Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Løp og hent! :D
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Synes det er en grei deal å selge Olsen med jevne mellomrom, for så å hente han billig tilbake! Hent hent! Så selger vi han om to sesonger, for rundt 5 mill! :)
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Om to år er han vel 29 år, så jeg vet ikke hvor het han er da.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by brutus »

Da kan dere selge ham tilbake til Rallkattlia, eller hvor det nå var han kom fra.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Når det er ulovlig å sende Krekar til Irak er jeg sikker på at det er uforsvarlig å sende Trond til Troms. En slik skjebne vil jeg ikke unne en fra Tromsø engang.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

AN i dag: 9 spillere har kontrakt som løper ut etter årets sesong. Blant dem er Håvard Sakkariassen, Per Verner Rønning, Ludde, Jonas Kolstad, Anders Karlsen og Mounir Hamoud og noen til. PVR og Hamoud har visstnok ikke blitt kontaktet av ledelsen angående ny kontrakt enda, og kan i likhet med de andre i verste fall bli enig med en ny klubb i juni og forsvinne gratis etter sesongslutt. Kåre og Cato sier dem jobber med å kartlegge situasjonen til spillerne fremover med tanke på nye avtaler.

Ellers utelukker ikke nordlandsglimt at de kan trø til med midler til forsterkninger om vi fremdeles ligger i sumpa når sommervinduet åpner, mens Freddy Toresen advarer om at det er svært kort vei til 2. divisjon nå.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Noen som kan poste en fullstendig liste over kontrakter om går ut? Synes det er litt guffen lesning at PVR og Hamoud kan forsvinne, selv om de ikke er de spillerne de engang var. Regner sterkt med at Ludde og Sakk (og kanskje Kolstad) forsvinner, og hvis da PVR og MH også drar, ja da kan vi virkelig få et ungt og uerfarent lag som ikke vil ha nubbsjans på å heve seg i toppen i Adecco i 2012. Tror neppe noen av spillerne vil være veldig hete på overgangsmarkedet, men tror fort PVR og MH kan gå til TL eller topp Adecco etter sesongen. Kanskje Hønefoss sikrer seg begge etter opprykket er klart.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Fritt etter hukommelsen:
- PVR
- Hamoud
- Anders Karlsen
- TFL
- Eek
- Kolstad
- Sakkariassen
- T.Rønning
- Morten Johannesen
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Den lista ser korrekt ut, forventer at flesteparten av dem forsvinner.

PS: En liten gladsak i avisen er også at glimt tjente en halv mill igår, når Olsen kom innpå i sin 80. kamp. Og at en ny halv million skal tikke inn på konto når han når 100 kamper. Hadde jeg vært sjef i RBK hadde jeg nok prøvd å kvitte meg med han før den 80. kampen, men det er sikkert ikke så lett.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Kanskje Glimt kan få Olsen tilbake slik at de slipper å betale for 100.kampen + lønna hans? :glis
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Thomas Andersen »

Ut med Sakk, T Rønning(man) og Eek.

Dyrk videre på A Karlsen. Her ligger det potensiale, men han trenger masse mer spilletid.

Ludde tror jeg kan være de neste års Stig Johansen/Jan Derek om du vil; en som har rutine og kreativitet til å endre kampbildet i gitte situasjoner.

Hamoud og pvr kan få bli med om de er motiverte.

Kolstad beholder vi som verdens beste andrekeeper og fremtidig klubblegende.

Morten J er ubeskrevet blad, men hans kamp på Asker søndag var ikke akkurat skrytemateriale.
Gult er kult!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Han tjener sikkert 2 mill i RBK, så om jeg hadde vært han så hadde jeg nok holdt meg der ut kontraktstiden!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Totalsummen er for TO er nå kommet opp i 10,5 millioner. Sett i ettertid så må vel dette være ett av norgeshistoriens dårligste kjøp av RBK, sammen med kjøpet av Morten Knutsen i sin tid.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Trond kan vel velge mellom å tjene pengene sine i Rosenborg og ruinere de siste årene av karrieren sin, eller han kan komme til Glimt og tjene lite men redde omdømmet sitt i fotball-Norge.

Jeg hadde valgt det første, men hva velger Trond?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

TO står med 2,3 mill for 2009, så jeg skjønner godt at han kvier seg for en evt overgang hvor han maks ender opp med en fjerdedel av lønna. Litt som med Kåre I, mao.
10,5 mill for TO, og 6-7 mill for Miller. Ganske sykt med tanke på dagens marked.

Cheese: Ville du virkelig det? TO er i en alder hvor han ser at drømmene om å bli utenlandsproff neppe blir noe av. Den eneste muligheten han har til å legge seg opp litt penger, er å fortsette i RBK.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Jeg starter med å innrømme at jeg aldri har vært noen stor TO-fan, og jeg tviler på at han er garantist for suksess!
Jeg tør minne om at han kun scoret i 6 kamper siste sesong i Glimt, 10 mål og (var det 3) kom i kampen mot RBK. Han hadde sikkert noen målgivende uten at jeg har oversikt over det.

