Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Er vel et par vesentlige forskjeller da, JHH og AaB. Før forrige sesong så var Glimt en av vinnerne på overgangsmarkedet (I adecco) men vi fikk ikke ut av mannskapet det potensialet som vi alle mener ligger der. Vi klarte 5 plass forrige sesong og da lugget det skikkelig, jeg har veldig tro på at det skal bli mye bedre denne sesongen selv om det ikke kommer inn flere ansikt.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Eivind B. Sundet ‏@Eibisu

Ser ut som @Jotjar får rett. Selv mener jeg TL-lag går glipp av en juvel om Lundemo havner i Glimt. http://www.an.no/glimt/article6559930.e ... r&ns_fee=0
Retweeted by Josimar Fotballblad
Collapse

@Eibisu @jotjar sies at han selv har ytret ønske om å bli i Bærum.
Expand
18m Arild Mørk Arild Mørk ‏@ArildMork
@Eibisu @jotjar bud er akseptert, opp til M selv. Men som sagt. Sies at han selv har sagt en skadefri sesong i Bærum så ta ett valg.
Expand
3m Eivind B. Sundet Eivind B. Sundet ‏@Eibisu

@ArildMork @jotjar oki. Blir spennende å se hva som skjer. Kanskje han bør vente på tilbud fra TL, lett å forsvinne i Addeco.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

FSHelgeland wrote:Er vel et par vesentlige forskjeller da, JHH og AaB.
Det er de som være forskjellen, hvis det ikke kommer inn noen som klart forsterker laget.

P.t så er vel stallen på papiret dårligere enn den som avsluttet sesongen i fjor. Da tenker jeg på MSO og Berntsen ut. Nå er Lajaab kommet inn, og han er sikkert bedre enn Dantas, men alikevel.
Og det er utfra en stall som Julian Madsen i fjor høst ikke mente var spesielt god. Så her er det opp til de nye trenerne å få til en utvikling.

Det som burde bekymre er dekningen i forsvaret. Det skal ikke rare uhellene til før man må stille med en meget alternativ forsvarsrekke. 1 skade, og en karantene eller 2 på Sane, så blir det mye omrokkeringer.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Forsvaret er bekymringen for min del - i år som i fjor. Det er ganske ille at vi ikke har forsterket der, men med fare for å havne i Arsene Wenger-klisjeen: Tom Erik Nordberg vil bli "like a new signing" om han blir skadefri.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

bjornage wrote:Tom Erik Nordberg vil bli "like a new signing" om han blir skadefri.
Helt klart, Noen som vet status på han forresten? Og hvor mange kamper har han spilt for Glimt? 1-2 i fjor? Og sesongen før der?

Men bredden, er i beste fall tynn. Wemberg ute fra i fjor. Martin Pedersen er vel i skrivende stund eneste backup i forsvaret, uten at man m begynne med kreative løsninger som f.eks V. Braathen på back osv.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Glenn P wrote:Hardt satsende med samme mannskap som i fjor bortsett fra én spiller..? Vil si at det høres ut som en klubb som kan tenke seg å rykke opp.
Joda, det kommer ann på øynene som ser. Poenget står uansett på at det kan hende at han ser på Glimt og 1. divisjonen som et skritt i riktig retning karrieremessig.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Crazy horse wrote:Men åtte av elleve i startoppstillingen er utlendinger, eller fra andre deler av landet, det er uansett mye, etter mitt syn.
Med 2-3 nye inn ( hvis de går rett inn på laget) så er Glimt i samme situasjon. Litt avhengig om man regner f.eks T. Braathen som lokal. Målt i distanse så er vel han mindre enn f.eks Mix eller Tarik i RBK.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Frodo du vet jo like godt som de fleste her inne at mellom Nordland-Troms og Finnmark så er alt lokalt. Det er jo i Nord-Norge. Slik at når vi spiller mot TIL eller Alta så er det lokaloppgjør. Det er bare slik det er, kan være aldri så mye kiving mellom oss men når det kommer til stykket så er det oss mot røkla.

Når det er sagt så håper vi på Lundamo selv om han ikke er lokal...
Tippeliga 2015
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Frodo Baggins wrote:Litt avhengig om man regner f.eks T. Braathen som lokal. Målt i distanse så er vel han mindre enn f.eks Mix eller Tarik i RBK.
Har du ikke fått en flis å spikke på før nå i kveld?

