Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Da jeg så han mot Ranheim tidligere i år ble jeg overrasket over hvor svær han var for alderen, så at han er en kraftspiss kan jeg tro på.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Bra jobba Liverglimt, det er viktig nye spillere føler seg velkomne. Eiriksin, tror ikke han ble brukt noe særlig, slik jeg har forstått det, i Burnley. Treneren som hentet han fikk visstnok sparken rett etterpå og den nye treneren hadde han tydeligvis ikke i planene. Jeg synes det er tøft gjort å ta et slikt sprang over til oss for å få fart på karrieren igjen, respekt. Slik jeg ser av de flotte YouTube - klippene dere har lagt ut her på forumet så kan han tydeligvis mer enn å bare løpe. Jan H er en sympatisk trener og god leder som får spillere til å spille for han - jeg er så fornøyd at jeg har spretta meg ei pils - to timer før barne-tv :D
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

JHH sier han ønsket tre forsterkninger og fikk det. Derfor er han fornøyd. Javel. Jeg tror fortsatt ikke han er helt fornøyd med situasjonen i midtforsvaret eller i midtbaneleddet. Robertsen tilbake var vel mer panisk, enn ønsket. Dersom man ser på tipsene landet rundt, er B/G for det meste i "kvalifiseringspulja" for opprykk, og heller ikke der er B/G noen gjennomgående favoritt. Nå kom Valentin og Richards sent, og mange har ikke fått dette med seg. Ibba ser vel de fleste neppe som noen klar forsterkning med det han har vist de siste årene. Vi får bare tro at Valentin-Richards-Ibba er avgjørende bedre enn Jacobsen-MSO-Khalili . Det er iallefall sikkert at Berntsen er en vesentlig bedre midtbanespiller enn Robertsen. Så får vi også håpe at det er JHH og Aasmund som er den avgjørende forskjellen!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ecke, i tradisjon tro kommer nok Daniel Berntsen tilbake til høsten.

Og jeg har mye mer tillitt til forsvaret enn de fleste på forumet her, synes mange undervurderer de :wink:
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Midtforsvaret vårt var direkte veik i fjor, eneste endringa er at Sanè er flyttet bakover, som "erstatter" for Wemberg. Mannen som slo Runar Bergs rekord i gule og røde kort. Er veldig usikker på hvor trygg jeg er med en slik mann som "kriger" der bak.. Ser ut som om folk har glemt hvordan vi var bakover ifjor.. Måtte Nordberg bli kampklar FORT! Og holde seg skadefri.. Det må til før jeg friskmelder forsvaret.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Vi slapp inn 36 mål forrige sesong, 6 mer en start og 5 mer en Sarpsborg som begge rykket opp. Problemet var at vi lagde alt for få mål. nå har vi fått inn trenere som allerede har fått en bedre struktur inn i laget og spillerne ser mer fit ut en på flere sesonger. Det virker som om det er stor glede i spillergruppa også. I tillegg til dette så har vi fått inn en ny back som ventelig vil heve oss og Nordberg rapporteres å være i full fart på tur tilbake. Det som dog gir den største grunnen til optimisme er at vi nå skal spille skikkelig 4-3-3 og at vi har fått på plass typer til å spille det. Klarer vi å slippe inn 4-5 mål færre gjennom sesongen samtidig som vi må score 14-15 ekstra så er vi plutselig like suverene som Start var forrige sesong. Nøkkelen ligger altså i angrepsspillet ikke i forsvar... Dette blir bra dere og vi kommer til å eie adecco denne sesongen, sann mine ord.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Vi får se når sesongen starter. Jeg tror vi er avhengige av å få Nordberg raskt i kampform.. Vi har styrket angrepet, ja. Det er veldig bra, for jeg tror vi kan score ufattelig mange mål denne sesongen. Spørsmålet er om vi greier det i kamper hvor vi møter 11 spillere på siste 1/3 av banen, som kjører knallhardt på kontringer, og som vet at Glimt vil være ekstremt svake på dødball.. Time will show
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi gjør som B-Gjengen på Jæren tror, og ender øverst på tabellen i år! :glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Sanè skal visstnok ha jobbet med gult&rødt-kort-problematikken i vinter, og jeg tror han kommer til å være en bauta i forsvaret i år. Håper Halvorsen gir han muligheten til å være med på å bygge opp angrep, da han har både teknikk og pasningsfot som kan komme til god nytte.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Sané er ingen 'stygg' spiller og personlig ser jeg på han som en av våre beste spillere - i midtstopperposisjon. Litt er det som må lukes ut, men han er et år eldre og er mye mer enn i fjor forespeilet sin plass i midtforsvaret. I fjor ble han flyttet rundt. Han er et viktig angrepsvåpen. Men enig at Nordberg muligens er perfekt makker for han. Vi har Pedersen som var god de få kampene han spilte i fjor, Braaten vet vi ikke driter seg ut. Er ikke bekymret, vi må bare skåre litt mer mål så går dette bra noe jeg tror vi klarer i år.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Satser på at han har tatt noen steg som forsvarsspiller.. Han kan fort bli en bauta, men ifjor var han veldig ofte feilplassert. Håper og tror at JHH har fått rettet opp i mye der :) Hvis så, og Nordberg kommer tilbake, så er vi godt skodd der bak.. Men Sane og Braaten avsluttet sesongen meget svakt, og det er det jeg vil huske fram til søndagen. Det får bli opp til guttene å overbevise meg.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Garrincha wrote:Sané er ingen 'stygg' spiller .
Forsåvidt enig, men man kommer ikke unna at han lagde ekstremt mange frispark og fikk veldig mange kort.. Dersom han blir bedre i plasseringen i år, så kan det hende han slipper unna disse denne sesongen :)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Sanè spiller på svæært små marginer og ble derfor flere ganger nødt til å takle eller holde som siste utvei. Dessuten fikk han vel et par selvmål på grunn av overdreven tro på medspilleres ferdigheter også.