Trond har et bra skudd, god fart, men så godt som ubrukelig med ballen i beina. Han er heller ikke en type som "går foran" og drar lasset, og skulle jeg ønske meg noe var det heller en slik spillertype; -en ny Birkir f.eks

Uten en "Runar-type" på midten som kan servere i bakrom ser jeg ikke at Trondkan gjøre ting bedre enn han gjør i Trondheim.......
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

mortsto wrote: Cheese: Ville du virkelig det? TO er i en alder hvor han ser at drømmene om å bli utenlandsproff neppe blir noe av. Den eneste muligheten han har til å legge seg opp litt penger, er å fortsette i RBK.
Det er jo det jeg sier jeg også ville gjort. :wink:


Re Sven Rune:

Trond hadde vel tilnærmet 15 assist i supersesongen. Trond er ikke målscorer først og fremst, men han river i stykker forsvar slik at det blir bedre plass til de andre spissene. Og Trond er vel akkurat den typen som drar lasset (vel og merke når han er i form). Han har 100% innsats hele tiden, og det er virkelig noe Glimt trenger for tiden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Cheese: Ah. My bad.

Edit: Synes TO har en mye mere profesjonell innstilling nå enn tidlig i Glimt. Synes han virker veldig sugen de gangene jeg har sett ham for RBK, selv om resultatet har vært så-som-så.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Sven-Rune wrote:Uten en "Runar-type" på midten som kan servere i bakrom ser jeg ikke at Trondkan gjøre ting bedre enn han gjør i Trondheim.......
Ingen tvil om at Runar var svært viktig for Tronds suksess i 2008. Men tror også TO kunne gjort det bra med Konradsen som indreløper bak seg, eller med Berntsen som virker å ha et mye bedre blikk og pasningsfot enn resten av midtbanespillerne.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Noen som vet hvor lang tid TO har igjen av kontrakten sin?
Så lenge han får komme innpå i slutten av kampene så er det da økonomisk bra at han blir værende i RBK en stund til..
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote:Totalsummen er for TO er nå kommet opp i 10,5 millioner. Sett i ettertid så må vel dette være ett av norgeshistoriens dårligste kjøp av RBK, sammen med kjøpet av Morten Knutsen i sin tid.
Jepp, det er en helt absurd sum. Derimot må vi ikke glemme at da han ble solgt var det ikke en helt urimelig pris for en spiller som hadde vært så viktig og så god for en liten klubb for oss. Hadde vi hatt den sesongen med TO i år hadde han neppe dratt for mer enn 3-4 millioner...

Nå ser det derimot ut som han kommer til å bli dyrere enn Moa ble da han gikk til Hannover, og det sier det meste om hvordan overgangsmarkedet i norge var vinteren 08/09.

Norgeshistoriens dårligste kjøp må være Iven Austbø til Stabæk fra Viking til Stabæk for drøye 6 millioner. Han fikk tre-fire kamper for dem før han gikk til Sandefjord nå i vinter. For all del, en god spiller, men når klubber bruker slike summer på en reservekeeper skjønner man at ikke alt er helt som det skal være.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Nilzo: TO har kontrakt ut 2012
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Trond kunne garantert gjort det bra i Trondheim hvis de hadde ønsket å utnytte hans kvaliteter. Tron er rask og kan føre ball, siste sesongen i Glimt viste han at han har fått ro til å løfte blikket og se etter medspiller. Han har også ok innlegg/pasninger. Er vel ikke uten grunn at han tar mye cornere f.eks. Trond kommer definitivt ikke til sin rett når han dras mere sentralt inn i banen og får lite rom foran seg.
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Frodo Baggins wrote:Fritt etter hukommelsen:
- PVR
- Hamoud
- Anders Karlsen
- TFL
- Eek
- Kolstad
- Sakkariassen
- T.Rønning
- Morten Johannesen
Såh, dem som tror man kan bygge et lag i Adecco - hva sier man til slike spillere som holder på å dra gratis? Det er ikke værre å kjempe i bunnen av TL enn toppen av Adecco, men førstnevnte har enormt større markedspotensiale. Vi er flinke som har fått økonomien på plass, men det spørs om det kostet litt vel mye.

Per d.d. kan jeg hvertfall ikke se hvordan nøkkelspillere som Hamoud og PVR kan finne på å signere på nytt, og tviler også på Karlsen og Johannesen. Det siste Kåre gjør før han stikker er vel å signere Rønning på en 5-årskontrakt...
Una mas cerveza.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mendi »

Jeg for min del har nå store problemer med å se hvordan noen av disse har gjort seg fortjent til å få tilbudt ny kontrakt med Glimt, da med unntak av Kolstad som er en utmerket stallspiller/ reservekeeper. Det er jo en ypperlig anledning for Glimt til å fornye stallen ytterligere, og ikke minst bli kvitt spillere som er lønnsledende.
Post Reply