesong.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hadde vært fantastisk med Carl-Erik Torp i troppen! :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Glimt har følere ute på Magnus Andersen i Alta. Av en eller annen grunn vil han helst til TIL.

http://www.nordlys.no/sporten/til-magas ... 309079.ece
Masinga
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hvis en eliteserieklubb var ute etter ham før sesongen, så kan jeg vel skjønne at han er mest gira på å dra dit. Så er vel spørsmålet om idrettslaget fortsatt har bruk for ham. Ellers høres han vel ikke motvillig ut mht Glimt: "Skulle de rykke opp til eliteserien, er det veldig interessant"
Hvilken posisjon bekler han i Alta?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Han er midtbanespiller/ kantspiller. Draktnummer 10. Jeg har ikke studert Alta så mye at jeg tør uttale meg om hans kvaliteter. Men TIL var meget sugen på han i januar.

4 mål og 4 målgivende hittil i år.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 159868.ece
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Kanskje litt betegnende for ting i tida at jeg måtte til side 2 av forumet for å finne denne tråden (den har tross alt 191 sider ...), men -- kanskje Bengt Sæternes har lyst på et dårlig betalt år eller to mens han studerer litt på Høgsk... jeg mener Universitetet, eller noe sånt ...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Har vært inne på tanken selv. Synes det må være et bra punktum hvis han spiller opp klubben han fikk gjennombruddet sitt i. Han og CB var vel godkompiser også?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Kesseboy wrote:men -- kanskje Bengt Sæternes har lyst på et dårlig betalt år eller to mens han studerer litt på Høgsk..
I skrivende stund er vel dårlig betalt en noe upresis beskrivelse.. Ubetalt hadde nok passet bedre...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ouch.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Frodo

En forutsetning for at vi får inn nye spillere er jo at vi får ryddet opp i økonomien. Skjer det, så blir man kvitt Martins og et par andre dyre spillere, det kan det være mulig å gi en lønn til Sæternes som kanskje kombinert med studier er akseptabel? Men da snakker vi nok om en årslønn godt under 500.000.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

@liverglimt
Post Reply