Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Har vi fire venstrevinger? Dane Richards er høyrebeint, så vidt jeg kan se.
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Ja, beklager. Men registrerte jo at de byttet litt posisjon vingene i fjor. Kan hende det skjer i år også.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Vi har ihvertfall meget god dekning på venstrekant nå. Så den store trommevirvelen er når det kommer et midtbaneanker, og hvor god kommer denne spilleren til å være. Jeg spår en helsikkes god signering!

Dette går oppover gutta, Trond Olsen er klar!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Dane og JJ kan spille begge sider. Trond og Ulrik B spiller på venstre side...alt i følge det de har gjort tidligere og ANs intervju med JHH i går.
Tippeliga 2015
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Ser at mange her ikke nevner Erlend Robertsen engang... Da har vi Dane richards, viljar nordberg og Erlend Robertsen på høyresiden (Viljar er muligens på vei til Ranheim). Jim johansen spiller også mye på høyre.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Erlend Robertsen har vel blitt omskolert til indreløper i Harstad om jeg ikke tar helt feil
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Noen som har vært på trening de siste dagene, og som kan si noe om de som er på prøvespill?
Tippeliga 2015
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by kimbo »

Tenker jeg tar meg en tur å ser internkampen i Nhallen i morgen, så blir å se da.
Positivitetsmafian
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Da blir det fullt referat håper jeg? :glis :glimt 8)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Mjh wrote:Ser at mange her ikke nevner Erlend Robertsen engang...
Tror egentlig det er grunn til det, jeg tviler på at han får mange flere muligheter i Glimt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg har nevnt ham, som en mulig framtidig DM, hvis han dyrkes i den rollen. Tror kanskje ikke så mange tar meg seriøst.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Kesseboy wrote:
Novi wrote:Med Olsen på venstre har man økt kvaliteten på innleggene derfra betraktelig ifht Berglann
Ble ikke Berglann assistkonge ifjor?
Jo, men de målene er vel mot backer som ikke skjønner at han går til linja, så innover og legger 45 ut. Møter man gode backer er ikke det alltid et alternativ, og Berglann hadde laaangt flere direkte dårlige innlegg enn hva man kan tillate i TL. Greit å ha flere typer å spille på, men han må heve seg på innlegg for å få spille fremfor Olsen.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Berglann er en spiller i rivende utvikling, det er jammen ikke lenge siden han spilte i 4.divisjon for Nesna IL, med like store steg denne vinteren så blir han god også i tippeligaen. Nå har vi fått inn en meget god spiller med masse rutine i den posisjonen, så nå er det bare for Berglann å lære så mye som mulig av Trond og så gripe mulighetene når de oppstår, for det gjør de. Han kommer til å få kamper denne sesongen også, det er det deilige med det. Nå har vi (nesten) dobbel dekning på alle plassene i angrep. Nå venter vi bare på nyheter lengre bak på banen.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Venstrekant: Trond Olsen og Ulrik Berglann (Veldig sterkt)
Høyrekant: Dane Richards og Jim Johansen (Sterkt)
Spiss: Ibba Laajab og Vegard Braathen (Spinkelt)

Jeg hadde håpet på en ny spiss og at V.Braathen muligens dro iløpet av vinteren, men det ser ikke ut til at jeg får det ønsket oppfyllt. Det viktigste nå er, som sagt sikkert 1000 ganger, et midtbaneanker.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

