Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Forsterke lagettråden

Post by maud »

Skal si det skjer ting i dag. Sakk og Ludde vips borte. Skal ikke si jeg kommer til å savne dem enormt mye. Håper bare det blir satset ungt og lovende. DIGGER at det blir brukt så mange talenter på banen, det går jo utmerket om dagen.
FØRR EVIG
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Lukter frigjorte lønnsmidler og unge talenter lag vei!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Jeg tror vi trenger en backup til midtspiss og en solid midtbanespiller om vi skal rykke opp. At ludde dro og Sakk settes inn i administrasjonen bør frigi lønnsmidler. Vi bør bruke de til å sikre forlengelse med Berntsen, samt 2 nye spillere. Tror ikke det hadde vært dumt om Stensland også ble løst fra Glimt.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dagens AN forteller om mange interessenter fra Tippeligaen som ønsker PVVR og Hamoud, allerede nå, og noen foreslår bytte med dårligere spillere. Jeg håper at Bodø/Glimt er kommet et stykke på vei for å erstatte disse fra neste sesong, og at klubben fortsetter med talentene, gjerne nasjonale talenter. De må for all del ikke bytte med noen som andre ønsker å bytte ut og som ikke holder mål etter et evt opprykk, slik som tydeligvis RBK og Brann har foreslått (Nordberg og Amankwah).
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Nå har ikke jeg tilgang på papirAN. Men jeg antar RBK har luftet interesse rundt Hamoud og Brann PVR?
I så tilfelle vil jeg påstå at Nordberg mot Hamoud og PVR mot Amankwah er gode løsninger. Spesielt Amankwah mot PVR tror jeg vil være en god handel, da Amankwah sannsynligvis vil være rimeligere i drift er yngre og fort holder høyere nivå enn PVR. Amankwah var god for Brann i fjor, men er skjøvet ut av laget i år p.g.a sterk konkurranse. Nordberg har også klart seg greit i Haugesund i år.

Hamoud leverer bra for tiden og jeg håper han blir, men jeg ser ikke på en byttehandel hvor PVR går mot f.eks Amankwah som en dårlig handel. Husk på at kontraktene til disse spillerne går ut ved årsskiftet og at de da ikke har noen verdi.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Med dagens oppslag regner jeg ihvertfall med at ryktene om at Hamoud har signert for Odd kan avkreftes. Uansett om kontraktene går ut, håper jeg folk i Glimt holder hodet kaldt og sitter på spillerne ut sesongen. Rykker vi opp tror jeg vi kan hente inn bosmannspillere som kan styrke stallen, og rykker vi opp, er jeg ikke sikker på om det er like fristende å forlate Glimt. Alt ligger til rette for at Lustig går med på ny kontrakt og Dockal gikk rett inn på høyrevingen. Hvis Hamoud går til RBK nå, så tror jeg han blir fast benkvarmer.

Det er ikke sikkert at nye spillere går rett inn og gjør sakene sine, og i den medgangsbølgen vi er i, vil jeg ha minst mulig støy og utskiftninger. Og i motsetning til TIL, må vi ikke selge de beste spillerne for å overleve. :rock
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Tror du Morsto. Glimts økonomiske problemer bruker å bli avdekket på en nærmest sjokkartet måte, sånn litt utpå høsten. Jeg håpet jo at avgangen til Ludde og Sakk skulle bringe inn en ny spiller nå, men det er jeg jammen ikke sikker på det gjør. Så om vi nå må bytte bort PVVR og Hamoud for å få inn to litt usikre kort, så ser jeg ikke bort fra at det kan ha noe med økonomiske problemer å gjøre.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Hehe, noen sånn nyhet tror jeg da virkelig ikke kommer denne høsten, Crazy. DA er det kroken på døra for de gutta på Aspmyra-kontoret!

Kontraktene til PVR og Hamoud går vel ut denne sesongen, og jeg har vel egentlig hele tiden regnet med at det blir exit på begge to. Og da er det jo bra å få noe igjen.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Det er jeg enig med deg i, men jeg tror at Cato gjerne ville beholdt Hamoud og PVVR ut sesongen, om vi hadde mulighet til det, men også vi, som TIL, må selge de beste spillerne for å overleve. Vet ikke om det har vært forsøkt å forhandle fram forlengede kontrakter med noen av de to, eller om Glimt i det hele tatt har noe ønske om det. Noen som har sett noe om det?
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg antar både Hamoud og PVR har ambisjoner om å spille på et høyt nivå og for en klubb som betaler lønningene, så at de er lunkne til å diskutere ny kontrakt med Glimt er ikke særlig rart. Både Hamoud og PVR kan erstattes, og får vi spillere tilbake i en bytteavtale syns jeg vi skal være godt fornøyd med det.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Tror ikke det er enkelt å erstatte Hamoud, men PVR har ikke gjort noen vanvittig figur i år. Begge må sannsynligvis erstattes uansett, men når det gjelder Hamoud har vi ingen veldig gode alterantiver utover å flytte Jack over på høyre og sette Imingen inn på venstre.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Heltenjohn »