Rart at Tromsø regner Thomas Drage som lokal spiller..
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Frodo Baggins wrote:
P.t så er vel stallen på papiret dårligere enn den som avsluttet sesongen i fjor. Da tenker jeg på MSO og Berntsen ut.
Enig. Både Berntsen og MSO ville klart styrket dagens Glimtstall, og slik det ser ut nå starter vi sesongen med et svakere lag enn det som avsluttet forrige sesong. Om vi ikke får inn forsterkninger de neste to ukene så tror jeg det kan bli tøft å kjempe om opprykk, selv om jeg har tro på at årets trenere får mer ut av spillerne.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Det kommer jo spillere, tar bare litt tid :-)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

FSHelgeland wrote:du vet jo like godt som de fleste her inne at mellom Nordland-Troms og Finnmark så er alt lokalt. Det er jo i Nord-Norge.
Har ikke noe problem med å tenke Nord-Norge som lokalt, selv om det er jævlig langt fra Brønnøysund til Kirkenes.
Men det jeg reagerte litt på var den gale hestens dissing av RBK (merkelig nok, liker ikke det laget) når Glimt er på tur å gå samme veien.
Altså, man klager over at ett lag ikke har lokal identitet, men samtidig håper at laget man holder med, vanner ut sin identitet. All den tid jeg tror at CH vil ha inn forsterkninger som kan få Glimt opp i TL. Om de nå kommer fra Tana eller Ghana.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

CH?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Boombadila wrote:CH?
Den gale hesten
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Forsterke lagettråden

Post by stormp »

CH? Kaldt gufs fra fortida :)

Men - tilbake til trådens tema... AN skriver at klubbene er enige og at det som gjenstår er medisinsk test og forhandling om personlige betingelser. Dette kan bli bra :glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Jaggu. Vi får håpe det blir noe av dette, det var jo en lovende oppdatering ihvertfall. En del prat om han på twitter også, skal vi ta alt for god fisk er denne karen så seriøs at han dropper sosiale medier for å holde fokus på fotballen :shock:
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Det er jo strålende nyheter, men hvor på banen spiller han?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Spiss, eller hengende spiss. Utfra det jeg har fått med meg. Best sentralt.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Eller kanskje i rollen til Berntsen mon tro?
Ser han har splt mye sentral midtbane og har en god passningsfot.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Krysser fingre&tær på st vi hsr en ny spiller på lørdag kanskje ... Eller noe sånt :D
:glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Hvis Baggins tror at jeg disser RBK så er det helt feil. Jeg uttrykte bekymring for RBK (faktisk, selv om jeg ikke har de varmeste følelser for dem), men enda mer bekymret er jeg for de trønderske talentene, og norsk fotball generelt.Jeg brukte bare RBK som et eksempel for norske toppklubber, der det virker som man har kommet over det økonomiske sjokket som man fikk for et par sesonger siden, og at kjøpefesten er i gang igjen for fullt hos enkelte.
Jeg kan se at Glimt fort kan havne i en slik situasjon, men ikke anklag meg for det, som om jeg var ansvarlig for det.
Og sist, men ikke minst, alle nord-norske spillere må nok regnes som lokale talenter, så Glimt kvitter seg med en lokal (Robertsen) og får inn en litt lengre borte fra, men et norsk talent iallfall. For meg hadde det aller beste vært om M. Pedersen, Normann, Konradsen og V. Nordberg hadde etablert seg i førsteelleveren, men kommer Marius Lundemo og tar en av plassene, så er det selvsagt supert, så lenge han er bedre enn glimts egne talenter.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

En del overgangsnytt i dagens AN:

Den estiske prøvespilleren har foreløpig ikke blitt tilbudt kontrakt, JHH & co må tenke seg mer om før de kan bestemme seg. Han har nå reist hjem.

Ellers har de fått nei fra mange spillere: Det var dialog med Kristoffer Paulsen Vatshaug, men han lot seg til slutt ikke overtale. Fredrik Brustad bestemte seg for å bli værende i Stabæk. Det var også et annet Bærum-talent som var på vei, men som valgte Fredrikstad foran oss. Resten av overgangshistoriene kjenner vi forsåvidt til fra før, med bla. Robert Stene som også valgte FFK over oss. På Jonathan Barlow-fronten er det intet nytt siden sist. De ulike spillerne var innom på trening (Mo Ahamed bla) ble ikke tilbudt kontrakt. Den amerikanske stopperen er heller ikke aktuell for en overgang.

Ellers gikk nok avisa i trykken før den siste Lundemo-oppdateringen kom igår, så det eneste som står i artikkelen er at ingen vil kommentere ryktene.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Virker som om trenerne er fornøyd med forsvaret vårt, og den bredden det innebærer? Er jo stort sett angrepsspillere det der + Paulsen?
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Det var jo noe snakk om at Viljar skulle omskoleres til back, noen som vet noe mer om det?
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Det er tydelig at de vil ha mer bredde i forsvaret. Hvilken possisjon spiller morten hæstad? I tillegg har vi nevnte K.P.Vatshaug, yndestad, Adam Clement, i tillegg er V. Braaten prøvd som back, i likhet med V. Nordberg, Saltnes er prøvd som stopper. Hvis ikke Glimt får inn noen så må kanskje Sakariassen gjøre comeback som midtstopper?

I ettertid så virker det som dumt for Glimt at Bjørn-Otto Willassen valgte å dra til Notodden for å få spilletid. Har Glimt noen juniorspillere som kan ta steget dersom en av backene blir skadet/suspendert? Eller er spillere som V. Braaten fremfor de i køen i den posisjonen?
Post Reply