Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Så ikke pressekonferansen, men ble Daniel Berntsen nevnt - hva sa de isåfall?
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Det var han som intervjuet som nevnte Berntsen, Høgli og Trond Olsen i et spørsmål om strategien rundt å hente nord-norske spillere.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Trond Olsen tilbake er veldig gode nyheter! Hurtighet blir mer og mer viktig i fotballen. Nok en signering av Glimt hvor fart er i fokus.

Lurer på hva Glimt måtte gi for toppscoreren i fjor (9 ligamål). Når Olsen var i den situasjon at Viking ikke ville forlenge kontrakten etter denne sesongen, må det ha virket til Glimts fordel i forhandlingene. Jeg sitter med en følelse av at Glimt er mer fornøyd enn Viking!
Masinga
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by PEMA »

Det er jo bare å se kommentarene på alle nettsider:
"Vår beste spiller", "Økland må gå" osv :)
For en herlig dag!
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotb ... uC_5965Sc2
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Masinga wrote:Jeg sitter med en følelse av at Glimt er mer fornøyd enn Viking!
Virker som om frykten for at han skulle gå gratis etter sesongen overgikk all annen vurdering. Det faktum at det har veldig lite offensiv slagkraft var tydeligvis ikke viktig nok.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Demidov kommer nærmere og nærmere Brann. Mojsov har fått beskjed om fri overgang. Er det en mulig midtstopper for B/G?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7108311.ece
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Vi trenger en stopper til ja! men med tanke på av vi har tre lynvinger nå som er garantister for assist...trenger vi kanskje en til spiss? eller har Ibba kvalitetene til og "lukte" når han skal vake på 16 metern? Er veldig spent på def midt da....men må legge til at dette laget begynner å se MEGET bra ut! gleder meg til svimle backer som lurte på hva som traff dem :D
Stian Sommerheim
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

ecke wrote:Mojsov har fått beskjed om fri overgang. Er det en mulig midtstopper for B/G?
Ehh, tviler på det. Synes det jeg så av ham ikke var særlig oppløftende, og Brannforsvaret i fjor var nesten like ille som Vålerenga sitt. Han holder Thomas Braaten nivå, bare mer gærn i spillestilen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Kan det tenkes at hvis Bodø/Glimt snapper opp en kvalitetsstopper så kan Sanè brukes i Christian Berg-rollen?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Tviler. Sane blir nok rendyrket som stopper fremover, det tror jeg alle er best tjent med.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Sane må brukes der han er! Jeg får Bratseth-assosiasjoner når jeg ser Sane spille. Han løper opp det meste.
Masinga
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Sane' ble vel kjøpt som midtbaneanker, men han har vist seg usannsynlig god på midtstopper. Tviler på at det er aktuelt å flytte han framover etter kanonsesongen forrige sesong.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Synes angrepet til Glimt ser litt 'skjeivt' ut. Vi har nå 4 typiske vingspillere i TO, JJ, Dane og Berglann. Blir vanskelig å plassere to av disse på benken til enhver tid. Vi har derimot fortsatt kun Ibba som spiss og VB som en reserve. Jeg mener VB ikke holder tippeliganivå spesielt p.g.a tempo. Kanskje JJ kan være et alternativ som ren spiss. Jeg ville vært veldig komfortabel dersom Glimt fikk en ny toppspiss og en ny spiller i CB's rolle. Da har vi et meget slagkraftig lag med teknikk og hurtighet som varemerke.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Er spent på hvordan Ibba vil kunne forholde seg til kvalitetsvinger på begge sider. Med Olsen på venstre har man økt kvaliteten på innleggene derfra betraktelig ifht Berglann, og både Jim og Richards kan være meget gode på høyre. Ibba er ikke en typisk Glimt-spiss, og jeg tror ikke Jim har nok fandenivoldskhet til å være det han heller. Men kanskje ikke JHH-Glimt trenger en "typisk" Glimt-spiss?
Una mas cerveza.
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Knuta wrote:Jeg ville vært veldig komfortabel dersom Glimt fikk en ny toppspiss og en ny spiller i CB's rolle. Da har vi et meget slagkraftig lag med teknikk og hurtighet som varemerke.
Hva med Tettey, siden vi er inne på tidligere glimtspillere, og så har jeg hørt om en kis som heter Zlatan. Hørt at han er passe sterk og med god teknikk. Bra backup for Ibba, tror jeg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Er ikke Ibba en forkortelse for Ibrahimovic?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Joda. Er sikker på at de hadde funnet tonen ganske fort :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Han kalles Ibba, men heter Abdurahim Laajab, og til de som sier at Ibba ikke er en typisk Glimtspiss så er jeg meget meget uenig. Han er vel ingen typisk Glimtspiss hvis man tenker Johansen, Sæternes, men han er en typisk 4-3-3 spiss, han er et meget godt oppspillspunkt, få er vel bedre til å holde i ball en Ibba er og han er også en bra avslutter. Slå ball opp på Ibba som kan holde i den, vente på at laget skal komme etter får han slår den ut på kant og kommer seg inn i boks selv er jo typisk for 4-3-3 og det var jo en slik rolle Gøran Sørloth fyllte så bra i mange mange sesonger for RBK. Når spissen spiller slik så lager han kanskje ikke like mange mål som en spiss som ligger å lurer i boks hele tiden, men laget får flere stringer å spille på og man får frem flere målscorere. Vegard derimot er jo en helt annen spisstype, og er vel best med en spiss ved siden av seg?
Tippeliga 2015
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Ikke ødelegg ting med fakta da! :lol:
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Knuta wrote:Synes angrepet til Glimt ser litt 'skjeivt' ut. Vi har nå 4 typiske vingspillere i TO, JJ, Dane og Berglann. Blir vanskelig å plassere to av disse på benken til enhver tid.
Vi rullerte vel en del i fjor og kommer sikkert til å gjøre det i år også om jeg ikke tar helt feil :-)
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Helt enig med deg, FSH syns Ibba gjør det bra som oppspillspunkt, og det gav flere mål til Dane, Jim og Badou. Det er litt feigt å bare måle en spiss på antall mål. Men jeg håper JHH og Bjørkan greier å få ut de siste 30%ene som Ibba visstnok skal ha på lager.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ibba selv er nok ennå mer motivert i år enn i fjor. Nå kan han endelig få bevist for VIF-folket at han duger i øverste divisjonen, og det tror jeg han har veldig lyst til. Tror fort de siste 30% går på nettopp dette med motivasjon. Ibba har alle forutsetninger for å kunne gjøre det godt også i tippeligaen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Novi wrote:Med Olsen på venstre har man økt kvaliteten på innleggene derfra betraktelig ifht Berglann
Ble ikke Berglann assistkonge ifjor?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Min spådom er at vi kommer til å være livsfarlig på dødball denne sesongen. Vi har Ibbas delikate presise frispark som smyger seg over muren og i keeperhjørnet, eller Tronds 200 km/t-rett-frem-susere. Ikke lett å planlegge for forsvaret når de to står klar sammen ved ballen.
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Angånde det å ha 4 venstrevinger kan det være et lite problem, fordi man må få ballen på venstre for å slå innlegg hvis en ikke kommer forbi backen sin på første forsøk. Men det er kanskje ikke like farlig når det er slik at Valentin skal komme på overlapp. Dermed bevarer en trykket i angrepet, og Valentin, evt Jacobsen av og til, kan slå inn med høyre. Så kommer Ibba eller Trond og bare bredsider ballen i mål. Så for å oppsummere, jeg tror ikke det blir noe digert problem.
Post Reply