En litt modnere, smartere og rutinert Sanè vil nok bli førstevalg på stopperplass i år.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Denne sesongen har han fått tid til å bygge seg opp til midtstopper, har klarere ting å fokusere på. Som å ikke lage frispark eller bli utvist. Alle som har spilt fotball vet jo at det ikke er så vanskelig å tilpasse seg dette. Bare man har klare mål å jobbe mot så klarer alle det. :)
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Håper dere har rett.. Jeg er ikke såå sikker på dette nivået, at man kan ta nye roller så fort.. Cheese oppsummerer det bra med tanke på Sanè. Så får vi bare håpe at han er der når sesongen starter:
Mål Tromsdalen 1 - 2 Eirik Yndestad. Målgivende pasning Tor Martin Mienna. Sané roter vekk ballen og Mienna tar over
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Et glimtforsvar som ikke roter bort ballen i egen 16-meter er intet Glimt-forsvar ;)

minnes fortsatt 94-sesongen med til dels avrevne hårstubber.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Drage benket for TIL, hente han til sommeren? :lol:

http://www.nordlys.no/nyheter/article6594399.ece
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

En spiller som er benka hos idrettslaget er ikke god nok for oss.... :lol:
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

http://bodonu.no/glimt-i-overgangskrangel-med-sortland/

Rart at Glimt ikke har kommet med en uttalelse.
Hva tror vi uansett om dette da?

Karlsen sies å være en lovende ving. Liten av vekst, men kvikk og med avslutningsegenskaper. Har såvidt meg bekjent en del aldersbestemte landslagskamper på cv'n. Kan han være noe for oss?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Alle nordnorske talenter bør være av interesse for Glimt, og det er bra å se at de er frempå og gir seg til kjenne for dem. Men det er også veldig viktig å opprettholde et godt forhold til de små klubbene, Glimt har jo slitt nok med arroganse-stempelet tidligere år. Virker som om Bodø Nu blåser dette stort opp, det er jo ingenting i artikkelen som tilsier at dette er en krangel. Såvidt meg bekjent må begge partene åpne munnen før det kan være det.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

På tide å få inn en ny keeper?
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Hadde vært greit med en Barlow som kunne erstattet berg nå? Eventuelt byttet plass fra indreløper til anker og satt innpå Saltnes på indreløper. Syns at med dagens situasjon har vi gjort oss litt for avhengige av Christian Berg. Kanskje en Ide å betale de 800 000 som Senja Krevde?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

I og med at overgangsvinduet er stengt, så kommer det ikke inn nye spillere før tidligst 1.august.

Noen som vet om skaden til Berg var alvorlig?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

eiriksin wrote:Kanskje en Ide å betale de 800 000 som Senja Krevde?
For 800 000 kunne vi fått noen mye bedre enn Barlow. Er det i det hele tatt gitt at han kunne gått rett inn på laget og erstattet Christian Berg?

Og til sist: Er CB skadet?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Cheese Smirnoff wrote: Og til sist: Er CB skadet?
Det er han. Han falt visstnok forkjært på foten etter fem minutters spill, og fikk vondt der han tidligere har vært operert. Det var jo heller ikke vanskelig å se i løpet av 1. omgang. Han delvis haltet store deler av omgangen. Men byens sportsjournalister forlanger sikkert at han skal få 3-årskontrakt til høsten...
Post Reply