Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Ser frem til å se oss spille 3-1-6 neste sesong :D
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Kjell Rune Sellin er åpenbart tenkt som høyre kant i B/G.
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Desverre isåfall. Mangler spilleforståelse for en sånn rolle. Typisk bakromsspiss.
Irriterende at man ikke klarer å finne klassiske 4-3-3 typer som er gode nok og som vil hit. Føler vi henter spillere som ikke har noe stort tippeligamaterialle om dagen. Markedet er vel vanskelig.
Last edited by liverglimt on Wed Feb 27, 2013 1:53 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Sellin som ving? Hm.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vet ikke no om karen, annet enn at han har hatt noen gode kamper i Ålesund. Venter vel fortsatt på at karen skal bli stabilt god. Spørs da om det er AN som skriver 'spiss', eller om Halvorsen siteres på det? Er han tiltenkt som ving vil jeg tro han hadde sagt det.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Må dessverre si jeg er skeptisk til Sellin, selv om han er en hyggelig fyr (snakka med ham for et par år siden), slår liksom ikke helt til noe sted. RBK, AaFK, Hødd og så Glimt? Høres ikke ut som riktig utvikling det, vi er da bedre enn Hødd.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Sylling Olsen var bedre alternativ, synd han stakk. Tror det har noe med at han ble pappa å gjøre.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Sellin ble jo skoffa bort til Hødd av samme grunn som Sylling Olsen endte hos oss. E positiv til han,var jo blant anna med å senke T.I.L i cupfinalen. Men er ikke positiv om vi skal bruke han som spiss,han må spille høyrekant!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Er han rask?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Når man ser på stallen til Glimt så kan det jo ikke være snakk om at han skal være noe annet enn høyrekant. Synes ikke dette ryktet var like spennende som Brustad, men jeg er forholdsvis positiv til Sellin.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Måtte forhøre meg litt siden jeg ikke har sett noe av spilleren som jeg husker å ha bitt meg merke i..
Men spurte en som kjenner godt til fyren om di 3 beste egenskapene: Han er veldig rask, har god innleggsfot og er gjennombruddshissig..
Og han mente at Sellin ville passet perfekt som kant i Glimt sitt system, så jeg er positiv selv om jeg ikke hopper salto av disse ryktene :P
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Halvorsen er flink med detaljer, flink til å finne spillere som passer inn i spillersystemet han legger opp til. Han fant ut at Ibba var som født til å spille møtende spiss i klassisk 4-3-3 og han har funnet ut at Sellin har
mange gode egenskaper som gjør at han engner seg som kantspiller hos oss. Dette til tross for at han har blitt brukt mye som spiss tidligere.

Trond Sollied var flink til mye av det samme husker jeg ikke feil :-)
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Det er vell litt tidlig å si at kjøpene har vært en suksess.. Vil gjerne se dem i 1-2 kamper først.
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Spillerkjøpene er vel helt kurrante, det som bekymrer meg er at vi ikke styrker i de bakre rekker..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Så lenge vi er hele tiden i angrep og scorer flere mål enn motstanderen så er backrekka kurant nok den! :lol:
@liverglimt
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Jada, og så lenge alle holder seg skadefrie så skulle det vel holde ca akkurat.. hehe..
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Rask, gjennombruddshissig, god innleggsfot - høres jo VELDIG bra ut i mine ører. Leser på Wikipedia at Glimt har vært interessert i han før, da han gikk til Rosenborg. Ellers litt småinteressant at han opprinnelig er fra Ørland.... 8)

Jeg må helt ærlig si meg enig i at jeg også er litt småbekymret angående forsvaret - spesielt på midtstopperplass.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Jeg er ikke bekymret for midtstopperne våre, Braathen og Sane holder nivået. Martin Pedersen er up and coming. Også har vi Nordberg i bakhånd som er på bedringens vei, blir han frisk så er han bankers på laget. Backene er rutinerte og vet hva som kreves. De prøver å skaffe enda et alternativ på back, tipper det kommer en ny spiller snart.

For meg høres det ut som et veldig smart kjøp. Virker som Halvorsen prioriterer å skaffe spillere med ekstremferdigheter.

Edit: Litt mer om Sellin
http://www.rbkweb.no/spiller/sellin
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Halvorsen er klar på at Kjell Rune Sellin er en bedre kantspiller for B/G enn Sylling Olsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Sané er en spiller som kan pådra seg karantene(r). Er Nordberg på bedringens vei? Hvis ikke, har vi Braaten og Martin - hva om noen av de blir skadet?

Nivået på Imingen og Jacobsen er bra, men vi er skadeutsatt der også.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Både Saltnes og Berg kan spille midtstopper i verste fall. Satnes ble jo drillet der nettopp. Helt enig med backplassen, holder ikke med 2 backer i troppen hvis vi liksom skal rykke opp.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

La oss nu bare håpe at sesongen blir veldig bra resultatmessig i første halvdel slik at vi lettere får tak i de forsterkninger vi trenger. på 4 året i adecco, så er JEG i hvertfall fremdeles skeptisk til direkte opprykk.

Håpet har vært så inderlig stort for opprykk de 2 siste årene. Da jeg var på bortekampen i kvalik mot ULL/KISA så braste det nedover med håpet om snarlig tippeligaspill. Jeg har valgt å være noe mer avventede dette året. Og det er ikke lettere nå jeg bor sammen med ei som er klansmedlem :?

Ikke missforstå. Jeg har mer tillit til JHH i at han skal klare å ta oss dit på bakgrunn av hans erfaringer, kontra Cato og Staurvik. Men når han i dag går ut i media med navngitt interressant spiller så skjønner jeg ikke hvorfor? Han kan godt gå ut å si at de er ute etter en spiss/ving, men nå er vi igjen i risikosonen at andre snapper opp denne spilleren.

Men lykke til i år alle sammen :glimt :glimt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Men når han i dag går ut i media med navngitt interressant spiller så skjønner jeg ikke hvorfor? Han kan godt gå ut å si at de er ute etter en spiss/ving, men nå er vi igjen i risikosonen at andre snapper opp denne spilleren.
Han er ikke akkurat kjempettertraktet uti fra det jeg har forstått, tipper han slutter seg til tropen på La Manga Halvorsen sa i går at det muligens kom en på prøvespill. Berg sa det var viktigst å få plass offensive spillere før defensive.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

I dagens AN frir Wemberg til Glimt, og sier at han gjerne kunne tenkt seg en permanent overgang til klubben. Ingen uttalelse fra klubben derimot.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg kunne også tenke meg en permanent overgang til Glimt. Jeg er vel omtrent på samme nivå som Wemberg. Jeg har heller ikke hørt noe fra Glimtledelsen. :(
Post Reply