Tiden der vi kan beholde "dyre" spillere er om ikke forbi, så er den ikke der nå..
Regner med at både PVR og Mounir er for dyre i drift til at Glimt har råd til å beholde dem.
I tillegg så har vi Ruben på benken..
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

...og det høres egentlig bra ut for meg :) Bedre med Jack på høyre enn venstre. Vi mister helt klart en offensiv kraft, men vi har kanskje noen backer som er up-and-coming?
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Kristoffer Nygård Løkås er vell høyreback innad i klubben som har noe potensiale? Noen som vet noe om han?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Glimtfan wrote: men når det gjelder Hamoud har vi ingen veldig gode alterantiver utover å flytte Jack over på høyre og sette Imingen inn på venstre.
I mine øyne er det et nesten like bra alternativ. Håper at det kommer noen juniorer opp som kan fungere som backup, eller at det kommer noen billige alternativer utenfra. Får vi erstattet PVR med en etablert midtstopper og en ung høyreback som reserve burde vi ikke stille mye svakere enn dagens lag.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Er ikke Willassen tvillingene også backer? Vet ikke hvordan utviklingen har vært på dem, men husker det ble nevnt at de begge er ganske hurtige.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Cheese

Kanskje ikke, jeg tror likevel vi vil bli noe svekket offensivt.
Når det gjelder PVR, så er jeg ikke så opptatt av erfaring eller alder i forhold til en makker til Bjørnbakk, men at det er riktig spillertype. Jeg skulle gjerne sett en spiller som var tryggere med ballen enn det Bjørnbakk og PVR er. Begge har en tendens til å velge litt enkle løsninger. Men nå kryr det ikke akkurat av spillende stoppere i Norge.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Cato vil ikke miste noen av dem og vil heller ha dem i høst for å fortsette opprykkskampen, det er som musikk i mine ører. De har jobbet lenge med å finne erstattere til dem så det er ganske åpenbart at de kommer til å dra etter sesongen er over uansett, da vil jeg heller at de er med og kjemper om opprykk enn at vi får spillere i retur vi egentlig ikke vil ha eller småpenger.

Skjønner ikke hvorfor RBK er interessert i PVR uansett, det må være fordi han er trønder.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Har Glimt jobbet med erstattere? :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Sånn som jeg tolket avisartikkelen er arbeidet med å hente inn erstattere til PVR og Hamoud (og sikkert flere andre) god ti gang, men da med utgangspunkt at de blir ut sesongen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Hvis det stemmer at RBK er interessert i PVR så er jeg sjokker, han er etter min mening i perioder knapt god nok for Glimt og er ikke i nærheten av nivået til RBK.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Bjørnage:Det burde vel være et krav til glimts sportslige ledelse, og det er jo at man konsntant "er inne" på markedet.

Hvis man ikke klarer det, så bør vel noen ta hatten si og gå....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Enig der. Jeg regner med de sonderer markedet etter spillere som vil være tilgjengelig gratis etter sesongslutt, på samme måte som PVR og Hamoud vil være det. Jeg regner med det er sånn de kommer til å gjøre mesteparten av binissen sin i vinter. Etter et par sesonger i Adeccoligaen har de sikkert en grei oversikt over hvem som kan være gode spillere for oss, men etter gode opplevelser med nye Harstad- og Ranværinger inn i stallen håper jeg de følger med på hva som rører seg rundt i distriktet også.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Heltenjohn »

En spiller som Thomas Drage (Mosjøen) burde vært i Glimt lenge før RBK og TIL kom på banen, slik Glimt tidligere har gjort det med A.Hanssen, T.Olsen, T.F.Ludvigsen.. Så det er ikke bestandig at de har kontroll ut ifra det jeg kan lese og se..
Nå har de vel fått oppover en tidl. Nesnaspiller...
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Drage burde absolutt være i Glimt og det jeg har sett av han tyder på en spiller som fort kan spille på landslaget i fremtiden, han er også nylig tatt ut på U21. Berntsen er derimot ikke veldig langt bak og jeg tror fort han har minst like stort potensiale. Her er det bare for Glimt å strekke seg langt i forhold til kontrakt.
Post Reply