Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Tror heller det noe treningsregimet har påvirket Kolstad til det positive. Det var ikke skjeldent jeg så han på gamle Da Carlo :-P
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hvem dukker opp på myra i løpet av de neste dagene mon tro?
Arnar Førsund? Barlow? Alexander Vangen? Sivert Heltne Nilsen?
Noen som har noen tanker? :D
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Barlow skal trene fast med TIL en gang i uken
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vil han ikke satse mer enn som så er det liksågreit at han ikke kommer. Å spille fast i Adecco er noe mer interessant enn trening en dag i uken med TIL, for å si det mildt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Så lenge Glimt og Senja ikke blir enige om pris, så er det jo fint lite Barlow kan gjøre med det. Da er nok ei trening i uka med en tippeligaklubb et greit alternativ.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Viser det seg å være et pressmiddel for pris i forhandling med glimt er det fair enough, men jeg tviler på at Senja vil holde på ham dersom han hadde pushet på dem for å få til en avtale. Så dersom trening en dag i uken med TIL er storveis for Barlow, så syns jeg det oppsummerer ambisjonsnivået hans rimelig bra. Eller kanskje han bare ikke er bedre?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

J I P wrote:Barlow skal trene fast med TIL en gang i uken
Dette er da egentlig gammelt nytt, husker jeg ikke feil ble dette klart allerede i midten av februar.
Novi wrote:Å spille fast i Adecco
Er Barlow tenkt å gå rett inn til fast plass på laget?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Barlow blir vel sett på som en spiller som kan overta for CB. Det tilsier vel at han kan få noen kamper, men neppe særlig mange. CB er tross alt vår kaptein og spiller nok såfremt han er frisk. Når det er sagt så tror jeg ikke det sier mye om ambisjonsnivået til Barlow. Han vet at sjansene for TIL og tippeliga er store hvis han blir, samt trener fast med TIL. Det vil da være opp til Glimt å få det til slik at han i stedet er i Bodø.
Tippeliga 2015
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Ser for meg at Barlow er en spiller som vil få fast spilletid om ikke annet. Glimt er svært avhengige av Christian Berg på midten, og det betyr samtidig at man bør spare han når man har muligheten til det.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Ingen tvil om at Glimt trenger alternativer på midten, all den tid Berg og Knarvik har en tendens til å hangle litt innimellom. Uten de 2, så er det relativt tynt.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsen »

FSHelgeland wrote:Barlow blir vel sett på som en spiller som kan overta for CB. Det tilsier vel at han kan få noen kamper, men neppe særlig mange. CB er tross alt vår kaptein og spiller nok såfremt han er frisk. Når det er sagt så tror jeg ikke det sier mye om ambisjonsnivået til Barlow. Han vet at sjansene for TIL og tippeliga er store hvis han blir, samt trener fast med TIL. Det vil da være opp til Glimt å få det til slik at han i stedet er i Bodø.
Jeg synes heller ikke det er noe å si på at Barlow ønsker å trene med TIL. All den tid klubben hans ikke ønsker å selge er det det nærmeste han kommer eliteserien foreløpig. Er nok mye han kan lære ved å delta på de treningene i forhold til egen klubb.

Så er det bare å håpe at Glimt får signert ham, hvilket jeg ikke er særlig optimistisk for. Tror dog han ville kunne fått en del spilletid gitt at ferdighetene skulle tilsi det. Urovekkende for Glimt om CB skulle bli skadet. Da må muligens Badou eller Sane ta rollen. Så enten Martin Pedersen i forsvar eller en av unguttene inn på midten.

Knarvik regner jeg ikke som en naturlig førsteellver spiller for Glimt lenger. Han var veldig svak i fjor med unntak av helt i starten av sesongen. Ser ingen grunn til at ikke Saltnes skulle fortjene å starte fremfor Knarvik.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Robertsen til Harstad er ihvertfall bekreftet nå. Han skal spille indreløper for dem og trene med Glimt en gang i måneden.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Flott å se at Erlend Robertsen har ambisjoner og lyst til å spille i Glimt. Får han forlenget den mentale lunta si kan han bli en stabilt god spiller.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

1 dag på å hente forsterkninger nå, overgangsvinduet stenger fredag 5. April. Tør vi håpe på Ving og midtbane?
Forøvrig latterlig av Senja å kreve 800 000 for en andredivisjonsspiller. Hadde han gått til Glmt nå ville det vært alle tiders mulighet til å spille seg inn på førstelaget med Knarvik skadet. Og jeg tror Barlow hadde blitt valgt forran Saltnes. Syns Glimt kan vise litt muskler nå og hente Barlow fra Senja forran nesen på Tromsø. Vi har tross alt fått litt penger for Dantas og Khalili? TIL snappet tross alt både Bendiksen og Kristiansen rett forran nesa vår i fjor...
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Er vel strengt tatt to dager. Vinduet stenger vel ved midnatt fredag. Flere impliserte i klubben sier at det kommer forsterkninger så det er vel noe på gang.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Senja er i sin fulle rett til å sette den prisen de ønsker, selv om jeg kan gå med på at 800.000 for en andredivisjonsspiller er noe vel drøyt. Likevel, både vi og TIL har vist konkret interesse og da gjør de nok sitt for å forsøke å få en så bra avtale som mulig. Lurer riktignok på hva spilleren selv syns om dette hvis det hele ender opp med at de priser han helt ut av markedet.

...så får vi bare håpe snøværet ikke stikker kjepper i hjulene for overgangsplanene våre :D
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Med knarvik ute i 4-6 uker med skade mener jeg glimt burde handle raskt med å få inn en ny midtbanespiller. Var ikke sanè opprinnelig på midtbanen? Er vell som midtbanespiller han står oppført på glimt.no.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Syns heller Konradsen bør få sjansen hvis Saltnes eller Badou skulle bli skadet.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Synes også Konradsen bør få sjansen (til tross for at jeg aldri har sett han spille). Hva med Normann som signerte proffkontrakt i år? Har ikke hørt noe om han siden signeringen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det er bare å håpe at Saltnes tar steget i år. Syltynn midtbane, og med en skadeutsatt Berg, bør vi absolutt få inn en ekstra spiller. Kan fort bli en del midtbanekamper på Jacobsen og Viljar. Håper Senja tar til vettet og firer på kravene. Det bør være mulig å forhandle frem en lavere grunnpris og ytterligere betaling for antall spilte kamper. Om ikke dette går, så blir nok lille-Konradsen fort kasta inn i det. Kanskje er det like greit?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Konradsen holdt absolutt nivået mot Ranheim, og rapportene sier at han er et kjempetalent. Glimts nye talent-motto er visstnok "er du god nok er du gammel nok", så da håper jeg at de følger det opp i praksis. Knarvik er ute i 6-8 uker og i mellomtiden har vi Badou og Saltnes i første11ern. Dessuten er indreløper Thomas Jacobsens originale posisjon og med Valentin inne blir han kanskje satt til benken uansett? Jeg håper ikke Glimt panikkhandler inn en midtbanespiller nå som i fremtiden kommer til å stå i veien for våre egne store midtbanetalenter (Konradsen, Berg, Normann).
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Jeg sitter med en følelse av at vi ikke trenger forsterkninger. Vi har en god nok stall som vi har, synes jeg. La unggutta prøve seg"! :glimt
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Aiai, helomvendig i Robertsen saken, blir i Glimt likevell melder NNUnited. En god løsning for Glimt istedenfor å hente inn en ny spiller?
http://nordnorgeunited.net/2013/04/04/h ... -spillere/
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Dette tror jeg er en god løsning!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Da kan det se ut som vi sliter i spillerjakten, ihvertfall i midtbaneleddet.
Post Reply