Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Trygghet for Stengel å vite at han går rett inn på laget. Stengel har jo allerede spilt i Tippeligaen tross sin unge alder. Og det Glimt har prestert i år har nok gjort en slik overgang mer sannsynlig. Jeg tror mulighetene blir større om vi slår Stabæk på søndag. Han vil nok spille i Tippeligaen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Har forstått det slik at han ønsker seg bort fra Stabæk uansett? Likevel, vi er fortsatt bare i oktober og jeg tror ikke det blir noen snarlig konklusjon her all den tid det er flere interesserte lag. Har vondt for å tro at kun vi og VIF er de eneste.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Tromsøvennlige Nordnorge United mener han ikke er god nok til å spille fast som midtbaneanker for Glimt i Tippeligaen. Jeg er ikke enig med dem.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

NNU ønsker seg nok heller Stengel som midtbaneanker for TIL i adecco.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Jeg har fått tilbud om toårskontrakt med Alta. Det er det eneste kontaktstilbudet jeg har per nå, men jeg snakker med flere klubber. Både fra eliteserien- og 1.divisjon. Så jeg vil vente litt før jeg bestemmer meg, sier 25-åringen.
- Er Bodø/Glimt en av dem?
- Jeg liker ikke å snakke om klubber før ting er konkret. Ingen kommentar, smiler Jarosinski.

http://www.nordlys.no/sporten/til/article6952558.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Angående Stengel. En ok spiller, men ikke noe mer. At Godset ikke ønsker spilleren som går gratis, forteller meg vel litt om at Ronny Deila har teft. Jeg har sett Stengel og Stabæk i år, hvor de blant annet ble rundtspilt på Aspmyra. Tror Glimt hadde 17-2 i målsjanser. Jeg mener at Konradsen er bedre, og så har vi en Patrick Berg som kan ta store skritt neste år. Håper at JHH holder ord når han sier Glimt skal ha 3 forsterkninger av laget. Stengel er etter min mening ikke den forsterkningen Glimt trenger.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Jeg synes det er drøyt å si "ikke noe mer". Her snakker vi om en 18-åring som selvsagt kan bli "noe mer". Glimt må stole på seg selv og sine egne vurderinger, ikke stole blindt på vurderingene til Deila. Han tar sine vurderinger også utfra hvilken stall han disponerer pr. i dag. Den er naturlig nok noe bedre enn hva JHH disponerer.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg er enig med Stengel-kritikerne her. Han er utvilsomt en talentfull spiller, men han har ikke kraft pr i dag til å være B/Gs anker i Tippeligaen. Jeg har fulgt de siste kampene til Stabæk, og da har Stengel vært lite synlig.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Til Trappatoni:
Helt enig at Glimt skal stole på sine egne vurderinger. At Stengel som 16-åring ble 'priset' til 4 mill er jo som alle vet en ren teknisk transaksjon mellom VIF og Stabæk, selv om bevisene i den saken ikke var gode nok til domfellelse. Jeg sier ikke at Stengel er dårlig, men jeg baserer mine synspunkter ut fra det jeg har sett i år. Men det Glimt trenger i 2014 er solide forsterkninger som holder et høyere nivå enn de fleste i dagens Glimt-stall. Jeg vil sammenligne Stengel med Konradsen, Thomas Jacobsen og Ulrik Saltnes og langt unna nivået til Badou og Christian Berg.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Det er selvsagt fullt mulig det er riktig. Det er jo en av fotballens vanskeligste ting å vurdere; hvem slår til? Kåre mente vel til dømes at Stefan ikke hadde noe på sentral midtbane å gjøre.. :)
Og jeg skal heller ikke skryte på meg stor kjennskap til Stengel utenom omtale i media.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Jeg stoler ganske mye på JHH's vurderinger på hvem som passer til å spille hvor. Vi vet jo alle at spillere plutselig kan blomstre når de skifter klubb. Stengel er en fotballstudent, ung og talentfull. Kommer han til Bodø/Glimt kan vi forme han slik som vi vil. Da er det bare å ta et glass med tålmodighet, så kommer det gode resultater, for Stengel er en meget god og talentfull spiller.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Ingen skal frata JHH treffsikkerheten i rekrutteringen fram til nå. Jeg synes likevel at Karlsens retur var overraskende og ny kontrakt for Saltnes minst like overraskende. Jeg venter på de 2 midtbanespillerne som skal "bære" laget i Tippeligaen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Knuta wrote:Jeg har sett Stengel og Stabæk i år, hvor de blant annet ble rundtspilt på Aspmyra.
Stabæk er også klubben som kan rykke direkte opp til Tippeligaen med tidenes yngste lag, hvor Stengel har vært en sentral spiller. Strømsgodsets forklaring på at de ikke vil hente han, noe Deila signaliserte at de ville for to måneder siden, var at de allerede har store, unge talenter på midtbanen og vil ha inn noen mer rutinert hvis Stefan Johansen forsvinner i vinter.