I følge et tidligere intervju med JHH på nrk så gjenstår det 5 nye spillere i troppen før seriestart. Keeper, venstreback, midtstopper, indreløper og sentral midtbane. Regner med at 2-3 av disse skal rett inn i førsteelveren: Sentral midtbane, Indreløper og kanskje en midtstopper. Det jeg er litt usikker på er om Braathen regnes som god nok til førsteelveren i tippeligaen eller om vi leter etter en forsterkning. Forsvaret må jo være samspilt, så det kan bli et problem med en ny midtstopper hvis han kommer for sent.
Jeg tror fort at Daniel Berntsen kan bli vår nye indreløper. Også skulle jeg tro at vi får en ung norsk venstreback inn i stallen. Midtstopperen og Sentral midtbane kan fort bli utlendinger, såntipoer vi får inn minst en utlending til.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Berntsen kommer til Glimt er det isåfall gjennom et salg fra Rosenborg. I tillegg snakkes det om at Halvorsen ikke er imponert over Berntsens holdninger, så jeg er usikker på hvor aktuell han er for en overgang.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Nå leste jeg et sted at Strømsgodset har lagt inn et bud på en million. Dersom Glimt går for Berntsen og må ut med omlag samme sum, mener jeg det kan være en god investering. Gutten er snart 21, og har mye å gå på enda. Stefan Johansen var vel rundt den alderen da han gikk samme vei..?
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Tror at sjangsene er store for at han går tilbake til Glimt. Når vi snakker om holdninger så kan man jo si det samme om Runar Berg og han var god han :-)
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ser at det er vanskelig å ta inn en spiller som forventer å få spille nær sagt hele tiden. Han må nok på et lag som står dårligere til enn Glimt for at det skal gå. JHH vil vel også helst bygge et lag med spillere som vil jobbe hardt for å gjøre seg selv og laget bedre, og ikke bare for å promotere seg selv.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Hoftun har vel hintet til at veien til laget ikke er å syte i media, men å jobbe hardt for å klare det. Det virker ikke som om det har blitt tatt til etterretning.

Det er ihvertfall sikkert at uansett om han drar til Godset eller Glimt så må han belage seg på å jobbe hardere. Det er ikke samme Glimt han kommer tilbake til som da han dro sist.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ganske mange på rbkweb som synes DB har blitt brukt for lite og at han har større potensial enn de andre unge midtbanespillerene deres. Men ikke alle, noen mener han syter for mye i media. De fleste der er skjønt enige om at han ikke bør selges til Godset for en million. De vil ikke selge til en gullkonkurent med trener Ronny D som har vist seg over middels dyktig i å foredle unge eks-Glimtgutter. Det vil de helst gjøre selv.

Men jeg vil gå så langt å si at RBK ikke lenger er en egnet plass for unge spillere som vil opp og frem. Det finnes ikke rom for annet enn gull i den klubben, og da ofres gjerne spilletiden til de unge. De henter alltid inn etablerte spillere for betydelige beløp. Resultatet blir at mange (men ikke alle) av de unge ikke får den nødvendige spilletiden de trenger i en viktig fase av utviklingen. Spillere som er for gode for andrelagsfotball men samtidig for dårlige for førsteelleveren. De havner mellom to stoler.

DB burde aldri forlatt oss i utgangspunktet, og det tror jeg han har tenkt selv både en og to ganger.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Mange gode spillere har slitt med sine holdninger delvis ødelagt karrieren på det. Staurvik er etter mitt syn et eksempel på en som kunne hatt en enda mye bedre karriere. Noen spillere modnes etter hvert og forstår at de må sette laget først og opplever at det er det som skal til for å sette fyr på karrieren igjen. Suarez er vel et eksempel på sistnevnte? DB kan også lande på jorda og bli en utmerket lagspiller, siden han enda er ung.
Fotball er nesten alltid morsomt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Hvis Daniel Berntsen går tilbake til Glimt så tror jeg han fort kommer til å lære hvordan vi tenker nå i Glimt. Halvorsen er veldig autoritær av natur, en født ledertype. Tror det er få spillere som ikke hører på han :D
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Børre Arntzen skriver noen ord om Trond Olsen, og i siste avsnitt står følgende:
At hans signatur onsdag kveld kan gjøre det enklere for Glimt i jakten på flere spillere, er bare en bonus. Ryktene går om flere nyheter allerede rett over helgen.
http://www.an.no/sport/article7127125.ece
Post Reply