Hvis Stengel skulle ende opp i Bodø/Glimt er jeg ganske sikker på at Halvorsen har gjort et rett valg, han virker til å ha god oversikt over hvem som passer inn i klubben.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Elling »

At Saltnes får ny kontrakt er nok like mye en politisk vurdering for å beholde de lokale spillerne og beholder forankring osv. Men ingen ting hadde gledet meg mer om han plutselig blomstret. følte jeg så ting i han helt i begynnelsen av sesongen og i treningskampene før sesongen.
Ellingsen
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Halvorsen avviser i avisa i dag at han ønsker seg Stengel. Sier også at han holder forsterkninger tett til brystet.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 400919.snd
Daniel Berntsen er lei av benkeslitinga. Regner med det blir samtaler mellom Aspmyra og Lerkendal.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Kan sikkert få spille Adecco med TIL.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gule Ørn »

Utrolig. "En fremtidens mann", sier Per Joar. Daniel Berntsen er god nok til å spille fast i tippeligaen, og det nå.
Han er jo 22 år, og skulle etablert seg for lenge siden.
Ball?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Godwin har vært keitete med ballen i mange situasjoner i høst, synes jeg, og når han nå taper en enkel mann-mann duell med mål mot Stokkelien, forteller det at Godwin også har andre svakheter. Det må finnes en bedre mann for neste sesong der ute.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig,synes ikke Goodwin har vært spesielt god,setter man han opp mot Pedersen så vil jeg si at dem ligg på samme nivå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå avskrev jeg Badou etter en halv sesong i Glimt, har ikke lyst å gjøre den feilen med Goowin. Han har kvaliteter,men er litt 'rotete' i mange situasjoner. Men han er sterk og hvis JHH og Bjørkan får luket vekk en del unoter i løpet av vinteren kan han bli veldig bra.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Antwi er jo en solid forsterkning iforhold til Braaten. Så la oss heller kvitte oss med de to Braaten-brødrene først. Og de kan vel være begge på vei til Alta, og da blir Alta solid forsterket.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg synes også Godwin gjør mye bra og i forrige kamp viser han på målet sitt at han kan være råsterk i lufta. Jeg tror også at Godwin vil fremstå på en helt annen måte etter en vinter i Bodø.
Tippeliga 2015
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Jeg syns han har spilt seg opp etter et par svake kamper. Greit at han glipper på corner men det kan skje alle. Gi han en vinter til å trene med laget så er han god nok for tippeligaen!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Ser vi på den samme spilleren? Han spilte bra i dag. Jeg så ingen opplagte feil eller ballmist ( i motsetnon til Badou, Jim, Ibba med fler). Dessuten hindret Antwi alene 2-1 da stabæk var igjennom på blank mål. Mange midtstoppere hadde ikke turt å ta ansvar der i frykt for rødt og straffe. Sykt viktig takling. Og ja, Det var Antwi. Sanè ble byttet ut 6-7 min tidligere.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply